Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, pas je op dat je de kolf niet op een te hoge stand zet.
    Dat had ik in mijn enthousiasme dus wel gedaan in het ziekenhuis en toen ik thuis kwam had ik mega stuwing, van die pijnlijke.
    Maar de kolf is verder goed he!
    Ik kook ook water en doe ik in een maatbeker of hoog bakje, daarin de fles ± 5-7 min. opwarmen, tussentijds even omschudden zodat het door en door verwarmd wordt.
    Ik voel wel op de pols.

Sofie, oh heerlijk he zo'n weekendje eigen familie en even shoppen in NL.

Daffie, raar dat het even eenmalig was het bloed?
    En jullie ook al een rare onrustige nacht.

Deesje, jeetje jij zwart vroeger en nu blond, hihi meestal is dat toch eerder andersom ;)

Miireii, fijn dat alles goed is met de wond! enne toch nog even oppassen he.

Mobiel, lijkt me ook wat weinig die druppels?

Axioma, hier ook al weer last van krampjes en lucht in de darmen gok ik.
    Vind het zo zielig.

Hier ook al van dat natte rot weer!

Maatje, gezellige verjaardag dus.
    En dus met Justin naar logopedie, sterkte ;)

Oh ben toch wel jaloers op jullie lange verlof hoor! :( als ik het even mag zeggen :oops:

Oh hier ook een rare nacht en ochtend gehad zeg. Gister zo braaf en nu zo huilerig.
    Vannacht kwam Boaz om de 1,5-2 uur dat is best vermoeiend.
    Ook had hij vannacht dus weer enorme last van krampen en daardoor erg veel moeite met zijn ontlasting die hij er niet uitkrijgt. Waarschijnlijk ook heel veel lucht in de darmpjes.
    Mannetje moest al vroeg de deur uit, normaal gesproken wacht hij tot dat ik gedouched heb en ontfermt hij zich dan even over Boaz.
    Nu een huilende Boaz terwijl ik mijn haar sta te wassen en dat werd natuurlijk steeds harder huilen.
    Daarna aankleden, ik baal ook ontzettend dat ik geen gewone kleren aan kan, niet alleen dat er nog 3-4 kg te veel aan mijn lijf zit, maar ook door de
    borstvoeding.
    Thuis kan ik zonder pardon gewoon mijn trui omhoog doen, maar ergens anders niet. En daarbij draag ik graag jurkjes etc.
    Heb dus nu 3 dingen bv-kleding gekocht op internet. Ik loop de hele dag maar in mijn joggingbroek, voor thuis niet erg.
    En voor uitjes kan ik mijn positiebroeken nog aan, maar bovenkleding is moeilijk.
    Dus heb ik hem maar even op de badcape bij me op de grond gelegd zodat hij me kon zien.
    Daarna moest ik nog mijn haar föhnen, meneertje lag lekker in de box, nou die stilte duurde ook niet lang.

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Slapen: bij ons op de slaapkamer is het overdag vrij licht en 's nachts echt gewoon pikkedonker met de gordijnen dicht. ik heb ze dus gewoon dicht overdag. dat verschil merkt ze wel..

@Sofie: fijn dat het zo leuk was in NL! En nu rusten he!

@Doorslapen: jemig! het gaat steeds beter met de beebjes 's nachts he! Soraya krijgt haar laatste fles om 22 uur, en de laatste paar dagen wordt ze weer wakker om 04 uur.. dus ik kan me slaap gelukkig ook wel pakken! daarna slaapt ze tot half 9. Ik vind het prima!

@Inbakeren: ik doe het ook.. Ik merk dat Soraya dan veel eerder in slaap valt dan wanneer ik het niet doe.. als ik haar niet inbaker moet ik echt wachten tot ze bij mij op de arm in slaap valt want anders werkt het niet!

@Daffie: goed dat je de vk hebt gebeld. nu opletten he! hopelijk verlies je geen bloed meer.

ik ga zo ook maar even liggen denk ik.. ben kapot!

3. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Leuk hoor! De mama's. Wel ff zoeken waar t topic staat, maar dat went vanzelf.

@wanneer beginnen met flesvoeding naast BV
    Ik voed al sinds dat Silje een week oud is met een tepelhoedje en ben daarnaast gaan kolven met de Pump in Style van Medela om te voorkomen dat de productie terug loopt. Ongeveer drie a vier voedingen zijn hier dus "Live" en de rest is moedermelk uit een flesje. Dat werkt prima. Ik heb niet de indruk dat Silje in de war raakt. Maar voeden met een tepelhoedje lijkt dan ook wel weer een beetje op de fles denk ik.

@Vitamine druppeltjes
    Hier twee keer 5 geleerd van de kraamhulp. Maarja, dit is Limburg dus daar loopt alles vaak een beetje achter hè... ;)

@wakker maken voor een voeding
    Doen we regelmatig, omdat mevrouw zelf soms gewoon echt niet wakker wil worden en ze is de laatste twee weken niet echt veel aangekomen (zat n beetje onder het gemiddelde). Vandaag wordt onze kabouter weer gewogen dus ik ben benieuwd of onze strategie van wekken en flesjes met extra veel moedermelk gewerkt hebben!
    @Axoima
    Toen wij voor het eerst bij het CB waren zeiden ze daar dat ze niet te veel kijken naar wat een kindje in de kraamperiode woog, omdat alle weegschalen verschillend zijn.

@anticonceptie
    tja, niet echt nodig hier hè... :)
    Wij hebben het zelfs vorige week al gehad over wanneer wij weer met insemineren willen beginnen voor een tweede kindje! :confused:

@famveenstra
    Das wel erg lang om pruw te hebben! Misschien dat de nieuwe medicatie wel werkt. Sterkte hoor!

