hmm klinkt lekker.. maar we hebben zowat vorige week de hele week pasta gegeten hahaha! ik ga denk ik maar voor makkelijk... stukje vis, opgebakken aardappeltjes en een salade.. maar soms heb ik zo'n zin om iets aparts te maken, maar ben totaal inspiratieloos!
pastasalade MJAMMIE! (heerlijk met dit weer) Ok je hebt al de hele week pasta gegeten.... Weet zelf ook nog niet wat we gaan eten
Net terug van de Rabo, hebben een (spaar)rekening voor Thije geopend en moest even komen tekenen. Gelijk een heel leuk badjasje en boek gekregen als cadeau . @ streep, wat een lelijk ding! Heb hem ook nog en het ziet er echt niet uit! Vind hem zelfs donkerder lijken dan tijdens mn zwangerschap. @ striae, dat heb ik dan gelukkig weer niet! Maar wel een kont vol met putjes helaas. @ Axioma, fijn dat je eruit gekomen bent met je man! Josanne is weer lekker gegroeid zeg! @ Miireii, wat fijn dat je man je zo steunde! Raar ook dat die vriendin Soraya ging schudden Ik eet nasi vanavond! @ Patriessie, welcome back! Ben wel benieuwd naar je bevallingsverhaal eigenlijk. Dat scheelt een kilo dus met wat Amor zei! Best een kleintje dus, wist je dat van te voren? @ Kuona, hopelijk is alles goed gegaan met Morris zijn abces. @ Dinkie, wat spannend voor je schoonzusje! Ik duim mee! Heb volgens mij een tepelkloof Ga er maar even Bepanthen opsmeren denk ik.
Ik maak vanavond een ovenschotel Witlof. Ik weet ook vaak niet wat ik moet koken (ben niet zo creatief ) dus als ik in de supermarkt ben dan kijk ik altijd even bij de afdeling waar van die pakjes met mix staan voor bijvoorbeeld ovenschotels of boboti of zoiets! Heb ook meteen maar een pot Chicken Tonight meegnomen voor een andere dag. Lekker makkelijk!
Mireii; dat met dat knuisje en duimpje gebeurt hier ook hahaha. Eerst gaat er een knuist richting mond die wagenwijd openstaat en dan heel af en toe lukt het om 5 sec. haar duim te pakken. En inderdaad gaan dan ineens die armen weer hard de lucht in Fijn dat het kindje van je zwager en zijn vriendin gezond is. Axioma; Myrthe heeft goed geslapen vannacht hoor, mistte wrs echt haar paccodoekje hihi. Ik zou er ook niet goed tegenkunnen als het zo gebeurt met visite. Kan je het niet tegen je man zeggen? Iggy; veel plezier! Married; wij bakeren haar inderdaad overdag ook in. Dat geeft haar gewoon meer rust. Gelukkig dat de spuitpoep over is bij Thije hihi. Kuona; ach, wat zielig dat hij nu al geopereerd moet worden. Heel veel sterkte! Hummelke; buikgriep...he jakkes, heb ik vorige week ook last van gehad helaas. Hier lekker gewandeld naar het CB vandaag. Wilde weer even wegen en meten. Myrthe is nu 59 cm en 4805 gram, prachtig op schema dus. Mag voor de nacht gewoon wat extra voeding geven. Redt ze het misschien wel van 23:00-7:00, zou leuk zijn haha. Ben trouwens vandaag weer begonnen met Sonja bakker. De strijd tegen de kilo's is voor mij dus weer begonnen hahaha. Geen chocola, drop en chips meer voor mij. Wil eigenlijk voor ik ga werken in juni weer een groot deel van de kilo's kwijt zijn. Ga nu maar even koken. Sonja zegt bloemkool met aardappels en kipfilet hahaha. Daffie
@ married, apart eigenlijk hè die zwangerschapsstreep. Weet niet waarom, maar had gedacht dat hij een paar dagen na de bevalling wel weg zou zijn. En, wij hebben ook de spaarrekening afgesloten bij de Rabobank ja, hetzelfde boek en badjasje als jullie gekregen! @ spaarrekening, wij hebben er zelfs 2 afgesloten. De zilvervlootrekening van de DSB-bank is nl. erg gunstig. Hoge jaarrente en als je spaart totdat je kind 18 is krijg je over het totaal gespaarde geld een bonusrente van 10 %. Dus wel een aanrader. Ik wilde alleen het boek van de Rabo graag hebben dus bij de Rabo is extra. Helaas, schoonzusje is inmiddels thuis maar test is negatief! Nog geen ongesteldheid maar ja, ze is 2 dagen overtijd dus dan had de test toch wel positief moeten zijn. Wat een elende zeg, waarom is het toch zo oneerlijk verdeeld met zwanger worden? Ik heb hier stampot rauwe andijvie uit de vriezer gehaald, mannetje is vanavond de hort op en had geen zin om alleen voor mezelf te koken. En om nou aan de snack te gaan terwijl we de extra kilo's nog kwijt willen.... Al zou ik best een patatje mayo lusten haha.
