Vanmorgen moest ik langs de ha die wilde mij zien. Vroeg mij af wat er ging gebeuren maar weinig hoor wegen en bloeddruk ( 110/68 ) en voor de rest de informatie die eigenlijk iedereen hier al weet. Foliumzuur slikken tot ongveer 8 weken daarna mag het ook kan geen kwaad. Niet de kattebak verschonen, niet in de aarde gaan zonder handschoenen. Geen au lait cru kaasjes etc eten, geen rauw vlees, niet zomaar medicijnen innmenen zonder overleg ha of apotheek. Als iemand het nog niet wist bij deze dus. En informatie over de prenetale screening. Weet iemand al of jullie dat gaan doen? Ik ben 23 dus heb maar weinig kans maar ja een extra echo is best leuk toch? Iedereen moet natuurlijk zelf weten maar als ik een verhoogde kans het op een kindje met syndroom van down doe ik hier niets mee dus die screening is dan meer voor de zekerheid voor de rest en voor de echo nu nog even navragen of het word vergoed anders kost het 90 euro. Sorry beetje lang verhaal geworden! Jammer dat er niemand een echo of intake heeft vandaag vind het zo leuk om de ervaringen te lezen word je zelf ook helemaal blij en rozig van haha. Enne voor de wc knuffelaars onder ons je hebt van die bontjes voor je wc dan voel het iets fijner om te knuffelen ideeetje?
Daantje78, gefeliciteerd en welkom! al 9 weken zeg! Goh net alles gelezen nu al weer kwijt Ilona, prenatale screening wordt vergoed voor vrouwen boven de 35 of 36. Omdat zij een verhoogde kans hebben op een kindje met down of een afwijking. Ben je jonger dan moet je het idd zelf betalen. (dacht ik hoor) Ik slik VSM Puur mama, en kan daar de hele zwangerschap/borstvoeding mee doorgaan. Mobiel, van mij krijg je ook de grote voor al je werk aan de lijst hoor. Gefeliciteerd met het dochtertje van je vriendin, leuk! Vaam, hoop voor je dat je niet al te misselijk blijft hoor! geen pretje. Karina, pas ergens in de 5e week richting 6e week kwam bij mij de erge vermoeidheid opzetten, verder alleen last van mijn borsten, maar verder voel ik ook echt (nog) niets. Mijn moeder heeft ook nooit veel gevoeld en mijn zus dacht ik ook niet. Misschien dat het dus in de familie zit bij ons en dat ik dus ook niet veel ga voelen. Maar ja een beetje bevestiging is wel fijn. Soms denk ik ook wel hoor, ben ik echt zwanger dan. Het wordt alleen bevestigd door het feit dat je ongi uit blijft. Heb dus toch nog maar een keer een testje besteld en ga ik morgen doen. Even kijken of die streep er nog wel komt Lekker Caro73, dat je vandaag thuis werkt, of tenminste de ochtend dan. Kun je even in je eigen tempo werken. Wen, mijn mannetje wilde eigenlijk wachten met vertellen tot na de eerste echo. Maar uiteindelijk vond hij dat ook erg moeilijk en hebbn we het met 5 weken verteld! De rest van familie en vrienden moeten nog maar even wachten. Angela, het is zeker prettig om ervaringen met elkaar te delen. De een heeft meer ervaring als de ander en altijd wel een goede tip. Nou gister had ik echt een off-day, moe moe moe, had ook slecht geslapen door die droom over de echo. Vannacht beter geslapen maar ben nog steeds moe. Heb straks een afspraak met een opdrachtgever en moet hiervoor naar Vianen, geen zin in dus. Maar misschien knap ik er wel even van op om weg te zijn van huis.
Goedemorgen! Heb alles weer braaf bijgelezen @ Evelieveling, jammer dat je je niet helemaal thuis voelt hier. Niet iedereen reageert idd op iedereen daar heb je wel gelijk in, maar het moet natuurlijk wel een beetje groeien nog allemaal. Ik ben iig erg blij met het forum en dit topic, je zit toch met zn allen in hetzelfde schuitje. Ik probeer ook wel op zoveel mogelijk mensen te reageren, door idd namen en steekwoorden op te schrijven net als Vaam. Heb een kantoorbaan en tussendoor kan ik vaak even spieken hier, dat is wel een luxe natuurlijk. Maar het is ook al leuk als je af en toe gewoon even laat horen hoe het met je gaat. Dat het persoonlijk wordt is inderdaad zo, maar je beslist uiteindelijk zelf wat je hier neerzet. Veel van ons zijn ook lid van hyves, jij ook zag ik. Daar kun je toch een beetje 'zien' wie je voor je hebt. Hoop dat je toch af en toe wat van je laat horen! @ Vaam, top dat je het hartje hebt gehoord en gezien! Wist trouwens niet dat je met 7 weken al een uitwendige echo kon krijgen? Dat biedt perspectief @ Daantje, welkom hier! je bent al een lekker eindje op weg @ Karina, ik voel ook nog steeds weinig tot geen symptomen. ben absoluut niet miselijk en ruik ook niet beter oid. Vind dat ook best eng, maar ja, het is aan de andere kant natuurlijk ook wel fijn. Ik ben wel snel moe en afgeleid. En ben vaak licht in mijn hoofd, dat is wel heel erg vervelend. Heb op advies van Mobielfreak appelstroop gekocht, daar schijnt veel ijzer in te zitten, hopen dat het helpt! las trouwens dat jij voornamelijk veel gezonde dingen eet? Goed hoor! Ik heb juist alleen maar trek in ijs en chips @ Caro73, dat is een mijlpaal, top! @ Wen, wij hebben al wel verteld aan ouders en schoonouders incl. broertje en schoonzussen. Ook weet een bevriend stel het en nog 1 vriendin van mij. Dit vind ik voorlopig wel even voldoende. Ben wel blij dat zij het weten, zo kun je er toch met ee aantal mensen over kletsen en mocht het mis gaan heb je ook steun van deze mensen.
