Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjors75

sjors75 Niet meer actief

@Noppie, wat een l*l van een huisarts heb jij zeg. Maar ik ben het met Miireii eens. Verg niet te veel van jezelf, fv is ook prima, ik ben blij dat we overgestapt zijn, Daan groeit nu veel beter. mijn bv had gewoon niet genoeg voedingsstoffen.

@Mieke, leuk een zonnebril, staan ze ook op de website van prenatal? Hier zucht mannetje precies zo tijdens voetbal. Maar hij zit Daan nu wel lekker te voeden. hihi, voetbal belangrijk, nee Daan wel!

@Spaarrekening, heb ik voor Daan hier ook geopend, kregen van de bank 250 euro erop gestort. Leuk begin. Als ik straks in Nederland ben open ik daar ook bij de Rabo een rekening. Makkelijker voor de families

@ Slaapzakje: het ik ook voor Daan, nu nog een wat dikkere, maar wel zonder mouwtjes. Hij heeft een pyama en een rompertje aan en ligt onder een dekbedje.

@kleertjes, Daan heeft nu alleen nog een tshirt met lange mouwen over zijn rompertje aan en dan een broekje. Nu is het hier ook al ruim 25 graden. Maar in de zomer denk ik alleen een rompertje. Ik ben al wel aan het smeren met zonnebrand. factor 50+

@ Miireii, o vervelend die hoge temp. wel in de gaten houden he, en anders de dokter bellen! En gefeliciteerd met jullie 3 jaar samen.

Hier zitten we te wachten op mijn broertje, de peetoom van Daan, die komt een weekje gezellig kraamschudden.
    Fijne avond en tot morgen

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

kreeg vanmiddag nog een smsje van Iggy. Levi mocht vanmiddag mee naar huis, maar als hij weer benauwder zou worden moet hij weer opgenomen worden. Iggy is erg bang dat er wat gebeurt, maar is wel heel blij thuis te zijn....

Iggy, nogmaals een hele dikke knuffel van mij en Myrthe ;)

3. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Goedemorgen,
    Iggy fijn dat jullie weer thuis zijn. Hopelijk blijft het goed gaan met Levi. Dikke knuffel voor jullie!

4. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Esther, Ik doe met dat mooie weer een niet te dik pakje aan en als ik naar buiten ga een jasje of vestje en dan de deken over de wagen. Ze liggen daarin toch stil. In de slaapzak doe ik niet te veel aan en dan wel de deken over hem heen. Geeft toch weer dat gevoel van geborgenheid.

spaarrekening, hier hebben de kinderen ieder een eigen rekening. Daarnaast sparen wij zelf een vast bedrag per maand om straks de studie te kunnen betalen.

Mieke, balen dat je vriend in slaap is gevallen en daarna zo reageert.

Noppie, meid wat vervelend allemaal.... Het is ook moeilijk om de bv los te laten, zeker als je dat eigenlijk nog niet wilt. Maar denk ook aan jezelf! Ebbie heeft er niets aan als jij helemaal gestresst bent.

Iggy, fijn dat jullie weer naar huis mogen!

Het circus was geweldig. Het duurt nog wel lang voor een mannetje van bijna 3, maar hij vond het schitterend! Vooral de olifant was favoriet!

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    doe het even zo hoor want tis zo'n lang verhaal

maandag huppel ik met levi naar boven om hem voor zijn voeding een schone luier te geven,daarna zouden we in de auto stappen om naar preston palace in almelo te gaan... toen ik hem op het aankleedkussen neerlegde, werd hij zo stijf als een plank met armen omhoog en nekje naar achter, zijn ogen rolde weg, en er stond schuim op zijn mondje en uit zijn neusje, hij ging heftig liggen schudden en enige wat ik kon doen was vreselijk hard gillen...
    roy rende meteen naar boven en pakte levi op en commandeerde me om 112 te bellen (aardig vragen hielp niet want ik stond helemaal overstuur te schreeuwen)
    we wonen vlakbij ziekenhuis dus zei die vrouw aan de centrale ga maar zelf ik zorg dat jullie worden opgevangen, dus op schoot genomen en toen in de auto werd levi pas weer slap en erg grauw...