@Maka
    Ja, droge handen. Word er soms helemaal kriegel van. Smeer ook vanalles, maar dat helpt idd weinig als je om de haverklap je handen moet wassen. Het enige dat bij mij een beetje helpt is gewoon pure vaseline erop smeren.
    Wij gebruiken een flessenwarmer die we gekregen hebben van mn schoonzus. Werkt prima, maar wel veel gedoe om mee te nemen in de luiertas.

@Mieke
    Leuke spiegels! Hadden zelf al iets aan de hoofdsteun gemaakt, maar das een gewone spiegel. Met zo'n beestje ziet het er wel leuker uit. Maar mn vrouw heeft opeens bedacht dat het glas van de spiegel wel eens gevaarlijk zou kunnen zijn dus gaat ze nu op zoek naar een plastic spiegel. Enig idee of die beestenspiegels van plastic zijn?
    Wij doen overdag juist de gordijnen open zodat het dag/nacht ritme niet verstoord raakt (voor zover je al van zo'n ritme kunt spreken! :) ).
    Wat de vitamines betreft, ik slik de gravitamon door die ik tijdens de zwsch slikte. Dan hoef je verder niets extra te slikken.

@Esther/Eppie
    Ik heb een paar weken geleden de Pump in Style van Medela gekocht. Ben er zelf erg tevreden mee, maar als je niet zo vaak hoeft te kolven is het een beetje een overdreven aanschaf (kost 300 euro). Dan zou ik eerder een handkolf aanschaffen. Heb eerst met een handkolf van Medela gekolft en eigenlijk ging dat ook prima, maar ik kolf drie keer per dag/nacht en dan is de PISA veel handiger want die is dubbel en electrisch en dan ben ik binnen 10 minuten klaar en kolf dan tussen de 100 en 200 ml.
    Ik bewaar de melk in de koelkast als ik van plan ben deze snel te gaan gebruiken (binnen 3 dagen, maar mag geloof ik zelfs 5 dagen in koelkast). Soms geef ik de melk ook direct na het kolven. Wat ik teveel kolf gaat de vriezer in voor als ik eens een dagje weg wil. Vandaag is mn vrouw met Silje op pad en heeft ze afgekolfde melk uit de vriezer meegenomen in een speciaal tasje met koelelement.
    Enneuh... Lieve foto's hoor!

@Deesje
    Leuke foto's hoor. Mooi donker haar heeft jullie meisje!

@Jantie
    Fijn dat het goed gaat met de hechtingen!
    39,9! Jeetje! Hoop voor hem dat het snel gaat zakken.

@Sofie
    Ja, die nieuwe kleding bij de Hema! Geloof dat mn vrouw van een aantal dingen echt meerder maten heeft gekocht, omdat ze ze zooo leuk vond. Moest dr weer bij de rekken wegsleuren! :)

@Axioma
    Hier ook zo'n drama-queen hoor. Silje wil ook overdag vaak niet slapen in haar wiegje. Als ik haar dan in de draagdoek doe valt ze als een blok in slaap, omdat ze dan al een hele tijd heeft liggen krijsen in de wieg. In de doek gaat ze dan rustig 4/5 uur liggen snurken. Dat gun ik haar dan ook wel, maar ik wil haar wel leren dat het wiegje overdag ook best lekker ligt. Vanmorgen is dat zowaar 2 uur gelukt door er zelf naast te blijven liggen (best lekker stiekum, beetje uitslapen).

@Krampjes en scheetjes
    Silje heeft sinds een paar dagen ook krampjes en laat veel windjes. Soms ligt ze een tijdje te kreunen en te steunen en dan komt er opeens een flinke scheet. Daar schrikt ze dan weer van en dan gaat ze huilen. Ik heb mn hoop nu op de Infacol gericht. Misschien dat het dan langzaam wat minder gaat worden. Hou haar altijd stevig vast als ze pijn heeft van de kramjes. Ze klemt zich dan ook echt met haar vuistjes aan me vast en is ontroostbaar tot krampje voorbij is. Een heel zielig gezicht vind ik dat.

Vandaag is Silje tot half drie op pad met mn vrouw. Heb ik een dagje rust. Is best fijn, maar ik mis mn twee favoriete vrouwen wel! Weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik nu met mn tijd aan moet! :)
    Eerst maar eens douchen want dat heb ik nog niet eens gedaan! :oops: Shame on me! En dan hameren ze altijd zo op rust, regelmaat en reinheid. Nou, rust heb ik vandaag wel, maar verder...
    :) :)

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemiddag,

Thije is nog steeds erg wakker en huilerig.. denk toch dat ie nu regeldagen heeft in combinatie met krampjes en verkoudheid.. de arme schat. Heb dus zelf ook nog niet bij kunnen slapen helaas....

@ zoutoplossing, wat voor hebben jullie? Zelf gemaakt of bij de apotheek gehaald?

@ droge handen, hier ook heel erg, de vellen hangen er bijna bij :confused:

@ Axioma, lekker dat Josanne zo goed groeit!

@ Eppie, fijn dat je wat hebt aan het advies van de lactatiekundige. Fijn dat die mensen er zijn he!
    Knight rider? :) Vond ze Grey's Anatomy ook leuk? Hier moet Thije al verplicht meekijken naar alle wedtrijden van FC Utrecht (zijn toekomstige werkgever, hahaha)

@ Mieke, 59 cm, wow! Niet zo gek dat ie maatje 62 al past dan ;)..
    Ik slik nog steeds VSM puur mama, daar zit ook vitamine D in.
    Ik baal ook enorm van mijn figuur en het feit dat ik geen leuke kleding aan kan.

