Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Sucre, volgens mij is het zo in de begin weken nog heel moeilijk om het hartje te vinden/horen.
    Op de echo kun je het alleen nog zien kloppen.
    Het horen kloppen is volgens mij pas in een iets verder gevorderd stadium, maar dat zullen de mama's met al een kindje beter weten.

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Geen idee of ze dit ook in Belgie doen.
    Maar uit de urine wordt het HCG hormoon gefilterd.
    Hiervan worden medicijnen gemaakt voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen raken.
    En mannen waarbij de ballen oid niet goed zijn ingedaald.

www.moedersvoormoeders.nl

3. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Eh....je krijgt meestal maar 1 echo ;) , rond de 10 tot 12 weken. Dan kun je ook nog een medische echo krijgen bij 20 weken. De meiden die er hier op het forum 2 krijgen hebben of een medische indicatie of een mk/ma gehad.

Caro31 en Nina1979: Welkom meiden en gefeliciteerd!

Marea Heij: veel succes morgen bij je echo :D !

L83: gefeliciteerd met je huwelijk meid! Mooie dag gehad? Ik hoop dat het weer heeft meegezeten. En vrijdag lekker op vakantie? Ik wil best mee in de koffer ;) . En dan ook nog eens een mooie echo gehad! Jij hebt nu zeker een top tijd!

Nyncke: ook jij een mooie echo hor! Fijn dat je het hartje hebt zien kloppen.
    Jes1: ben benieuwd hoe het met jou echo is gelopen meis!

Mamma van Stef: hiero ook misselijk en maagzuur. Maar als ik nou blijf eten heb ik er minder last van :) (word ik natuurlijk wel een tientonner, dus doen we maar niet).

Loeka en Mobiel: hier ook een ex-roker. Heb 15 jaar gerookt en meerdere pogingen ondernomen. Vorig jaar gestopt toen mijn vader COPD (longziekte door roken) bleek te hebben en omdat ik zwanger wilde raken. Daarna nooit geen sigaret meer aangeraakt. Maar weet bij eerdere pogingen dat het echt niet gemakkelijk is om van de stinkstokjes of te komen. Drinken doe ik sowieso niet meer (voorheen alleen tijdens de periode dat ik zeker wist niet zwanger te zijn).

Sjorsje! dus vrijdag je echo...JAHOE! Wel een eind rijden zeg. En die meeting bij jou? Ik vind het prima hor. Hou wel van zon :)

@me even voorstellen: Mijn naam, zie hyves (doe ik hier voor de zekerheid maar effe niet) hou het op Vaam, 28 jaar, bijna 12 jaar samen met mijn mannetje waarvan, afgelopen 4 juni, 3 jaar getrouwd. Eerst kindje :D . Begonnen vorig jaar mei, zwanger geraakt bij poging 5, kloppend hartje op echo bij 9 weken, bij 12 weken geen hartgeluid bij doptone, echo, helaas....dag voor kerstavond (24 december) curretage..

Periode achter me gelaten en een letterlijk nieuwe start in nieuw jaar gemaakt :D ...poging 5 zwanger! Aankomende zaterdag de eerste echo...ben best een beetje zenuwachtig. Maar de week kan me niet snel genoeg gaan.
    Ik werk op kantoor, dus zit regelmatig op het forum ;) . Hobby's: lezen, forum :) , duiken (maar dat kan de aankomende +/- 8 maanden dus niet, wat ik absoluut er voor over heb ;) ) en VAKANTIE! Ik hou van rondreizen in verre landen, maar dat zal in de toekomst voorlopig een leuke kindvriendelijke camping gaan worden, is ook niet erg.

Zo, denk dat dit wel weer genoeg was, anders schrijf ik nog een hele pagina vol.

Liefs Vaam

4. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Amai ! :confused: Ik leer nog bij ! :)

5. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Ik heb de zh gesproken moet afwachten. Is nog te vroeg om iets over te zeggen. Kreeg eigenlijk geen duidelijk anwoord. Moest het echt vragen wat het zou kunnen zijn. kon van alles zijn zei ze.

Heb ik niet veel aan he.

Heb er nu geen last meer van gelukkig heeft bij elkaar een half uurtje geduurt zat in de auto en moest ook naar de wc. Ga er maar vanuit dat het daardoor kwam.

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam, 20 weken echo kun je toch voor kiezen.
    Deze wordt tegenwoordig gedeeltelijk vergoed.

7. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Daar kan het zeker aan liggen hor! Ik heb sowieso al een luie darm (klinkt zo raar he :) ) En soms krijg ik steken als ik naar het toilet moet, dit voelt nu anders aan dan voorheen. Als ik eenmaal geweest ben zakt het en heb ik er geen last meer van!

8. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hey, je hebt een ander fotootje geplaatst :D ..

Ja, 20 weken kun je inderdaad voor kiezen. Dacht alleen dat dit toch echt helemaal vergoed werd hor Miek. Maar misschien hangt dit af van je verzekering. Bij mij werd hij sowieso wel vergoed en dacht in de papieren te lezen dat dit bij iedere maatschappij geld (maar is al weer even geleden hor, dus weet het niet 100% zeker bij andere verzekeringen).

x

9. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Klink gelukkig het zelfde als bij mij. Nadat ik naar de wc was geweest was zakte het weg.

Bedankt voor je antwoord.

maatje

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Mieke, ik ga met 10 weken naar de vk voor de intake. Vroeg me af of je dan al een hartje kan horen.

Maatje, gelukkig gaat het weer wat beter.

Vaam, ook al zo reislustig. Denk je dat als de kleine wat ouder is, je wel de wereld weer rond gaat?

11. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Met 10 weken hoor je het hartje al wel hor. Deze begint normaal gesproken vanaf de 6 weken te kloppen :D . Zult ook al echt een klein minimensje kunnen zien (kijk maar eens bij week tot week in het menu hier op het forum)

En inderdaad, heeeeel reislustig. Als de kids (wil er graag 2) oud genoeg zijn, wil ik graag weer verder weg, maar dan moeten ze er wel al wat aan hebben.

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik dacht dat je altijd sowieso een 12 en een 20 weken echo kreeg?

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    1 echo voor de 12 weken (verschilt namelijk echt per vk) en de keuze voor de 20 weken medische echo.

14. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Bij de intake heb ik nog geen echo, maar het lijkt me gaaf als ik dan wel al het hartje kan horen kloppen. Bij 11 weken heb ik de echo.

15. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven

16. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ja, ik weet het van die echo's wel, maar ik vroeg het omdat ik dan nog geen echo krijg. ;)

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ow, ik dacht dat die 2 altijd standaard waren. Ik wil ze iig wel allebei.
    Ik kijk wel even wat mijn vk zegt volgende week.

18. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Met me eerste zwangerschap was ik 7 weken zwanger toen ik voor het eerst hartje tehoren kreeg.
    Heb toen met me mobiel opgenomen, haha soms luister ik het nog terug op het eind hoor je me snikken, hoor je de vk zeggen we hebben liever tranen van geluk dan van verdriet.

19. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik ga de zon weer opzoeken. Even mijn kleurtje van Bali bijhouden :D .

Tot later!

20. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Ik mag volgende week dinsdag voor de echo. Is een goed idee om het met je mobiel op te nemen.

Maatje

Deel Deze Pagina