Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Oh fijn dat het allemaal goed zit Mink! Op naar de volgende echo :D

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo meiden!

Ben even niet geweets, hoe gaat het hier?
    Ik heb wat bruin bloedverlis gehad. Herkent iemand dat?

Zijn er nog nieuwtjes?

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Sucre, wat ik zoal lees is het nog niet verontrustend wanneer het bij bruin blijft.
    Gaat het naar rood en gepaard met krampen is het ernstiger.
    Toch sterkte meid, want kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Loeka, ik denk ook dat je je te druk maakt meid.
    Ik heb vandaag een top dag, voel me heerlijk fit en verder voel ik niets.
    Tuurlijk dwaalt er ergens een stemmetje in mijn hoofd die fluistert, zou het wel goed zijn....
    Maar ik probeer maar gewoon positief te blijven en te denken, waarom zou het niet goed zijn.

Mink, ach zoiets overkomt je natuurlijk maar 1x, haha.
    Wel fijn dat je het hartje hebt zien kloppen, mooi hoor!

Vaam, heb je ondertussen al de bandjes?

Tirtilisko, dat is idd niet echt veel en ook niet voldoende.
    Maar ja als er niks meer in gaat of in blijft, dan gaat het ook niet anders.
    Probeer wel voldoende te drinken.

Marriedgirl, het verschilt heel erg per gyn of vk heb ik hier al gemerkt.
    De een moet wat langer wachten dan de ander.
    Ik denk dat ik mij gelukkig mag prijzen dat ik zo snel al mag komen.

Suske, gefeliciteerd met de mooie echo!

Ik heb mijn echo morgen pas om 16.30 dus ik mag nog even lekker de hele dag in spanning zitten.

4. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Goede middag dames,

Er is vandaag al weer flink wat gekletst. Niet echt fijn dat moe naar bed gaan en dat moe weer op staan, maar ik moet zeggen dat ik naar mate de dag vorderde wel meer energie kreeg. Net toen ik thuis kwam nog wat dingetjes gedaan! Hoeft mijn mannetje niet alles te doen. Vandaag echt erg gevoelige borsten gehad en de misselijkheid sluimert ook wat op de achtergrond. Verder mag ik echt niet klagen hoor.

@ Loeka: kan me voorstellen dat je meteen denkt dat het mis is, maar heb ook wel gelezen dat je niet iedere dag dezelfde hormoonspiegel hebt, dus dat daarom de klachten ook van dag tot dag schelen. Je kan in ieder geval al eerder bij de VK terecht!

@Mink: fijn dat je toch je echo gehad hebt!

@de mensen die echt beroerd zijn: beterschapjes!

X Esther

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo meiden,

Wij zijn weer terug van vakantie. Twee heerlijke weken in Italië gehad!

Ik ga niet meer terug lezen, er is me iets te veel geschreven in die tijd.

Ik voel me héél erg moe, ben zo nu en dan wat misselijk (vooral 's avonds) en heb regelmatig last van maagzuur.

Vandaag bloed laten prikken.
    Ze wilden me eerst de uitslag niet geven, die zou ik dan donderdag na de echo bij de gyn krijgen.
    Maar omdat ik 4 miskramen heb gehad, wilde ze me toch gerust stellen. HCG was gelukkig erg hoog. Al mijn miskramen waren voor de 5 of 6 weken waarbij het HCG snel afnam, dus ik begin er vertrouwen in te krijgen.
    Donderdag de echo....

Vanaf nu zal ik proberen dit topic ook een beetje bij te houden.

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Loeka, fijn dat je al eerder terecht kunt! Nu rustig aan doen he, jezelf niet gek maken!

@Mink, gefeliciteerd met je goede echo!

