Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Slingers De kaarten hangen er nog en de slingers die ze bij Justin op school hebben gemaakt hangen er ook nog de rest hebben we al opgeruimt.

2. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Yep, hier een spugende Midas. Elke keer als we zijn voeding iets opvoeren heeft hij moeite met zijn voeding binnenhouden. Ook Lex spuugt wel eens een half mondje en hij krijgt nog wel Comfort! Krijgt Martijn ook, toch?
    Lex spuugt vooral 's nachts wel eens. Ik denk ook dat we 's nachts soms niet genoeg geduld hebben om hem alle lucht uit te laten boeren.

Uk, ik mag met Lex en Midas ook een heupecho laten maken. Ben heel benieuwd. Heb je trouwens de Forlax nog gekregen van je arts?

Arme Tir, heel veel sterkte. Zo naar om een kindje inhet ziekenhuis te hebben... Ik hoop voor je dat je kereltje het snel beter doet. Wel vreemd dat zijn saturatie blijft dalen, zelfs als hij extra zuurstof krijgt. Ik hoop dat ze snel vinden wat er aan de hand is. Geen infectie?

Sonya, hoe is het met je meisjes?

Februari 21, wat leuk om weer wat van je te lezen. Wel een late reactie, maar goed. Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Grappig dat Devi zich qua huid heeft aangepast aan het klimaat.

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Anita, hier gee spugende baby. Alleen af en toe een mondje tijdens het voeden en daarna.

Lilypadz, meiden die deze gebruiken, hebben jullie ook het idee dat ze na verloop van tijd/gebruik ze wat minder gaan plakken dus minder goed blijven zitten/vacuum zitten.

4. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Mieke: Morris heeft er volgens mij alleen last van als hij moet poepen, maarja ik weet het natuurlijk niet zeker. Het is iig niet zo dat hij hele dagen huilt.

@Noppie: Onze hond is nu ruim 2 jaar oud. Ik ben in het begin niet consequent genoeg geweest misschien, maar het trekken is ook wel erg hardnekkig. Ik heb al veel geprobeerd maar waarschijnlijk niet consequent genoeg. Maarja, soms wil je gewoon even snel je hond uitlaten en heb je geen zin om iedere keer te stoppen. Tja... nu zit ik er zelf mee :( En ik zit er ook écht mee... dat ik niet fijn met hem kan wandelen... Heb aan het eind van de zwangerschap nog privétraining gehad om nog eens een poging te wagen, toen kreeg ik alleen last van mijn bekken, dus daar ben ik mee moeten stoppen.

@Iggy: Hier hangen de slingers nog steeds, maar ze hingen ook pas 2 weken na de geboorte, haha. Beetje raar eigenlijk mja...Wel handig voor de mensen die niet weten waar we wonen (we wonen hier nog niet zo lang) dan kunnen ze het beter vinden, haha

@Lillypadz: Ik heb ze pas een paar dagen dus over de plakkerigheid kan ik niks zeggen. Wat ik wel heb is dat er tijdens het voeden in de ander borst echt veel melk in komt te staan en als ik die pad er dan afhaal komt het er echt met een golf uit, best een smeerboel vind ik. Ben er dus niet echt weg van. En van de week stond er ook allemaal vocht in (zweet ofzo?) lijkt me niet echt goed voor je tepels. Ik moet echt nog even kijken wat ik er van vind. Maar die zoogcompressen vond ik ook niks en waren ook niet aan te slepen.

@Gelukstranen: Ik heb dat ook heel erg als Morris lacht. Dan krijgt hij ineens zo'n eigen gezichtje en dan maakt hij ook echt contact, heel mooi.

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @bbelly, ik zal het inderdaad ff navragen van die rontgenfoto, nooit aangedacht! Bedankt!

@Noppie, zo lekker zeg dat Ebbie zo goed heeft doorgeslapen! Josanne krijst ook alles bij elkaar hoor als ik haar in de wieg leg.. ooit zal ze het heus wel leren...

@Martientje, gezellig zo'n nachtje logeren :D Maar inderdaad moet je dan veel meer meenemen he!

@Famveenstra, en was alles goed bij de vk?

@Mieke, dus je hebt de consulente overleefd... ik heb een mailtje gestuurd dat ik die mevrouw niet thuis wilde hebben... ben benieuwd of ik toch nog gebeld word? Mmm ga maar vast een smoesje bedenken!

@Mobiel, he meid het zit ook niet mee he bij jullie telkens al dat gedoe. nou ik hoop dat je lekker kunt ontspannen en genieten met je weekendje weg!

@Eppie, nou ik heb toch liever mijn kleintje in mn armen dan in mn buik hoor! Al vond ik dat gefriemel vanbinnen wel heel speciaal. Hihi en toen had ik nog excuus voor de extra kilo's :D
    fijn dat Yannique zo goed gegroeid is!
    Geweldig trouwens dat tshirt van je man :D

@Uk, dank je wel voor die link!

