Ahhhwww Sjors, is Daan daar lekker aan het spelen? Rolt hij al naar zijn zij? Ferry doet namelijk ook altijd zijn beentjes in de lucht als hij gaat rollen.
Pil, ik ben ook weer aan een pil, die in combinatie met borstvoeding kan, en zou inderdaad na een week al veilig zijn. Slapen: Daan slaapt voornamelijk op de zijkant maar ook wel eens op zijn achterhoofd. Overdag ligt hij in de box en graag op zijn buikje. 's Nachts gaat hij in zijn bedje op zijn eigen kamertje. En dat gaat prima. Lientje; ik ben ook nog niet ongesteld, maar dat was geen probleem zei de arts. Dan kon ook nog wel een paar weken duren. Ik las ook iets over een babymeeting. Is er al een planning? Ik ben namelijk in mei nog een paar dagen in Twente en het lijkt me wel leuk om een paar mensen te ontmoeten met baby's Daan roept, hij heeft gespuugd! Fijne dag
Uk, ja Daan speelt graag met zijn handjes en beentjes, Hij rolt wel om, maar of dat bewust is? Hij lag vanmorgen zelfs tegen de zijkant van zijn bedje aan met een armpje door de spijlen en kon dus niets meer. Krijsen dat hij deed.
Nog een foto om het af te leren. Daan is erg graag buiten, nu kan dat hier ook erg makkelijk, hebben momenteel al lekker rond de 25 graden. Een jasje heeft hij al bijna nooit meer aan. En de koeien vinden Daan erg interessant
Hey dames, Alles lekker rustig hier. Mijn moppies liggen naast me op de bank te slapen. We hebben pyjama-morgen met z'n drietjes! Het is toch prutweer. Uk, Midas lag ook moeilijk op zijn achterhoofd. Hij had een wat platter, lang hoofd. Hij staat hiervoor onder controle van een fysiotherpeut. De laatste twee weken wordt zijn koppie wat dikker en merken we dat hij ook uit zichzelf op zijn achterhoofd gaat liggen. We halen hem wel eens zo uit bed. Ik heb 12 januari een keizersnede gehad en ben nog niet ongesteld geweest. Ik heb wel het idee dat het ek moment kan komen, maar was altijd al heel onregelmatig. Sofie, wat ziet Lili en prachtig uit in haar mooie kleertjes! Axioma, wat een superlieve foto! Leuk, vrolijk jurkje. Vind ik wel jammer aan het feit dat wij jongens hebben gekregen, geen jurkjes.... Daffie, ik dacht al wat een superbaby dat ze alleen kan zitten, haha . Wel een hele leuke foto! Noralien, wat een mooi koppie heeft Anne!
HJ: Wat gezellig, pyjama-ochtend! Klinkt echt heel lief! Ja dat lange hoofd heeft Ferry ook! Schijnt een typische prematurenkoppie te zijn De fysio moet mij nog steeds bellen voor een afspraak Ach ja, komt vast wel... Ferry zijn hoofdje wordt nu ook breder dus misschien gaat hij er nu wel op liggen? Zal het in ieder geval stimuleren Heb nog geen Forlax gevraagd bij de HA, want Ferry poept nu bijna 1 x per dag (heel soms dagje niet). Dus dan laat ik het even zo.
Hj; had er eigenlijk niet bij moeten zetten dat het mbv een kussen was he dacht iedereen dat ik een superkind had hahaha. Is ze toch wel hoor! Pyjama-ochtend klinkt erg gezellig, zeker als je mannetjes zo lekker liggen te slapen op de bank bij je en inderdaad het is toch prutweer
Uk; dat ferry toch al 3,5 maand oud is nu he...terwijl de meeste beebjes hier nog geen 2 maanden zijn....de tijd vliegt echt!