@ deesje, knap meisje heb je op de wereld gezet! Idd mooi getint!

@ mobielfreak, vragenlijstje over veilig ouderschap bedoel je? Die heb ik ook ingevuld, gaat erom of je extra zorg nodig hebt, of je een risico gezin bent zeg maar. Of bedoel jij wat anders?

@ maatje, fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad!

@ Miireii, gelukkig dat alles goed was bij de gyn!

@ kolf, daar ga ik van de week voor op pad. Zit zoals de meesten hier te denken aan de Medela Swing.

@ donker/licht, ik hou de gordijnen overdag open ivm dag- en nachtritme (al heeft ie nog geen ritme.. haha)

@ vloeien, is bijna niks meer, maar loop zoals de meesten nog steeds met een verbandje.

Heb het boek "Oei ik groei" besteld bij BOL.com, schijnt een heel fijn boek te zijn.. hij werd net bezorgd, dus ik gelijk kijken en ja hoor.. bij dag 17 staat een dikke donderwolk en laat Thije gister nou net 17 dagen zijn :D

5. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

slapen:
    als martijn slaapt, slaapt ie overdag tot aan de laatste fles lekker beneden in de kinderwgen, soms box. en na de laatste fles gaat naar boven, en hij heeft vanacht voor het eerst op zijn eigen kamertje geslapen.

hal 11 gisteravond de laatste fles en hij kwam om kwart voor 3 weer, fles leeg maar toen werd ie om 5 uur weer wakker, laten huilen, werd niet stil, heb hem opgehaald en naast me gelegd, na een half uurtje sliep ie tot half 7, dus toen weer een flesje gehad, sind hal 7 tot nu heeft ie misschien 1,5 uur geslapen, hij licht nu bij mij op de arm te slapen.

inbakeren:
    martijn ligt niet in een speciale doek, maar heb een kleedje die ik soms om hem heen wikkel.
    nu ook ligt ie bij mij op schoot en ik heb zijn handjes vast, als ik die niet vast heb is hij erg onrustig.

zal hem zo wegleggen en mezelf klaarmaken om op veraardagsvisite te gaan.

iedereen nog een gezellige dag.

anita

6. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

leuk dat we allemaal nu hier zijn!

hier een royenna die nog steeds flink verkouden is en ook nog de nachten komt!
    om 2 uur en 5 uur zijn wel de tijden dat ze nog steeds wakker word van de honger. ook nu ik voor de nachten fv ben begonnen.

vitd... wij moeten ook 10 druppels geven

wakker voor een voeding;
    merk dat ze steeds langer ook tussen de voedingen door wakker is.
    zit ze echt om zich heen te kijken.
    en ze lacht.... sinds 2 dagen zelfs al met een beetje geluid :)

was benieuwd hoelang iedreen verlof heeft.....
    ik zelf hoef pas in mei weer te gaan werken :D

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hey ladies :D

Gisteren een heerlijke dag gehad met Ferry!
    Gisterenavond had hij alleen even een huiluurtje, maar hij is dan oververmoeid. Leuk he? Dat je steeds meer in de gaten krijgt wat wat is?
    Hij heeft om 19:45 uur zijn laatste voeding gehad en om 01:30 uur werd hij een beetje wakker (van 20:00 - 22:00 uur gehuild, daarna bij papa op de buik in slaap gevallen). Ik mocht lekker slapen van manlief dus ik ben weer naar bed gegaan. Om 06:00 kwam hij toen weer en daarna weer om 10:00 uur (hij was wel wakker hoor). Ik ben om 10:00 uur mijn bed uitgekomen :D Heerlijk!

Ferry heeft voor het eerst naar me gelachen!
    :) Ik heb er wel heel hard mijn best voor gedaan hoor! Koetsjiekoetsjiekoe :) Ik ben erg trots op mijn ventje :D

Om 11:00 uur vanmorgen ben ik met hem onder de douche gestapt en manlief gaf Ferry aan. Hij vond het wel wat denk ik. Alleen de stralen in zijn gezicht vond hij niet zo leuk ;)

We hebben hem vanmorgen even voor 12:00 uur klaarwakker in zijn bedje gelegd en hij ligt nu heerlijk te ronken :baby: Ben benieuwd hoe laat hij wakker wordt.
    Dan ga ik hem wakker houden tot etenstijd en dan zie ik wel even hoe het verder gaat.
    Ik heb wel besloten dat hij elke dag rond het middaguur (kan een uurtje schelen) in zijn bedje moet slapen. Ik denk dat dat erg prettig voor hem is. Natuurlijk hoop ik zo een beetje regelmaat te kweken, want misschien kan hij dan doorslapen op een gegeven moment. ;)

@ inbakeren: Als Ferry moe is dan kan hij heel onrustig worden en dan bakeren we hem lekker in. Manlief doe dat het liefst met een dekentje, en ik het liefst met een hydrofiel. Wij hebben dus geen speciale doeken.
    Ik ga wel steeds even kijken als hij ingebakerd is in een dekentje, want ik ben bang dat de deken over zijn gezicht gaat. Als hij diep in slaap is dan vouw ik het dekentje open ;)

@ krampjes: Ook ik heb de hoop gevestigd op de Infacol. We zullen zien of het zijn werk gaat doen. Ga er zo direct mee beginnen ;)

@ married: Ik heb de zoutoplossing gehaald bij de apotheek, maar ik zag het net ook bij de Kruidvat staan. Ik heb zoutoplossing Sandoz neusspray.
    Het oei ik groei-boek zou ik ook wel willen hebben, ik ben alleen bang dat ik er niets aan heb :( Ferry is nu 3 maanden oud, gecorrigeerd precies zo oud als Thije :D Maar ik merk dat hij niet meeloopt met de 3 maanden oude baby's, maar ook niet met de pasgeborenen. Ik heb het idee dat hij nu zoiets als 6 weken oud reageert...
    Morgen naar de Prenatal, dan kijk ik even of het klopt wat hij bij 6 weken zou doen allemaal :D

@ Mieke: Ik herken je krampenverhaal. Ik heb dus nu de Infacol gekocht, ga maar kijken of dat helpt.

