Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hier ook nystatine voor spruw gebruikt de 2e dag zijn we teruggezet van 4x 1ml naar 8 x 0,5ml omdat meneer al zijn eten er door uit gooide
    naar een paar dagen was het helemaal weg maar je moet altijd met antibiotica de kuur opmaken dus niet denken van tis weg ik stop

2. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Married, die prikken heb ik soms ook gewoon tussendoor hoor! Maar meestal toch wel tegen de tijd dat Naomi moet drinken. Zeker als ze pas om de vier uur komt, dan gaan ze bij drie uur altijd eventjes prikken, hihi.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ja klopt ja! En ik heb ook weleens als ik in de kou loop :(:

4. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Noppie, ik heb een flesje van 24 ml meegekregen, dus dat is maar voor 6 dagen....! Ik hoop maar dat het alsnog weg is morgen, maar vrees eigenlijk van niet. Mijn tepels zijn ook nog steeds gevoelig. De ene voeding meer dan de andere, is eigenlijk geen pijl op te trekken.... :( Vervelend dat het bij jullie ook nog steeds niet over is! Die fluconazol, wat is dat dan voor 'n paardenmiddel? Moet dat ook weer gesmeerd worden in de mond?

Wij gaan ook cinababy proberen, zodra ik klaar ben met de Nystatine. Anders heeft ie zoveel wat er in z'n mondje moet.... vind ik een beetje zielig!

5. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Noralien, geweldige foto! :D Die is wel een vergroting waard en lekker aan de muur ophangen! :)

Kuona, hopelijk hoeft Morris niet geopereerd worden morgen!

Voor wat betreft de meeting, ik kom zelf uit de Meern, dus Den Bosch is wel een stukje rijden... Ik moet nog even kijken of ik kan! :)

6. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    ik heb ook wel eens het idee dat je tepels ineens 'strak' gaan staan, alsof je het koud hebt... dacht eigenlijk dat dat ook een soort van stuwing is? :)

7. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Even een vraagje aan jullie allen:

Zijn er ook mama's die last hebben van een nog niet volledig goed functionerende blaas? Ik heb nog steeds moeite om mijn urine op te houden. Als ik moet plassen, red ik het soms net niet tot het toilet, dan begint het al een beetje te lopen. Ik vloei al 2 weken niet meer, maar draag nog wel een inlegkruisje juist voor dit probleem...

Nu weet ik dat dit mede komt door de bekenbodemspier, die moet weer sterker worden. Maar nu keek ik laatst via een spiegeltje naar m'n 'onderkantje' en toen zag ik ineens mijn plasbuis heel duidelijk zitten, terwijl ik dat voorheen (vóór de bevalling) nooit zag. Vond het er een beetje raar uitzien... :confused: Zijn er anderen die dit toevallig ook hebben?

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, ik ben eigenlijk gewoon benieuwd wat nu precies de symptomen zijn van spruw. Soms ben ik bang dat we het hebben of zo zonder dat ik er erg in heb.
    Maar als je het hebt, wil de beeb dan ook niet meer aan de borst drinken of doet dat wel gewoon?
    Heb soms wel wat steekjes?

Married, idd ik voel ook prikkels dat is dan je toeschietreflex.
    Ik voel dat dus wanneer ik Boaz bijvoorbeeld hoor door de babyfoon en het is melktijd of soms gewoon tussendoor. En als ik niet oplet gaat 1 van de borsten ook nog eens lekken als die op spanning staat.

Kuona, waar ligt de Meern, was dat in Belgie?

Moet toch een afspraak maken met de huisarts voor van de week.
    Heb namelijk sinds (even daarna) de bevalling last van ruwe rode plekjes op mijn bovenarm en dat gaat maar niet weg.
    Dan kan ik gelijk de ha eens laten kijken of we misschien spruw hebben en kan ik ook de mirena bespreken.

9. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Marriedgirl, volgens mij heeft Thije op een van je foto's een berenpakje van de H&M aan, of niet? Die hebben wij nl. ook voor onze jongens, zo schattig!
    Leuk trouwens, dis spuitpoep.
    Mijn man en ik worden de laatste tijd regelmatig onder geplast door onze heren. Ze kijken ons dan heel triomfantelijk aan als ze weer eens wat laten lopen, errug grappig.

Hier alles oké. De eerste lachjes zijn een feit, hoe schattig is dat! Echt zo lief.