Nou Daffie, zeg dat wel! Echt ongelooflijk, maar soms lijkt het ook al een half jaar hoor Ik vind het best wel lastig, want met het ene is hij wel 3,5 maand en met het andere pas 1 maand. Zoals dat ik er gisteren achter kwam dat zijn heupjes nog heel erg jong zijn, dat er nog geen verharding had plaatsgevonden, dat had ik niet verwacht. Dat houdt wel in, dat we hem moeten dragen (in draagdoek enzo) als een pasgeborene. En dat we er dus niet zomaar vanuit moeten gaan dat hij dat allemaal al kan.
Kan me voorstellen dat dat best lastig is ja. Ik heb een collega'tje gehad die ook een zoontje heeft gekregen die volgens mij ook iets van anderhalve tot 2 maanden te vroeg is geboren. Is nu bijna 2, maar ligt nog steeds wel wat achter met bepaalde dingen...kan nu pas sinds heel kort lopen byv. Maar volgens mij is Ferry in heel veel dingen toch ook wel weer heel snel hoor, vindt het zo knap van die kindjes dat ze de wereld al aan kunnen en dat ze zo kunnen vechten! Hoop ook voor Tirtilisko dat het snel beter gaat met Batuhan, want dat duurt nu ook al zo lang...
@Kuona: als ik onze hond uitlaat dan doe ik altijd een follow-me aan (dat zit om zijn snuit en veel mensen denken dat dat een muilkorf is). Als hij dan zelf gaat trekken, wordt zijn hoofd daardoor opzij getrokken en dat vinden honden niet fijn. Zo kan ik dus fatsoenlijk de hond uitlaten en laatr de hond niet mij uit :! Waar woon jij dan eigenlijk? Succes vandaag bij de kinderchirurg en ik hoop dat Morris snel geholpen kan worden aan zijn abces! @Mieke: ja dat 10 uur ontdooien is dan in de koelkast! Je wordt emo vande kleinste dingen die je kleintje doet he? Dat heb ik dus ook ! Ik heb de Lily Padz gekocht, maar niet lang gebruikt. Ik heb ook altijd last van dat plasje melk wat erin komt te staan als ik aan het voeden ben. @Maatje: thanx voor de update over Tir en Batuhan! Is toch niet gek dat je een band met elkaar krijgt. @Uk: dus het goed goed zo met Ferry sinds het bezoek aan de oesteopaat? Yannique ligt ook weleens op de achterkant van haar hoofd. Maar ja, ze is dan ook wel weer erg bewegelijk hoor! @Seyla: als je niet weet wat het is (die bloederige afscheiding), dan kun je zeker even bellen hoor. @Iggy: goh leuk dat jullie een man hebben op het CB! En tuurlijk mag je trots zijn ! Wat goed dat je even geen contact hebt met je ouders. Dat zal je wel meer rust brengen denk ik en Levi heeft nou een hele relaxte moeder :! Mijn man was de borden in de tuin na 4 weken al beu en heeft ze toen al weggehaald! De kaartjes heb ik afgelopen zaterdag opgeruimd! Hoe was het bij de HA? @Noppie: idd bevallen verpleegkundige (en andere medici) meestal veel langzamer, omdat ze te veel weten. Je had dus heel goed gegokt :! Yannique ligt ook niet graag op haar buik hoor. Begint ze altijd kei hard te huilen! Hopelijk gaat Ebbie snel overdag ook chillen! @Axioma: heerlijk dat je moeder vandaag weer komt! Geniet er maar lekker van. Hoe is het met je moeder trouwens? Wat een heerlijk klein popje is Josanne toch! Wat lekker dat ze 7 uurtjes achter elkaar heeft geslapen. @Noralien: loopt wel goed met je huisje dus? Jeetje wat een bos haar heeft Anne! Errug leuk shirtje ! Heeft Yannique namelijk ook. @Daffie: mooie meid hoor! Ow, ik dacht al, Myrthe kan al wel stevig zitten : ! Wat leuk dat je collega's een kraammand hadden gemaakt. @Sofie: ik durf niet te zeggen vanaf wanneer die kleintjes haar kunnen gaan verliezen! Ook ik kwam met Yannique in een mega hagelbui terecht gisteren. Wat ziet Lili Rose er toch schattig uit ! Kan me voorstellen dat je gesloopt bent na zo'n crematie. Wel fijn dat het een mooie ceremonie was! @Leintje: wat vervelend dat Mik gisteren zo'n last heeft gehad van zijn prikjes! Maar dat