Esther, het is idd wel minder dat hij het nog een keer kan krijgen, maar ja, dat zien we dan wel weer...... Hier kijken de mannen ook graag naar het A Team en Knight Rider (dwz papa kijkt graag en Levy kijkt gewoon gezellig mee )
Mieke, wow is Boaz al 5 kg?! Jouw BV rules! *Als ik haar overdag in de wieg leg, maak ik t juist licht. *Ik slik op aanraden van t CB nu weer gravitamon. Daar zit ook genoeg vit D in. Deesje, ja wat grappig! Naomi heeft net zo'n haar als Vera. Mooi dametje hoor Vera's haar is wel al een stuk lichter geworden, was de eerste dag ook pikzwart. Vera reageert ook niet echt op nachtlampje aan/uit. Daffie, vlgs mij mag je weer tampons gebruiken als je tussendoor helemaal gestopt was met vloeien, dan is de placentawond dicht en t infectiegevaar geweken... Maar ik zou t voor de zekerheid ff navragen. Anita, wel raar dat Martijn spruw houdt, gezien je hygiene en dat je geen bv meer geeft.
@ Familieveenstra: Ook hier een kindje met spruw, en ook die Nystatine Labaz die ik moet geven en ik moet zeggen dat het bij Lisa wel helpt Ik zelf heb dan daktarin zalf voor op me tepels, dus zowel ik als Lisa worden behandeld nu @ Mieke: Ook ik sleep de luiertas overal mee naar toe, ik gebruik hem namelijk ook als mijn eigen tas zeg maar, geen gezeul dus met 2 tassen, maar gewoon me portemonnee enzo in de luiertas Ga dan ook meestal met 2 kids tegelijk de deur uit, dus 2 maten luiers in de tas en de rest van de rommel die je mee moet slepen @ Caro: die daktarin mondgel heb ik dus gekregen om op mijn tepels te smeren Vitamine D 10 druppels? Ehm niet om het een of ander, maar dat geldt alleen voor donkere kindjes @ Vitamines: Hier 2 druppels vit K en 5 van vitamine D @ Chez dre: Al een halve ui geprobeerd op zijn kamertje te zetten? Dan loopt die neus binnen no time leeg Ook zou je eventueel in de badkamer de hete kraan aan kunnen zetten van de douche en dan daar gaan zitten met je kleintje om te stomen, dan gaat die neus ook weer open staan @ Axioma: Elke weegschaal heeft een afwijking, dus als je kindje steeds op een andere schaal gewogen word heb je sowieso een afwijking in het gewicht! Ze moeten minimaal 20 gram per dag aankomen, dus 500 gram is heel erg netjes @ Eppie: hier de handkolf van Avent Isis Gebruik dus ook de flesjes van Avent.. Ik vries niet in, kolf soms maar wat af vaak dan in de avond zodat ik de laatste voeding voor de nacht uit de fles kan geven, weet ik in ieder geval wat ze binnen heeft gekregen Ik ben vandaag begonnen met Lisa in te bakeren, geeft nu al een hoop rust hier Lisa heeft veel last van krampjes en als we haar bij ons op de buik leggen is ze stil, maar dat is dus niet bepaald handig als je je huishouden wilt doen of als ik met Tim bezig wil, dus nu maar gaan inbakeren, en nu slaapt ze lange stukken door in de wagenbak Lekker hoor Morgen voor het eerst met Lisa en Tim samen naar het CB toe Helemaal geen zin in, maar ja het zal wel moeten, Tim moet ook vanwege de 18 maanden controle.. Moest ook 1 of ander vaag vragenlijstje invullen
@mieke: Uhm..dat is hogere wiskunde met dat middeltje!.....haha, ik heb nu zoutoplossing van de apotheek maar dat mag max. 7 dagen. -- kamertje zou ik licht houden ivm dag- nacht ritme. Ik zou...(maar dat is persoonlijk) ook gewoon overdag de "normale dingen" doen..wasje, de staubzauger erdoor heen, praten op de gang.... .... @axioma...Levi, de oudste, heeft wel eens kroep ( dat is echt zwaar naadje...je schrikt je de *** de eerste keer). Dan loop ik ook door de badkamer te zeulen. Maar dat gaan we eens proberen.. @ilioza... Ik moet even gaan klussen met de banner...nogal druk met twee minikereltjes..maar, tis eruit dus geen recordbrekende dracht voor deze moeders...