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

@ Sonya: ik begin 1 juli weer. Heb 3 maanden ouderschapsverlof. Kan ik tenminste lekker genieten van Ferry :D
    Ferry is trouwens ook wel eens 6 á 7 uur wakker achter elkaar. Daarna is hij wel helemaal kapot, maar ja...

9. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi meiden!

was eigenlijk van plan om ook eventjes te rusten, maar ja, komt er weer niet van he ... Naomi ligt nu even lekker in haar bedje, dus nu kan ik wat doen, hihi. Ligt nog een berg strijk (hydrofielluiers).

@sonya, ik begin vanaf 1 juni weer. En dan voor 18 uur per week. Ouderschapsverlof heb ik nog niet opgenomen, moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen.

@uk, wat heerlijk, zo'n dag met Ferry! En wat lief dat hij voor het eerst heeft gelachen! Naomi doet het ook wel es, maar vraag me dan af of het nou toch nog niet gewoon lachstuipjes zijn.

@Infacol, ik heb het ook in huis gehaald. Maar had al de druppeltjes van VSM, die schijnen goed te helpen, ze heeft er amper nog last van :) JIPPIE!

@Married, leuk he, die regeldagen .. hihi. Geloof dat Naomi er nu wel doorheen is, GELUKKIG! Heb ook het boek Oei ik groei! Is leuk hoor! Kan je toch wel veel uithalen.
    En jaaaa, wat een scheetje is Naomi he! Kan er ook niet genoeg van krijgen ;)

@Suske, ken het hoor, de drie R's ...komt ook niet altijd wat van terecht hier!

@Mieke, ja klopt, meestal is het idd andersom! Maar denk dat ons meisje zwart blijft, is papa ook en ze heeft ook donkere wenkbrauwen. Schijnbaar waren die van mij toen al blond.
    Balen van de nacht en ochtend. Had ik dus eergisteren. Zielig is dat he? En qua kleding, ik vind het ook vreselijk allemaal! Ga toch binnenkort maar es voor een spijkerbroek kijken, wil toch wel es wat anders aan dan die positiebroeken. Plus aan die broeken zit zo'n band, dat zit ook voor geen meter meer nu die buik weg is! Thuis loop ik nog steeds in mijn joggingpak, heeeeeeeeerlijk.

@Sofie, lekker geshopt dus! Ze hebben leuke dingen in de HEMA he!

@Daffie, jammer van de nacht ... hopelijk gaat het deze nacht beter. Zonde he, van de krampjes, je kan er zelf zo weinig aan doen. Nog steeds geen bloedverlies meer gehad?

@Miireii, wat fijn dat alles goed was! Idd toch meer rust houden dan? Is makkelijker gezegd dan gedaan, hihi. Heb je de gewone pil voorgeschreven gekregen?

Hier alles weer rustiger na de regeldagen. Gisteravond sliep ze van 10 tot half 2, toen kwam ze weer om 4.30 en om 7.00. Volgens het CB zou ze om de vier uur kunnen drinken, maar dat redt ze vaak nog niet. 's Middags meestal wel, maar 's ochtends is het vaak 3 uur en 's avonds om de 2.5 ofzo. Nu ligt ze ook weer lekker in haar bedje (met de gordijnen open!) en ze slaapt zowaar!
    Nou, ik ga nog maar gauw effe wat strijken, anders blijft het ook maar liggen :)

HIer begint het trouwens al op te klaren met het weer, gelukkig, want die regen is ook maar nix!

10. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik zie dat iedereen is bevallen :D! Voor iedereen: VAN HARTE GEFELICITEERD! Nu zijn we allemaal trotse mama's!
    Ik merk wel dat ik handen, voeten en tijd te kort kom zeg. Wat gaan de dagen ontzettend snel voorbij. Ik kom echt maar aan de helft toe van wat ik van plan was (al ben ik dan wel heeeel veel van plan natuurlijk, hihihi) Heb het voornamelijk druk met dingen regelen voor de verhuizing en ik ben deze week ook begonnen met zomaar een paar dingetjes van het werk bij te werken (tussen de voedingen door ;)).

Daan eet de laatste dagen weer erg moeizaam :(. Als hij zich weer klem drinkt en ik wil de boer eruit 'kloppen en wrijven' dan begint hij nu sinds 2 dagen vaak te huilen. Echt heel zielig en ook frustrerend, want die rotboeren willen er dan ook niet uitkomen. Met als resultaat dat hij niet zijn hele fles opdrinkt. Hopelijk komt er snel een tijd dat hij zijn flesje een stuk makkelijker zal drinken, zonder al die lucht binnen te krijgen.

Ik moet jullie bekennen dat ik al een aantal dagen niet heb bijgelezen en ben het telkens van plan, maar er komt telkens iets tussen. Maar ik denk dat er veel van jullie zijn die hetzelfde probleem hebben.

Nou meiden dat was weer een berichtje van mijn kant af.

Liefs Ingrid

11. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @infacol: ik zit inmiddels al aan mijn 2de potje. Ik moet zeggen dat het hem wel helpt met de eerste boeren, maar hoe meer melk er boven op komt hoe moeilijker hij de boeren eruit krijgt. In het begin dacht ik eigenlijk dat het heel goed hielp, maar nu weet ik het niet meer zo zeker, omdat het zo wisselend is bij Daan.

12. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Sonya: Wanneer weer werken: Ik werkte eerst als freelancer, maar die ga ik per 1 april opzeggen. En het grappige is; ik had niet gepland meteen weer te werken, maar er was een nederlands bedrijf dat franstalige medewerkers zocht om thuis te werken! Ik had voor de gein mn cv gestuurd, zonder motivatiebrief en afgelopen zaterdag gesprek gehad. Er zou nog iemand komen de 18e, maar ik kreeg gister al een mail dat ze me per sé aan wilde nemen! Hoera! En idealer kan het gewoon niet:

20u per week vanuit huis werken! Ik krijg er een pc bij, internetverbinding wordt betaald en als ik naar NL kom krijg ik dat ook vergoed! I'm soooo happy!

Ik denk dat je het niet beter kan treffen: een halve baan én thuiswerken! Met Lili erbij is dat echt geweldig.. Ben echt blij!

Dus was niet van plan te werken, maar dat gebeurd nu toch! ;)

@Kolven: werkelijk, wat ben ik happy met mn kolf; tgaat supergoed! Na t voedingskussen is dit wel dé uitvinding!

Dames, slapen jullie nog met jullie voedingskussen? ik kan het niet laten... :oops:

13. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Heey kletskouzen!
    Heb ik 1 avond visite, mag ik gelijk weer 4 pagina's bijlezen. Het begint al weer lekker druk te worden hier, net als in het bevallingslijst topic. ;)

@ Maka: Droge handen? Hier geen last van...
    Wat goed dat Vera zo lang heeft doorgeslapen! :D

@ Uk: Ferry is dus ook al zo sterk! Wat goed! :D Dyon heeft ook niet altijd zin om te 'trainen', maar ik probeer het ook elke dag en meestal doet hij het hartstikke goed! :D
    En wat geweldig dat Ferry naar je gelachen heeft! :D

@ Eppie: Fijn dat de lactatiekundige je gerust heeft kunnen stellen. Hier wordt de tweede borst ook vaak overgeslagen. Ik bied m wel aan, maar Dyon heeft er vaak geen zin meer in. Gelukkig is hij goed gegroeid en hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken. Hij heeft blijkbaar gewoon genoeg aan 1 borst... :(
    Wat een mooie foto's van Yannique! Aaaw, wat ligt ze heerlijk te slapen op die ene foto, met d'r handjes naast d'r hoofdje. Zo slaapt Dyon ook altijd, zo schattig! :D

@ Kolf: Ik heb de elektrische kolf van Avent, een ideaal ding! Ben er erg blij mee! :D Je kunt er ook een handkolf van maken. Dat heb ik gedaan toen ik een dagje naar de 9maandenbeurs in Amsterdam ging, en ik hád me toch lamme armen. Pfffff... ik ben blij dat ik m ook elektrisch kan gebruiken! ;)
    De voeding bewaar ik in plastic bewaarbekers van Avent en de plastic flesjes die op de Medela kolf passen (die flesjes heb ik meegekregen uit het ziekenhuis). Ik noteer de datum dat ik gekolfd heb op een stukje tape op de flesjes en dan zet ik ze in de vriezer (of in de koelkast als ik weet dat ik even weg moet, zodat Jorik de fles kan geven).

@ Mieke: Jeetje, Boaz al 59 cm! Wat groeit hij hard, zeg! :D
    Dyon groeit ook hard, maar die was bij zijn geboorte nog maar zo klein. Hij is ruim 2 weekjes te vroeg geboren, maar hij was sowieso een kleintje. Bij de groeiecho's werd hij geschat 6 pond te zijn bij een geboorte rond de 40 weken. Tja, en nu was hij 5,5 pond bij zijn geboorte. ;)

@ Kamertje: Ik vind het heel moeilijk om te bepalen wat ik beter kan doen; overdag Dyons kamer verduisteren of niet...
    In het begin sliep Dyon gewoon beneden in de kinderwagenbak, maar sinds een paar weken slaapt hij overdag ook in zijn bedje. Wij hebben lichte gordijnen die veel licht doorlaten. Zo kon Dyon wel goed het verschil tussen dag en nacht leren, maar sinds zaterdag heeft hij een verduisteringsgordijntje, zodat hij 's ochtends niet wakker wordt van het licht. Nu heb ik gisteren overdag zijn kamertje ook donker gemaakt, en daar slaapt hij veel beter op.
    Op het moment ligt hij in zijn bedje en heb ik alleen de gordijnen dicht, maar zonder het verduisteringsgordijn. Maar hij slaapt er aanzienlijk minder door, ik hoor hem steeds een beetje huilen, dan valt hij weer in slaap, maar een kwartiertje later huilt hij weer even, en ga zo maar door...
    Wat kan ik beter doen? Alleen de gordijnen dicht, zodat hij het verschil leert kennen? Of toch het verduisteringsgordijn dicht, zodat hij beter slaapt? DILEMMA DILEMMA :(

Haha! :)
    Jorik zei al voordat Dyon geboren was dat hij van plan was samen met zijn zoon A-Team en Knight Rider te gaan kijken. Tot nu toe heeft hij dat nog niet gedaan. Dyon kijkt al wél elke doordeweekse ochtend 'As the world turns' bij mama op schoot. :p ;)

@ Deesje: Ook al zulke mooie foto's van je kleine! :D Naomi ziet er inderdaad wel een beetje Indonesisch uit... wat bijzonder! (Lief pyjama'tje van Dirk de draak, die heeft Dyon ook). ;)
    Ik herken wel wat je zegt over het nachtlampje. Toen Dyon in de eerste weken nog bij ons op de kamer sliep maakten wij het ook donker in onze kamer. Zodra hij dan wakker werd en het was donker, begon hij te huilen. Als ik dan mijn lampje aan deed was het al weer goed. Ik hoefde hem nog niet eens te troosten, alleen het licht was al genoeg om hem te kalmeren. Toch hebben we wel steeds de kamer donker gemaakt, zodat hij er aan kon wennen. Nu slaapt hij prima in een donkere kamer. :D

@ Vitamine D: Zowel Dyon als ik gebruiken extra vitamine D. Dyon natuurlijk de druppels, ik gebruik zelf Gravitamon (tijdens de zwangerschap ook al). Daar zit 67% van de ADH in van vitamine D, en nog veel andere vitamines.

