Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    ik zal even kijken, Evelieveling, maar volgens mij was iedereen toegelaten tot gisteravond....

ik zal em dan ook uitgebreider voorstellen:

ik ben Twinkle, ik ben 31 jaar.
    Ik ben getrouwd en mamma van stef van net 5 jaar.
    Ik werk als dienstverlenend coordinator met mensne met een verstandelijke en meerviudige beperking.
    Verder heb ik al hobbys: scrappen, paint shop pro (heb een eigen forum)
    lezen, gezelschapspelletjes doen...
    Tja wat moet ik nog meer vertellen..
    Bij stef heb ik een speodkeizersnee gehad omdat hij niet door mijn bekken paste, waarschijnlijk krijg ik bij det hummeltje een geplande keizersnee , dat is wat de gyn toen tegen mijn zei.
    Ik heb sinds stef nu 4 jaar een kinderwens, en een miskraam gehad!
    En nu ben ik dus zwanger!
    Ben erg onzeker of alles goed zit, daarom hoop ik op de echo donderdag een kloppend hartje te zien.
    Heb 2 weken geleden ook een echo gehad en toen was he tnog te vroeg voor een kloopend hartje

als er nog vragen zijn stel ze gerust!

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    mamma van stef, heb je al droge crackers geprobeerd? Of een slok cola? Dat wil ook nog weleens bij veel mensen helpen.

3. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ow mama van stef had ook een keizersnede. Doet jouw litteken nu je opnieuw zwanger bent ook zo'n pijn? Ik voel hem echt enorm trekken. Gewoon echt pijnlijk.

Donderdag zal het er misschien om hangen bij je, of je wel of geen hartje ziet. Puur omdat je niet weet op hoeveel weken/dagen je zit. 1 dag verschil kan het nu al zijn dat het hartje net wel of nog net niet klopt. Ik duim in ieder geval voor je!

4. mamma van stef

27 jan 2008
    957
    0
    0
    er staat in hyves niemand die iknog kan goedkeuren..
    maar zie evelieveling er niet tussen staan...
    of heb je een andere naam gebruikt?
    http://feb2009mamma.hyves.nl/

ik werk nu met paint shop pro 10, omdat mijn pc ongelooflijk traag wordt van 12...

en ik ga een droge cracker proberen, dank voor de tip...

5. mamma van stef

27 jan 2008
    957
    0
    0
    we zitten elkaar langs erlkaar heen te typen he?
    ja mijn litteken doet ook pijn inderdaad
    net of het vanbinnen weer wat open is...
    ik hoop dat dit niet erger wordt naarmaate mijn buik groeit!

6. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Heb het opnieuw aangevraagd. Naam daar is Eveline.
    hyves is evelieveling.hyves.nl

De pijn aan het litteken schijnt te komen omdat het littekenweefsel van je baarmoeder deels is vastgegroeid aan je buikwand. En ja, je baarmoeder groeit nu al en daardoor heb je een trekkerig gevoel, alsof het openscheurt.
    Schijnt straks wel voorbij te zijn... hoop ik...

7. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Mijn relatie therapeut heeft ingesprongen, heb nu geen last meer gelukkig, maar het kan altijd terug komen hahahaa

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen februarimama's! :D

Heb alles weer bijgelezen hoor, heel wat pagina's terwijl ik toch tot gistermiddag het had bijgehouden.:D

@Loeka, wat fijn dat je weet dat 'het' op de juiste plaats zit, nu op naar het kloppende hartje de volgende keer!

@L83, gefeliciteerd met je huwelijk! Leuk he, trouwen! :D Enne, stiekem al in januari uitgerekend dus, zelfde dag als mijn schoonzus! Gefeli!

@over de gedichtjes, inderdaad heel erg mooi, hoe verdrietig het ook is.

@vroege echo's, ik heb volgende week mijn intake en krijg dan als het goed is binnen 2 wk een termijnecho, ik ben dan een week of 6-7-8. Omdat ik onreg. ongesteld was/ben, krijg ik die termijnecho al op tijd, want ik weet nu niet hoe ver ik ben. Niet echt medisch dus, meer handig om te weten.

@dames die vandaag echo of intake hebben, veel succes en plezier! Ik hoop op veel goede berichten, dat kunnen we wel gebruiken!

@over mezelf ;).. idd wel leuk om een beetje te weten wie wie is, maar daar hebben we de hyves ook voor, toch? Wil best wat over mezelf vertellen, maar geen namen, plaatsen etc hier, dit is me toch iets te openbaar ;) wat ik wel kan vertellen... ben 25 jaar, bijna 26 alweer, ruim 2 maanden getrouwd, al meer dan 8 jaar samen met mijn -nu dus- man. Na het trouwen voor een kindje gegaan, 2e ronde, eerste serieuze eigenlijk (gelet op vb-dagen), was het raak. Dus zijn helemaal in de wolken, maar vinden het ook nog steeds erg eng omdat het nog zo pril is.