ben ik weer! schoonouders zijn weer helemaal happy; heb ze even met een bezoekje verrast en laat Lili nou nét lekker wakker en vrolijk zijn! @zwangerschapsstreep +straie: ik had tijdens mn zws géén streep en vanaf mn bevalling dus wél, echt vreemd ben ik hoor Straie heb ik niet en nooit gehad, maar ach; ik heb dan al wél jaren spataders heb dan ook de hele zws met steunkousen gelopen:godzijdank was het geen zomer! @Dayenne: die bikini neem ik gewoon mee omdat ik er zin in heb dus nee, er staat heus geen zwemmen gepland, behalve als het héél warm is en ik een fontein tegenkom Over bv à la demande: fijne artikelen om te lezen (merci aan degene die de links plaatste!) en Dayenne, hier heeft ze anderhalf uur geleden flink gedronken en nu ligt ze weer, dus je bent niet de enige hoor! wel fijn dat ik het zo lekker los kan laten na t lezen van de links! you 2? over Scoobje: ik had haar vorige week nog ge-smst, maar niks meer gehoord: ga nu nog en poging wagen! ik ga weer verder bijlezen! knuffs Sofie
Zwangerschapsstreep, yep die heb ik ook. Ook veel donkerder dan tijdens de zwangerschap, maar dat komt vlgs mij omdat de huid toen was uitgerekt. Hij lijkt nu wel sinds een paar dagen wat lichter te worden. Eten: kom net van de AH en daar heb ik een soort hartig taartje met asperges en zalmsnippers gekocht jammie! Raar hoor, die dominante mensen die zo omgaan met jullie beebs.. Miireii, die vriendin van je schoonmoeder, wat bezielt haar?! Gelukkig dat Issam t nu ook ziet en in heeft gegrepen! Nou, ik had net t toppunt van aandacht. Was bij de drogist aan t afrekenen, komt een vrouw aangelopen en kijkt in de wagen. Ahhhh, bladiebla, bos haar, popje etc. Opeens roept ze "Miep! Miep!(oid) Kom es snel kijken! Dit móet je ff zien". Dus Miep kwam er ook bovenhangen. "Ach ach, bos haar, mooi kindje, prachtig, etc". Die eerste vrouw weer, "heb je t gezien? Heb je t gezien?". Toen moesten de kassadames toch ook nog ff kijken, én de vrouw achter me in de rij... . Daar moest ik dan wel weer om lachen! Oja, en heb meteen een berg rompertjes bij de zeeman gekocht. Kost niets, en had er nog niet zoveel in 62. Daar begint ze nu toch echt langzaamaan in te groeien (nou ja, langzaam... ).
BV op verzoek, ik heb er ook van die dagen bij dat ze opeens veel sneller weer wil. En 's avonds bijna altijd (clusteren). Eerst probeerde ik ook altijd te rekken, maar nu geef ik haar gewoon wat ze wil. Werkt toch t beste.
Zo ik ben ook weer terug van 1,5 uur weggeweest. Wandelend naar de apotheek, daarna richting het reisburo en door naar de supermarkt. Pff ben nu best moe oh en jawel hoor het is weer zo ver, mega toeschietreflex. Boaz ligt in de box en het is bijna voedertijd! Lekker even wat reisgidsjes gehaald voor niet verder dan 3 uur vliegen. Corsica, Sardinie, Sicilie en Zuid Spanje. Heerlijk snuffelen naar iets leuks van de week. Wij eten sate met brood! Streep: hier geen streep tijdens de zwangerschap maar ineens wel eentje (licht) na de bevalling hoe kan dat nou En moest onderweg niezen.... ja hoor.... gelukkig draag ik nog steeds een inlegkruisje, verlies nog steeds wondvocht. Oja wij moeten nog steeds een spaarrekening openen, gaan we bij de SNS doen, klimrenterekening zoiets? Heb een pak Friso Hypo Allergeen in huis gehaald, kunnen we dat tussendoor eens proberen. Waaom slaapt Boaz 's avonds gewoon 6 uur en 's nachts komt ie dan weer gewoon stipt om de 3 uur! Maka, was vandaag ook bij de Zeeman. Heb 2 paar van die schattige rubberlaarsjes gekocht voor onze nichtjes, zo schattig maatje 23 en 24.
Mieke: dat ken ik, Ferry slaapt 's avonds ook 6 uur en 's nachts weer niet. Ik geef hem nu eten om 19:00 uur en maak hem wakker om 23:00 uur in de hoop dat hij doorslaapt. Dit ga ik elke dag doen, ongeacht hoe laat hij de rest van de dag eet. Zo hoop ik een ritme te krijgen.