Mieke, volgens mij heb je van Nasivin neusspray met 0,25% oxymetazoline, dan hoef je niet te verdunnen met water. Hier is mijn zoontje flink ziek, hij had net 39,9 graden koorts en is verkouden en hoest. Gelukkig snapt hij goed dat hij uit de buurt van Mikki moet blijven. Hij hangt de hele dag al in ons bed...zo zielig! Ik ga ook zo slapen, want het zal wel een lange nacht worden. Mikki was vandaag heel veel wakker, dus ik hoop dat ze een lekkere nacht gaat maken. Hier overdag ook de slaapjes in het licht en 's nachts de luiken dicht. Slim idee om je portemonnee en alle spullen in je luiertas te doen, ik sjouw nu steeds met twee tassen. Mijn hechtingen gaan gelukkig erg goed. Ik had een subtotaal ruptuur en ben nog door de gyn gehecht, maar het heelt goed en heb bijna geen last meer. Het is gehecht met speciaal huideigen superdun hechtdraad wat zelfoplosbaar is. Over ongeveer een week moet alles opgelost zijn, ben benieuwd. Spiegel in de auto, die zit er bij ons al standaard in, heel erg handig, echt een aanrader!
Hé dames! ga ik een weekendje naar nederland, kom ik terug; ben ik jullie kwijt! haha we zijn officieel over dus?! Heb nog niet bijgelezen, maar hoop dat alles goed gaat met iedereen natuurlijk! Hier zijn de nachten wat langer tegenwoordig; flinke krampjes heeft onze dame! die voelen we ook echt als we onze hand op dr buikje leggen; zo zielig! ik ben een beetje tegen speentjes als het niet hoeft, maar met die krampjes vindt ze het toch wel fijn, dus maar wel een speentje.. Kraamverzorgster heeft ook gelijk gekregen; ik ben NU hardstikke moe! De vermoeidheid begint nu terug te slaan, na alle energie die ik de eerste 2 weken had, dus toch maar een middagdutje doen! Weekend in NL was geweldig; iedereen was ontzettend blij de kleine te kunnen zien, vooral mijn opa en oma, hun eerste achterkleinkindje! een dikke knuff, ik ga bijlezen! Sofie
@Deesje: wat een mooie Naomi en wat heeft ze een bos haar ! Hier heeft Yannique er geen last van hoor als het lampje uit gaat! @Mieke: ach wel schattig toch die mannen ? Die doos van het CB zei dat ik wel extra Vit D moest nemen, maar niet waarom, maar heb gisteren ergens gelezen dat dat is om op latere leeftijd botontkalking te voorkomen, dus doe het nu maar wel @Daffie: ik weet niet of je al tampons mag gebruiken! @familieveenstra: hopelijk gaat het nieuwe medicijn helpen tegen de spruw! @mobiel: die dame van het CB zei dat 10 druppels Vit D de nieuwe richtlijn is, maar dat dat nog niet overal bekend is. Wel mooi dat het inbakeren bij Lisa goed helpt. Succes vandaag bij het CB! @Jantie: beterschap met je zoontje! Fijn dat je goed hersteld. Ik hoor iedereen over die spiegel. Misschien moet ik die ook maar eens gaan halen dan. Zo ben ik de eerste vandaag? Nou Yannique kwam nu voor de verandering wel om de 3 á 4 uur om te eten, dus ben alweer wakker. Gisterenavond was ik moe, dus ga vanmiddag toch maar even een dutje doen als Yannqiue ook op bed ligt. Misschien dat ik dat nou niet meer iedere dag doe, maar zo om de dag ofzo. Ik hebhet blijkbaar toch wel nodig. En mijn man wees me erop ! Jeetje dat weer, daar wordt je ook niet vrolijk van. Wordt het vandaag toch maar een lekker luierdagje denk ik. Ik ga nu iig niet voor mijn plezier een rondje lopen buiten. Misschien dat het vanmiddag nog wat opklaart! X Esther
@Sofie: ja we zijn ineens verhuisd. Jij moet dus vanmiddag ook even een dutje doen. Wat vevelend dat je meisje zo'n last heeft van krampjes. En goed te horen dat je weekendje NL gezellig was. X Esther
Als ik jou was zsou ik even contact opnemen met je huisarts of de vk. Met helder bloed kun je het het beste niet zelf afwachten of er klakkeloos vanuit gaan dat het je menstruatie is. Zeker niet als je buik gevoelig is, want volgens mij kan dat dus wel de wond zijn van binnen. Misschien toch wat te zwaar getild ofzo? Ik zou dus in ieder geval wel even melding maken. Ik heb zelf best lang oud bloed verloren en dat was prima volegns de vk.