bij ziekenhuis werd ie door 2 zusters buiten al uit mn handen gehaald en meengenomen waar der 7 of 8 man bij de eerste hulp met levi aan de slag gingen....
    hij werd meteen opgenomen toen ie weer op adem was gekomen en lucht kreeg...
    allerlei testen gedaan en aan monitoren en slangen aangesloten.... hij moest wel apart liggen in zo'n isolatiebox voor besmettingsgevaar... als we erbij of er uit gingen moesten we ons grondig wassen
    Uiteindelijk kwam het RS virus uit de testen, hij is waarschijnlijk gestikt doordat hij in paniek raakte omdat zijn neusje vol zat en hij geen lucht meer kreeg (baby's ademen door hun neus)

om lang verhaal kort te maken het zijn 3 hele zware dagen en 2 slapeloze nachten in ziekenhuis geweest voor ons. roy ging (moest) naar huis maar dan nog belden we de hele nacht door...ik durf niet te gaan slapen...
    de 2e dag wilde ze mij naar huis sturen althans dat probeerde de zuster, alsof ik een oog thuis dicht zou doen

gisteren mochten we naar huis, 20 april terugkomen voor ruisje bij het hartje en als het er nog zit word er een echo gemaakt.
    vannacht heb ik weer niet geslapen omdat we zo'n 30x mogen druppelen in zijn neusje en hij heeft nog wat andere neusdruppels die maar 3x per dag mogen
    heb hem vannacht lekker poos bij me gehouden en roy heeft gisteren toen we thuis kwamen de slaapkamer verbouwd zodat levi bij me staat en ik vanaf me bed zijn ledikantje in kan kijken
    ben vreselijk bang na die aanval van levi en de artsen zeiden ook dat ik hem bij memocht houden, dus als ik benede ben hem in de box laten slapen...

vanacht dus weer niet geslapen steeds hoorde ik hem en stond ik weer boven hem of haalde ik hem er uit en nam hem bij me

pffff kan alleen maar huilen en bang zijn, word niet goed van mezelf... zal wel de vermoeidheid zijn denk ik...
    probeer vandaag als roy wakker is overdag even te slapen...

ben vreselijk bang dat dit weer gaat gebeuren dacht echt dat ie dood ging tijdens die aanval

6. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Noppie: Balen zeg, dat de bv niet goed gaat en pijnlijke ()().
    Als je het heel erg jammer zou vinden om te stoppen en nog wat wil proberen dan zou je nog een ding kunnen doen.

Stukje uit een artikel:

Borstvoedingsproblemen

Als de borstvoeding niet vanzelf loopt, met name wanneer de voeding niet goed op gang komt, kan dragen een zinvolle aanbeveling zijn. Een aanvullende flesvoeding kan dan wellicht voorkomen worden. Nabijheid van de baby bevordert de afgifte van prolactine. Ook zorgt die nabijheid ervoor dat de moeder eerder signalen opvangt van de baby. Zo kan zij de vroege hongersignalen, zoals ‘zoeken’, sabbelen en tong uitsteken, eerder opmerken. Dit kan leiden tot vaker aanleggen (in de praktijk gebeurt dit ook, zie noot 6) waardoor de melkproductie wordt bevorderd. Een interessante ontwikkeling is ook de toepassing van “kangaroe-en” bij voldragen baby’s met borstvoedingsproblemen. Bloot op de borst hebben baby’s meer mogelijkheden om zelf de tepel te vinden en goed aan te happen. Een draagdoek waarin gemakkelijk gevoed kan worden is in deze situatie een aanrader.

http://www.natuurlijkouderschap.org/dra ... -aanrader/

Voorbeelden van draagdoeken waarin je kunt voeden: ringsling, Sling Ezee of lange of korte knoopdoek.

...en als het echt niet meer gaat dan gewoon overgaan op kv want (zoals anderen ook al zeggen) Ebbie moet wel een ontspannen en blije moeder hebben.

