Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Hoi meiden,

Heb nu even geen tijd om bij te lezen, want ik krijg zo kraamvisite. Wilde even wat vragen: er zijn hier toch meer mama's van wie het kindje koemelkallergie heeft toch? Hoe zijn jullie daar achter gekomen? Yannique heeft echt hele erge uitslag in haar gezicht, boven op haar hoofd en op een stukje van haar boven lijfje. Soms zitten er ook puistje tussen. De uitslag ziet soms ook vuurrood. Omdat ik het niet vertrouw, heb ik voor morgenochtend maar even een afspraak gemaakt bij de HA! Hoop dat die me gerust kan stellen en/of kan zeggen wat het is!

Ik probeer straks nog te reagere en bij te lezen.

X Esther

2. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ borstvoeding, fijn om te lezen dat iedereen zo weleens haar twijfels heeft of het nu wel genoeg is. Gisteren wilde Sanne het flesje (met afgekolfde melk) niet drinken terwijl ze al 2 weken 1 voeding per dag uit een flesje drinkt voor het oefenen. Nu was de melk 3 dagen oud ivm sparen in de vriezer maar ook de net gekolfde melk hoefde ze niet. Half uurtje later wel aan de borst maar ja die was al gekolfd dus zat denk ik niet veel in maar mevrouw was toch voldaan. Dan twijfel ik ook of ze wel genoeg heeft maar ja, dan komt ze vast eerder, ze zal niet verhongeren ga ik vanuit. Maar is wel lastig omdat het niet vast te stellen is.

@ straie, ik heb gelukkig maar 1 plekje opgelopen precies waar mijn piercing zat, is wel een lelijk plekje, leek tijdens mijn zwangerschap ook net dood vlees, zo enge kleur kreeg het.

@ zwangerschapsstreep, ik heb er wel eens iets over gelezen maar wanneer zou die weg moeten trekken? Hier is hij volgens mij nog geeneens minder dan tijdens mijn zwangerschap.

@ foto's, wat een prachtige koppies zag ik vandaag weer voorbij komen, ik probeerde net foto's hierop te zetten maar ik geloof niet dat ik er handig in ben. Onze foto's zijn te groot qua mb en bij het foto verkleinen stukje krijg ik een foutmelding. Maar even aan mijn mannetje vragen vanavond, die weet het wel.

@ zonnetje, ga ik net lekker buiten wandelen, zijn hier meer wolken dan zon.... Nou ja, wel lekker even buiten geweest en de komende dagen gaat het zo lekker worden dat ik wel weer inhaal!

3. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Dayenne, wat een schatje is Naomi toch :D Balen van de striae, ik heb t ook heel erg, maar niet van de zwangerschap. Na verloop van tijd worden de streepjes huidkleurig en vallen ze een stuk minder op!

@mirreii, meid wat een haar heeft Soraya :D:D

@Married, ik ben bang dat er ook een felicitasdame actief is hier, ben vandaag ok 6 keer gebeld op mn mobiel door een privenr... en alleen familie heeft mn mobiele nr eigenlijk, en die spreken mn voicemail wel in!
    Ahum ga dus maar niet opnemen... :D Ouders van nu is inderdaad een leuk blad!

@Eppie, Josanne heeft hier ook rode uitslag op haar hoofdje gehad, ook met "puistjes" ertussen. Volgens het cb ligt dat gewoon aan de hormonen... en kan t wel 10 weken duren voordat het over is! Maar groots gelijk dat je ff naar de ha gaat hoor!

nou ben net naar t cb geweest, Josanne was weer een pond in 2 weken aangekomen, maar er werd deze keer niet over gemopperd :D ze weegt nu 5170!
    Verder was de wijkverpleegkundige het er helemaal mee eens dat we de voeding opgehoogd hadden.

Oh en ik heb mn man vanmorgen een mailtje gestuurd, en uitgelegd wat ik ervan vond... en ik kreeg net een mailtje terug met zn excuses. Hij had niet begrepen dat ik het zo vervelend vond, en hij zou die 2 meiden afbellen!
    Hihi en hij vond ook niet dat t aan mn hormonen lag :D Ben wel erg blij dat hij het begrijpt...

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Zwangerschapsstreep: ik heb em ook nog! en heb ook niet het idee dat ie minder wordt. ik hoop het wel want ik vind het echt geen mooi ding :p

@Haar Soraya: nou echt, het duurt niet lang en dan moet ik met haar naar de kapper. als ik het niet opzij schuif dan hangt het in haar ogen, en het is in dr nek al zo lang dat ik bijna een staartje kan maken ahhaha!

