Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Mamma van stef: Ach het valt wel mee hoor, het is goed te doen dat bijhouden, ook omdat ik natuurlijk meerdere keren per dag hier kan kijken ;) En ik vind het leuk om te doen, dat scheelt ook wel ;)

@ Daantje: Welkom hier :D Ennu heb je gelijk maar op de lijst gezet ;)

2. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Vaam, ik bedoel 2 verschillende schermen geopend op mijn laptop! Maar inderdaad wel vervelend als je nu vreemde dingen voelt.

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Sjors: chapeau voor al je heldhaftige plannen: 's ochtends nog koeien melken en 's avonds bevallen, pfff, ik heb me NU al een dag ziek gemeld ;) .

@ Mama v. Stef en Vaamrile: fijn dat jullie een goede echo hebben gehad! Gefeliciteerd! Dat van een blaasontsteking zat ik ook vandaag te denken Vaam. Bij mij straalt het niet uit naar mijn rug overigens, maar wel veel last van mijn onderbuik. Ook met plassen lijkt het wel 'aslof er minder tegelijk uitkomt' :oops: :oops: :oops: , sorry voor al dat expliciete gepraat dames. Volgens mij is het wel zo dat je sneller een blaasontsteking kan krijgen tijdens je zwangerschap.

@ Daan..: welkom bij de februari-mama's en nog gefeliciteerd!

@ Tirtilisko: jemig wat balen, overgeven in de appie. Ik ben voor deze periode ook weleens in de appi naar de plee geweest, toen had ik buikkrampen :rolleyes: . Ik las ergens anders op het forum dat gember (yek) ook heel goed helpt tegen misselijkheid. Dat schijn je ook in capsules bij de apotheek te kunnen kopen. Sterkte anyway.

Ik heb vandaag nauwelijks iets uitgevoerd: 09.00 opgestaan, 11.00 weer naar bed tot 13.30 :oops: . Beetje voor de tv gehangen en gekookt. Verder tot niks gekomen....

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Caro31: ik ben trouwens ook vorige week donderdag gestopt met roken. Toen ik maandag van mijn vriend zijn ontslag hoorde even teruggevallen en 3 sigaretten gerookt. Sindsdien niks meer. heb er ook niet echt behoefte aan, omdat ik buikpijn heb enzo.

5. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Noppie: ik ben voor de zekerheid maar vast begonnen met het drinken van heeeel veeeeeel water. Hoop dat het gaat helpen anders maar even naar de ha dan.

6. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Daantje
    Welkom welkom!

Ik hoor jullie allemaal over symptomen en daar ben ik toch best een beetje jaloers op. Ik heb eigenlijk helemaal niets. Mijn borsten gaan nu wel blauwe aders vertonen, maar van extreme moeheid en misselijkheid is gelukkig geen sprake... Wel heb ik veel honger en dorst. En ik laat alle zoete en vette dingen al staan, terwijl ik toch echt een hele grote snoeperd ben...Twijfel dan toch wel eens of alles goed gaat omdat ik niet heel moe en misselijk ben(gelukkig maar,heb een bloedhekel aan overgeven en misselijk zijn) en dan moet ik nog wachten tot aan 29 juli!

Zou dat normaal zijn dat je eigenlijk niets voelt? Of moet ik mijn zwangerschap gewoon even wat langer afwachten?

7. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    @noppie
    Zo'n dag had ik gisteren! Alles was me teveel en heb toen maar wat dvd gekeken...

8. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Vaam: leuk dat je zo'n mooie echo hebt gehad. heerlijk van nagenieten meid!

ik lees vaak ook meer mee dan dat ik schrijf, ben veel al weer kwijt als ik wil gaan schrijven. Als we dalijk wat verder zijn en iedereen elkaar wat beter leert kennen zal het allemaal wel gemakkelijker worden. Ik moet er ook nog een beetje aan wennen dat iedereen hier zo'n persoonlijke dingen neerzet, ik ben daar normaal wat voorzichtiger in. Maar nu is het wel prettig dat je die dingen met elkaar kunt delen. Kortom: gezellig verder kletsten; het komt vanzelf goed!

9. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    ik ga lekker naar bed dames! Even lekker kroelen met mijn mannetje...

Slaap lekker allemaal en droom fijn!

10. wen1

wen1 Lid

13 mei 2008
    26
    0
    0
    wanneer willen jullie het gaan vertellen aan de naasten fam.?
    ik vind t zo moeilijk mijn vriend wil wachten tot 10 weken
    ja doeiii haha ik wil t ongeveer met 8 weken doen
    en jullie?
    groetjs moi

@ karina
    ik heb ook nog nergens last van alleen aders op mijn borsten en wat steviger zijn ze en ik ben vooral in de avond erg moe
    en ik ben moregn 6 weekjes en ik denk overgeven en misselijk zijn is ook niet alles maar ik begrijp je wel dan heb je misschien meer het idee dat er toch echt iets in je buik aan t groeien is iniedergeval zo een idee heb ik ervan
    haha dus je bent niet de enigste ;)

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    @ Maatje, ja soms heb ik het ook wel moeilijk hoor met niet-roken. Mijn mannetje rookt nog wel, gelukkig wel buiten. Ik was in januari ook gestopt met roken; toen had ik het er veel moeilijker mee dan nu. Maar net wat je zegt, we weten waarvoor we het doen. Een beter doel kan er niet zijn toch.

Daantje, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Sjors75, bedankt voor de tip. Probeer het nu voor het eerst uit en het is wel handig zo. :)

Vaam, vervelend dat je nu van die gekke klachten hebt. Kan me voorstellen dat je je dan zorgen maakt. Blaasontsteking komt idd vaak voor tijdens de zwangerschap, maar hoe dat voelt? Geen idee.

@ Noppie, knap dat je ook gestopt bent met roken! Ook wel logisch dat je even een terugvalletje had.

@ Karina, je hoort wel vaker dat sommige vrouwen helemaal geen klachten hebben. Kan me wel indenken dat je liever wel iets voelt als teken dat het goed zit.

@ Wen, wij hebben het de dag na de positieve test al aan onze ouders verteld, maar ja... we zijn ook een verhaal apart (liep al in het ziekenhuis namelijk, zie onderschrift). ;) Zou ook nooit tot 10 weken kunnen wachten trouwens. Ik heb ook zoiets van stel dat het fout gaat, dan is het wel fijn dat er mensen zijn die het weten.

Ga de katten even binnen roepen en dan lekker slapen. Welterusten!

12. Mogguh!
    Vanochtend werk ik thuis dus kan weer lekker meekoekeloeren op het forum.

Wederom misselijk opgestaan. Het opgeblazen gevoel is er nog steeds. Ik moet dus steeds met moeite eten naar binnen werken om de misselijkheid tegen te gaan. Ugh!
    Verder heb ik vandaag een eerste mijlpaaltje bereikt. Ik ben nu langer zwanger dan de vorige keer. :)

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Caro73: Reden voor een feestje dacht ik zo :)

14. Absoluut! Hoe is het met jou?

15. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Goedemorgen!

@Karina: Dat je geen tot weinig symptomen hebt is alleen maar fijn joh. Heel veel vrouwen hebben tijdens hun zwangerschap nergens last van. Snap wel je gevoel....geen symptomen....ben ik wel zwanger...voel toch niks. Ik ken het, maar het zegt niks hor. Het zal vast allemaal wel goed zitten ;)

@ Noppie: vandaag nog geen last van de onderbuik. Voelde me gisteren echt ziekjes ook.
    Heb voor het eerst een echte knuffel gegeven aan de wcpot en eerlijk gezegd luchte dat wel op. Ben daarna meteen in bed gekropen.

@Caro73: Dat is een proficiat waard meid :D!

Ik voel contant mijn maag en blijf opboeren :(...Heb nu Rennie's en die helpen wel wat, maar heb af en toe het idee dat het er toch 'uit' moet :oops: . Als ik 1 ding vies vind is het wel overgeven, maar gisteren was dat gevoel in mijn buik, na mijn aanvaring met de toilet, even helemaal verdwenen. Dat voelde echt even als een bevrijding.
    Nu klaag ik wel, maar een aantal van de meiden hier hebben er veel meer last van natuurlijk (sorry aan die meiden).