@ Noralien, fijn dat je bloed goed was, dat geeft zeker vertrouwen! Lekker dat je met vakantie bent geweest, ben jaloers! ;)

@ Mieke, wat jij zegt herken ik heel erg. Ik voel me ook topfit (nou ja, bij wijze van).. en verder voel ik niks.. Aan de ene kant heerlijk en ik probeer er echt van te genieten, maar dat stemmetje zit er bij mij ook. Jij was trouwens toch degene waarvan je moeder ook weinig kwaaltjes had? Mijn mams had dus ook nergens last van, ik probeer me echt voor te houden dat dat erfelijk is. En jouw verhaal sterkt mij daar dus in, haha
    Succes morgen met je echo, 16.30 was het he? Dan zal ik 's avonds hier nog even komen spieken :D

Ik ga trouwens toch pizza eten :oops: :oops: :oops: .. heb de hele dag erg mijn best gedaan, maar kan mn vreetlust nu echt niet meer bedwingen :oops: :)

7. Ik vond het ook zo bijzonder dat hij met die autistische jongen communiceerde.
    Enne ik hoop het inderdaad ook niet. En zeker niet bij hem ;). Hij weet zoveel superspecifieke dingen. Ik moest wel lachen toen hij vertelde over het plekje op de p*nis van de vader van dat jongetje. Camera lekker closeup en nog eens extra inzoomen. Genant!

8. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Schiet me niet af maar heb toch een test gekocht bij het kruidvat , ik ging voor amandelmassageolie (yeah sure :rolleyes: ) en heb er 1 meegenomen , na nog geen minuut een dikke vette streep , tja het heeft me ietsje meer gerust gesteld .. ;)
    Oh ja bedankt allemaal voor het medeleven , ben blij dat ik er hier mee terecht kan ! :)

9. Suske, wat fijn dat het goed is! En jammer dat je je twee dagen zo kl*te hebt gevoeld. Ik denk dat het wel goed is om zulke ervaringen te delen.
    Hopenlijk worden de meiden die zich zorgen maken zo wat gerustgesteld.

10. Zo, ik ben er weer doorheen!

@Loeka, toch een test! :) Ik kan het me wel voorstellen hoor. En alleen maar prettig dat je nu weer gerustgesteld bent.

Vanochtend ging het redelijk goed met in bedwang houden van de misselijkheid. Ik heb de boterham met appelstroop ontdekt. Gekocht vanwege extra ijzer. Lust er wel pap van.

Gisteren heb ik het eerste kadootje gehad. Hele schattige slofjes/schoentjes voor baby's van 0 tot 3 mnd. Wat zijn die dingen klein. Bijna niet te geloven dat er straks ws zo'n ukje is die dat past!

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Fijn dat je weer ietsjes gerust gesteld bent Loeka!

Iedereen die morgen een echo heeft, veel succes!

Ik zou die bandjes graag morgen naar mijn werk dragen, maar ik heb nog steeds geen smoes wat ik kan gebruiken als ze er naar vragen. :oops: Maar zou ze echt graag willen dragen!
    Misschien maak ik er wel van dat ik reisziek ben in de auto en we gaan bijna met de auto op vakantie (3 weken) en dat ik ze vast aan het proberen ben? :(

12. Uk, werken ze alleen maar om je pols? Anders misschien om je enkel? Of zeg ik nu iets heel erg stoms?

13. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik heb niet echt alles bijgelezen. Doe ik morgen wel, dan heb ik een rustige dag.

Ik heb het afgelopen vrijdag tegen mijn ouders verteld. Mijn moeder begon te huilen, en mijn vader zei dat hij elke dag op wilde passen. Echt hele leuke reacties. Het wordt hun eerste kleinkind. En mijn moeder roept de hele dag tegen mijn vader, heej opa.. haha.

Zaterdag ben ik het tegen mijn oma gaan vertellen. Ik had een fotolijstje gemaakt en daar in geschreven. Dit lijstje is gereserveerd voor een foto van mij met mijn overgrootoma. Haar eerste reactie: OH, nou word ik echt oud! Is ook pas 87 hoor, hartstikke jong vind ze zelf haar oudste zus is al 100, die is wel oud vind ze. haha. Ze vond het wel heel leuk.

Erg leuke reacties dus.
    NOu, ik ga zo weer lekker voor de tv hangen, heb weer genoeg gewerkt voor vandaag.

groetjes Anne

14. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Anne, wat een leuke reacties. En wat leuk dat je nog een oma hebt die dit mee maakt!