Succes!

7. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Iggy: jeetje zeg, echt vreselijik!
    Hopelijk knapt hij snel op. Heel veel sterkte!
    Knuffel voor jullie!

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    OOh wat eng zeg iggy! kan me voorstellen dat je niet durft te slapen! Wel fijn aan de ene kant dat jullie weer thuis zijn. Ik hoop echt dat dit niet weer gebeurd! het lijkt me verschrikkelijk om je kleintje zo te zien. Heel veel sterkte meid!

Met Soraya gaat het weer goed. Ze heeft geslapen van half 11 gisteravond tot vanmorgen half 8. Nu ligt ze weer heerlijk in de box te slapen. Haar temperatuur is niet meer omhoog gekomen gisteren. Wat die prikjes allemaal wel niet kunnen doen he... 4 mei moet ze weer.. :(

@Sjors: wat gaaf dat hij zelf de fles vasthoud zeg! hahaha dat hoef ik met Soraya niet te proberen, ze slaat em eerder weg dan dat ze hem vasthoud hahaha!

Wij moeten zo naar de hypotheker voor belastingteruggave. Jemig wat een papierwerk zeg. als ik ergens een hekel aan heb,,..

Ojah! We waren toch gisteren 3 jaar samen.. Is manlief gisteravond na voetbal in slaap gevallen op de bank. Wat een gezellige avond zeg.... :(

Ik wens jullie een fijne, zonnige dag toe! Tot later!

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Iggy, jeetje zeg wat ongelooflijk heftig... Wat moeten jullie doodsangsten hebben uitgestaan.
    Gelukkig dat Roy zijn hoofd koel hield en dat Levi toch zo snel is opgeknapt.
    Heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk krijg je langzaamaan weer vertrouwen...

10. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Iggy, wat zul je bang geweest zijn. Fijn dat Roy zo reageerde en dat je zo dichtbij het ziekenhuis woont. Probeer toch je rust te maken. Dan kun je het beste voor Levi er zijn. Veel sterkte en een dikke knuffel

Miireii, fijn dst het met Soraya weer beter gaat, en inderdaad een gezellige vent heb je hoor! Zou hier ook gebeuren.

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Iggy: jeetje wat eng zeg! Gelukkig reageerde Roy zo adequaat en waren jullie op tijd in het ziekenhuis. Als het nog niet goed zou zijn zouden ze Levi niet laten gaan, probeer dat maar voor ogen te houden. En ik zou ook bang zijn dat het weer gebeurt hoor! Ik kijk ook nog elke 5 á 10 minuten bij Ferry.

Miireii: Hou Soraya maar goed in de gaten hoor! Wanneer had ze de prikjes? Gisteren toch? (of was het alweer eergisteren?) Drinkt ze wel haar flesjes en plast ze goed?
    Gefeliciteerd met jullie 3-jarige samenzijn! Jammer dat Issam in slaap was gevallen, wel gezellig hihi. Ach, misschien maakt ie het nog goed?

Sjors: Ferry houdt ook al een tijd zijn flesjes vast. :D Leuk is dat he? Maar ook echt heel stevig, je kunt hem dan niet zomaar weghalen :D

Noppie: Ik ben het met de andere meiden eens! Ik heb 2 maanden fulltime gekolft en als ik het over moest doen zou ik dat niet meer gedaan hebben. Het is zo ontzettend zwaar! Ik had helaas niet genoeg bv, ik kon niet eens de helft van de voedingen geven. Als je ziet hoe Ferry groeit op de fv dan is het niet zo erg meer. Ik vond het ook reuze jammer, maar wat niet is, is niet ;)
    Veel sterkte hoor!

@ slaapzakje: Wij hebben slaapzakjes met korte mouwen. Hij draagt een romper met lange mouwen als hij gaat slapen.

