Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Daffie: Yannique heeft geslapen van 22:30 tot 4 uur en daarna weer door tot 7 uur. Lijkt me heerlijk als ze eenmaal gaat doorslapen!
    Fijn dat het etentje gezellig was.
    Je hebt speciale zwemluiers die je je beebje aan kan doen. Stel dat je dat niet doet dan plassen en poepen ze zo in he water :D !
    Ik zit ook echt weer te wachten op het goede weer. Laat de zon maar komen hoor.

@Miireii: misschien dat het idd met het sprongetje te maken heeft dat ze nu minder drinkt. Yannique dronk vanochtend ook maar 1 borst en dan maar 5 minuten. Blijkbaar had ze toch echt genoeg, want daarna heeft ze weer geslapen tot 10:45!

@Maka: Vera doet het zeker goed. Er zit hier qua eten toch al wel een soort regelmaat in hoor.

@Martine: owja, niet vergeten vannacht de klok een uurtje vooruit te zetten :oops: ! Goede tip trouwens van het laten opdrogen van die zwemluier. Ik wist niet dat je ze dan nog een keertje kon gebruiken.

@Mieke: dat jij zo lekker vast slaapt. Ik word toch wakker en dan lig ik te wachten wanneer Yannique gaat komen :D (dat is alleen als het wat langer dan normaal duurt voordat ze komt)! Maar zo slecht slapen als tijdens de zwangerschap doe ik niet meer hoor, gelukkig!
    Dat wordt een gezellige boel ja, als iedereen die op de lijst staat meegaat!

Zo net mijn meisje eten gegeven en in bad gedaan. Nu ligt ze weer lekker op bedje. Heb vanochtend de was al gestreken en nu ben ik bezig met het maken van een kraamkadootje voor mijn collega, waarik woensdag naar toe ga!

X Esther

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    meiden weer even snel met batuhan gaat het kwa dalingen achteruit hij heeft binnen 8 uur tijd meer dan 20 dalingen gehad hij heeft nu een infuusje voor misschien dat hij een infectie heeft en zijn neusbril weer. Hj heeft er ook nog eens een urineweginfectie bij. de MRSA kweek was gelukkig negatief

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Soraya is toch al 8 weken en 4 dagen?
    Gisteren was Myrthe namelijk 8 weken en die is 3 dagen later geboren ;)

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Och meis, houdt het dan nooit op die dalingen :( :( Gelukkig dat de MRSA kweek negatief was. Krijgt hij al AB voor de infectie?
    Kan je alleen maar weer heel veel sterkte wensen!

Knuf Daffie

5. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Vaam, leuke foto's! Lekker ventje!

Eppie, ik ben benieuwd of je wat aan het boek hebt. Ik ben nog steeds aan het twijfelen, moet ik niet te lang meer doen, want dan heb ik er dalijk niets meer aan.

Sofie, als de meeting in Den Bosch is kom ik voorbij Deurne op de weg daarheen. Kunnen we misschien samen rijden?

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Tirt: grrrrrrrr... dus nu gaan ze toch pas kijken naar een infectie? Jeetje meis, wat balen! En longfoto's? Hebben ze die gemaakt?
    Ik blijf duimen voor je mannetje hoor!

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    mijn banner op haar babysite rekent anders.. ze is 27 januari geboren dus was ze gister precies 2 maand.. 27 maart dus.. ;) qua dagen weet ik het niet hoor haha!

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ze ligt trouwens alweer de hele ochtend te huilen. ik wordt er zo onzeker van!

waarom gebeuren dat soort dingen altijd als mijn man niet thuis is?!

9. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Tir: he wat een verveldend nieuws lijkt me zo erg die onzekerheid.

Miiriie: Soraya is inderdaad 8 week en 4 dagen Fuad is namelijk ook op 27 januari geboren.
    vervelend dat Soraya de hele ochtend al huild

10. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Ik lees hier steeds over spronngetjes, ik zal wel een appart kind hebben maar heb nog nooit een sprong ondekt, wel dat hij ineens ging lachen maar hij is nooit een dag aan het huilen of extra hongerig.
    Wel lekker makkelijk natuurlijk.

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    pff wees blij, want ik heb nu echt een punt bereikt dat ik echt niet meer weet wat ik moet doen...

12. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey Meiden,
    Ben er een tijdje niet meer geweest en dat is wel te zien aan hoeveel jullie alweer hebben geschreven.
    Het is leuk om te lezen al jullie ervaringen en hoe het allemaal gaat.
    Veel dingen zijn zo herkenbaar en dat geeft toch weer bij mezelf een rustig gevoel.
    Heb ook heel veel schattige foto's voorbij zien komen, ontzettend leuk om te zien.

Voor de rest met mijn kleine meid gaat het goed de krampjes heeft ze volgens mij nu wel achter de rug, pffff ik vond dat wel heel zielig hoor en je probeert maar van alles.
    Was met borstvoeding begonnen maar ik kreeg elke keer een borstontsteking en zo zat ik bijna 3 weken achter elkaar aan de antibiotica dus ben uiteindelijk maar overgestapt op fles wat ik wel jammer vond.
    Slapen gaat hier ook wel redelijk overdag en 'savonds wat moeilijker dan 'snachts.
    Sinds 2 weken baker ik ze ook in met de swaddle me en dat gaat wel goed.
    Heb de puckababy geprobeerd maar dat was geen succes want ze kon toch teveel bewegen in dat ding.

Ik ga nu nog wat pagina's lezen en ik ga proberen weer gezellig mee te kletsen.

Groet Kim

13. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    wat gaat het weer snel dames!

Ik las iets over een meeting, dat klinkt heel leuk maar helaas is dat precies op dezelfde dag als onze reünie van de zwangerschapscursus. Mocht dat nog verzet worden dan ga ik misschien wel mee. Ik ken nl verder helemaal geen verse moeders :)

En over die dozen: Ik heb mijn oude adres in NL opgegeven (woon nu in belgië en denk niet dat ik ze anders gekregen zou hebben) Die post komt nog aan bij de opa van mijn vriend (daar woonden we naast maar hadden wel hetzelfde huisnummer) Verder had ik ook het oude telefoonnummer gegeven wat nu niet meer bestaat :oops: Slecht he! Die felicitas vrouw heeft nog wel gebeld naar die opa (terwijl die een ander nummer heeft) maar heb niet meer teruggebeld hoor.
    Ik moet nog steeds doorgeven dat Morris geboren is zodat ik die babydoos van prenatal krijg.

Hier zijn we donderdag naar de kinderchirurg geweest. Hij heeft Morris' abces bekeken en we hebben afgesproken dat als het abces voor maandag vanzelf open gaat dat we het dan nog even aankijken hoe dat geneest enzo. Als het dan nog niet open is moet hij geopereerd worden maandag :cry: Onder narcose dus, bah! Nu is het alleen zo dat het abces niet open is gegaan maar het wordt wel kleiner... ik weet dus niet wat we daar dan wer mee moeten. Maandag dus maar even bellen.

Verder gaat het met Morris best goed. Hij sliep ook altijd met de paccodoek maar ik had niet het idee dat dat veel uithaalde. Nu heb ik gisteren een slaapzakje gehaald bij de hm (echt heel schattig) en daar ligt hij nu in. Hij heeft eigenlijk hetzelfde geslapen als met de paccodoek dus denk dat we die voorlopig niet meer gebruiken. Nu ligt hij alweer sinds 10.45 in bed, woehoe! Wel met een hoop mopperen en huilen in zijn slaap maar goed. Eigenlijk meot hij nu ook eten want het is alweer 4 uur geleden. Zul je altijd zien he, mag hij wakker worden blijft hij slapen!

Ik zal proberen vanaf hier weer wat meer te reageren!

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Uk hij heeft vanochtend toch nog een long foto gekregen en gelukkig was die helemaal goed. Ze hadden al bloed afgenomen afgelopen week om te kijken naar zijn hb gehalte en infecties maar die waren goed nu hebben ze met een catheter urine meegenomen en daar zagen ze de infectie. Ze zijn nu begonnen met antibiotica en wachten de uitslagen af van zijn bloed dan zien ze verder maar ze denken dat hij dus waarschijnlijk door die infectie nu ineens zoveel dalingen heeft. Jij hebt er ervaring mee en in 8 uur meer dan 25 is toch wel erg veel? Vorige keer in de nacht is hij naar de 58 gezakt en herstelde het niet zelf aantikken lukte ook niet en blazen in zijn gezicht ook niet dus moest hij aan zo een soort beademings cap met zuurstof ofzo en toen kwam hij weer goed bij.

