Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    You're welcome!
    Ik vind het niet prettig ruiken nee de Omneo voeding. Maar het scheelt dat ik het zelf niet hoef te drinken...hihi. Dat van de diarree heeft Jade ook, als ze dan al poept... :( Nu heeft ze al twee dagen niet gepoept en ik merk gewoon aan dr dat het wringt. En als ze dan al poept dan loopt het nog net niet langs de benen naar beneden. Maar dan is ze het wel kwijt... :)

Ik zal dadelijk nog even wat foto's in mijn album zetten van ons meisje. Ze is natuurlijk alweer veranderd...;)

2. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke
    Eppie25 :Hoeven Noord-Brabant
    Marriedgirl
    Uk: Haarlem Noord-Holland
    Iloiza
    Hummelke Sofie
    Iggylover
    Maka123
    Maatje
    Noppie
    Sjors75 :portugal in Nl Overijssel Denekamp
    Enna : Tilburg Noord Brabant
    familieveenstra?
    Martientje?
    mamma van stef?
    Daffie? (die gewoon even van het vakantieadres komt Very Happy: Wink)
    Mobiel?
    Deesje?
    Angela? : Venlo Limburg
    Axioma: Gouda, Zuid Holland

Axioma, Dani krijgt 150 ml met 5 schepjes. Misschien moet je het even uitproberen wat zze doet als je wat meer geeft?

3. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Axioma, Daan krijgt 3 flessen per dag van 190 water met 6 schepjes en 2 van 160 water met 5 schepjes en woog afgelopen dinsdag 4600 gram. Maar hij heeft gewoon behoefde aan een goedgevulde fles. Ik zou het met josanne gewoon proberen om de voeding omhoog te schroeven en dan kijk je gewoon wat ze opdrinkt. Denk dat het dan wel weer beter gaat

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij gaan maandag op dinsdag nachtje naar preston palace heerlijk
    www.vakantieveilingen.nl had ik hoogste bod dus voor 98 euro all inc en een nachtje slapen gaan we er lekker ff tussenuit met zijn drietjes heerlijk

5. Allemachtig! Heb ik alweer een pagina of 60 gemist! :confused: :confused: :oops: :oops:

Het wordt steeds drukker met het nieuwe huis en ik doe er ook steeds meer. Bijna alle aannemers. Deze week is de keuken geplaatst en een inbouwkast in de slaapkamer. Het wordt helemaal super.
    Ondertussen lekker met Jort spelen en vertroetelen. Het gaat goed, maar het trainen in bed slapen is nog wel een uitdaging. Vooral overdag is dat niet echt succesvol.
    Verder heeft hij wat uitslag op zijn wangetjes en bovenlijfje. Cb gaf aan dat dat ws aan de hormonen liggen die uit zijn lijfje moeten en dat het over een paar weken weg moet zijn. Wel in de gaten houden hoe het zich ontwikkelt voor het geval dat het toch een allergie is.

Ik zie dat er een nieuwe bijeenkomst wordt georganiseerd. Hebben jullie al een lokatie? Is dat met baby's? Moet wel een ruime lokatie zijn.
    Ik kom ook graag. Moet ik de lijst zelf bijwerken?

Nu even proberen een beetje bij te lezen tussen de bedrijven door.

6. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @enna,Kim,Seyla,angela, sjors bedankt voor jullie antwoorden! Haha jullie geven wel eensgezind antwoord zeg :D Ga Josanne dan maar 120 cc geven met 4 schepjes, kijken hoe ze dat vindt. Fijn zo'n forum waar iedereen mee denkt!

@iggy, wat lekker meid, alvast veel plezier!

7. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Iggi, heerlijk hoor een nachtje weg.Preston is toch in Almelo of niet? Veel plezier en geniet ervan

Axioma, laat je ons nog even weten hoe josanne reageert op meer voeding?