@ cb : vandaag gaan wij weer ff wegen en meten bij het cb. Dan ga ik ook even vragen over zijn ontlasting, want het is niet beter geworden sinds we op de Omneo zitten. Hij heeft nu alweer 3 dagen niet gepoept :(
    Maar hij blijft wel persen, dat is echt zielig! Ook spuugt hij nog net zoveel als daarvoor.
    Zal wel ff vragen of ze hem gewoon even wil nakijken, want soms ben ik toch wel erg onzeker. Kan ik beter even gerustgesteld worden, dan kan ik er weer even tegen ;)

12. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Meiden wat kletsen jullie veel :confused:

Ik ben weer terug van mijn weekendje weg ( maandag al) en heb in de afgelopen dagen 29 pagina's bij moeten lezen :eek:

Las iets over Levi die opgenomen was met het RS-virus en het verhaal wat daaraan vooraf ging :confused: Kan me heel goed voorstellen dat je erg geschrokken bent Iggy :eek: Gelukkig is hij nu weer thuis en gaat het goed met hem ;)

Las ook dat het met Batuhan nog steeds niet lekker gaat, Tir, meid, wat heb jij een hoop te verduren zeg, wil je heel veel sterkte wensen..

@ rest: ik heb dus echt niet alles onthouden helaas, dus het is geen des-interesse, maar een overloop van informatie..

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Nou, hier zitten we nog steeds midden in de regeldagen. Vannacht kwam Thije om de 3 uur (terwijl ie vorige week gerust 7 uur tussen de voeding liet 's nachts!) en vanochtend om de 2 uur. Ach ja, hij zal t wel nodig hebben he.. ik ben alleen kapot, ben echt heel moe. Hopelijk kan ik vanmiddag even in het zonnetje in de achtertuin dutten.
    Klaag klaag klaag :oops: Tot zover..

@ Maka, oww wat herkenbaar! Als ik zit te voeden en vraag of manlief even iets aan wil geven, blijft ie onderhand gerust wachten tot de rust (bij het voetbal).. grrrr.... en dan ineens heel aardig zeggen 'ow bedoelde je nu gelijk?' :evil:
    Hopelijk blijft je cluster-oplossing werken!

@ Sjors, lieve foto hoor!

@ Dinkie, ah Sanne ook ineens een voorkeurshoudig? Heb het idee dat Thije die ook ineens aan het ontwikkelen is. Maar even in de gaten houden dus.
    DSB is hier ook geen favoriet, houden het liever bij de 'zekerheid' van de Rabo. Zelfde reden als Mieke dus.

@ Miireii, ahh arme Soraya met dr koorts. Sterkte ermee!
    Nog gefeliciteerd met jullie 3 jaar samen! Nu je het zegt.. wij zijn aanstaande woensdag alweer 9 jaar samen :confused:

@ Iggy, ik hoop dat jullie nog steeds lekker thuis zijn en dat Levi goed aansterkt. Sterkte ermee meis, heb vertrouwen in je ventje!
    Krijg tranen in mn ogen van je verhaal. Wat erg om dat mee te moeten maken en je mannetje zo te zien.
    Jullie hebben wel goed gehandeld! Super dat Roy zo kalm bleef en dat ze in het zkh zo adequaat reageerden.
    Hele dikke knuff!

@ Noppie, hoe is het nu met jou en Ebbie?

Ik ben gister onverwachts naar de kapper geweest :D.. We waren aan de wandel en kwamen langs de kapper, ik wilde een afspraak maken, maar kon gelijk geholpen worden. Thije was eerst heel rustig, maar halverwege begon ie te brullen.. :oops: Ach ja, ik ben weer netjes geknipt.

De moedervlek die ik vorige week heb laten weghalen blijkt onschadelijk dus dat is ook een geruststelling.

Liefs van mij

PS: Hebben jullie ook mail gehad van WIJ Jonge Ouders over de Skyradio baby vh jaar verkiezing? Ik heb Thije al opgegeven, hihi...

14. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

sinds dinsdag zit martijn aan de nutrilon pepti, gaf alleen maar meer diarree en waterdun, dus rond 12 uur weer gebeld, en nu denkt ie aan lactulose intolerantie dus moest ik weer andere voeding halen. die kun je alleen krijgen bij de apotheek.
    nutramigen dieetvoeding.
    kost 20 euro voor 495 gram.

zooooooooo wat duur.

ben zelf even op het internet aan het sneupen geweest, en mijn moeder ook, en daar kwamen we ook wat dingen tegen.

het kan erfelijk zijn, maar ook komen door een virus infectie, of langdurige spruw,

van langdurig spruw heeft martijn wel last.

weet het even echt niet meer.

word gek van altijd andere voeding geven,
    wat moet i nu?

15. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hi meiden,

Zoals jullie zien heb ik me weer niet aan mijn belofte kunnen houden om hier dagelijks te zijn :( erg jammer, maar is wel een goed teken op zich, omdat ik naast dat ik het gewoon druk heb met die kleine en het huishouden etc., ook EINDELIJK weer een lekker leventje heb na 9 maanden van klachten, kwaaltjes en een gebroken rug, HEERLIJK!

Zou de (heftige) bevalling zo over doen, maar dat zwanger zijn.. pffff... haha

Tot nu toe ben ik hier nu eens per maand, dus hou het daar maar op, maar mis jullie echt, dus hoop nog steeds ooit weer vaker mee te lezen en kletsen.

Heb nu maar 2 pagina's ofzo terug gelezen tot het verhaal van Iggy... jeetje meid, wat vreselijk, zat echt met tranen toen ik het las! Ik hoor vaker over dat virus, maar geen idee wat het is en hoe ze het oplopen, zal het eens googlen! Ben blij te horen dat het goed is afgelopen..pfff

Armandez is in zijn eerste week 2 x gestopt met ademen, toen werd ik ook gek, maar gelukkig was er beiden keren een kraamhulp bij die gelijk ingreep, zou niet weten hoe ik in jouw geval zou reageren, wat een geluk voor je dat Roy thuis was zeg!

Armandez is nu 8 weekjes en 2 daagjes oud en is 56 cm en weegt 5,5 kilo en is echt al een flinke stoere vent geworden haha, dat baby-achtige is er (helaas) al af.

Zijn inentingen gekregen afgelopen maandag, in elk bovenbeentje 1 prik in een spier.. zooo zielig! Ik vond moeders altijd zwaar overdreven reageren, maar nu zat ik zelf ook met tranen haha.

Het gaat PERFECT met hem :D Hij heeft alleen een paar weekjes onder de uitslag gezeten, toen zijn we gestopt met alle zeep en cremes, terwijl ik al alles neutraal gebruikte, maar bleek toch aan de voeding te liggen.

Ik gaf vanaf het begin (na 4 dgn bv) Nestle nan 1 Hypo allergeen, maar volgens het consultatieburo was eigen merk Kruidvat Hypo allergeen net zo goed (is goedkoper) , dus gaven we later dat en volgens hun kon de uitslag daar niet van komen.. dus wel! Nu gelukkig weer helemaal weg

Ik luister nooit meer naar consultatieburo, ze kramen tot nu toe alleen maar de grootste onzin uit en iedere persoon zegt iets anders.

Gelukkig is mijn moederinstinct goed ontwikkeld en ben ik zelfverzekerd genoeg inmiddels om zelf beslissen te nemen.

Armandez mocht maar 130 cc van hun, ik was al naar de 140 cc gegaan en nu naar de 150 cc, wat volgens hun echt teveel is en dan mag ik echt maar 5 voedingen geven... onzin, als mijn kind krijst vd honger krijgt ie eten en gewoon nog 6 x per 24 uur.

Sinds een paar weekjes begon ie al een klein beetje met glimlachen, maar nu sinds een week ofzo denk ik geeft ie je echt een brede grijns met geluid en ligt te kraaien en speelt heel de dag met zijn handjes ZO HEERLIJK om mee te maken, op dit moment heb ik echt gewacht haha.. het moment dat je echt kan merken of hij wel of niet happy is en iets wel of niet leuk vind.