Denk je dat als die infectie over zal gaan met ab dat de dalingen ook weer minder worden omdat het vorige week zo goed ging

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Tir, patjandorie zeg, wat naar dat Batuhan zoveel dalingen heeft gehad in 8 uur tijd.
    Er lijkt nog steeds geen eind aan te komen. Toch ook wel naar dat ze nog steeds niet iets concreets kunnen vinden wat er met hem aan de hand is.
    Sterkte voor jullie meid.

Daffie, ik moet steeds maar denken dat jullie nu zoveel lekker slapen en je zo slecht sliep tijdens je zwangerschap. Het lijkt er op dat Mirthe het probeert goed te maken met mama :cry:

Kuona, oeh dan hoop ik maar dat het vanzelf dit weekend open springt.
    Zo'n operatie bij zo'n kleintje, bah.

Vaam, vergeet ik helemaal! wat een knapperd is Daan zeg en wat leuk dat je zijn lach al hebt kunnen vastleggen, is hier nog niet gelukt hoor.

Angela, waarom koop je het boek niet 2e hands (marktplaats/bol.com)
    Maar je kunt ook veel volgens mij wel op de site vinden.

Het weer is gelukkig lekker opgeknapt! geen regen meer hier.

Kimmie, gezellig dat je weer even langs wipt ;)
    Wat naar dat je zolang steeds een borstontsteking kreeg, jammer dat je daardoor de BV hebt moeten opgeven voor je kleine meisje.

Martine, heerlijk toch dat Fuad zo'n makkelijke baby is.

Miireii, gaat het nu weer beter met Soraya of ligt ze nog te huilen.

Esther, ik denk dat ik het gewoon nu beter los kan laten dat het allemaal wel goed is zo, ook wanneer hij langer slaapt.
    Ik ben er wel blij mee hoor! en mijn lichaam ook.

Nou ik ga de kaartenslinger er afhalen, wat opruimen en wat werken, want van de week ben ik niet toe gekomen aan 1 van mijn klussen.

16. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Babydoos, wij hebben die van de plus wel gehaald (hihi wij hadden nog geboortekaartjes over, alleen zat er dan geen meisjes voorkant (roze/rood) bij. maar we hadden van de drukkerij ook de jongensvoorkantjes (blauw/groen)gekregen, dus heb die erop geplakt! Scheelt weer :D

@Iggy, balen van je laars! Je kunt er een nieuwe hak onder laten zetten, maar misschien moet je ze dan allebei doen omdat je anders verschil ziet!

@Eppie, oh dan kun je nog veel mooiere foto's van je meisje maken :D
    Wel t resultaat showen he!

@Daffie, lekker dat myrthe zo goed geslapen heeft! haha wij hebben ook ontbeten met vers gebakken broodjes :D

@Mieke, lekker dat je nu wat vaster slaapt, dan rust je ook meer uit...

@tirt, he meid houd het dan nooit op... ik had zo voor jullie gehoopt dat het langszamerhand steeds beter zou gaan! Sterkte!

@Kimmie, fijn dat Jaylin geen last meer heeft van krampjes! Oei bortsontsteking... auwie! Logisch dat je dan overstapt op fv! Ik moest t ook, ivm met te weinig bv, vond het ook niet leuk maar ja...

@Kuona, nou ik duim voor je dat t abces open gaat voor maandag! Of uit zichzelf verdwijnd..
    hihi is Josanne ook erg goed in, in slaap vallen een half uur voor de volgende voeding :D

Zo net heerlijk naar de stad gewandeld, ff langs de bieb, over de markt gelopen.. heerlijk weer hier inmiddels!

Nou Josanne doet t erg goed op de extra cc's voeding! Ze komt nu weer netjes om de 4 uur, en valt ook sneller in slaap. De afgelopen dag sliep ze zelfs niet in de kinderwagen.. nu wel :D Ben al een half uur thuis en ze slaapt nog steeds :D

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, Josanne kwam gisteren rond 23:30 en toen om 04:15... en Jos zei om 04:15 ik geef haar de fles wel. Moest ik wel zelf ff de fles klaarmaken, maar daarna lekker mn bed weer ingekropen.. hihi slaap ik net weer, komt Jos met Josanne aanzetten... of ik haar weer in wilde bakeren.. :D
    Maar hij was erg trots op zichzelf!

Vanavond gaan we hier weer A touch of Frost kijken, hihi sinds de bevalling moet ik erg goed op alle personages letten, ik snap er al snel niets meer van en loopt Jos alles uit te leggen... had ik dus voor de bevalling totaal geen last van!

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Mieke: nee ze huilt nog steeds.. weet echt niet wat er is..

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Tir: heel veel sterkte meid.