Misschien nog tips!

16. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    :(
    Wat valt er te onderbouwen?
    Ik geef mijn gevoel weer. Ik leg het in een later bericht nog uit. Waarin ik zeg dat het idd. een grote groep is, iets te massaal waardoor het deze maand waarschijnlijk niet echt persoonlijk gaat worden.
    Tuurlijk moeten we elkaar nog leren kennen en tuurlijk ligt de een je beter dan de ander.
    En het is onmogelijk om op 80 meiden te reageren. Gelukkig maar anders zou het betekenen dat we niets beters te doen hebben ;)

En ja, dat heb je op een forum, ik ben niet nieuw in forumland, ik forum al sinds 1999. Maar deze groep is me nu te groot om me prettig bij te voelen. Want als je over je zwangerschap praat dan is het zeer persoonlijk. En natuurlijk kan iedereen op dit forum meelezen, maar ik vind het wel een fijn idee dat ik ook een soort 'weet' tegen wie ik praat en met wie ik praat als ik bepaalde dingen deel.

Dit omdat je op een gegeven moment ook vaak praat over je actieve (of niet actieve) sexleven tijdens de zwangerschap, hoe de bevalling straks is verlopen etc. etc.
    En dat mensen meelezen, dat is internet. Maar de mensen die echt lezen en reageren... ik vind het gewoon fijn als je een beetje weet wie het zijn.

Dat is puur mijn gevoel.

Daarom schreef ik al... ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Want precies wat je zegt, op zwangerschapsgebied is dit wel het grootste forum. Waar ik al een hele toffe tijd heb gehad, maar ik denk dat ik er nu niet meer zo tussen pas.

Dus... bij deze... mensen... allemaal een hele fijne zwangerschap en ik hoop dat alle beebjes blijven plakken.

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Evelieveling: lekker doen wat goed voelt meid. Ik wens jou ook een hele voorspoedige zwangerschap toe! Misschien zien we je nog een keertje tussendoor verschijnen.

Liefs Vaam

18. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Overigens, bedankt voor de lieve reacties. En Vaam, gefeliciteerd met je goede echo.
    Wie weet kom ik af en toe nog even spieken en wat mensen een hart onder de riem steken als het nodig is.

Veel plezier hier met elkaar!

19. Evelieveling, gevoel is nou eenmaal gevoel. Niemand kan je daarover ongelijk geven! Ik wens dat je net als alle andere meiden hier over 8 maanden een mooie lieve uk in je armen hebt.
    Mocht je nog behoefte krijgen dan horen we heel graag van je.

Knuf, Caro

20. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Caro73: Ik voel me momenteel prima, wel wat last van mijn buik, fikse steken zeg maar, vannacht werd ik er ook wakker van, en precies op dat moment zette Tim het op een brullen :eek: Dus die weer in slaap gesust en verder proberen te slapen, alleen ging 3 kwartier de wekker van vriendlief weer dus weer wakker.. *zucht*

Gisteren is een goede vriendin van me bevallen van een dochter: Iza :D Via een geplande keizersnede, dit omdat haar zoon destijds op de natuurlijke manier geboren zou worden, maar puntje bij paaltje bleek dat ze te nauw was en dus een spoed keizersnede kreeg, om haar die ellende te besparen dus maar een keizersnede ;)

@ Evelieveling: Jammer meis, dat je ons gaat verlaten, gevoel kun je nou eenmaal niet faken, en als het voor jou goed voelt, hebben wij er ook vrede mee ;) Hoop dat je zo af en toe nog wel eens wat van je laat horen ;)

@ Lijst: vandaag helemaal niemand op intake of een echo :eek: Jeetje, hihihihi :)

@ Vaam: Balen meis van die misselijkheid steeds, ben blij dat ik er nu eigenlijk vanaf ben.. Je zou ook eens bij de huisarts kunnen vragen om Emesafene, dat zijn speciale zetpillen tegen de misselijkheid, en die mag je gebruiken tijdens de zwangerschap ;) Ennuh.. Als ik moet knuffelen met de wcpot, dan komt het ook mijn tenen zowat uit hoor ;)

Deel Deze Pagina