@ Famveenstra: Hopelijk werken de nieuwe medicijnen tegen Martijns spruw!

@ Mobiel: Fijn dat het inbakeren zo goed werkt! :D
    Hoe was het bij het CB? Is Lisa ook goed gegroeid? Hoefde je voor Tim nu pas voor het eerst een vragenlijst in te vullen?
    Bij ons CB krijg je bij elk bezoek vanaf de eerste verjaardag van je kind een vragenlijst mee ter voorbereiding op het volgende bezoek. (Dit is op mij dan nog niet van toepassing aangezien Dyon mijn eerste is, maar ik heb de informatie er wel al over gehad).

@ Jantie: Wat fijn dat je hechtingen zo goed genezen! :D
    Ik heb een klein knipje gehad bij mijn bevalling, en die is ook gehecht met dat zelfoplossende hechtdraad. Binnen een week was bij mij alles al weer netjes geheeld, en van het hechtdraad geen spoor meer!

@ Sofie: Fijn dat je een leuk weekend in NL heb gehad! Ik kan me voorstellen dat iedereen blij was de kleine te zien! :D
    Ik ben ook een beetje 'tegen' het speentje als het niet hoeft, maar Dyon heeft zó veel zuigbehoefte, dat ik toch maar ben begonnen met het speentje. Dyon krijgt hem alleen als troost of als hij wil zuigen, maar geen honger heeft. 's Nachts krijgt hij hem niet. Zo leert hij niet in slaap te vallen met een speen, dus hoef ik hem dat straks ook niet af te leren! ;)
    Wat geweldig zeg, van die baan! Een halve baan én thuiswerken, idealer kan indd niet! :D
    En ik slaap niet meer met mijn voedingskussen. Nu die dikke buik weg is, kan ik gewoon weer op mijn zij slapen zonder dat die buik scheef hangt, dus heb ik het kussen niet meer nodig. Mijn voedingskussen ligt nu in Dyons box, opgerold als een rookworst. Hij kan er wel lekker zacht in liggen. :D

@ Maatje: Wat knap dat Zoey zo lang heeft doorgeslapen! :D

@ Flesverwarmer: Hier de eerste keer au bain marie gedaan, maar dat vond Jorik maar hélemaal niks. ;)
    Toen ik een dagje naar Amsterdam ging, hebben we maar een flesverwarmer gehaald, zodat Jorik zich niet hoefde op te vreten om de voeding op de juiste temperatuur te krijgen.
    Wij hebben de flesverwarmer van de Prénatal. Wou eigenlijk die van Avent, aangezien ik alles van Avent heb, maar die was er op dat moment niet en die van de Prénatal schijnt heel goed te zijn. Nou, dat issie inderdaad! Heel gemakkelijk en het werkt prima! :D En nog een voordeel, de flesverwarmer van de Prénatal kan ook in de auto gebruikt worden. Handig voor als je wat verder weg gaat.
    (Wel opletten als je Avent-flessen hebt. Die zijn dikker dan flessen van andere merken, en daarom is de Prénatal flesverwarmer verkrijgbaar in twee maten. Dat je wél de grotere maat meeneemt, anders passen je Avent-flessen er niet in).

@ Daffie: Wat zielig dat Myrthe zoveel last heeft van krampjes. :(

@ Axioma: Dyon heeft ook wat meer moeite om overdag in slaap te komen dan 's nachts.
    Als ik hem in de kinderwagenbak of in de box leg, gaat hij meestal huilen. Heel soms valt hij dan wél in slaap, zelfs al een keer in zijn schommelstoeltje. :)
    Meestal valt hij sneller in slaap als ik hem in zijn bedje leg, of als we gaan wandelen.

@ Miireii: Fijn dat je wond goed geneest en dat je bm al goed gezakt is! :D

@ Married: Ik ga ook het "Oei, ik groei" boek halen. Ik heb er ook erg veel positieve dingen over gehoord.

@ Sonya: Wat leuk dat Royenna al met geluid heeft gelachen! :D Dyon glimlacht al wel, dat deed hij al heel snel, maar het 'echte' lachen doet hij nog niet.

@ Verlof: Hier tien weken tot na de bevalling. Nu nog vier weekjes verlof dus. Tenminste, verlof dat ik betaald krijg...
    Sinds mijn vorige werkgever mij eruit gegooid heeft omdat ze 'te veel personeel' hadden (yea sure ;)), heb ik ook niet echt verlof, maar ben ik gewoon Koos Werkloos.
    Ik heb binnenkort wél mijn tweede gesprek bij het hotel waar ik heb gesolliciteerd met 8 maanden zwangerschap, en het ziet er positief uit. Dus hopelijk straks weer lekker aan het werk! Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk om met Dyon thuis te zijn, maar aangezien ik al sinds september! :confused: thuis zit, heb ik wel weer zin om te gaan werken.