Met mijzelf gaat het redelijk, ene moment perfect, maar andere moment spelen mijn hormonen helemaal op en in combinatie met slaaptekort zit ik er soms ff helemaal doorheen, maar het volgende moment gaat het alweer perfect. Volgens de huisarts heb ik postnatale depressie en hij wilt dat ik aan de anti- depressiva ga.. waar ik het niet mee eens ben en dus ook niet ga nemen. Ik ben niet depri, mijn hormonen zijn gewoon uit balans en ik moet op mijn rust letten etc. Als ik die pillen ga slikken, voel ik helemaal niks meer, daar zit ik echt niet op te w8. Maar ik ga wel binnenkort elke week praten om te proberen mijn moodswings in te perken en er mee te leren omgaan.

Verder probeer ik minder perfectionistisch te zijn, te relativeren en meer tijd aan mezelf te besteden, volg nu zonnebankkuurtje en elke week komt een vriendin hier een avond en ga steeds vaker ook zelf ff alleen naar vrienden en trek af en toe weer eens een fles wijn open

Met het gezinnetje doen we de weekenden ook veel hoor, maar merk dat ik toch ook veel behoefte heb om soms lekker ff alleen de deur uit te gaan.

Heb nog wel last van hechtingen (totaal ruptuur) maar afgelopen zaterdag voor het eerst weer sex gehad HALLELUJA haha.. dat had onze relatie ook echt ff nodig.. ik grapte gelijk daarna: en weg is mijn postnatale depressie haha

Gelijk volgende dag morning after pil moeten halen haha.. want we hadden er helemaal niet aan ged8 en ik was alweer aan de pil, maar die was ik na de stopweek totaal vergeten haha.. moet nog ff in me ritme komen.

Gisteren probeerden we weer om sex te hebben met condoom, maar toen verging ik weer vd pijn.. dus misschien werkt het met glijmiddel en anders toch maar weer even geduld hebben, het geneest vrij langzaam helaas.

Alweer een heel verhaal, maar goed, dat mag wel als je maar eens per maand komt toch haha.. ik ga ff verder met het huishouden en dan lekker met die kleine wandelen en genieten van het zonnetje!

16. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Goeie middag meiden

Eindelijk hier schijnt de zon ook, vanmorgen even gezellig met de kids de stad in geweest.

Noppie: ik vind het wel knap van je hoor dat je ondanks de pijn toch steeds door zet met de BV.
    Ik heb bij de 1e 3 maand alles gekolfd, omdat ze vertikte uit de borst te drinken, nu had ik binnen 10 minuten een flesje vol dus vond het niet zo’n probleem, maar heb er nu geen tijd je bent toch dubbel bezig meer voor daarom krijgt Fuad de fles.

Miiriie nog gefeliciteerd, met jullie 3 jaar samen.

Spaarrekening: voor Jasmin heb ik een rekening bij Jong life hier word je geld ook belecht, als ze 18 is krijgt ze zo wie zo de inleg en alle winst van de beleggingen, (moet het wel een beetje goed gaan met de economie)anders heb je gewoon je inleg. Ga voor Fuad ook zo’n rekening openen ik stort elk kwartaal 100 euro van de kinderbijslag.
    Als het nodig is kan 1 van de ouders ook eerder het geld op nemen.

Iggy: gelukkig is Levi weer thuis, kan me voorstellen dat je het eng na wat er gebeurt is.
    Krijg zelf bijna weer tranen in mijn ogen heb het zelfde mee gemaakt met Jasmin, gewoon lekker bij je houden op de kamer, kun je anders niet zo’n matje kopen waar hij oplicht en als hij dan niet meer ademt dat het dan een alarm geeft.

UK: kindjes die zo’n moeite hebben met hun ontlasting kunnen ook koemelkallergie hebben, zie
    http://www.babyallergie.nl/koemelkallergie.htm
    natuurlij niet gezegd dat Ferry dit heeft maar misschien kun je het eens testen,

Anita: nu na 2 weken begint hier de nieuwe voeding aan te slaan, je moet het zeker wel een tijdje gebruiken om verandering te zien

Amor: leuk weer iets van je te horen.