Vraagje, willen jullie allemaal even de regen die bij jullie valt hierheen sturen. Wij hebben met spoed veel regen nodig. Hebben hier namelijk al ruim 7 weken geen regen meer gehad en alles staat te verdrogen, moet de tuin zelfs al iedere dag sproeien. De zon stuur ik naar jullie toe!

8. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Sjors: DEAL! meiden, wij sturen alle regen wel door hè?! ikke wel hoor! maar jullie kunnen het beter eerst doen, want dan kan ik die hele lading vanuit NL doorsturen ipv alleen een klein bui-tje! :) :)

9. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Sjors, tuurlijk laat ik dat nog weten! Enne de regen mag je met liefde hebben :rolleyes: ... ik wil alleen nog 1 flinke bui boven mn tuin hebben, dan kan ik namelijk nog ff koemestkorrels strooien ;) En de rest is allemaal voor jullie! Tis wat trouwens 7 weken geen regen... :(

10. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Vraagje...

Ik heb t aanbod gekregen van mn schoonouders om 1 à 2 keer per maand Lili Rose 's avonds bij hen te laten, zodat wij lekker met z'n 2en een avondje iets kunnen doen.

Ik vind dit geweldig lief! Maar heb wel een vraagje:

Ik geef BV en zou voor zo'n avond minstens 2 flesjes BV af moeten kolven, maar dat haal ik waarschijnlijk niet. Dat ligt echt aan het moment, want als ik MOET kolven, lukt het nooit.

Zou ik eventueel voor die speciale avonden ook FV kunnen kopen, zodat schoonouders dat kunnen geven? Is dit geen probleem voor de BV? Of is het af te raden?

En wat kost zo'n bus voeding, vraag ik me al weken af :(

(ik kom btw uit Deurne, in Noord-Brabant, maar naar de meeting (mocht het in Den Bosch en omg. zijn) kom ik direct vanuit België)

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Vanmorgen bijgelezen en nu alweer heel veel moeten lezen hahaha.

Axioma; doe ik er nog een antwoord bij over de FV ;) Myrthe krijgt 5 flessen met 150 cc en 5 schepjes voeding erin.
    Je moet ervanuit gaan dat ze 150 cc per kg lichaamsgewicht moet drinken ongeveer. Als Josanne dus 5 kilo weegt, mag ze 5 x 150 cc = 750 cc op een dag drinken 750/6 voedingen is 125. Dus ik zou gewoon 120 cc met 4 schepjes maken, kan ze makkelijk hebben en is ze zeer wrs tevredener.

We hebben ons toch niet in kunnen houden bij de mevrouw van felicitas. Heb een abonnement op de kek mama (koop ik nu telkens, dus abonnement is net zo handig ;) ) en het hoteldebotel pakket genomen. Dat vindt ik echt een heel leuk pakket. De mevrouw had nog wel een tip om ze gewoon als kado'tjes te geven. Dus de delen nog ergens anders laten staan en als je kindje jarig is of sinterklaas viert, dan zo'n doosje te geven. Of opa en oma die een kado'tje willen geven...
    Ach, en verder zijn de kortingsbonnen wel leuk, het pakket zelf is niet zo heel bijzonder. Wel kortingsbonnen van de pampers, miss etam, iets voor een fotoboekje, centerparcs en nog meer geloof ik...

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Sofie; wij betalen voor de friso comfort 12 euro per pak. Maar de standaard is goedkoper, geloof iets van 9 euro.

13. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Sofie, ik betaal voor de Nestle Nidina1 13 euro, maar bij sommige winkels zelfs 17,59 euro.
    Zit hier in ieder geval verschil in.

Wat je ook zou kunnen doen is gewoon standaard iedere avond 1 x flesvoeding geven, dan kan Fabrice het een keer overnemen. En kun je het aanbod van je schoonouders lekker aannemen. Ik ben namelijk ook eerst begonnen met 1 flesje per dag en de rest gewoon borstvoeding. Ben nu sinds 2 weken wel helemaal overgestapt op flesvoeding, omdat de temperatuur hier snel oploopt en ik Daan niet iedere keer als ik papieren moet regelen mee wil nemen, dan moet hij namelijk lang in de auto en dat vind ik erg zielig. En in huis is het gewoon lekker koel

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hallo!