@Axioma: wow, Josanne groeit goed zeg! Ik ben benieuwd naar Soraya woensdag.. ze krijgt dan ook dr prikjes... :cry:
    En goed dat je je man een mailtje hebt gestuurd.. Gelukkig begrijpt hij je wel! zie nou maar dat je niet zo'n hormoonbommetje bent! :)

Wij zijn gisteren nog bij mijn schoonouders wezen eten zoals elke zondag. Nu waren daar ook vriendinnen van mijn schoonmoeder die voor ons op kraamvisite kwamen. Heb wel weer 3 leuke pakjes gekregen en haar eerste schoentjes zijn nu ook binnen hihi!

Op zich ging het erg goed. De vrouwen hebben haar even vastgehouden, maar ze hadden ook hun eigen kids bij zich, dus daar waren ze wel even druk mee. Ik heb Soraya wel zelf de fles gegeven, vond ik wat prettiger.

Op een gegeven moment sliep ze bij mijn schoonmoeder op schoot (daar is nog geen bedje dus tjah, dat moet dan maar). Toen vroeg 1 vriendin van haar (die komt daar ook elke zondag en ik heb het al vaker over haar gehad hier, qua bemoeien) mag ik haar even vasthouden? dus mijn schoonmoeder geeft haar heel voorzichtig omdat ze slaapt. Wat doet die vriendin? die begint te schudden en te doen om te zorgen dat Soraya wakker wordt! Mijn man ziet dat, rent naar haar toe, zegt in het marokkaans dat ze normaal moet doen en dat Soraya geen speelgoedpop is, pakt Soraya uit haar handen en gaat lekker met haar op de bank zitten...

Wat was ik blij.. want ik stond bijna op springen! :)

We hadden de kinderwagen daar in de huiskamer neergezet zodat wanneer ze slaapt, ze daar in kan liggen. Pakt die vriendin zo de kinderwagen en zet em achter in de bijkeuken.. Issam loopt achter haar aan en pakt zo die kinderwagen weer, en zet hem weer terug :)
    Hij had het helemaal gehad met haar! (eindelijk want eerst was ik het alleen die het zag).. gelukkig word ik nu wat serieuzer genomen....

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Axioma, fijn dat het zo is opgelost met je man! anders blijf je er toch steeds mee zitten in je hoofd.

Dayenne, goed van je dat je niet meer op de klok kijkt.
    Ik kijk eigenlijk wel op de klok, maar dan alleen om te zien hoe laat het is ;) ;) :)
    Haha sorry kon het niet laten hoor. Ik kijk meestal alleen hoe lang hij al slaapt.

Kuona, succes met Morris, hij zal onderhand wel al geholpen zijn.
    Maar het blijft toch niet leuk zo'n ingreep bij je kleine mannetje.

Married, ik heb dat boek ook gekocht, leek me wel heel handig voor de toekomst. Abo op de KekMama had ik al.

Wat een schatten van meiden heb ik weer voorbij zien komen.
    Dayenne, vind Naomi wel veranderd tov je avatarfotootje.

Esther, geef je dan ook nog KV er bij dan?
    Boaz heeft ook van die rode uitslag op gezichtje, nekje en iets lager.
    Als het goed is zijn dit hormoonbultjes. Heb het op het CB gevraagd en vanmorgen ook bij de ha, en mag er een cremepje voor halen.

Striae, hier gelukkig niets!
    Alleen dat buikie moet nog wat strakker worden, was wel niet super strak, maar toch.

Duimen/speen: Boaz moet niks van zijn speen hebben en duimen doet ie ook (nog) niet. Mijn pink hoeft ie ook niet.
    Soms vind ik het wel jammer dat hij geen speen wil, want dan zou ik hem wat zuigbehoefte er mee kunnen afnemen. Ik heb het idee dat hij daardoor weer honger heeft of zo, tenminste dat lijkt dan zo?

Oh heb alles bijgelezen maar verspreid over vandaag en ben een hoop weer vergeten.

Vanmorgen naar de ha geweest. Ben ik met m'n suffe kop toch vergeten te vragen over de spruw, zucht. Nou ja volgens mij hebben we geen spruw maar wilde het voor de zekerheid weten.
    Verder heb ik dus last van een soort lichte exceem, waarschijnlijk ook iets hormonaals of zo. Hiervoor cremepje halen en die mag ik dus ook bij Boaz opsmeren, hij heeft ook hier en daar van die rode droge plekjes.
    14 april word bij mij het mirenaspriaal geplaatst door de ha.
    Ga zo lekker wandelen, naar de apotheek, reisburo en wat boodschapjes meenemen.