@Kuona, he wat zielig voor Morris, maar wel fijn dat je zo snel terecht kunt in het ziekenhuis! Hopenlijk valt het allemaal mee, en hoeft hij niet geopereerd te worden!

@Iggy, meid hartstikke goed van je hoor! Lekker voor je gezin kiezen hoor!
    Hier heb ik de slingers en kaarten eergisteren weer weggehaald, was het aan de ene kant helemaal zat. en vond t heerlijk opgeruimd, aan de andere kant ook wel weer jammer... t sluit toch die 1e speciale periode af.. vond ik dan ;)

@Tirt, he meid, wat naar dat Batuhan nog steeds dalingen heeft. Hopenlijk komen de artsen er toch snel achter waar hij last van heeft!
    Sterkte!

Zo hier vanmorgen heerlijk tot half 10 saampjes geslapen... altans met onderbrekingen om er weer een speentje in te duwen ;)
    Verder een rustig dagje, mevrouw is weer wakker gebleven tot 4 uur... ongelofelijk hoeveel ze wakker is....
    Morgen komt oma weer een dagje langs... hihi die kan niet langer dan een week wegblijven :D
    Zat vanmiddag wat filmpjes op youtube te bekijken, voor andere landen is het niet zo normaal om zonder pijn bestrijding te bevallen en die vrouwen zijn dan supertrots op zichzelf na de bevalling als ze een "naturel birth" hebben gehad... nou heb ik dat gevoel totaal niet gehad! Ik was geweldig blij met ons meisje en opgelucht dat de pijn weg was :D Maar trots... nee..
    Wordt trouwens wel af en toe emo van zulke filmpjes nu... zullen de hormonen wel zijn ;)

FF spammen :D:D:D

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    anticonceptie: ik heb voor en na de vorige zwangerschap het mirenaspiraaltje gehad en was hier heel tevreden over. Bijkomend voordeel was dat ik een jaar niet gemenstrueerd heb :D

Voedingen/kolven: fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die nog iedere 3 uur voor een voeding komen.
    Robert heeft vannacht flesjes bv gegeven. Ik heb héérlijk geslapen!
    Stond vanochtend wel op knappen dus heb maar meteen gekolft. Normaal kolf ik maar 20-40 cc uit één borst, nu 120 :confused: :D

Miireii: kun je niet alsnog overstappen op een andere pil?
    En er zijn ook medicijnen om de bv (weer) op gang te helpen.
    Een vriendin van mij heeft een kindje geadopteerd uit China en heeft zelfs borstvoeding gegeven.

sex: hier is het er nog niet echt van gekomen. Wel bijna, maar ja, geen voorbehoedsmiddelen in huis :( . Aan het eind van de zwangerschap vond mijn vriend het niet meer zo'n fijn idee, dus moet eerlijk bekennen dat ik er wel weer "aan toe ben".
    Vind het ook wel een beetje eng omdat ik mijn knip zo af en toe nog wel voel (vooral als ik lang loop).

Felicitas: belde hier ook terwijl ik dit keer met opzet nergens een zwangerschapsdoos gehaald had. Ik heb gezegd dat ik er geen behoefte aan had. Vind de wijze waarop zij werken best wel irritant. Ze bellen om te zeggen dat ze langs willen komen (zij hebben al besloten dát ze komen). Dan komen ze met een "lullige doos" en proberen vanalles te verkopen.
    Ze was nu ook verbaasd en beledigd dat ik niet wilde: "oh, nou dan stuur ik hem wel terug hoor!"

Lilydadz, bij mij blijven ze helemaal niet zitten. Verkeerde vorm borsten :rolleyes: .

Tir: een dikke knuffel voor jullie (al ken je me niet echt). Lijkt me echt ontzettend zwaar om je kindje steeds zo te zien.
    Ik hoop dat de dalingen snel overgaan en dat hij lekker met jullie mee naar huis mag!

Ons huis: ik weet niet meer wie het vroeg, maar ja, we hebben al een bod gehad. Het huis is zelfs verkocht geweest (binnen 8 dgn), maar wegens niet rondkrijgen van de financiering niet doorgegaan :( .
    Het staat nu sinds anderhalve week opnieuw te koop en er zijn al 4 kijkers geweest. A.s. zaterdag openhuizenroute....ben benieuwd.

Slingers: wij hebben alles afgehaald omdat we nu weer regelmatig kijkers krijgen. Zonder slingers ziet de woonkamer er wat groter uit.

Ik sta dit berichtje nu aan het aanrecht te typen :) . Anne ligt in de draagdoek tegen mijn buik omdat ze erg onrustig is. ZOdra ik ga zitten is het weer fout terwijl ze nu heerlijk ligt te slapen. Dan maar zó...

Ga er een eind aan breien. Tot later weer!

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Axioma: wat een snoepie! En wat een snoezig jurkje heeft ze aan :D .

8. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ lieve Iggy: je hoeft je absoluut niet te schamen, je doet het ontzettend goed meid. Well done! Doorgaan zo. Je hebt nu kennelijk de beste reden gevonden om duidelijk grenzen te stellen: je zoontje Levi! Maar jijzelf bent ook een zeer goede reden om die grenzen te hebben hoor.

@ slingers en kaarten laten hangen: hier hangt vrijwel alles nog. Enkele kaarten heb ik al ingeplat in het geboorte-album. Wij krijgen de komende weken nog steeds veel visite en ik vind het zelf ook zo gezellig staan.

@ famveenstra: hier wordt eindeloos gespuugd door Ebbie! Is niet erg, maagklepje sluit nog niet goed af. Wel vervelend....

@ Kuona: jammer dat ie zo trekt. Misschien toch nog eens die privetraining proberen? Tis toch leuker als je er wel lol in hebt om je beestje uit te laten. Maar tis lastig. Hij is nog wel wat jong ook, maar goed, goed getraind zal hij je waarschijnlijker minder last bezorgen.

@ Axioma: wat een fantastische foto van Josanne! Mijn vriend riep: 'Waarom hebben wij dat niet?! Een baby met haar!'. Wat geweldig dat ze overdag zo lekker wakker en ook nog rustig is!

@ Noralien: tjee, wat een mooi verhaal van die vriendin van jou en haar geadopteerde Chinese meisje! En dan dus toch die borstvoeding op gang weten te brengen. Heel bijzonder!

Zo, Ebbie heeft nog eventjes wat afgebruld tussen de voeding van 17.00 en de laatste voeding zonet (19.50). Maar daarna ging ze lekker liggen chillen in haar mandje: buikje rond gegeten, lampje met draaiende autootjes aan en muziekdoosje aan. Dan ligt ze zooooo goeiig rond te koekeloeren, geweldig gewoon! Nu overdag ook nog zo chillen Ebbie!

Tot morgen ladies!

9. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Noralien, he wat raar dat ze dan toch langs willen komen van felicitas, ik dacht dat ze dat alleen deden als je die 1e doos had aangevraagd.. groots gelijk dat je ze hebt afgepoeierd!
    Wat naar dat de verkoop niet door kon gaan, nou hopenlijk hebben jullie zaterdag meer succes! Moet je dan ook de hele zaterdag uit je huis?!
    hihi ja de h&m heeft leuke jurkjes :D

@Noppie, haha die opmerking van je vriend! Ja vind t zelf wel bijzonder zo'n wakker meisje..
    Hihi wat lekker dat Ebbie nu aan t chillen is, hopenlijk krijgt ze overdag ook snel de smaak te pakken. Ik blijf Ebbie een geweldig leuke naam vinden... echt orgineel :D

10. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Axioma Wat een mooi meisje en dat jurkje geweldig. Hoe doe je dat zo een foto plaatsen?

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Noppie, leuk hé, dat ze nu zo aandachtig rond gaan kijken!

Axioma, nee ik moet zaterdag juist wél thuis zijn. Die dag moet je zelf "rondleiden". Vorige keer hebben we ook meegedaan en daar is toen de koper uitgekomen.

En ik vind Josanne wel wat op Anne lijken op die foto...

12. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Noralien Wat een lekker snoetje ook al zo'n mooi bos met haar. Hoe plaats je die foto bij je tekst?

13. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Maatje, dank je wel :D
    als je een foto wilt plaatsen heb je deze code nodig en daartussen de link naar je foto... dus eerst [​IMG]

@Noralien, oh dat lijkt me wel spannend zelf mensen rondleiden door je huis... nou hopenlijk heb je deze keer ook goed resultaat!
    er wordt in elk geval veel reclame voor gemaakt!
    Inderdaad lijken ze wel op elkaar! Al heeft Anne meer haar en donkere wenkbrauwen dan Josanne, ik denk dat Josanne blonder gaat worden over een poosje..
    Leuke foto trouwens :D

14. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
  15. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
  16. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    oeps dat gaat niet goed

17. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Heb je de link waar de foto op internet maatje?

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

mijn moppie

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Axioma, wij hebben dat jurkje ook gekregen voor Myrthe. Is maatje 68, dus nu nog iets te groot hihi.

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Daffie, ook al zo'n plaatje. En wat zit ze daar goed zeg :D

Maatje, het handigst is om de afbeelding eerst te verkleinen naar max 490 pixels. Dan uploaden naar een site (bv www.photobucket.com)
    Als je het via die site doet, krijg je een link als je op de foto gaat staan. Je kopieert dan de onderste link dmv ctrl+c.
    Dan in je bericht de link plakken. Je hoeft geen img meer toe te voegen, alleen de link plakken.
    Als je geen programma hebt om de foto te verkleinen kan dat ook via photobucket. Je moet dan voordat je upload bij options "medium" aanklikken. De foto wordt dan verkleind.
    Hoop dat het duidelijk is zo. Succes ermee!

Deel Deze Pagina