@ daffie, lekker dat je weer getraind hebt! Met de conditie is het hier ook bar slecht gesteld ben ik bang...
    Ik baker Thije ook nog steeds in hoor, de BV maffia heeft me niet afgeschrikt, haha

@ meeting, konining julianatoren is idd ook erg leuk, ging ik vroeger vaak naartoe met mn ouders.
    Ik zal dayenne trouwens even een berichtje op hyves sturen.. mag natuurlijk niet gebeuren dat ze de meeting mist!

@ hummelke, goed idee om de VVV te mailen! Heb je al een reactie van ze?

@ Enna, fijn dat je man weer thuiskomt!
    Katie groeit ook lekker zeg!

@ deesje, gecondoleerd met de oma van je man.
    Het lijkt me idd raar om de zwangerschapsperiode zo af te sluiten. Ik heb nog geen nacontrole gehad, 9 april pas.

@ Angela, nog gefeliciteerd!

@ Eppie, ik voel mn arm (weggesneden plekje) nog wel, maar niet heel erg hoor.

Gister liep ik zo te zeuren dat Thije minder poepte, nou, dat heb ik geweten! Hij had volgens mij zoiets van 'wat nou minder poepen, ik zal jou eens wat laten zien, mama!'.. Hij scheet zn hele luier, broek, papa en de bank onder! :confused: :confused: :confused: En ik was er nog blij mee ook, haha.. papa wat minder want die zat zelf onder :)

Fijn weekend alvast!

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden!

Ben alweer behoorlijk druk geweest vandaag. (zal niet vertellen hoe druk hihi)
    Vanmorgen werden we wakker omdat Ferry lag te huilen.
    We zaten eigenlijk elkaar aan te kijken van wie gaat erheen? :D
    Ik ben hem maar even op gaan halen uit bed en ik kreeg weer een heerlijk grote lach :D Oh man, wat smelt je dan!
    Vanmiddag ook eindelijk gelukt om foto's te maken dat hij echt wakker lacht! *glim*
    Vanmorgen was het daarna ook weer huilen geblazen en we hadden echt het idee dat hij moest poepen. Had hij ook alweer 2 dagen niet gedaan. Dus manlief besloot Ferry een microclysma te geven. Deze hadden we gekregen van de huisarts voor het geval dat we dachten dat er echt iets dwars zat. We mochten ongeveer de helft van de vloeistof gebruiken.
    Nou, een paar minuten later begon hij te persen en er kwam een hele dikke prop uit! Arme jongen, daar had hij dus alweer dagen last van. Gelukkig is dat nu weer uit de weg ;)

luiers: tot 4 april zijn bij de Kruidvat de luiers weer in de aanbieding. 3 pakken voor € 21,99 Had ze weer nodig dus kwam goed uit!
    Ferry draagt nu maatje 2 van de Newborns, en 's nachts de babydry. Maar nu heb ik alleen de babydry gekocht, want die vind ik veel beter zitten als die Newborns! Hij lijkt wel een bouwvakker daarmee, want als we hem uitkleden hangt de luier altijd op half elf :(

Axioma: Ferry weegt 5200 gram en krijgt 4 x 150/ 5 en 2 x 130/ 4
    we doen altijd wat meer water erin, want dan kan hij iets makkelijker poepen. ;) Dus Josanne mag best wel wat meer hoor, maar dat hadden de andere meiden ook al gezegd.

daffie: Leuk een abonnement op KEKmama, die zou ik ook kiezen, alleen hier komen ze niet. Ik ga het van de week zelf maar eens opzoeken, zo'n abonnement ;)

Sofie: Ik zie er geen kwaad in als Lili Rose een flesje met fv krijgt hoor! Ik zou dan van te voren (voordat je weggaat) even flink kolven zodat de melk er echt uit is, en zodra je terug bent weer kolven. Dat is ook erg lief hoor van je schoonouders! En waarschijnlijk ook uit eigen belang, want het is natuurlijk geweldig om alleen met je mooie kleindochter te zijn :D

Sjors: Ben de wolken al naar je toe aan het blazen, alleen wil het niet erg. Hoewel, het is wel droog :)

Iggy: Lekker hoor, Preston Palace. Zelf nooit geweest, maar veel verhalen over gehoord. € 98,- is niet veel voor een All-inclusive hotel met z'n tweetjes. Is toch met eten en drinken erbij?