@ Vaam: Heey, gezellig dat je er ook weer bent!
    Wat vervelend dat Daan zo'n last heeft van boertjes die er niet uit willen. Dyon heeft het soms ook. Dan kan ik kloppen en wrijven wat ik wil, maar het komt er niet uit. Soms kan Dyon dan nog wel uren slapen voor hij er te veel last van krijgt...
    Ik zit er ook aan te denken om Infacol te halen hiervoor, maar bij Daan werkt het dus niet zo goed voor de boertjes? :(

Zo, eindelijk bijgelezen. Dyon is gelukkig toch in slaap gevallen in zijn bedje, zonder zijn verduisteringsgordijn. Hij doet er langer over om dan in slaap te komen, maar ligt nu toch alweer een dik uur lekker te slapen zonder tussendoor even wakker te zijn. :D
    Morgen moet ik naar de gyn voor controle. Ben benieuwd, maar ik denk dat alles goed is. Ik heb nergens meer last van!

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Infacol: Net voor het eerst gebruikt. Ferry vond het heerlijk! En na het eten legde ik hem over mijn schouder en hij liet eerst een klein boertje, toen een groter boertje en toen kwam er een boer uit die ik nog nooit eerder had gehoord! Ik dacht echt dat mijn hele rug onder voeding zou zitten doordat hij er alles uit had gegooid, maar dat bleek niet zo te zijn :D
    Hij heeft ook geen krampjes gehad na een kwartier, dat heeft hij normaal altijd! Hij ligt nu weer heerlijk te slapen :confused: :D

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    dames, Soraya heeft om half 12 haar laatste voeding gehad, nu ligt ze nog te slapen....

wat moet ik doen? wakker maken of laten liggen?

normaal meld ze zichzelf wel, maar nu is ze echt moe kennelijk..

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoeveel voedingen krijgt ze?
    Het is niet zo erg als ze een uurtje langer slaapt hoor. Ik zou haar wakker maken als ze 2 uur langer slaapt, denk ik..

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ze krijgt 6 voedingen.. meestal de laatste om 22 uur, maar als ze nu langer slaapt wordt die ook later :)

ze ligt nu net een uur langer dan normaal... naja ik wacht nog wel ff..

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mieke: ja dat is niet echt rustig douchen he, als je mannetje aan het huilen is. Ik douche nu meestal 's avonds als mijn man thuis is, anders st aik toch niet lekker relaxt onder de douche.
    Jammer dat Boaz en jij zo'n vervelende nacht hebben gehad.
    Het is niet echt leuk als je je eigen kleding nog niet aan kan he? Ik loop ook nog steeds in mijn positiekleding rond. Nou ja, moet van mezelf ook niet verwachten dat ik in een maand tijd al mijn oude kleren weer aan kan.

@Suske: hoe was het vandaag bij het CB?
    :confused: hebben jullie het alweer over een tweede kindje? Moet daar even nog niet aan denken hoor ;)!
    Thanx voor je uitleg over de kolf.
    Gek he, dat je eigenlijk wel blij bent met wat tijd voor jezelf, maar dat je je vrouwtjes dan toch wel erg mist he?

@Married: oh wat zielig voor Thije en ook voor jou natuurlijk ;)!
    Ik heb een zoutoplossing bij de apotheek gehaald. Die zitten per ampullen verpakt.
    :D: moet Thije van papa verplicht bij FC Utrecht gaan werken?
    Onze dame sliep tijdens Grey's Anatomy!

@Sonya: lijkt wel of alle beebjes wat verkouden zijn!
    Ow wat leuk dat Royenna al lacht. Dan smelt je toch?!
    Ik mag per 11 mei weer gaan werken, maar daar wil ik nog helemaal niet aan denken hoor.

@Uk: heerlijk dat je wat hebt kunnen uitslapen! Ook Ferry heeft naar je gelachen. Ik heb ook besloten om Yannique iedere middag in haar ledikantje te leggen, maar ze werd vandaag dus ieder uur wakker. Misschien dat het morgen weer beter gaat. Hoop zo idd ook wat stuctuur en regelmaat voor haar te kweken.

@Deesje: wat fijn dat Naomi nu door haar regeldagen heen is.

@Vaam: jeetje meis, al druk met de dingen voor de verhuizing en al weer een beetje aan het werk. Wel vervelend dat Daan de laatste dagen weer moeizaam eet.

@Sofie: wat lekker dat je gewoon van tuis uit kan werken. Ben je toch ook lekker bij je meisje!
    Ik slaap niet meer met mijn voedingskussen hoor. Ik kan gewoon weer lekker op mijn buik slapen. HALLELUJA!

@Iloiza: Yannique slaapt meestal zo met haar armpjes naast haar hoofd. Laatst lag mijn man dus ook zo in bed, dus ik zeg: wat doe jij nou weer? Zegt ie: nou even kijken of dat echt zo lekker slaapt zo :)!
    hanx voor je uitleg over je kolf. Denk dat ik toch ook voor een electrische ga hoor. En die plastic bewaarbekers kun je ook gewoon bij de Prenatal halen hoop ik?
    Ik zou toch het verduisteringsgordijntje niet naar beneden doen overdag als ik jou was ivm dag- en nachtritme vinden!

Yannique is vandaag ook schade aan het inhalen volgens mij. Vandaag wil ze echt om de 3 uur eten en dan ook nog wel een toetje. Heb ik me waarschijnlijk voor niks zorgen gemaakt over de BV. Verder slaapt ze heel veel vandaag. Is steeds maar heel even wakker. Is het eigenlijk normaal bij BV dat ze zoals vandaag nog maar heel weinig gepoept heeft?