Oh en Boaz had vanmorgen ook een vieze vette volle natte luier zeg.
    Zijn bed zat helemaal onder, dus hijzelf, slaapzakje en romper ook, get.
    Maar ja het was dan ook wel nog de nachtluier.

6. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ mirrei, ik vind het ook geen mooie streep nee, en hij loopt ook heel raar, van boven naar mijn navel en dan vanaf mijn navel beetje schuin naar beneden. Ben benieuwd wanneer het wegtrekt!

Wel top trouwens dat je man zo optrad gisteren. Ik vind het wel lastig hoor met alle visite. Gelukkig heeft Sanne er niet of nauwelijks last van en slaapt ze vaak als er visite is maar zou er niet tegen kunnen als ze aan haar gaan schudden ofzo. Ook als ze ergens gaat huilen pak ik haar vaak meteen terug, hoezo ZE IS VAN MIJ haha...

Over 2 weken hebben wij een familieweekend van mijn man zijn familie en daar komen 60 man. Wil er graag heen omdat ik ook in de organisatie zit en dan is Sanne alweer 8 weken maar vindt het ook wel eng hoor. Moet niet hebben dat mensen aan haar gaan zitten of met haar gaan slepen, er zijn ong. 45 volwassenen en ook 15 kinderen dus dat vind ik al helemaal eng. Ben benieuwd hoe ik het er vanaf breng.

7. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Hai..

Zo ben ik weer :) zegt ze 3 weken later...
    Hoestie met jullie?
    Heb echt veel bij te lezen zeg!
    Ben wel een maart mama geworden maar voel me nog steeds een feb. mama hihi
    Mijn mannetje is dan wel de jongste hier, wel handig weet ik wat me zo nu en dan nog te wachten staat..

By the way hij was 2924 gram bij de geboorte (amor schreef 3924)
    Heb een behoorlijke dramabevalling achter de rug er zijn enorm veel fouten gemaakt ten koste van mij en mijn kleine mannetje.. Maar gelukkig is hij er en doet ie het hartstikke goed... :)

Nou ik ga ff wat bijlezen en foto's in mijn album plaatsen

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mireille: Yes! Fijn joh, dat Issam je zo steunde, geeft toch weer een goed gevoel ;)

Dinkie: Kan me voorstellen dat je daar al zenuwachtig voor bent. Ik durf ook niet zo goed te zeggen hoe ik het precies wil hebben, maar bij een feest met 60 man, denk ik dat je wel een beetje een idee moet hebben voor jezelf. Persoonlijk vind ik het niet erg als mensen Ferry vasthouden. Eigenlijk vind ik het ook wel leuk. Maar ze moeten niet Ferry aan iemand anders geven, dat doe ik liever zelf ;)
    Maar je zult net zien dat je je het drukst om de kinderen maakt, en dat ze waarschijnlijk alleen maar even kijken en dan verder spelen, en de volwassenen lastig doen :) Maar dan is Sanne toch al wat ouder, dus misschien wat makkelijker voor je?

Kuona: ik ben benieuwd hoe het is gegaan, hopelijk is het nu achter de rug en heeft je mannetje niet veel last van de narcose.

Esther: beter een keer laten checken door een arts dan dat je je alleen maar zorgen maakt, dat is ook niet lekker. Succes hoor!

Striae: Pfff niets op mijn buik, maar mijn benen en heupen zitten vol... En zelfs boven mijn knieholtes :( Ben ook in heel mijn leven niet zo dik en zwaar geweest. En ik moet zeggen, het bevalt me niets!

Dan had ik nog gelezen dat iemand 2 x de huisartsenpost gebeld had en een rekening had binnen gekregen :( Nou ja, dat heb ik echt nog nooit gehoord! Sta er echt van te kijken...

Mieke: Als hij zuigbehoefte heeft, dan zuigt hij ook wel op een speentje of pink hoor (een van de 2 of allebei). Misschien is de vorm van het speentje niets? Ferry houdt alleen van die ronde, die afgeplatte wil hij ook niet. Misschien heeft hij ook wel honger hoor, hij groeit ook zo hard, dat kost natuurlijk energie.
    Ferry had hier ook een hele volle natte luier vanmorgen! Ik denk vanaf 01:00 uur of 05:00 uur (manlief deed hem om 05:00 uur) tot 08:45 uur) Het was helemaal nat tot op zijn rug. Zielig he?