Maried: balen dat Thije nu weer om de 3 uur komt, hopelijk veranderd dit snel weer.

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Yes! Op het moment dat ik naar het cb wilde gaan begon Ferry te persen. En ja hoor, eindelijk weer wat ontlasting!
    Daarna lekker naar het cb gewandeld en we waren de enige :D Heerlijk rustig en alle tijd werd genomen.
    Eerst weer gewogen en gemeten en hij is weer 200 gram en 1 cm gegroeid in een week tijd :D
    Ons lekkere mannetje zit nu al op de één-na-onderste groeicurve! Hij is dus weer een curve omhoog gegaan! Ze waren ontzettend tevreden, het kon eigenlijk niet beter.
    Het spugen was geen probleem zolang het maar geen boogjes zijn. Dat wist ik eigenlijk wel, maar toch... Als er boogjes zijn moesten we sowieso gelijk naar de neurochirurg dus dat is niet aan de hand.
    Zijn ontlasting moeten we nu even afwachten, ze vond het erg positief dat we nu op de Omneo zaten, maar het kan 2 weken duren voordat een kindje gewend is aan de voeding. (nu ik dit typ, zit hij weer te poepen :) )
    Ook nog even over het kwijlen gehad. Ze begon er zelf over, dat rond de 3,5-4 maanden de mond sterk gaat ontwikkelen en het kwijlen begint. Haha, ik zei dat we dat zeker konden merken! Ook gezegd dat ik dacht dat hij misschien al tandjes kreeg. Daarop zei ze dat ze er idd wel al dichtbij zaten, maar dat het ook nog wel even kan duren voordat ze echt doorkomen.

Daarna zijn we doorgelopen naar de apotheek om de Mirena en de Naproxen op te halen. Mijn hemel, wat een verpakking :confused:
    Het meisje achter de balie zei dat de verpakking groter was dan de inhoud. Ik zei dat hoop ik wel, want als hij zo groot is, dan hoef ik hem niet :)

Toen zijn we doorgelopen naar de supermarkt en lekker wat boodschapjes gedaan. En daarna naar huis gelopen.

We zijn zo'n 2 uur weggeweest en het was heerlijk!

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Martientje: Ik denk dat Ferry geen koemelkallergie heeft hoor. Hij heeft geen uitslag o.i.d. en hij zit nu verder wel goed in zijn velletje. Maar bedankt voor het meedenken ;)

19. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Iggy Wat zullen jullie geschokken zijn. Gelukkig dat jullie weer thuis zijn. Kan me indenken dat je het eng vind maar het zh laat heus niet zomaar zo'n klein babytje naar huis gaat als ze het zekerweten.

Vandaag met Zoey naar het cb geweest. Ze weegt nu 4180 en is 55 cm. Ben blij dat ze goed is aangekomen na het rs-virus.

Oja ik ben aangenomen voor 20 uur. Ben zo blij en nog vaste werkdagen ook. En niet op de ZATERDAG hiihi. Nu no ontslag nemen ben benieuwd hoe hij zal reageren. Heb nog wat vakantie uren staan die neem ik lekker op.

20. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Noppie: wel mooi dat Ebbie hard genoeg zuigt!

@Suske: vraag me dus ook af vanaf wanneer je zonnebrandcreme mag gaan smeren. We gaan dus in mei een week naar Friesland!

@Maka: ow jij hebt dus af en toe een zuchtende man thuis ;)? Die van mij kan af en toe ook zo raar kijken als ik hem wat vraag.

@Sjors: :) wel makkelijk dat Daan zijn eigen fles vast kan houden ;)!
    Geniet maar lekker van je broer!

@Axioma: hier ook belletjes blazen hoor.
    Gezellig dat je zus met de kids was geweest.
    Zal idd wel raar voor je zijn om afscheid te nemen op je werk. Ben het even vergeten hoor :oops:, maar had jij nou ander werk?