Mijn middagdutje is er dus ook een beetje bij ingeschoten omdat Yannique ieder uur wel even wakker werd. Eerst kon ik haar met haar speentje nog wel rustig krijgen, maar daarna had ze gewoon echt honger en ben ik daarna ook niet meer gaan liggen.

X Esther

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoe zo geen ritme? ;) :) :)

Vit D: mijn kraamhulp zei dat ik het extra moest nemen. Dus gekocht.
    Maar toen bleek dus dat het ook in de VSM Puur Mama pillen zit, en die slikte ik al gewoon door.
    Vandaar dat ik het eigenlijk vroeg, maar jullie slikken dus ook braaf jullie zwangerschapspilletjes door! heel goed ;)

Iloiza, aha Dyon is dus idd een kleintje ;) nou lekker hoor!
    Ik ben blij dat Boaz zo'n welvaren hollands jochie is, maar vind het toch ook wel zonde van alle kleertjes die hij al niet meer past.
    Slapen Dyon, misschien eens dat inbakeren proberen, wat ik hier zo begrijp is dat ze dan sneller in slaap vallen en minder onrustig zijn.

Kolven: hmmm ik merk dat jullie dus elke dag wel kolven, ik eigenlijk niet.
    Zou dat toch handiger zijn dan? Ik ben zo bang dat wanneer ik kolf en dan een voeding aan de borst oversla dat mijn borsten werkelijk op knappen staan en heb al snel last van stuwing.
    Hoe doen jullie dat dan, wat voor regelmaat/ritme brengen jullie daarin.

Vaam, druk druk druk dus! met van alles zo te lezen.
    Vervelend dat het met Daan nu weer even minder gaat, hopelijk van korte duur.

Sofie, wat een fantastisch baantje heb jij straks zeg. Heel goed.
    Ik dacht en hoop nog steeds dat hier het thuiswerken ook goed te combineren is, maar ben bang dat het toch moeilijker wordt dan ik had gedacht.
    Tenminste als er nog geen regelmaat bij Boaz is.
    En ik moet zeker rekening gaan houden met het maken van planningen naar de klant toe dat ik wat extra tijd aan hou, want je weet nooit hoe je dag gaat lopen.

Oie ik Groei: heb hier ook het boek, geleend van mijn zus, ook het boek veilig de kraamtijd door.
    Maar helaas gun ik mezelf te weinig tijd om te gaan lezen, zo ook in het boekje van het CB en alle magazines die ik nog heb liggen.
    Hier ook die vragenlijst ingevuld, heeft mijn vriend ingevuld dat hij vroeger regelmatig werd geslagen door zijn moeder :) :) :) schaam me dood want dat is natuurlijk niet waar.

UK, wat heerlijk die glimlach, word je helemaal gelukkig van toch?

Inbakeren, heb hier zo'n speciaal ding liggen, kwam mijn schoonzusje mee aan die ze bij haar dochtertje gebruikt had.
    Misschien ook maar eens proberen en kijken wat het resultaat geeft.
    Boaz is namelijk soms ook heel onrustig met zijn lichaam en ligt altijd te zwiepen met zijn armpjes.

Susan, de spiegel is bol en onbreekbaar, zo staat het op de site omschreven!
    Grappig dat Silje schrikt van haar eigen scheetje!

(zo ben er weer, was anderhalf uur geleden begonnen met dit bericht en kreeg buuf en buurmeisje even op bezoek)

Noppie, bedankt voor je lieve kaart! mannetje zei gelijk, wie is dat?

Esther, er is soms gewoon geen pijl op te trekken die kleintjes van ons he.
    Haha grappig dat je man even die slaaphouding ging uittesten.
    Ik vind het wel altijd een vertederende houding hoor als ze zo liggen.
    Mijn zus kwam trouwens met een goede tip, om het wipstoeltje in de douche of bij de douche te zetten als ik alleen ben en moet douchen en zo ook in de kleedkamer te zetten als ik me aankleed en hij is onrustig/huilerig.
    Zo is hij er dan toch bij.

20. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Esther, ik douche ook meestal als mijn mannetje thuis is. Nu hebben we een eigen bedrijf thuis en is hij vaak thuis, dus dat is eigenlijk wel makkelijk. Als ik alleen ben met Naomi, dan sta ik ook niet echt relaxed onder de douche!
    Grappig van je mannetje, hihihi. Qua poepen, ze kunnen met BV soms wel maar 1 x per week poepen! Ik heb toevallig het CB daarover gebeld, omdat Naomi ook aleen dag niet had gepoept. Maar dat is heel normaal schijnbaar. Dus geen zorgen maken als Yannique een dag of meer niet poept! Lekker dat ze zoveel slaapt! Hier nog eentje, net kreeg ze honger, drinkt ze 10 minuutjes en nu ligt ze weer onder zeil!

@Sofie, wat lekker dat je vanuit thuis kan werken, ideaal! Ik slaap ook niet meer met het voedingskussen, kan ook weer op mijn buik slapen, JIPPIE! Al is het nog niet altijd zo comfortabel met de borsten :) Gebruik het kussen nog wel voor bij het voeden.

@Iloiza, ik zou ook het verduisteringsgordijntje niet meer dichtdoen. LIef pyamatje he! Vind dat draakje zo grappig, hihi.

@Miireii, heb je Soraya nog wakker gemaakt of kwam ze zelf nog?

@Uk, blijkt dat Infacol datn helpt bij Ferry! Lekker hoor!

@maka, hier ook geen last van droge handen eigenlijk. Tijdens mijn zwangerschap wel!

Nou, ga maar eens zo het eten opzetten. Mijn mannetje moet vanavond naar een vergadering, ben ik voor het eerst 's avonds alleen met mijn meisje! Ben benieuwd ...!

Deel Deze Pagina