Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemiddag allemaal!

Marriedgirl, ben ook al 1,3 kilo aangekomen en ik eet heel normaal! Juist veel gezonder als anders en geen zin in vette bende :D

Tirtilisko, wat fijn dat het klikte en zo goed voelde!

Vaamrile, ik voel me ook futloos en heb ontzettend dorst! Heb gewoon zo'n onbestemd gevoel.

Maatje, een tweeling, jeetje wat spannend!

Mink, je stond dus voor Jan met de korte achternaam in het zh? Wel fijn dat je straks weer mag komen :D

HJ, ik zie het helemaal voor me hoe je ouders zo stiekem een kinderwagen inladen :) Jammer dat hij kapot was.

Mieke, geweldig hoe je zus reageerde, echt super!

Nog 1 week en dan heb ik de intake, nog anderhalve week en dan de 1e echo. Pff dan zal het wel wat echter worden, ondanks het rare gevoel dat ik heb. Vind het ook zo moeilijk dat nog niemand het weet, dus kan ook niet steeds zeggen dat ik me niet zo lekker voel :( Maar nog even volhouden tot de echo en dan gaan we het vertellen :D

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam vervelend meid dat je je zo futloos voelt.
    Daarentegen voel ik me vandaag eigenlijk heel fit, gelukkig maar.

Uk, wat duurt het lang he zo die weken naar de eerste afspraak en echo toe.
    Daarna zal het wel om gaan vliegen denk ik.

Marriedgirl, zaterdag heb ik een date met mijn vriendinnen!

Nou mijn zus belde me net, had niet anders verwacht hahaha.
    En ze zei me dat ze er mee naar bed was gegaan en mee was opgestaan.
    Dat het nieuws haar zo overrompelt had, hihi.
    Mijn moeder zei vanmorgen al, die heeft wel even nodig om het allemaal te verwerken! :)

Loeka, echt geen idee meid.

3. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    hahahah nou dat vond ik dus ook :) :)

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Ach, we denken maar: het is allemaal voor het goede doel ;).

Dus nog even afwachten voor jou? wat duren de dagen dan lang he.

@Mieke: fijn dat je lekker fit bent, ik wil ook :( , hihi. Heb toen straks maar een fruitsalade gekocht. Heb nu ineens het idee dat ik erg gezond moet gaan eten en dat ik vitamientjes nodig heb :( (is natuurlijk ook zo, maar nu heb ik dat even in overdreven vorm).
    Ben nu, na de lunch, weer een beetje opgeknapt. Het is nog niet alles, maar wel te overzien. Ik ga toch ook even informeren naar zo'n armbandje, baat het niet dan schaad het niet toch?

Zo, ik heb weer genoeg gezeurd voor vandaag.

Schoonmamma is voor mij aan het strijken (echt een schat!). Lag echt een berg hor!

Ga maar weer eens aan het werk.

Toedeloe dames!

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Heb toch net even die bandjes aangeschaft. Kosten 13,59 euro, (het zijn er trouwens 2, voor aan elke pols 1) en het helpt wel! Voel me nu alleen maar moe en niet zo raar gevoel... Dus laten we hopen dat het ook zo blijft. Jammer dat het mooi weer is, want dan heb ik mijn werk korte mouwen aan en staat een beetje raar met die bandjes denk ik. Ze zien eruit als zweetbandjes, maar ik weet zeker dat mijn collega's gaan vragen waar het voor is. En misschien herkennen sommigen het wel.

Misschien verzin ik er wel een smoes bij, ik moet alleen nog even bedenken welke.

Iemand een idee?

6. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Bedankt iedereen die op me heeft gereageerd: ik heb de h a gebeld en die zei dat het niks bijzonders was, waarschijnlijk ook geen bloedarmoede. Maar ik ben stiekum wel blij dat ik woensdagavond al naar de vk kan om dit oa ook even te checken. Ben er gewoon niet helemaal gerust op! Nou ja, ik doe het gewoon maar even een paar dagen rustig an, goed eten enzo. En woensdagavond afwachten.

Iedereen een fijne dag vandaag! Zwanger ze allemaal! ;)

7. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Wat fijn te horen Waxientje! Nu maar hopen dat het een beetje minder erg gaat worden, want leuk is anders meid!

@UK80: werken die bandjes meteen dan? Ik heb mijn moeder op pad gestuurd naar de Etos (toch?), dus ben benieuwd.

8. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Ik voel helemaal niks meer , geen pijnlijke borsten , geen ongesteldgevoel .. Zal toch niks slecht betekenen he ? :(

9. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Helemaal niks meer of minder? En sinds wanneer?

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Binnen een paar minuutjes. (staat ook in de gebruiksaanwijzing) Heb ze nu al even om en het helpt echt!
    Voelt wel een beetje alsof je bloed/ ader wordt afgekneld, maar maakt me echt niet uit. Voel me nu prima :D

@ Loeka: Hoe lang voel je al niets meer? Heb je eerst wel wat gevoeld?
    Anders even vk bellen hoor!

11. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Poeh poeh,

Ff een tijdje weinig op het forum geweest. Was iets te druk bezig met alles dat mis kan gaan en dan helpt het niet om erover te lezen wat er bij anderen allemaal niet goed ging/gaat.

Maar sinds drie dagen had ik bruinverlies dus twas of de duvel ermee speelde. Wat je denkt dat je gaat overkomen overkomt je, dacht ik nog. Ik ging ervan uit dat ik een vroege miskraam met 8 weken zou krijgen. Opeens bruin slijm en het hield/houdt niet op. Heb twee dagen gehuild en nog eens gehuild omdat ik dacht dat het mis was.

Mn partner heeft op zondagmiddag de spoedlijn van de vk gebeld en een afspraak voor een vervroegde echo voor vandaag kunnen maken. Ik lag te huilen op de tafel van de vk toen ze het echo-ding pakte. Nog geen twee tellen later zei ze; ik zie een hartje kloppen. Ik kan mij de laatste keer dat ik zo'n geluksmoment had niet meer herinneren.

Ik wilde dit toch even delen met jullie. Vooral voor de meiden hier die zich zorgen maken. Bv @ Loeka, ik voelde al twee dagen vrijwel niets meer. Daarna wel weer misselijk (had ik bijna anderhalve week last van gehad en opeens hield het op), maar nog steeds geen gevoelige boobs meer. Kon al vier weken niet meer op mn buik slapen en nu opeens wel weer dus ik dacht het zit helemaal mis! Maar schijn kan dus bedriegen.

Hou het hoofd koel en blijf positief. Natuurlijk kan het mis gaan, maar de vk zei dat het enorm belangrijk is voor het vruchtje dat de moeder niet teveel stress en verdriet emoties heeft. Dat schijnt niet goed te zijn voor de ontwikkeling en kan op latere leeftijd bij het kind voor hypergevoeligheid mbt stress leiden.

Heb de echo in mn mappie geplaatst. Ben natuurlijk beretrots op mn freggel :D

Dus... Troetelbeertjes... straal! (of is dat meer van mijn tijd dan van de meesten hier? :) )

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Suske, wat een fijn bericht! Kan me voorstellen dat je helemaal blij en trots bent, gefeliciteerd!

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Suske, fijn dat alles goed is! En kan me voorstellen dat je trots bent :D Zie alleen de echo niet in je album staan :oops:

edit: heb je echo gezien en ziet er mooi uit :D Is al bijna 2 cm zie ik :)

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @suske: wat fijn! En dat na zoveel spanning en de gedachte dat het mis zou zijn. Goh, dan is het pas echt een geschenkje he! Geniet ervan!
    Ook een hele mooie echo hor!

15. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Sinds vandaag .. Helpt het als ik een test haal of zo ? Weet niet wat ik moet doen .. :(

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Ik weet niet of zo'n test je zekerder zal maken. Maar heb je het verhaal hierboven van Suske al gelezen?
    Als je echt onzeker bent bel je gewoon even je vk, misschien dat zij je kan geruststellen. Daar zijn ze immers voor;).
    Maak je in ieder geval niet meteen al te druk hor (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk), maar zolang je geen bloedverlies inclusief hevige krampen hebt is er in de meeste gevallen niets aan de hand.

Liefs Vaam

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Loeka, als je je echt druk maakt, zou ik de vk even bellen. Wellicht kan zij je gerust stellen. Ik weet niet of een test echt zal helpen, stel dat het lijntje een ietsiepietsie lichter is, ga je jezelf gelijk gek maken terwijl dat helemaal niks hoeft te betekenen.

Wanneer heb je in principe een intake en/of echo?

18. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Het is vervroegd naar vrijdag omdat ik mezelf gek maak .. ;)

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @loeka meid ik denk niet dat je, je zorgen moet maken. tuurlijk snap ik dat je het wel doet zou ik ook doen maar heb bij zulke situaties wel vaker gehoord dat het van dag na dag erg kan verschillen. dus dat het kan dat je bijv ff niets meer voelt en na een paar dagen juist helemaal kapot bent.

ik heb de gyn gebeld ik zei nee dit gaat gewoon echt niet ik krijg al 2 dagen echt haast niets binnen zelfs al 3. zaterdag 1broodje gezond en een paar frietjes. zondag schandalig ik weet het maar een plakje cake en nietsssss meer.
    Vandaag een pakje crackertjes en nu net een klein flesje vers geperst sinassappelsap. is toch erg weinig of ben ik nou gek ?

heb primperan ofzo gekregen voor de misselijkheid inplaats van emesafene. primperan had ik ook na mijn maagband operatie gekregen

20. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Hey Dames;

Hahah ik stond vanmorgen idd voor jandoedel in het ZH hahaha maar toch nog vandaag een echo gekregen bij een andere gyn. Het was echt prachtig om te zien. Het hartje klopt super goed en zag er netjes uit.
    Nou moet ik in augustus weer terugkomen voor verdere echo etc...

Ben blij dat alles goed is gegaan. Ik hoop ook dat alles bij jullie goed mag gaan en idd proberen te ontspannen, hahah ondanks dat ik hier zelf ook geen ster in ben hahaha

tot laters

Deel Deze Pagina