Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    haha nee ik snap je wel marriedgirl...

Maar vriendlief wil absoluut niet stoppen, die wilde alleen stoppen met roken als Tim CF (cystic Fibrosis = taaislijmziekte) zou hebben, omdat de artsen daar toen ook nog even aan gedacht hadden..
    En dat het slecht is weet ik, en dat besef ik me ook heel erg goed, het wel of niet lukken met stoppen met roken zal ook echt wel tussen de oren zitten, denk ik, het is gewoon een verslaving en dat afkicken is gewoon onwijs moeilijk, je kan het bijna vergelijken met iemand die verslaafd is aan pindakaas, maar die moet stoppen ermee, nou hahah geloof me, dat is een hele moeilijke taak als je ergens echt aan verslaafd bent :eek: Ik vind het gewoon al knap van mezelf dat ik zo aan het minderen ben..
    Hetzelfde geld voor koffie drinken, ik drink echt sloten koffie op een dag, en nu maar 2 of 3 kopjes extra dark senseo en daarna ga ik dus over op de caffeine-vrije koffie, smaakt echt nergens naar, maar je moet wat hihihihi

en als niet roker is het ook moeilijk om de verslaving van een roker te begrijpen denk ik.. Waarschijnlijk snap je al die heisa over het rookvrij maken van de horeca dan ook niet hihihihi

2. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Loeka weet precies wat je door maakt met roken , ik vindt mensen die uberhaubt niet roken gemakkelijk kunnen zeggen met STOPPEN, ja sorry hoor, maar me hormonen beginnen dan op tespelen , of we niet weten dat het slecht is.
    Vindt al heel knap dat je gemindert ben, ik ben ook gemindert, maar echt stoppen kan ik gewoon niet.
    Stres is veel erger voor je kindje dan het roken.
    Ik drink verder uberhaubt geen alcohol(lus het gewoon niet)
    Bij me eerste is het ook niet gelukt wel toen gemindert.
    Marriedgirl val je niet aan hoor, en ik weet dat je het ook goed bedoelt!
    Gr knorretjuh

3. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om te stoppen met roken.Ik was 5 jaar geleden ook een wandelende schoorsteen. Toch zo ineens gestopt, maar dat viel niet mee.

Bij mijn tante en beste vriendin was ook het advies;"Ik heb liever dat je 1 of 2 sigaretten per dag rookt dan dat je de hele dag gestresst bent, dat is nog schadelijker voor de baby". Het beste is natuurlijk om helemaal te stoppen maar dat weten jullie vast zelf ook wel.... ;) :)

Liefs
    Karina

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo dan nu even een rondje van mij!

Ik ben dus Mieke, 36 jaar, mijn vriendje is ook 36 en we zijn ruim 10 jaar samen, waarvan we 5 jaar samenwonen.
    Ik we zijn beide zelfstandig ondernemer en werken ook beiden vanuit huis.
    Ik ben grafisch vormgever/DTP-er en mijn werk is mijn hobby.
    Dit doe ik dus voor eigen klanten vanuit huis, maar ik word ook vaak ingehuurd op freelance basis bij reclame bureau's.
    We hebben 5 katjes en verder wonen we heerlijk ergens vlakbij Amsterdam.
    Echte hobby's heb ik niet, fotograferen vind ik erg leuk, heb een mooi canon toestel en div. cursussen gevolgt.
    Verder gaan we graag met vakantie. We zijn in mei een week naar Athene geweest en daar is ons kleintje dus verwekt :D
    In sept. gaan we 2 weken zeilen in Griekenland. Eerst een weekje leren zeilen en daarna saampjes op een bootje langs de eilanden zeilen.
    In okt. gaan we nog als toetje een weekje naar Aruba op uitnodiging van mijn schoonouders. Heerlijk dus.

Over roken. Mijn vriend rookte als een ketter, 2 pakjes per dag, maar sinds 3/4 jaar is hij dit netjes buiten gaan doen, waardoor hij nog maar 1 pakje per dag rookt.
    Geen stank meer in huis en ik rook niet meer mee. Heel prettig.
    Of hij ooit stopt, geen idee, maar zo gaat het helemaal prima.
    Zelf rook ik niet. Maar als ik rookte zou ik toch wel direct stoppen, heb alleen geen ervaring met hoe moeilijk dat zal zijn.
    Drinken, ik hou ook erg van een lekker wijntje.
    Heb dit ook gewoon gedaan gedurende de hele cyclus. Maar vanaf het moment
    dat ik wist dat ik zwanger ben niet een druppel meer.
    Ik heb gelezen dat het in het eerste trimester verstandig is om niet te drinken.
    Daarna mag het wel met mate, 1-2 glaasje per week.
    In het eerste trimester wordt alles natuurlijk gevormd en aangemaakt van je kindje.