Axioma: Wat fijn dat je man je toch begreep! Soms moet je het bij mannen even helemaal uitleggen voor ze begrijpen dat je ergens moeite mee hebt he? Ben blij dat het opelost is ;)

Ferry is lekker in zijn hum. Vanmorgen hebben we samen de hele ochtend geslapen. Ik op de bank, hij in de box. Toen weer lekker flesje, en weer even gespeeld en nu slaapt hij weer. Lekker hoor. Heb alleen een wasje gedraaid en een wasje opgevouwen, verder doe ik vandaag niets :D

@ zwangerschapsstreep: Heb ik niet gehad. Heb wel vaak gelezen dat het wel lang kan duren voordat hij weg was.

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hey Patriessie! We misten je al! Gelukkig is alles nu goed. Je verhaal lezen we nog wel een keer?
    ben benieuwd naar de foto's van je mannetje :D

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Nu hebben we volgens mij alleen Amor en Scoobje al lang niet meer gezien he?

11. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Married: lekker zeg, die spuitpoep van Thije, hihihihi. Tsja, wat voor pijn, alsof je tepels in brand staan, hele tepelhof heel gevoelig en dan een soort steken vanuit de borst. Lastig uit te leggen. Vervelend dat jij ook soms pijn hebt.

@ Iggy: maar heb jij dan het hele flesje Nystatine opgemaakt? Ik weet namelijk niet hoelang die kuur dan moet duren? Ik smeerde het met mijn pink in haar mondje en heb die 1 ml per dag uberhaupt nooit gehaald denk ik.

@ Mieke: als er spruw is dan kan het zijn dat de beeb niet goed meer wil drinken, omdat het hem pijn doet. Dat heeft Ebbie overigens niet hoor en het hoeft dus ook niet. Met spruw is er helaas sprake van een vaag klachtenpatroon, alle symptomen kunnen er zijn, maar hoeven er niet te zijn. Als je alleen af en toe wat steekjes hebt denk ik niet dat jullie spruw hebben hoor. Bij mij is het wel wat meer dan alleen maar steekjes :( .

@ Mause: ik heb 1x urine gelekt toen ik moest niesen, is al een aantal weken geleden. Verder heb ik er gelukkig geen last meer van. Maar volgens mij is het vrij normaal om er wel last van te hebben. Goed je oefeningen doen (doe ik dus niet zo heel erg meer vrees ik).

@ Angela: wat een gezeur zeg met je schoonmoeder.

@ Axioma: bespreek het anders zelf een keer op een rustige manier met die vrienden van je man. Dat je heel goed begrijpt dat ze haar willen vasthouden en dat je het erg waardeert dat ze zoveel aandacht voor haar hebben. Maar dat het niet goed is voor haar. Soms weten, zeker wat jongere mensen, dit misschien nog helemaal niet. Wel erg jammer dat je man dat dan niet eventjes met ze bespreekt.
    Ow lees net van zijn excuses, heel goed.

@ Leintje: fijn dat alles zo goed gaat.

@ Kuona: veel sterkte voor Morris zijn operatie. Als het goed is is ie er nu van af?

@ Uk; ow wat zielig dat Ferry zo'n last had van zijn darmen. Heb je het CB al gebeld?

@ Mireii: gelukkig is alles in orde met het beebje van je zwager. Mooi dat issam heeft ingegrepen m.b.t. die vrouwen.

@ Maka: Ebbie is ook rustiger als we op pad zijn heb ik het idee.

@ Eppie: ow wat vervelend die uitslag van Yannique. Is het geen acne van de borstvoeding misschien? Heeft ze er last van? Goed dat je ff naar de ha gaat.

@ Patriessie: fijn dat je er weer bent en dat het nu goed met jou en je beebje gaat. Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal, erg voor je dat het niet goed ging....

Vanmorgen gevraagd of de huisarts me op mijn vaste lijn wil bellen. Ik hield al spastisch de hele dag mijn vaste lijn in de gaten. Guess what: heeft ie me op mijn mobiel gebeld en die lag dus ergens anders :( . Nou ben ik dus de hele dag niet buiten geweest. Ebbie huilt weer, dus ik ga maar weer eens voeden vrees ik. Hier vandaag al steeds om de 2 uur.

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ja dat klopt!

13. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Miireii, nou mn schoonzus heeft haar zoontje ook 2 weken na de bevalling al geknipt omdat hij een "matje" in zn nek had... hihi ze is zelf kapster!
    Wat fijn dat je man gisteren zo reageerde op die vriendin van je schoonmoeder! Eindelijk krijg je de hulp waar je op zat te wachten! Trouwens ook niet normaal wat dat mens deed! Als ik jou was was ik uit mn vel gesprongen geloof ik.