Hier is het iedere avond anders, ze heeft wel eens gewoon slaapjes zoals overdag maar over het algemeen is het s'avonds toch onrustig of gewoon erg wakker! Had vorige week meestal laatste voeding rond half 11/11 uur en dat is wel erg fijn. Kan je daarna zelf naar bed en pak je toch haar uurtjes mee. Maar als ze rond 9 uur komt zou ik haar het liefste wakker maken rond 12 uur anders is het lange slaapje precies op de avond. Maar ja, nu ben ik nog thuis en kan ik s'ochtends nog een tijdje blijven liggen maar over een paar weken moet ik weer werken en hoop ik toch dat er iets meer logica in zit? Hmmm, er zijn dus zelfs meiden die de zwangerschapsstreep pas na de zwangerschap hebben gekregen? Als ik het niet vergeet zal ik het woensdag vragen aan de verloskundige, hoelang het duurt voordat hij weg trekt. Ben ook benieuwd of ik nu toch al in bad mag bij 6 weken ondanks dat ik nog steeds wat vloei. Heb er zo'n behoefte aan, heerlijk half uurtje genieten in bad. Ik ga eens in de kast snuffelen wat we voor morgen hebben qua eten, dan ga ik morgen maar eens wat lekkers maken. Kom meestal niet verder dan aardappels, groente & vlees. Lust wel alles maar ben niet zo creatief. Dan ga ik morgen voor de verse ingrediënten op stap, wordt als het goed is weer lekker zonnig dus 2 vliegen in 1 klap. Fijne avond iedereen, ik hoop vanavond de csi's enz te kunnen zien, maar even afwachten wat ons meisje doet vanavond.
Uk, in principe zit er natuurlijk wel een soort ritme/lijn door de dag heen. Maar dat avondslaapje... vraag me af of dat werkt hoor. Ik denk dat hij gewoon moe is van de dag en het dan bijslaapt en dan 's nachts weer het gewone ritme oppakt. Tijdens het wandelen/boodschappen doen net heeft hij niet geslapen, meestal dommelt hij wel in tijdens het wandelen, maar vandaag niet. Dus daar zal hij nu wel extra moe van zijn. Maar hij gedraagt zich echt zo voorbeeldig het is zo'n lieve baby. Leg ik hem in bedje, geen geklaag of tegenstribbelen, nee juist een lieve lach. En ik hoor ook totaal geen gejengel, ook al leg ik hem klaarwakker in bedje. Zo gaat het grotendeels gedurende de hele dag. Toen ik hem rond 15.15 uur uit zijn bedje ging halen lag hij lief wakker te zijn hihi. Hij is ook zo alert en kijkt zoveel om zich heen naar van alles. En hij is helemaal wild van de muziekmobiel die boven de box hangt. Klaagt zelfs wanneer het muziekje en dus het draaien van de beestjes is afgelopen, hihihi. Miireii, hier is de inspiratie voor het avondeten ook ver te zoeken hoor. Zelfs wanneer ik door de supermarkt loop weet ik het nog niet. Ik wil eens gaan proberen om de laatste voeding te gaan vervangen door een flesje Friso. Nog niet nu maar straks wel. Dinkie, ik had vrijdag nacontrole en ze vroeg niet of ik nog vloeide maar zei wel dat ik weer in bad mocht en kon gaan zwemmen? Wij hebben Boaz van de week een keer 's avonds wakker gemaakt voor zijn badje en daarna voeden. Nou dat doen we maar niet meer hoor, hij was compleet in shock hihi helemaal van zijn à propos.