is nu weer over dan? @Noppie: hebben jij en Ebbie misschien spruw dan? Ook omdat je tepels zo zeer doen? Succes met je eerste autoritje! Heb je nou de airbag nog uit laten zetten? Mijn man heeft die van de passagiersstoel uitgezet, dus mevrouw ligt nu naast mij in de auto! Heb ik toch beter zicht op haar, dan dat ze achterin zit! @Dinkie: ook ik moet om de paar dagen bij Yannique een snotje uit haar neus halen, maar dat lukt me dan alleen als ik haar neusje spoel en niet met zo'n neuspompje! Yannique vindt het echt heerlijk onder de douche. Hoop dat dat bij Sanne ook zo is! @Sjors: Daan ziet er uit om op te eten :! Misschien is mei dan idd wel een mooie tijd voor een meeting! Welke data's ben je in NL dan? @HJ: heerlijk zo'n pyama ochtend. Ik ben vanochtend nadat ik Yannique had gevoed ook nog even blijven liggen tot 9:30. Was ook niets of niemand waarvoor ik er op tijd uit moest vandaag! Dit wilde ik eigenlijk al een hele tijd vragen maar ik vergeet het steeds: hoe doen jullie dat met even het raam open zetten op de babykamer? Yannique is meestal maar zo kort beneden dat ik het niet open durf te zetten, omdat ik anders bang ben dat het te koud is als ze dan weer naar bed gaat! : Heb even met tussenpozen gelezen, want Yannique kwam ondertussen voor te eten en moest haar ook nog even wassen! Ze ligt nu weer op bed en heb haar toch maar op haar zij gelegd mbv een knuffel in haar rug en eentje tegen haar buik. Ze is dan motorisch ook minder onrustig en heb ze nu dus ook niet ingebakerd liggen. Vind het alleen wel een beetje eng hoor. Ben bang dat ze nu alsnog op haar buikje gaat draaien (dat is bijna onmogelijk, maar toch), dus zal zo eens even gaan kijken boven. Gisterenavond kwamen de buren op kraamvisite en we hebben weer een schattig jurkje kado gehad! Volgende week ga ik met Yannique op kraamvisite bij mijn collega. Die is 8 februari bevallen. Het is voor mij makkelijker om naar haar toe te gaan, want ik heb alleen Yannique en zij heeft nu 3 kinders! X Esther
Esther, ik heb Daan dus de hele dag in de woonkamer of in de kinderwagen buiten staan en heb dus de hele dag het raam in zijn kamertje los staan. Misschien dat je Yannique 's morgens een 2tal uurtjes in de box legt en dan de kamer lekker luchten. Ik kom de 13de mei 's avonds aan en ga 19 mei weer terug, zondag 17 mei heb ik een verjaardag. Misschien is zaterdag 16 mei dan een optie
@Sjors: het probleem is dat Yannique in de box of kinderwagen niet slaapt Misschien dan het raam maar op een kiertje zetten als ik met haar ga wandelen of zo. Maar ja, met dat rot weer van vandaag zit dat er dus ook niet in. Zaterdag 16 mei klinkt wel als een mooie dag voor een meeting! Ik weet niet hoe de rest van de meiden daar over denken? X Esther
@ eppie, beetje raar verhaal maar bij Sanne kwam het snotje telkens uit haar neus zetten terwijl ze aan de borst lag dus het lukte me om hem te pakken en even later ook vanuit het andere neusgaatje.... Ik dacht wel wat een megasnotje voor zo'n klein meisje. Nu maar hopen dat ze niet echt ziek wordt, dat lijkt me maar niks. Enne het douchen vond ze heerlijk. Ze lag helemaal te genieten in mijn armen. Is hier dus ook geslaagd! @ ongesteld, ik heb wel eens gehoord dat als je borstvoeding geeft je helemaal niet ongesteld hoeft te worden. Daarentegen ben je wel gewoon vruchtbaar wat sommige mensen nog wel eens schijnen te denken dat dat niet zo is. @ voorjaar, waar is de zon gebleven? Vorige week liep ik iedere dag buiten, nu al 2 dagen niet meer naar buiten geweest, bah wat een snertweer! Ga maar eventjes een boterhammetje eten, Sanne wilde net maar een heel klein beetje drinken na het douchen, ze was nog een beetje moe denk ik dus ze zal zo wel weer komen.