Ow, lees nu Mieke dr verhaal, hihi.. ongeveer tegelijk geplaatst Mijn moeder had idd ook nergens last van tijdens haar zwangerschappen, kan dus best erfelijk zijn. Dat hoop ik, ze had ook best makkelijke bevallingen namelijk Naar Vianen joh, kun je naar me zwaaien onderhand!
Bedankt voor de tip mobiel, als dit zo blijft dan ga ik het zeker bij de ha vragen. Voel me nu echt niet lekker, ga naar huis op bed liggen, misschien zakt het dan wat. En Ilona, ik vond de tip van mobiel toch net even iets beter. laat dat bontje maar zitten hihihi. Hoi Miek, ik wil best ruilen met de symptomen hor . Nee...begrijp wat je bedoeld. Maar wie weet he, wat niet is kan nog komen. Bij mij is het eigenlijk pas afgelopen weekend begonnen. Ga nu lekker naar huis, misschien dat ik straks nog even kom gluren. Liefs Vaam
En over de prenatale screening, ben zelf 25, bijna 26 en manlief is 27. Hebben dus geen verhoogde kans en we doen ook geen screening. Ik zou namelijk niet weten wat ik met die informatie wil doen. Stel je hebt een kans van 1 op 10 op een kindje met down en je besluit het weg te laten halen, heb je dus ook 90% kans dat je een gezond kindje weghaalt. Dit soort keuzes wil ik niet moeten maken. Begrijp me niet verkeerd, ik kan het ook goed begrijpen dat mensen wel kiezen voor prenatale screening, maar voor ons dus niet.
Wist ik ook niet. Had ook gebeld voor een afspraak voor een inwendige echo, maar de echografist zei: laten we eerst maar eens zien of we het uitwendig kunnen zien, inwendig kan dan altijd nog. Dus super he! Hoefde niet met de blote kont op de mat met de benen wijd Nu ga ik echt! Doei
@ marriedgirl nee ik zou het ook niet weglaten halen maar was benieuwd wat de rest deed. ik heb zelf minder dan 1:1300 kans dus dat is wel heel klein maar heb het wel allemaal doorgelezen.
@ Screening en 20 weken echo: Ach ze kunnen zelfs dan niet alles uitsluiten... Bij mij was ook geen screening nodig, heb dan wel downneefjes en nichtjes, maar van de 3e graad, dus geen risicogroep. Bij de 20 weken echo zeiden ze ook: Nee hoor, alles prima in orde, je krijgt een gezond kindje! Nou mooi niet dus! De leveraandoening die Tim heeft is dus niet te zien op zo'n echo en via een screening zou dat dus ook niet zichtbaar zijn, dat is alleen zichtbaar via een leverbiopt, zoals Tim die dus gehad heeft toen hij 5 weken oud was... Een echo en screening kan een hoop dingen uitsluiten, maar geloof me, ze sluiten ook niet alles uit!
Zo'n screening is inderdaad fijn voor mensen die ongerust zijn of in een risicogroep vallen. Je kunt op een echo inderdaad veel ook niet zien. Ik denk dat het voor iedereen een heel persoonlijke keuze is. Wij hebben het bij de eerste bewust niet gedaan en denken er nu weer net zo over. Voor de mensen die het wel willen is het gewoon fijn dat het er is. Ach, en een pretecho kan toch ook gewoon leuk zijn! Het hoeft echt niet allemaal serieus te zijn.
Ja, en ik ga dan zitten denken: Wat als ze het wel hadden kunnen vinden bij Tim? En me verteld hadden van te voren welke ellende we zouden gaan meemaken met zijn gezondheid? Wat had ik dan gedaan? Had ik dan besloten om hem weg te laten halen? Geloof me, hij heeft er een poosje meer dood dan levend uitgezien, een vriendin van me en haar moeder durfden allebei niet alleen met Tim te zijn, omdat ze bang waren dat hij zou komen te overlijden, zij hebben beiden een kind verloren en weten dus hoe een kind wat gaat overlijden eruit ziet. Die zaten ook echt te wachten op een telefoontje van mij dat ik zou vertellen dat Tim dood was.. Als ik dat had geweten van te voren? Wat had ik dan gedaan? Als ik hem weg had laten halen, had ik nu niet zo'n mooi mannetje gehad!