Goedemorgen. Nog bedankt voor de felecitatie's. Hebben het gisteren avond super gezellig gehad. Iedereen was om 10 wag dus mooi op tijd. Zoey is de heleavond beneden geweest. (ze is toch altijd wakker tussen 8 en 10) om 10uur flesje gegeven en zo heeft geslapen tot vanmorgen 6uur. Ben zo trots op mijn meisje. Vanmiddag met Justin naar de logopodie. Ben benieuwd hoe dat gaat? Mieke Overdag laat ik de gordijnen los op de slaapkamer. Ze krijgen dan het verschil van dag en nacht in de gaten.
@Maatje: leuk te horen dat je een geslaagde avond hebt gehad. En wat heerlijk dat Zoey al een nachtje heeft doorgeslapen. Succes met Justin bij de logopedie! Moet hij daar nu voor het eerst naar toe? X Esther
Dat was idd voorheen zo, maar de richtlijnen zijn bijgesteld en nu wordt aanbevolen om 10 druppels vit D te geven, ongeacht huidskleur. http://www.voedingscentrum.nl/Voedingsc ... advies.htm *Maar waarom geef je maar 2 druppels vit K? Kolven, heb ik dus vanmorgen voor t eerst gedaan met de Medela Swing! Opbrengst: 120ml in 10 minuten. Wow, ik stond er van te kijken hoe snel t stroomde. Kolf doet t heel erg goed, net zo goed als de kolf die ik in de kraamweek een keer moest gebruiken (toen gehuurd). Vera dronk ook al snel makkelijk uit t flesje, ze spuugde wel meer terug. Ik ben tussendoor een paar keer gestopt, want ik had t idee dat ze t zo snel opzoog anders. Boertje proberen te laten, maar dat kwam niet... Ik heb r na afloop nog even een minuutje aangelegd, om te kijken of ze die nu ook nog wilde ! Vandaag ga ik een flessenverwarmer kopen, want anders kan ik alleen een flesje direct na t kolven geven. *Hoe doen jullie dat? Gewoon au bain marie (en hoe weet je dan dat ie niet te warm/koud is)? En wat is anders een goede flessenwarmer - niet te groot, die je makkelijk mee kan nemen? Goeie nacht gehad, Vera had haar laatste voeding om 000u en de volgende pas weer om 600u! Goedzo meisje
@Eerste keren: grappig is dat! Tijdens de zwangerschap heb je het steeds over "de laatste keer" en nu is het echt een nieuw begin, alles is "de eerste keer"! @Eppie: dank je voor je leuke reactie: nederland deed me echt wel even goed ja! Zeker om mn familie en friends weer te zien! Mn beste vriend bleef tot middernacht hangen (hij wilde profiteren dat ik er een keer was, niet denkende dat ik misschien wel moe kon zijn haha), dus moet nu echt even bijslapen! haha Heerlijk even naar de HEMA te kunnen in NL: ze hebben een nieuwe kledinglijn Retro! Leuk leuk leuk! Wel nog een beetje te groot, maar ach @Mieke en Maatje: hier ook de gordijnen open overdag! Inderdaad voor het ritme. Kleine slaapt toch wel Kolven: wat is dat een heerlijke uitvinding! The best ever! Wat een opluchting voor mij elke keer weer; even de druk eraf En dan kan mn schoonmoeder een flesje geven, daar kijkt ze elke keer weer zo naar uit. Ze kwam gisteren even langs, want een heel weekend zonder Lili vond ze stiekem toch wel moeilijk! Lief hoor.. Sofie
Nou, hier een wat mindere nacht. Myrthe kwam om 23:00, 2:30 en 5:00 en toen alweer huilen om 7:00 van de krampjes en de windjes die ze moest laten (van de lactulose). Tot 8:00 bij ons in bed gelegen en toen naar beneden en om 8:30 een flesje gegeven. Hele luier volgepoept (het kan er maar uit zijn ) en direct onder de douche geweest met haar. Nu ligt ze gelukkig even te slapen....Vanmiddag zelf ook maar weer even bijtanken Wat was nou ook alweer dat andere middeltje voor de ontlasting? Die je op recept van de huisarts kan vragen....als ze namelijk zoveel blijft winden ga ik toch iets ander vragen... Vannacht geen helder bloedverlies meer gehad Snap er niets van. Als het vandaag weer komt, dan bel ik meteen even de HA. Eppie; hier is het ook k****weer. Hoop wel dat het in de middag droog wordt, want ben ondertussen alweer een paar dagen niet buiten geweest met Myrthe en ik vindt het wandelen zo heerlijk! Maka en Maatje; wat heerlijk dat ze zo goed hebben geslapen vannacht Sofie; heerlijk geshopt dus in de hema hihi. Hier ook de gordijnen open overdag. 's nachts heb ik wel een nachtlampje aan, maar ze slaapt ook wel zonder. Vindt het zelf wel makkelijk dat ik haar dan vanaf de deur kan zien liefs Daffie