@Miireii: ja daar wordt je heel onzeker van, van dat huilen! Heb ik soms ook weleens hoor.

@Kimmie: vervelend van de borstontsteking. Maar goed dat je dan nu gestopt met met BV!

@Kouna: spannend hoor van het abces bij Morris. Nou maar hopen dat het vanzelf opengaat. Je zit toch niet te wachten op een OK bij zo'n klein mannetje.

@Angela: ik heb hem dus ook tweede hands! Vond veel geld 30 euro voor een nieuw boek. Er staan er genoeg op marktplaats en bij bol.com of op www.deslegte.nl.

Mijn kadotasje is klaar! Zo direct even Yannique eten geven en dan nog even op zoek naar een nieuwe digitale camera. Zal straks even foto's van het tasje maken en op mijn weblog zetten!

X Esther

19. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Vaam: heftig hoor dat gedoe met je ex enzo. Kan me toch voorstellen dat het voor hem heftig is om Daan maar 1x in de week te zien. Maar kan me van jou weer voorstellen dat je je ex niet vaker dan 1x per week wil zien ;) . Waarom krijgt hij eigenlijk geen ouderlijk gezag als ik mag vragen? Gaat dat bij gescheiden ouders automatisch naar de moeder ofzo? Of wil jij dat ook echt niet hebben? In elk geval fijn dat je het zo goed hebt met je nieuwe vriend.
    Wat een leukerd die Daan van jou, en dat ie al kan duimen!

@ fontanel: dank voor jullie reacties! Is inderdaad niks ergs, sprak vanmorgen mijn vriendin de gynaecoloog en die stelde me ook al gerust!

@ Iggy: ow wat zonde van je laarzen zeg.

@ Mieke: fijn dat je zo goed slaapt.

@ Tir: ik vind het zo erg voor jullie. Hebben de artsen nou al een idee wat er aan de hand is? Ik duim nog eens even extra hard voor Batuhan! Ow, ik lees dus toch n infectie. Ik hoop dat de medicijnen gauw aanslaan meid.

@ Kuona: ik hoop dat maandag blijkt dat Morris toch niet geopereerd hoeft te worden.

@ Mireii: heb je Soraya's temperatuur opgenomen? Heeft ze wel genoeg geplast en gepoept?

@ Eppie: wat ben je weer lekker bezig met je zelfgemaakte kadoos! Leuk dat je daar zoveel lol in hebt.

Gisteravond Ebbie om 23.00 voor het laatst gevoed, toen om 05.15 en dan weer om 09.20. Prima dus. Had alleen vannacht opnieuw last van mijn darmen en ook weer dat branderige jeuk-gedoe aan mijn handen. Ook zaten er allemaal bultjes op mijn linkeronderarm. Dat was vanmorgen weer weggetrokken. Was dus vannacht zelf aan het spoken, terwijl Ebbie lekker doorsliep. Vraag me toch af wat dit is, want had het eerder deze week ook al. Ook na het eten van kip. Een mens kan toch niet allergisch zijn voor kip lijkt me? Zou dit door borstvoedingshormonen kunnen komen?

Vanmorgen buren op kraamvisite, erg gezellig en weer leuke kleertjes gehad. Vanmiddag voor het eerst met z'n drieen in de bus naar de stad met Ebbie in de Quinny. Toch een beetje een grote kinderwagen voor in de bus hoor, er kan meteen nauwelijks meer iemand langs... Ik heb mijn vriend een tennisracket kado gegeven. Hij is net lid geworden van 'mijn' club en heeft a.s. dinsdag zijn eerste les, de goeierd. Moet ie natuurlijk wel met een goed racket de baan op komen :D . Ebbie heeft werkelijk geen kik gegeven trouwens, dus ze mag nog eens mee shoppen.

Vanmorgen een zeer succesvolle 135 cc gekolfd met mijn nieuwe Swing! Kolven gaat bij mij dus sochtends beduidend beter dan savonds.

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ebbie om 12.15 voor het laatst gevoed. Dat flesje met 135 cc bv. Dat ging schoon op. Ze ligt nu nog steeds te slapen :confused: . Is dat veel 135 cc borstvoeding? Heb gewoon geen idee. Of zouden de Cinaybaby druppels beginnen te werken zodat ze geen krampjes meer heeft? Misschien moet ik er zo maar eens wakker gaan maken...
    Soms wordt ik dan toch zenuwachtig of ze 'het nog wel doet'... :confused:

Deel Deze Pagina