Ik denk dat ik zo met Ferry even naar het CB ga om te wegen. Het is best wel een eindje lopen, maar dat kan ik wel gebruiken. Het ligt eraan hoe laat Ferry wakker wordt, want dan krijgt ie eerst zijn flesje en daarna aan de wandel. Het inloopspreekuur is van 13:00 - 15:00 uur... Ik ben toch wel heel benieuwd naar wat hij nu weegt. Hij ligt nog steeds lekker (IN BED!) te slapen Eppie: Ja, het gaat nog steeds goed met Ferry na zijn bezoek. Hij is niet de hele dag vrolijk hoor en dat hoeft ook niet, maar hij huilt niet meer uren en uren! En af en toe kan hij eens lachen of spelen. Het huilen doet hij nu alleen als er iets is. Het is zelfs zo goed, dat mijn moeder een afspraak bij dezelfde osteopaat heeft gemaakt. Mijn moeder heeft borstkanker gehad en daardoor bestraling en chemokuren, maar door de chemo zijn er een hoop zenuwen gesneuveld. Ze kan dus niet meer goed lopen of dingen goed vastpakken. De bestraling is fout gegaan, ze zijn te lang doorgegaan. Ze kan echt nog heel weinig. Bijv. het huishouden lukt al niet, dus laat staan dat ze naar haar werk kan. Maar ja, nu had ze hem dus gebeld om te vragen van hoe en wat. Hij heeft uitgelegd dat hij wel iets voor haar kan doen, maar dat ze niet gelijk wonderen hoeft te verwachten. Het gaat dan echt millimeter voor millimeter (de beschadigde zenuwen). Maar hij verwacht dat hij haar wel kan helpen. Mijn moeder is allang blij als het ook maar iets scheelt (pff lang verhaal weer )
@Uk: jeetje wat naar dat de bestralingen bij je moeder verkeerd zijn gegaan en dat ze daardoor maar weinig kan. Het is al wat als je kanker hebt en dan dat er ook nog bij! Hopelijk kan de osteopaat voor haar ook iets betekenen. Heel fijn dat het met Ferry dus al een stuk beter gaat. En je hebt een hele mooie banner hoor : ! @Dinkie: hier ook megasnotjes hoor! En je hoeft idd niet ongesteld te worden als je BV geeft, maar je bent wel vruchtbaar, dus vandaar toch maar iets gebruiken als je wel sex hebt en niet zwanger wil worden! Mooi dat het douchen met Sanne ook geslaagd is. Ik ga ook maar even wat eten. Yannique lag net te huilen, dus dacht dat ze wilde eten, maar dat was het ook niet. Paar slokjes en toen had ze alweer genoeg. X Esther
Vandaag naar het CB geweest en Silje is door de arts helemaal goedgekeurd. Ze is weer 300 gram aangekomen en zit op alle grafieken mooi op het gemiddelde. Mama's zijn weer helemaal trots dus! @Waxientje Zag de foto van je meisje en ik vind haar best veel op onze kabouter lijken. Zal ns proberen n foto in mn bericht te plaatsen (goed excuus voor wat spam hè! ) Ga ik nu proberen de laatste 10 pagina's ofzow te lezen want er is weer kei-veel getikt zie ik! Grtz, Susan [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-L8BZDUJX-D.jpg[/img]