Haar verfen: ik zou even de kapper bellen en alvast informeren.
    Maar volgens mij kan het wel gewoon hoor! zolang je maar geen hartnekkige chemische middelen gebruikt.

Voor de meiden die vandaag hun echo of afspraak hebben, heel veel plezier en ik hoop dat er al veel te zien is.

Moeders voor Moeders.
    Ik ben nu een klein weekje aan het plassen en idd wanneer je naar je werk gaat hoef je niet met die flessen te gaan zeulen hoor!
    Ze zijn al blij met wat je wel kunt verzamelen.

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Roken, dat heb ik ook gedaan, zo'n pakje per dag. Maar op een gegeven moment dacht ik, waar ben ik mee bezig. Het is duur, het is goor en ik schiet er helemaal niets mee op. Ik ben toen zo van de een op de andere dag gestopt en heb nooit meer een sigaret aangeraakt. Ik voelde me veel fitter en ik zat lekkerder in mijn vel en ik was zo trots op mezelf. Ik was toen niet zwanger, maar een zwangerschap is helemaal een goede reden om te stoppen lijkt me.

Maar goed, ik weet ook dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat als bij mij destijds, maar hou jezelf goed voor ogen waar je het voor doet. Voor een gezonder lijf en een gezonde baby. Dat wil toch iedereen?!

Ik vind wel dat als het stoppen zo veel stress geeft, je beter 2 sigaretjes door kan roken. Als het er maar niet 3, 4, 5, 6 en meer worden ;) want dat is vaak wel het geval. Ook (aanstaande) vaders zouden mee moeten doen. Meeroken is voor kleine kindjes ook heel slecht. Mijn ouders rookten en mijn broers en ik hadden allemaal bronchitis, astma, etc...

Ik wens iedereen een gezonde, blijde zwangerschap toe. Of dat nou met een sigaretje is of zonder. We verdienen allemaal zo'n kleine hummel in onze armen straks..

Over haar verven, ik heb eens gehoord dat het beter is dat niet te doen tijdens de zwangerschap, omdat de verf in je bloedbaan terecht kan komen en dus schade kan geven aan je kindje. Ik ga het even opzoeken.

6. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Idd we weten het allemaal dat het natuurlijk niet gezond is he en zeker nu niet .. :oops: Maar ben toch ergens blij dat ik nu lotgenoten heb die in hetzelfde schuitje zitten dan mij .. :) Drinken doe ik gelukkig al niet , ben daarom ook steeds BOB :rolleyes: dus dat is al een pluspunt he .. :)

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Mijn schoonmoeder zei dat ik best af en toe een wijntje mocht. :confused:
    Doe ik dus echt niet he!

Ik ben geen gezondheidsfreak hoor :D .

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wat een rook-discussie hier, maar op een volwassen manier, ik ben trots op ons! :D
    Iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelt, ik heb ook niemand willen aanvallen en voel me ook niet aangevallen (ook niet door jou Knorr :D)

heb ineens heel veel zin in chocolademelk....

9. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    me laatste sigaretje heb ik gerookt toen ik me test in me handen had en een dikke plus zag verschijnen, ik heb me overheerlijke sigaret uitgedrukt en alles weg gedaan.
    Me mannetje en de rest moeten nu ook gewoon buiten roken, want ik zeg je eerlijk heb er soms wel moeite mee, meer dan 10 jaar roken is ook niet niks.

10. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Klinkt het belachelijk als ik zeg dat ik pas echt gerust ga zijn en daardoor de peuken ook meer ga laten als we 9 juli een kloppend hartje zien ? Of zijn dat maar excuses ? :oops:

11. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    De meningen over haar verfen tijdens de zwangerschap zijn verdeeld.
    Het ligt ook aan het type verf wat je gebruikt.
    Ik heb nog geen last van grijze haren dus ik heb het bij mijn eerste zwangerschap bewust niet gedaan.
    Ik nam het zekere voor het onzekere.
    Maar waar je ook leest, overal staan weer andere dingen beschreven.

Dat geldt ook voor het roken, drinken en eten tijdens de zwangerschap.
    Ook daar is geen concreet antwoord op. Sommigen zeggen dat schelp en schaaldieren ook niet meer mogen. Weer anderen zeggen dat kaneel ook niet mag. En het ligt aan je verloskundige wat die zegt. Hoever gaat die mee in bepaalde dingen.

Roken en stress. Sja... de een zegt dat het waar is, de ander dat het een 'fabeltje is om maar te kunnen blijven roken'.
    Ik denk dat we allemaal wel weten dat het beter is om niet te doen. Met of zonder baby in je buik. Als het alleen om jezelf gaat moet je het lekker zelf weten, het is jouw lijf. Zelf vind ik het wat egoïstisch om niet te proberen te stoppen als je dus ook een kleintje in je buik hebt. Maar... ik weet dondersgoed dat het een verslaving is en dat het zo makkelijk klinkt 'even stoppen'.
    De meesten zouden zelf ook liever stoppen maar ja... ging het maar zo makkelijk. Ik vind het al goed als je jezelf er goed bewust van bent en drastisch mindert.