Wij hebben het mijn zus op vakantie verteld (we waren 1 week samen met haar en haar gezin).
    Toen we aankwamen namen zij Jikke mee om een ijsje te gaan eten. Ik had een slabber meegegeven voor het knoeien ;) .
    Daar stond op "hieperdepiep ik krijg een broertje of een zusje".
    Mijn zus had de slab eerst verkeerdom aangedaan en kon het dus niet lezen. Toen ze hem weg wilde doen zag ze dat er iets op stond...
    Ze kwamen natuurlijk helemaal enthousiast terug dat Jikke een geheimpje verklapt had :D

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Nee, volgens het plaatje moet het op je pols, eigenlijk 3 vingers onder je pols, daar zit een punt waar je op gedrukt moet worden en dat doet het bandje eigenlijk (er zit een balletje in het bandje). Dus helemaal geen stomme vraag hoor. Ik had er ook nooit van gehoord tot gisteren ;)

16. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Hay meiden,

Het heeft eventjes geduurd, maar ik ben weer helemaal bijgelezen.

Voor de nieuwe zwangeren onder ons: Allereerst gefeliciteerd en welkom op dit forum.

Wat mezelf betreft: Ik heb een hele inspannende week achter de rug. Ik heb te horen gekregen op mijn werk dat mijn tijdelijke contract per 1 september a.s. niet wordt verlengd en de sollicitatie die ik had lopen is 'em ook niet geworden. Ik ga er wel vanuit dat ik in eerste instantie voor een WW uitkering in aanmerking kom maar heb er een hard hoofd in dat ik nog een tijdelijke baan kan vinden tot eind december dit jaar (i.v.m. zwangerschapsverlof) ...

Nu heb ik twee weken vakantie, maar ook deze is niet echt goed begonnen daar ik donderdag jl. op mijn laatste werkdag voor de vakantie een flinke smakkert heb gemaakt op mijn werk, ik ben uitgegleden over een gladde drempel terwijl ik een dienblad met koffie in mijn handen had voor mijn collega's. Gelukkig wist ik de val op te vangen door op mijn rechter zijde neer te komen, maar ook boven op mijn rechterarm waar ik later flink last van kreeg. (Typ nu met alleen de linkerhand) Gelijk de huisarts gebeld en daar ik alleen 's morgens moest werken kon ik middags al gelijk terecht. Gelukkig heb ik niets gebroken, maar de spieren in mijn bovenarm zijn wel verrekt en doen dus behoorlijk pijn zodat ik mijn rechterarm bijna niet kan gebruiken zonder pijn ...

Heb ik weer.... Volgens de huisarts kan alleen rust aan de arm en bij extreme pijn wat paracetamolletjes helpen. Het gaat al steeds beter, ik hoop dat de arm weer klaar is als we a.s. vrijdag voor een lang weekendje met zijn tweetjes richting Hochsauerland in Duitsland gaan ...
    Volgende week vrijdag (11-7) weer naar de fertilliteitsarts voor onze tweede echo. Ik ben dan circa 10 weken dus ben benieuwd wat we dan allemaal al kunnen verwachten te zien ...

Al met al toch weer een lang verhaal geworden dus ik ga eerst weer kappen en hoop een beetje bij te blijven met lezen.

Groetjes,
    Gepie78

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Jeetje Gepie, dat is schrikken zo'n smakkerd! En ook van je baan lijkt me behoorlijk balen! Maar wel lekker dat je een lang weekend weg gaat, kun je ff lekker opladen.

@Anne, leuke reacties joh!

@Loeka, fijn dat je jezelf iets gerustgesteld hebt :D

18. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik lees dat er bandjes zijn voor de misselijk heid..mmmmmm heb ik nooit geweten!

gelukkig helpen bij mij de vsm tabletjes goed.
    verder weinig nieuws hier..voel me eigelijk wel goed.
    alleen veel dorst en veel plassen ;)

gisteren naar fiesta del sol in de stad geweest..
    waren 2 mensen die vroegen of ik zwanger was :confused:
    mmm staat het op mijn hoofd of zo ;)

maar inderdaad als ik zo in de spiegel kijk is het bij mij al bijna niet meer te verbergen.

hebben jullie al buikfot,s geknipt?

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Sonya heb vorige week een buikfoto gemaakt, maar is weinig op te zien, ja een hoop vet :) :p

20. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

zal toch wel mee vallen..
    ik moet hem nog maken ga het deze week proberen hahaha

Deel Deze Pagina