Famveenstra: Ik zei dat Ferry geen spuger was, maar wat bedoel je eigenlijk met spugen? Mondjes, golfjes of echt halve/ hele voedingen? Ferry spuugt bijna altijd wel een paar mondjes, ook nog later na de voeding.

Karina: Wat een mooi meisje is Jade zeg! Erg leuke foto's :D

Mobiel: veel plezier op Centerparcs!

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Meeting
    Mieke
    Eppie25: Hoeven (Noord-Brabant)
    Marriedgirl: (Utrecht)
    Uk: Haarlem (Noord-Holland)
    Iloiza:
    Hummelke Sofie: Deurne (Noord-Brabant)
    Iggylover:
    Maka123:
    Maatje:
    Noppie:
    Sjors75, Portugal in NL: Denekamp (Overijssel)
    Enna: Tilburg (Noord-Brabant)
    familieveenstra?
    Martientje?
    mamma van stef?
    Daffie? (die gewoon even van het vakantieadres komt :D ;) )
    Mobiel?
    Deesje?
    Angela?: Venlo (Limburg)
    Axioma: Gouda (Zuid-Holland)
    Caro73
    Vaamrile

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Nog even over de locatie:
    Misschien kunnen we leuk naar een park ofzo om te picknicken? Dat kost ook vrijwel niets. Dan kunnen misschien de meeste meiden wel mee. Moet het wel mooi weer zijn, maar dat geldt voor een dierentuin natuurlijk ook.

18. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @hummelke, zo dat is een lekker aanbod :D Een groot pak flesvoeding mag je maximaal 4 weken open hebben, dus als je maar een paar flesjes maakt is dat wel erg prijzig. Of je moet zoals Sjors zei meerdere voedingen fv geven... maar je hebt hier in de supermarkt ook kleine pakjes kant en klare nutrilon standaard, 200 ml voor 0,75 cent. Na opening zijn die 24 uur houdbaar. Is iets minder prijzig...

@Daffie, hihi dus toch overstag gegaan? Nu zie ik meerdere malen hoteldebotel voorbij komen... wat is dat?!?!
    De 1e fles 120 cc met 4 schepjes zit erin, ze dronk hem vrij snel leeg!

@Married, haha die Thije! Nou heeft tie mooi voor elkaar om dat er allemaal onder te krijgen :D

@Uk, ach wat sneu dat Ferry zo'n last van zn ontlasting had.. fijn dat hij het nu in elk geval kwijt is!
    Enne dank voor je antwoord voor de fv!

@Mobiel, veel plezier bij cp, mocht je nog niet weg zijn!

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoteldebotel is een educatief pakket dat samengesteld is door ouders van nu, kinderen, sesamstraat etc.
    Het zijn 20 delen verpakt in een doosje met daarin veelal een voorleesboekje van hoteldebotel, een spelletje, kleurboekje, vingerpoppetje, klokje om te leren klokkijken, van alles eigenlijk. het zijn ook 20 verschillende t'hema's zoals kleur, taal, cijfers, feestje, familie, muziek. En het is bruibaar als baby, dreumes en kleuter. Ziet er echt heel leuk uit en volgens mij is het ook een goede kwaliteit.

Fijn dat het er zo goed in ging die 120 cc
    Kan best zijn dat ze gewoon te weinig binnen kreeg hoor. Hopelijk houdt ze het hierop wat langer vol als 2,5-3 uur ;)

20. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Uk: Is geen centreparcs maar Roompot ;)

Deel Deze Pagina