kom even binnen vallen gisteren heel druk gehad. Jullie kletsen wat af hoor hihi. Zometeen heb ik heel wat telezen.. weet niet of ik dat ook ga doen hoor. Mobielfreak weet precies wat je bedoelt hoor, niet dat mijn kindje het heeft maar hoe zeg ik dat nou, als je weg had laten halen had je nu nooit geweten wat voor liefknulletje is toch. Ondanks al die angsten. Kom even weer klagen, pfff gisteren had ik buikpijn niet normaal, onder in. Mijn buikje is ook minder dik maar dat zal wel komen omdat misschien nog niet veel gegeten heb. Maar maak me toch wel beetje druk. Nog weekje kan ik naar vk, hopelijk hoor ik mooi hartje. Dan is het toch wel weer een bevestiging. Soory als ik niet op iedereen reageer, is heus niet me bedoeling maar soms weet ik ook niet echt hoe ik het neer moet zetten of hoe ik moet reageren er op, zit hier soms tetypen en dan haal ik het weer weg haha, maarja. Nou al weer een hele lange verhaal van mij. Gr Knorretjuh
Zo dames ik kom snel even vanuit mijn werk binnen loeren...hihi. @ Evelieveling Je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt. Het was zeker niet mijn bedoeling om je aan te vallen of what so ever, alhoewel ik denk dat het wel zo over is gekomen. Sorry daar voor... Ik hoop dat je een fijne zwangerschap tegemoet gaat. @ Mieke8, ik heb ook tot aan sint jutemus testen gedaan en ze blijven gelukkig positief... Dus ik snap je wel hoor... @ Mensen zonder symptomen (ik weet ze niet allemaal meer uit mijn hoofd.. ) Ik ben blij dat het bij jullie ook zo is. Het voelt toch wel heel raar als je helemaal niets voelt. Ik zie jullie kletsen over inwendige echo en uitwendig. Wanneer krijg je welke? Of krijg je ze allebei? Hoop het toch niet, ben volgens mij niet zo'n ster met mijn benen in de beugels.... Nou ik ga een hapje eten en ik probeer er vanavond weer te zijn. Misschien ben ik er heel het weekend niet, omdat mijn moeder een weekendje komt logeren. En zondag gaan we het vertellen... SPANNEND! Tot vanavond en anders tot na het weekend! Liefs Karina
@ Karina: veel plezier met vertellen zondag! Had hier net een mevrouw van Moeders voor Moeders over de vloer. Hmmmm, wekenlang in zo'n kan piesen, niet echt zin in, maar ja, je kan er andere mensen mee helpen dus ik doe maar mee. Zij deed ter controle ook weer zw-test: weer knalpositief. Ze liet ook een curve zien, met hoeveel HCG je over de weken aanmaakt. Jemig, ik zit echt nog maar aan het begin, de curve gaat nog flink stijgen en ik voel me nu al ellendig. Even een heeeeeel ranzig detail: had gister toch zo'n buikpijn? Had enorm veel wittig slijm bij mijn ontlasting vanmorgen . Wat gebeurt er toch allemaal met me? Ik heb trouwens vooral pijn aan de rechterkant, hebben jullie het ook meer aan 1 kant?
hoihoi , ik heb even pauze dus ga ik maar even gauw een kijkje nemen... Ik heb 16 juli mijn eerste afspraak met de voor echo ,lijkt nog zo ver weg mijn vriend begint het nu ook echt te voelen dat ie weer pappa wordt,alleen was hij er gister stellig van overtuigt dat het een tweeling werd haha,schijnbaar heeft hij de hele tijd dat gevoel maar de toekomst zal het uit wijzen (maar vindt 1tje eigenlijk ook wel genoeg ) de twintig weken echo lijkt mij ook de spannendste echo,twijfel echt of ik hem wel of niet ga doen...
Ik heb me ookom dezelfde reden opgegeven voor moeders voor moeders.. Wat raar dat je slijm bij de ontlasting hebt... ik heb juist best veel steken in mijn linker lies
Oh, jij dus ook meer aan 1 kant. Tsja, die hormonenrommel hebben kennelijk veel invloed op mijn darmen... Heb het dit jaar 1x eerder gehad, toen was ik net gestopt met de pil...
Hey Dames, De groep is idd al aardig groot geworden zo te zien. Keuk dat er zoveel vrouwen zwanger zijn. Ik klets hier niet zoveel, maar wil toch af en toe even wat van me laten horen. Ik ben sinds 2 dagen misselijk en heb de pot elke morgen geknuffeld alleen vanmorgen nog niet. Maar nu ben ik wel misselijk, dus ik hoop niet dat dit de heledag zo door gaat Heb net al wat gegeten en dat blijft wel binnen, maar zodra ik ga lopen is het mis hahaha Maandag heb ik een afspraak bij de gyn. Ze weet alleen nog niet dat ik zwanger ben. Ik had een afspraak staan omdat ik onderzoeken zou gaan krijgen. Dus wel een leuke verassing Ik zal jullie maandag alles vertellen. Heel veel kletsplezier dames en tot gauw