Net toch maar even de VK gebeld ivm bloedverlies, maar het kan er nog bijhoren. Als het niet teveel wordt, moet ik gewoon even wat rustiger aandoen en anders weer bellen. Menstruatie dachten ze niet, want het zou wel erg snel zijn volgens hun. Daffie
@maka, oh dan is josanne niet de enige die snel groeit! hier hebben we een "oude" avent flessenwarmer, prima ding, ook de difraxfles past erin! @mobiel, hier ook al zo'n vragenlijst van t cb... @chez dre, kroep lijkt me echt eng! heeft hij er vaak last van? @jantie, beterschap voor je zoontje! @hummelke, nou maar lekker uitrusten meid, wel heerlijk dat je een weekend naar je familie kon! @eppie, ja saai weer he, niets aan al die regen! @maatje, succes met justin vanmiddag! gisteren heeft josanne van 3 uur tot 20:30 bijna constant geslapen! jammer dat ze dat 's nachts niet doet. ze kwam om 12 uur om 2 uur om 5 uur en om 7 uur huilen van de krampjes. ff vraagje, josanne valt maar niet in slaap overdag in de wieg en ook niet in de kinderwagenbak?! 's nachts is dat geen probleem, maar overdag is ze meer wakker en valt ze alleen in slaap als ze in mn armen ligt. probeer haar overdag wel in de wieg te leggen, maar dan huilt ze zich helemaal overstuur... en dat vind ik weer zo zielig.. zit dus veel met haar op schoot... zijn er meer beebs die dat doen?
@ maka: Ik ben in de war, op het doosje vit D staat 2 druppels en vitamine K 5 voor kinderen t/m 3 jaar zeg maar, zelf neem ik ook vitamine d En dan vind ik het nog weinig druppels hihi, Tim moest er destijds 20 hebben van vitamine AD Was dan ook vanwege zijn levertje Opwarmen borstvoeding: Ik kook water in de waterkoker en zet het flesje in een pannetje, gekookte water erbij schenken in het pannetje en even laten staan, dan na een paar minuten meestal 3 tot 5 minuten even voelen hoe warm het is, veel mensen meten op hun pols door wat druppels erop te druppelen, ik meet het op mijn tong! Als ik me tong verbrand, doet Lisa dat namelijk ook Voelt het aangenaam op de tong, dan is het ook oké voor haar
goede middag dames! net terug van de gyn en alles was goed! (hihi, nu lijkt het net of ik nog zwanger ben) de wond ziet er goed uit en mijn baarmoeder was prima gezakt. nou beter toch. verder mag ik gewoon alles weer zolang ik mij er goed bij voel en het geen pijn doet. die pijn die ik heb gehad kwam toch van teveel doen. er zit verder (gelukkig) geen ontsteking ofzo.. hij heeft mij de pil voorgeschreven en zodra ik weer ongesteld zou worden moest ik het gaan gebruiken. als ik weer zwanger zou worden moet ik wel bij de gyn onder controle blijven. dat vind ik wel een beetje jammer, maar goed, niets aan te doen. ook hoeft het niet zo te zijn dat ik weer een keizersnede zou moeten.. is ook wel logisch want ze hebben de keizersnede gedaan voor Soraya en niet voor mij hihi! ik geef even de fles verder aan Soraya en dan kom ik reageren. liefs!
@Maka: dat is een goede productie voor de eerste keer kolven dan! Wel mooi dat Vera ook goed drinkt uit de fles. @Sofie: is dan idd leuk om familie en vrienden weer te zien. Maar ja, dat ze dan iets te lang blijven hangen is dan weer wat minder. Kolven gaat bij jou ook goed dan? Is voor oma ook lang hoor, een heel weekend zonder haar kleinkind ! @Daffie: das wat minder die afgelopen nacht van jou dan. Weet niet hoe dat andere middel heet tegen krampjes! rustig hier dan vanmiddag als iedereen ligt te slapen. Ik vind het ook heerlijk om te wandelen. @Axioma: ze heeft nog niet echt een ritme dus. Yannique slaapt meestal de hele middag en dan is ze 's avonds lang wakker. Vind ikniet erg, want dan slaapt ze 's nachts weer goed. En heeft Josanne ook al zo'n last van krampjes! @Miireii: mooi dat ales goed was bij de gyn! Ja we hebben weer de neiging om te snel en te veel van alles te gaan doen. Dat had ik gisteren dus ook, dus op aanraden van mijn man zo direct toch maar even gaan slapen. X Esther