Nog steeds niet misselijk, al valt mn kopje groene thee niet erg lekker nu. Wel erg moe en heb veel spierpijn. Zijn er meer die dat hebben? Heb niet gesport of andere actieve dingen gedaan, vind het dus een beetje apart. Zit wel onder de pukkels, maar dat is mijn eigen schuld, heb een beetje teveel toegegeven aan mijn vreetbuien :oops: :oops: :confused:

9. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Goeie morguh zwangermutsen :D

Ik heb heerlijk geslapen ben nu niet zo beroert als gisteren gelukkig maar.
    Ik zou niet eens weten of ik me heb voor gestelt maar bij deze.

Ik ben Jacqueline en ben 24 jr.
    Heb een zoontje van 2 jr.
    Ben wel verlooft maar we hebben nog geen vaste datum.
    Ben echte huismoeder, hobby's lezen schrijven schilderen(wat ik nu beter niet kan doen)
    We hopen dat de 2de bevalling anders zou gaan dan de 1ste, bij de eerste lag de kleine in stuit, heb toen de voordelen en de nadelen naast elkaar gelegt en ben toen voor stuitbevalling gegaan.
    Tja en verder weet ik eigelijk weinig tevertellen.
    Gr Knorretjuh

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo kletskousen, wat is het hier gezellig!

Succes meiden met de echo's vandaag en wel laten zien aan ons he, kunnen we vast een beetje in de stemming komen :D .

Mieke, ik snap heel goed dat je in jouw situatie geen kindje met een zware handicap zou willen. Mijn man en ik zijn daar ook heel duidelijk in, alleen laat ik geen prenatale screening doen.

Caro, welkom hier. Gefeliciteerd!

L83, gefeliciteerd met je bruiloft. Mooie dag gehad? En de echo was zeker heel bijzonder.

Evelieveling, vroeger gingen wij in de zomer altijd naar Julianadorp vanuit Friesland. Heb er zulke goede herinneringen aan!

Over mezelf:

Ik ben 28 jaar, 25 april getrouwd met Mark. Ik kom net terug van onze huwelijksreis door Java en Bali. Ik werk als verleegkundige op een NICU. Mijn hobby's zijn lezen, spelletjes doen, mijn konijn :D , vakanties plannen en vieren, leuke dingen doen met vrienden, dansen, etc....

Ik ben superblij dat ik zwanger ben, want had eerst niet verwacht het te zullen worden...

11. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Mag ik een vraagje stellen ; wie van jullie kan ook zo moeilijk stoppen met roken ? Ik ben al een pak geminderd sinds we het weten , maar het blijft moeilijk vooral omdat mijn vriend ook rookt .. :oops:

12. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Goedemorgen dames!

Het zonnetje schijnt! Dat beloofd weer een mooie dag te worden. Ik zal me in het kort aan jullie voorstellen.

Ik ben dus Karina, 25 jaar oud (volgende week maandag 26). Ik ben net een maandje afgestudeerd en ik begin na de zomer met een baan in het onderwijs! Super leuk maar zorgt ook voor dilemma's nu blijkt dat ik zwanger ben.
    We zijn er helemaal blij mee en nog gelukkiger. Ik vind het nog wel eng. De twijfel slaat zo af en toe wel toe, of ik wel een goede moeder zou zijn en of ik er wel klaar voor ben. Maar dan lees ik weer in mijn 9 maanden dagboek en dan lees ik weer wat ons hummeltje vandaag weer door maakt.... En dan kan ik nu al bijna niet meer wachten...hihi. :) ;)

En Loeka... Ik zou die man van jou gewoon verbieden om ook nog in huis te roken... ;) Kan hij er alvast aan wennen als de baby er straks is.... ;)

Heeft iemand van jullie al ervaring met Moeders voor Moeders? Ik heb morgenvroeg een afspraak.

Liefs
    Karina

13. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ik krijg mijn intake op 2 juli, dan ben ik 7 weken, ik weet niet of ik al een echo krijg maar ik verwacht eigenlijk van niet. Volgens mij is er dan toch nog helemaal niet zoveel te zien?
    Ik heb een hele rare vraag ben ik bang, maar stel hem hier toch even: hoe zit het met haar verven tijdens je zwangerschap? Ik wordt nl al enorm grijs en verf al vanaf mijn 25e mijn haar! Als het nu niet meer mag (wat ik ergens heb gelezen) dan heb ik wel een probleem, dan krijg ik spierwitte uitgroei aan mijn slapen! En dat nog iets van 8 maanden lang...lijkt me helemaal niet cool! Ik moet volgende week weer en een zwangere vriendin van me had dat het kleuren niet pakte, maar ik weet eigenlijk niet meer of dat verf was of spoeling...maar zijn ging dus wel gewoon. Dus wie weet precies hoe dat zit? :rolleyes:

14. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Je kunt in principe je haar gewoon verven tijdens je zwangerschap, maar je loopt het risico dat het niet pakt, of dat de kleur compleet anders uitvalt vanwege de hormonen in je lijf en dus ook in je haar ;)

15. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    O ja manlief en ik hebben het boek van Kluun allebei zowat in 1 ruk uitgelezen. Manlief vond het ook helemaal geweldig en heeft er volgens mij een hoop van opgestoken! Het is nu wat echter ofzo geworden voor hem, ik zelf vond er wel wat dingen in staan die ik liever nog even niet had gelezen...

16. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ mobielfreak: ok dan...dus dat is een heel spannend bezoekje aan de kapper volgende week! Ha ha, moet er niet aan denken dat het niet zou pakken...nachtmerrie! :confused: 8) Maar ja, je moet er wat voor over hebben en wie weet gaat het goed. :D

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    ik heb nooit gerookt, dus kan je wat dat betreft niet helpen. Maarre, roken en alcohol tijdnes de zwangerschap is slecht voor je beeb, dus ik zou zeggen, stoppen! En je vriend moet dan maar buiten roken, zodat jij er geen last van hebt, want meeroken is ook niet goed.

Ik hou zelf nogal van een drankje, maar heb sinds we voor een kindje gaan alleen gedronken tijdens mijn menstruatie. Toen ik een posi test in handen had, had ik al 4 wk niet gedronken (en daar komen dus nog zeker 8 mnd bij! :D)

Ik snap best dat het moeilijk is om te stoppen met roken, maar ik zou echt doorzetten als ik jou was, het is echt slecht voor je beeb!

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @Karina, heb (nog) geen ervaring met moeders voor moeders. Ga volgende week eerst voor de intake bij de vk en daarna meld ik me aan. Ga alleen die dingen niet meenemen naar mn werk, dus ze moeten het bij mij alleen doen met ochtend- en avondurine. Dat kan ook wel, toch? Wij hebben alleen een schoonmaakster, en die mag uiteraard niks weten, dus moet eens kijken waar ik dat allemaal ga verstoppen dan.

@haar verven, heb idd ook weleens gehoord/gelezen dat dat niet zou kunnen of anders uit zou pakken, maar als je het aan de kapper vraagt, zullen zij het heus wel weten lijkt me. Succes! en laat ff weten hoe het geworden is :D.

@Kluun, boek is besteld, klonk toch wel erg leuk! ga het inpakken als cadeautje voor mn mannetje :D

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nou hier nog 1 die moeite heeft met stoppen hoor ;) bij Tim is het me dan ook niet gelukt :oops: Werd er alleen maar gestressed van en dan is het afwegen, en dan telt stress zwaarder dan 2 of 3 peukies op een dag ;)
    Voordat ik nou iedereen over me heen krijg, hihihi Nee, Tim heeft geen leveraandoening vanwege het roken, daar heb ik expliciet om gevraagd destijds, omdat ik me schuldig voelde dat ik dus gerookt had tijdens de zwangerschap...

Ik probeer 't nu ook weer om te stoppen, maar tot nu toe nog zonder resultaat, ook omdat vriendje rookt en alle vrienden om ons heen ook allemaal, dus vaak uit gezelligheid toch weer een peukje opgestoken :eek:
    Wie zei ook alweer dat stoppen makkelijk is? :eek:

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik val je niet aan hoor, snap best dat het moeilijk is, maar ben je niet enorm bang dat je toch een schuldgevoel krijgt of dat je kindje toch wat mankeert? Ik lust zoals gezegd echt heel graag een wijntje (of 2, 3... :oops: ;) ), maar durf er nu amper naar te wijzen omdat ik bang ben dat ik mn kindje wat 'aandoe'. En daarbij zou ik het ook echt niet mogen van mn man.
    Kun je dan niet samen stoppen met je man/vriend?
    Ik bedoel, je weet dat het slecht is, waarom zou je er dan mee doorgaan?
    En tuurlijk zijn er zat gezonde kindjes geboren waarvan de moeder haar zwangerschap door heeft gerookt, maar dat het niet goed is is een feit.

Ik val je/jullie echt niet aan hoor, misschien is het voor mij ook moeilijker te begrijpen omdat ik nooit heb gerookt. Maar het lijkt me dat als je zwanger bent, je er alles voor wilt doen.

Ik bedoel het niet verkeerd en blijf graag nog in goede harmonie verder kletsen :D

Deel Deze Pagina