Drinken, ook dat is een vaag verhaal. Wel of niet? Vroeger zeiden ze dat donker bier tijdens de zwangerschap goed was.

Ik zou zeggen 'doe wat je niet laten kan'.
    Want door rood rijden kan even slecht voor je baby zijn (en voor jezelf ;))

moeders voor moeders is hier in de omgeving dus niet actief. Jammer, had graag wat willen bijdragen. Maar helaas.

Mieke, ik heb al een op je site zitten neuzen. Leuk dat je er ook zulke grote merken tussen hebt staan. Denk dat iedereen weleens een foldertje van multi vlaai in handen heeft gehad.
    Mooi werk heb je en wat ik zo zie doe je het ook goed!

Dan gelijk een vraag aan jou. Weet jij hoe het nu precies zit met die uitkering als zelfstandig onderneemster?
    Heeft het nou met je huidige inkomsten te maken of als je boven de urengrens zit dat je dan gewoon het minimum krijgt?

12. Nina1979

Nina1979 Lid

23 jun 2008
    54
    0
    0
    Hoi meiden, ik ben Nina en nieuw op zwangerschapspagina.
    Ik wilde me graag bij jullie aanmelden.
    Ik ben 28 februari uitgerekend, dus nog nét een februarimama!

Ik zal een beetje in gaan lezen en ik hoop dat ik er nog tussen mag!

13. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    Welkom Nina en gefeliciteerd.
    Tuurlijk mag je er tussen er is nog plek zat :D .

14. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    @ Loeka

Ik moet wel om je lachen hoor...haha. Ik hoor mezelf helemaal kletsen van 5 jaar geleden...haha.

Het is geen excuus hoor, tenminste zo klinkt het niet. Ik weet precies wat je voelt en bedoeld want die rokers verslaving ken ik helaas maar al te goed.Het is maar net waar je jezelf het prettigste bij voelt. Ik heb zelf zoiets van; je hoeft ook niet roomser te worden dan de paus. Maar ik zou het mezelf nooit kunnnen vergeven als er straks iets met ons kindje is en ik heb dingen gedaan die eigenlijk niet kunnen tijdens een zwangerschap.

15. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    welkom Nina, we hadden nog geen 28 februari mama, dus je past er nog bij hoor hihihi :) je staat ook al op de lijst ;)

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Welkom Nina! Nog net op de valreep van februari :D

17. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi Nina, gefeliciteerd en welkom hier. We hebben nog genoeg plek!

Ik heb me net aangemeld bij moeders voor moeders. Ik neem aan dat ze die flessen wel een beetje discreet ophalen?

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nina, tuurlijk mag je er nog tussen, je bent echt van harte welkom.
    Helemaal omdat je de laatste nog openstaande datum komt opvullen ;)
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Evelieveling.
    Ik heb het utigezocht en je krijgt een uitkering gedurende de normale periode van een zwangerschapsverlof.
    Dit is gebaseerd op het minimum inkomen en voor iedereen gelijk (even uit mijn hoofd, maar zet hier straks de link ook bij).
    Dus je kunt je net als ieder ander die voor een werkgever werkt, aanmelden vanaf wanneer en tot wanneer je verlof in gaat.
    En dit zijn dezelfde aantal weken.
    Dus 4 of 6 weken van te voren etc.

19. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Klinkt niet belachelijk, maar ik denk wel onbegrijpelijk voor mensen die zelf geen verslaving hebben.

Misschien is het wel een beetje 'je kop in het zand steken'.

Want... wat als je 9 juli geen hartje ziet? Kan zijn omdat het te vroeg is, of omdat er (en ik hoop het echt van niet) iets mis is.
    Wat dan? Ga je dan meer roken van de stress? Of kan je dan wel stoppen?

En wat als er wel een hartje is? Denk je dan 'de ergste en spannendste weken zijn voorbij, dus nu kan ik net zogoed doorroken?'

Het is geen verwijt, het is geen aanval en ik zoek ook echt geen ruzie. Ik probeer je alleen even te laten nadenken hoe je dan verder gaat. En ik probeer je te begrijpen.
    ;)

Overigens, ik heb bij mijn vorige zwangerschap en tijdens de borstvoedingsperiode geregeld op mijn kop gekregen omdat ik enorm pittig at. Dat scheen ook opeens niet te mogen.
    Maar Demelza heeft er nooit last van gehad. Anders had ik het heus wel gelaten als ik had gemerkt dat ze krampen kreeg als ik pittig had gegeten.
    Dus mensen zoeken toch wel wat te zeuren.

20. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ja en het stomste van alles is nog, vroeger dronken en aten onze mama's alles wat nu dus niet mag, en wij zijn toch ook allemaal gezond ter wereld gekomen?

Deel Deze Pagina