@Dinkie: ;) nou dan ga ik er maar vanuit dat de kilo's die ik nog niet kwijt ben vocht is :)!
    Bij ons is dat ook zo qua voorkeurshouding, maar Yannique beweegt haar hoofdje ook wel veel als ze slaapt hoor.

@Mieke: :D: dat iet last heeft van het typen?! Ben ik blij dat mijn manlief niet van voetbal houdt!
    Heb je vandaag weer een betere dag?
    :D: geen DSB bank omdat ze AZ sponseren!

@Miireii: jeetje meid dat Soraya zo'n koorts heeft! Ow het kwam dus door de prikjes?!
    Ow geen gezellig 3 jarig jubileum voor jullie dan gisteren?

@Daffie: thanx voor de update!

@Iggy: fijn dat Levi weer mee naar huis mocht!
    Ow wat lief van Roy dat ie heeft gezorgd dat het ledikantje lekker naast je bed kan staan. Heb je er zelf ook wat meer vertrouwen in. Lekker Levi bij je houden idd.
    Toch logisch dat je angstig bent. Dat moet toch slijten.

@Angela: Nou dus Levy heeft genoten van het circus! Ik had Yannique vandaag haar vestje aan gedan voor in de wagen en dan geen dekentje over haar heen! Ze had het warm genoeg volgens mij!

@Uk: en wat zeiden ze op het CB over het niet kunnen poepen van Ferry? Ow lees het net al.
    Mooi dat Ferry weer zo goed gegroeid is.

@Mobiel: was je weekendje weg wel gezellig?

@Married: ja dat breekt je dan op he? Heb je nog een dutje kunnen doen ik de tuin?
    Mooi dat de moedervlek niets was.
    Nog niets gehoord over de baby van het jaarverkiezing.

@familieveenstra: jeetje nu heeft Martijn weer een lactose intolerantie?! Op een gegeven moment weet je het idd niet meer qua voeding betreft!

@Amor: wat eng dat Armandez 2x gestopt is met ademen! Maar hij doet het allemaal goed lees ik.
    Heb je een postnatale depressie? Zou idd ook niet op pillen zitten te wachten nee. Wel goed dat je over je moodswings gaat praten. Kan nooit kwaad toch. En tijd voor jezelf is ook heel belangrijk hoor.
    Ook alweer sex gehad? Nou hier nog niet hoor. Iedere keer dat ik denk: owkee nu even sexen, gaat Yannique net huilen ofzo. En 's avonds ben ik vaak doodop en wil ik alleen maar slapen!
    Volgens je banner ben je al 47 weken zwanger ;)!

@Maatje: gefeliciteerd met je baan!
    Mooi dat het met Zoey ook weer goed gaat.

Nou vandaag weer een lekker dagje gehad. Vanochtend eerst maar weer gepoetst, want een hond kan veel vies maken. Daarna zag ik op mijn mail dat mijn voedingsbh binnen was, dus met Yannique naar oma gewandeld. Haar daar gevoed en toen ben ik even alleen naar de stad geweest om de bh op te halen en moest nog wat andere dingetjes hebben.
    Daarna weer terug naar mijn schoonmoeder, ligt mevrouwtje daar lekker op de grond om zich heen te turen (hoezo slapen?).
    Heb haar weer in de wagen gelegd en toen nog even wat boodschappen gedaan. Ga nu maar even maatje 2 luiers van de DA proberen. Was ze lekker in slaap gevallen, dus ik dacht: laat ik ze lekker in de tuin zetten om verder te slapen. Doet ze haar ogen weer open :( . Nou heb ik ze dus toch maar weer op bed gelegd.

Vanavond weer naar de zwangerschaps -na-yoga. Yannique mag ook mee en mijn man gaat op zijn nichtje passen.

Heb trouwens wel het idee dat Yannique sinds haar sprongetje minder slaapt overdag. Hebben meer kindjes dit? Maar nu heeft ze deze week al wel 3x lekker geslapen van 22:30 tot 5 uur.

X Esther

Deel Deze Pagina