Wat hebben jullie al weer veel gekletst vandaag. Heb heerlijk een rust dag gehad vandaag (Jasmin was naar de crèche) voel me nu al een stuk beter. Dayenne en miirreii wat een leuke fotos all 2 zulke schatjes. Eppie: Bij Fuad denken we ook dat hij koemelk allegrie heeft, eczeem in zijn gezicht, verder had hij veel last van zijn darmen erg dunne ontlasting en hij was al verkouden sinds zijn geboorte, gebruik nu 2 weken koemelkvrije voeding en krampjes en ontlasting is veel beter, de eczeem trekt langzaam weg maar dit kon 6 weken duren. J kunt er achter komen door een aantal weken geen koemelk te geven, als de klachten weg zijn weer voeding met koemelk geven komt het terug dan krijg je een verklaring van de HA en dan vergoed de verzekering de voeding. In mijn album staan wel fotos van zijn eczeem. op http://www.babyallergie.nl/ staat heel veel info. Axioma: fijn dat je man het nu begrijpt. Miireii: gelukkig dat je man het nu ook door heeft en er wat van gezegd heeft. Patrissie:fijn weer iets van je te horen. Golfa: heb de dvd ook even besteld mijn moeder heeft een verzakking en nogal vaak last van urine verlies zal hem aan haar geven. Pasa: 1 keer per week wel lekker maar mijn man eet het elke dag, hij lust geen aardappels, daarom koken we vaak dubbel ik mijn stampotjes en hij zijn pastatjes de kinderen die mogen kiezen. Maried: goed idee moet ook nog een rekening openen voor Fuad. Maka: leuk toch al die aandacht voor je meisje. Groetjes Martine
@Dayenne: hier ook striae, maar niet van de zwangerschap. @Axioma: Josanne doet het ook goed dan. @Miireii: heb een hekel aan mensen die een slapend beebje wakker willen maken. Fijn dat je mannetje het nu ook voor jou opneemt! @Mieke: we zijn aan het oefenen met de fles, dus vandaar dat Yannique dat gisterenavond gehad heeft. Maar ja, alles kwam er net zo hard weer uit. Wel heeft ze vannacht geslapen van 23:00 tot 5:00. : Mama was daardoor meer van slag en had echt Vanessa tieten! Fijn dat jij een creme hebt gehad voor Boaz. Hoop dat ik morgen ook zoiets krijg. En idd voor de zekerheid maar even vragen of Yannique geen spruw heeft. Lekker ritje gehad dus vandaag buiten? @Dinkie: leuk een familieweekend! Gewoon doen wat jou het beste lijkt en het ook gewoon zeggen dat je dingen niet wil. : ik moet van mezelf ook wel minstens 1 nuttig ding doen op een dag hoor. Dus vandaag maar even het hele huis gepoetst . Hoef ik dat de komende dagen niet meer te doen. Het is idd oneerlijk he met zwanger worden. Bij sommige lijkt het erin te vliegen! @Maka: wat een bizar verhaal zo van jou bij de drogist. Yannique wil nu ook meer eten hoor, maar heb ook het idee dat ze nu iedere keer minder eet. @Patriessie: leuk dat je weer van de partij bent. Jammer dat je bevalling niet goed verlopen is, maar mooi dat je mannetje het heel goed doet! @Uk: mooi dat Ferry een goede dag heeft. En had ie zo geplast dat ie nat was tot op zijn rug? @Married: wij hebben de spaarpot vande Rabo gekregen bij het openen van Yannique haar rekening en een Ikke boek! @Daffie: succes met Sonja. @Noppie: boodschap dus niet goed doorgekomen bij je HA. Heb je voor niks de hele dag zitten wachten. @Martientje: thanx voor je antwoord hoor en bedankt voor die link. Zal morgen eerst even afwachten wat de HA zegt. X Esther
Net alles bijgelezen en ff korte reactie @Mause Heb ook met n spiegel gekeken en kan sinds de bevalling ook opeens mn urinebuis zien. Net of mn vagina opeens open staat terwijl er altiojd n soort vel met klein openingetje zat. Vond dat ook erg vreemd dus vk gevraagd hoe dat kon. Zij vertelde dat dat te maken had met de zgn hymmenring (kun je ns op googelen zei ze nog Heb zelf via wikepedia gezocht ) die nu bijna helemaal weg is door de bevalling. De hymenring zou een soort overblijfsel vh maagdenvlies zijn dat je vagina gedeeltelijk afsluit en dat kan dus tijdens je bevalling kapot gaan. Volgens mn vk kon t verder geen kwaad. Heeft overigens niets met je urineverlies te maken want daar heb ik geen last van. Kun je idd oefeningen voor doen die waarschijnlijk ook in je kraamboek staan. El vervelend dat je daar zo'n last van hebt!
hallo allemaal, weet het even niet meet. martijn is na al 3 weken in de echte diarree, waterdun en elke keer weer schone kleren aan trekken. ook spuugt ie ondanks de comfort voeding nog heel erg veel, niet mondjes maar veel spugen. dan zit alles eronder, en kun je hem ook weer verschonen kwa shirts. hij is heel erg onrustig met het drinken, maar houd het wel weer 4 uur vol, ik moet hem overdag na 4 uur wakker maken voor de fles. wie o wie weet wat ik nu meot doen, mijn man zegt bel morgen emt de huisarts of wijkverpleegkundige van het cb en vraag het hoe en wat, misschien is er andere voeding, weet het echt niet meer. verder is martijn al sinds zijn geboorte "verkouden" meer in de zin van slijm in de luchtweg, hiervoor krijgt hij 6 maal per dag een pufje ventolin. ook niest hij sinds zijn geboorte een aantal keer op een dag. weet het echt niet. anita
Anita; zou absoluut even naar de huisarts gaan en desnoods ga je vanavond naar de huisartsenpost, zodat ze hem even na kunnen kijken. Misschien kunnen ze je gerust stellen! liefs Daffie