Anita, wat een haar heeft Martijn! Wat super zeg! Mijn man had dat ook als baby. Hij had ook al een geknipte pony met twee maanden, hihi.

Afgelopen zaterdag voor het eerst met de jongens naar Ikea geweest. Moeten ze ook maar vast aan wennen hè ;)
    Mijn man verbaasde zich enorm over de bekijks die je trekt met zo'n tweeling. Over waar wij stil stonden, wilden er mensen in de wagen kijken. Tsja, heb ik bijna elke dag als ik boodschappen ga doen. De heren gedroegen zich voorbeeldig. Werden alleen even wakker voor een flesje. De rest van de dag hebben ze gewoon liggen slapen.

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat was Mause ;) De Meern ligt vlakbij Utrecht (bij Vleuten, Maarssen enzo).

11. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @married, hihi, heb ik ook met de strakke tepels! En idd, als je tepels hard worden is dat ook een wat minder gevoel, zeker als je borsten vol zijn! Bekend gevoel bij sommige van ons dus! Maar zou dat ook iets van stuwing zijn dan?

@mieke, ik heb soms ook het idee dat we spruw hebben, maar als de vk of iemand op het CB er dan naar kijken is het nix. Je hoort het gewoon zoveel om je heen, dat je dat toch gaat denken en bij alles wat je ziet denk je: zou het ...? En steekjes heb ik ook heel soms, is ook heel normaal zeiden ze ...

@HJ, is altijd leuk, zo'n bekijks! En met een tweeling heb je dat helemaal! Lekker van genieten!

@mause, heb ik ook wat last van hoor. Niet dat het loopt, maar dat ik het niet zo makkelijk als voor de bevalling kan ophouden. Is kwestie van je bodembekkenspier trainen. Moet ik dus ook wat vaker doen ...

Vandaag dus visite gehad, errug gezellig! Nu lekker voor de tv. Naomi is net wakker, ligt lekker te spartelen in de wieg. Zolang ze niet gaat huilen, laat ik haar ff doen, ze heeft nog maar 2 uur geleden gedronken (hoewel ze s avonds vaak om de twee uur komt ...). Hebben meerdere meiden dat s avonds, dat de kleintjes zo vaak komen?
    Morgen dan de begrafenis, oma komt oppassen, vindt ze natuurlijk geweldig! Morgenochtend dan maar een flesje kolven, kan ze dat geven.

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Deesje, sterkte morgen op de begrafenis. Ik hoop dat het zonnetje schijnt is mooier op zo'n treurige dag.
    Zo suf dat ik het dus afgelopen donderdag niet op het CB gevraagd heb.
    En ja daar heb je een punt hoor, best veel moeders/beebjes hebben spruw dus dan denk je al snel, 'waarom ik niet'?

Married, ach ja natuurlijk :oops: :) lekker suf weer.
    En De Meern, nu je het zegt idd bij Utrecht, maar omdat ik dus in de war was met Kuona dacht dus dat het ergens in Belgie lag of zo ;)

Nou Boaz ligt nog steeds te slapen, alweer 5 uurtjes. Ben benieuwd wanneer hij wakker wordt.
    Ik heb net weer 150 cc gekolfd en direct in zo'n Medela zakje, ging prima.
    Handig hoor, heb het in de vriezer gezet.
    Volgende week weer beter en zonniger weer geloof ik, heerlijk.
    Kunnen we weer veel wandelen en lopend boodschapjes doen.

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Meeting zaterdag 16 mei 2009
    Limburg:
    Angela: Venlo
    Noord-Brabant:
    Eppie25: Hoeven
    Vaamrile: Kaatsheuvel
    Hummelke Sofie: Deurne / België
    Enna: Tilburg
    mamma van Stef (Twinkle) Veghel
    Mirella25: Den Bosch
    Zeeland:
    Deesje: 's Gravepolder
    Zuid-Holland:
    Axioma: Gouda
    Gelderland:
    Utrecht:
    Marriedgirl: Utrecht
    Noppie: Utrecht
    Iggylover: Nieuwegein
    Daffie: Nieuwegein (die gewoon even van het vakantieadres komt :D ;) )
    Caro73: Amersfoort
    Mause: De Meern
    Noord-Holland:
    Mieke: Amstelveen
    Uk: Haarlem
    Maka123: Bussum
    Noralien: Krommenie
    Flevoland:
    Overijssel:
    Miireii: Enschede
    Sjors75, Portugal in NL: Denekamp
    Golfola: Ommen
    Drenthe:
    Iloiza: Emmen
    Martientje: Assen
    Friesland:
    familieveenstra: Drachten
    Groningen:
    Seyla, Groningen

België:

Hummelke Sophie:
    Karina82:
    Kuona:
    Dayenne: Arnhem
    Maatje: Duiven
    Mobiel: Schiedam
    Suske:
    Sonya one love:
    ......

14. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    klopt als een bus! :D

15. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Mieke, tekenen van spruw bij de baby: witte vlekjes / puntjes in de mond, een witte waas op de tong die je er niet af kan poetsen met een gaasje, onrustig drinken, vaak loslaten van de tepel en een smakkend geluid maken tijden het drinken. Soms kan de baby ook hardnekkige luieruitslag hebben bij spruw. Tekenen bij de moeder: beetje parelmoer achtige kleur op tepels, branderig / prikkend gevoel tijdens en na het voeden. Soms ook steken in de borst.

16. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Deesje, sterkte morgen! Hopelijk is het een mooie ceremonie! :)

17. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    ja, heb net ook ff gegoogled naar oefeningen voor de bekkenbodemspier. Toch maar wat frequenter oefenen en kijken wat de gyn zegt als ik op nacontrole kom volgende week. :) Thanks voor je reactie!

18. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, heerlijk even naar zee! Ikke ben heel jaloers!

Married, leuke nacht dan idd.... :( Hopelijk gebeurt zoiets niet te vaak!

Mause, het duurt bij de een langer dan bij de ander voor je de controle terug hebt. Maar als je het niet vertrouwt zou ik even langs de huisarts gaan.
    Oh, zie dat je volgende week naar de gyn gaat...

Vandaag verjaardag gehad van mijn schoonvader. Heb op een gegeven moment Dani maar bij me gehouden, want mijn schoonmoeder gaf hem iedere keer aan iemand anders.... Daar wordt ik heel weers van! Toen vroeg ze of ze hem weer even mocht en heb ik dus nee gezegd! Toen was ze pissig..... Snappen sommige mensen het nou echt niet? Uiteindelijk heeft het bijna een uur geduurd voordat Dani weer rustig was en in slaap viel. Arm kind....

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Angela, die ukjes zijn al zo gevoelig voor nieuwe en veel prikkels, zijn ze snel van slag af.
    Hadden wij ook op een verjaardag. Gelukkig heeft toen niet jan-en-alleman hem vast gehouden, maar toch net even te veel van het goede.
    Gelukkig begrijpt iedereen het goed en vragen ze er niet direct om.
    Mijn ouders en schoonouders gaan er gelukkig echt heel goed mee om, dus heb daar geen last van.

Married, oja die spuitpoep. Wat een toestand zo midden in de nacht zeg!
    Hopelijk blijft het bij deze ene keer, maar ik ben bang dat het wel vaker voor zal/kan voorkomen.
    Hier gelukkig nog niet gebeurt, klop 't wel even af hoor.... *klop* *klop*

Ik ga naar bed. Mannetje geeft nog een flesje zo, dus ik kan lekker vast wat uurtjes pakken :D

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mirella; Myrthe komt tussen 6:00-7:00 's morgens en dan rond 11:30, 15:30, 19:00 en 23:30 (dan maken we haar wakker). We maken haar express wakker voor de laatste voeding, want ze slaapt heel goed door daarna en dan komen we qua tijden overdag ook beter uit.

Hier vanavond naar de verjaardag van mijn schoonvader geweest. Myrthe heeft echt heel veel liggen huilen. We hadden wel de reiswieg meegenomen, maar de paccodoek vergeten. Ze had dus weer hetzelfde probleem als eerder...maaiende armpjes die haar uit haar slaap hielden. Je zag dat ze heel moe was, maar niet zelf in slaap kon vallen. Uiteindelijk hebben we haar in de MC gezet en zijn we naar huis gereden. In de auto al geslapen en thuis meteen in de doeken en naar bed. Ze sliep meteen ;) Straks nog even een flesje en daarna zal ze zeer wrs weer heerlijk slapen :D :D

Liefs Daffie

Deel Deze Pagina