@Kuona, En hoe is het gegaan, hoe is het nu met Morris!?

@Mieke, fijn dat je een zalfje krijgt voor je exceem... balen dat je vergeten bent te vragen naar de spruw. Sommige zwangerschapskwaaltjes blijven een beetje hangen he!
    Oh Boaz ook al aan de poeperij... soms heeft fv ook wel voordelen ;)

@Dinkie, erg herkenbaar, wij hebben in mei een familieweekend van mn schoonfamilie... ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen.
    Had al bedacht dat ik de draagdoek meeneem... hihi goed excuus om mn meisje haar rust te kunnen geven!

14. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ uk, ik weet inderdaad wel een beetje wat ik wil dat weekend en heb me voorgenomen van me af te bijten als het me niet zint. Zie de meeste mensen van de familie pas voor de 2de keer dus is wel een beetje onwennig maar goed.

Wat lekker dat je vanochtend samen met Ferry heb geslapen, jij op de bank, hij in de box! Is soms erg lekker zo'n dagje 'weinig' doen. Merk aan mezelf alleen dat ik het altijd wel fijn vindt als ik iets nuttigs heb gedaan. Ben normaal redelijk gestructureerd en kan er nu niet altijd tegen als het anders gaat maar ja, dat is nou eenmaal zo met een baby.

@ patriessie, hé gezellig dat je er weer bent, ben benieuwd hoe het met je is. Vervelend dat je geen fijne bevalling achter de rug hebt, horen het vast nog wel denk ik.

Mijn schoonzusje is net als ons vorig jaar begonnen met proberen zwanger worden. Helaas is het bij hun nog altijd niet gelukt, terwijl wij Sanne alweer 5 weken bij ons hebben en het de 4 de maand raak was bij ons dus zij zijn ruim een jaar bezig nu. En nu is ze voor het eerst 2 dagen overtijd, is nu onderweg terug van een weekendje weg en gaat straks testen! Ik ben er gewoon helemaal zenuwachtig van, hoop zo dat het eindelijk raak is!

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ooh dinkie, wat spannend! Ik ga duimen!

16. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ axioma, toevallig, jij hebt dus ook een familieweekend in het vooruitzicht. Gelukkig geef ik borstvoeding dus kan ik me regelmatig even terugtrekken met Sanne. En we zitten in de organisatie dus hebben zelf de familiekamer met douche en heb dus wat meer privacy. Maar had het toch fijner gevonden als ze iets groter was geweest maar ja. Tis maar 1 x in de 2 jaar dus wel erg leuk om erbij te zijn. Wij hebben geen draagdoek trouwens maar een draagzak. Zal van de week eens kijken hoe ze daar nu inzit, anders kan ik die inderdaad wel meenemen.

17. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Patrissie, leuk dat je er weer bent. Oei klinkt heftig je bevalling.. fijn dat Keano het nu goed doet!

@Uk, fijn dat het zo goed gaat met Ferry! Heerlijk dat jullie allebei hebben kunnen slapen! Rust jij ook goed uit!
    Hihi ja mannen hebben soms een wat uitgebreidere uitleg nodig!

@Noppie, hihi ik kreeg net nog een mailtje van mn man waarin hij precies zei dat het met die meiden wil bespreken. Ze hebben niet in de gaten dat hun eigen gedrag bepaalde reacties te weeg brengt. Het zijn beiden nogal dominante types en mn man heeft wat moeite om daarmee om te gaan :D
    Maar bedankt voor je tips!
    He wat jammer dat de huisarts niet geluisterd heeft! Gelukkig dat t voorlopig nog mooi weer blijft. Kan Ebbie niet last van een sprongetje hebben omdat ze zo vaak komt voor een voeding?

@Dinkie, oei wat spannend voor je schoonzus, nou ik hoop heel erg dat je straks goed nieuws krijgt!

18. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Urineverlies na bevalling: Als je een hulpje nodig hebt bij het trainen van je bekkenbodemspieren dan is dit wel leuk! Via www.tena.nl kun je een gratis dvd bestellen met bekenbodemspieroefeningen.

http://www.corewellness.nl/flash/

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ooh meiden, ik weet niet wat voor eten ik moet maken vanavond...

iemand een idee? :p

20. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Eppie, groot gelijk dat je even naar de HA gaat!

Axioma, goed gedaan! Fijn dat je man het zo opgevat heeft!

Dinkie, spannend!

Noppie, vervelend dat je voor niets hebt zitten wachten met zulk mooi weer!

Deel Deze Pagina