Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Het is ook lastig Sucre, de meeste werkgevers staan er namelijk niet om te springen om zwangere werknemers, Ik werkte tijdens mijn zwangerschap van Tim in het gevangeniswezen en op gegeven moment waren er 9 zwangeren in totaal, toen waren alle posten waar je niet met gedetineerden in aaraking kwam allemaal dus bezet door de zwangeren, waardoor de collega's weer gingen klagen dat hun geen diensten meer op de post konden draaien...

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ach, ze zoeken het ook maar uit dan. Ik hoef tot die tijd nog maar 3 nachtjes en gaat het niet, dan gaat het niet. Daarna doe ik het echt niet meer!

Bedankt he :D .

Ik ga even thee drinken. En dan vroeg naar bed, want morgen dagdienst nummer 5. Ben helemaal gebroken en moet er nog 2, zucht...

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Wij hebben ook af en toe zo'n babyboom hier op de afdeling. En ja, dat heeft consequenties voor onze collega's. Maar goed, jonge vrouwen krijgen meestal wel een keer kinderen, dat weten ze.

Spannend in de gevangenis! Werk je daar nu nog?

4. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nee helaas niet meer, ik ben officieel ontslagen per 11 juli aanstaande..

Doordat ik dus veel in het ziekenhuis heb gelegen met Tim en ze mij geen regelmatigheid konden bieden zagen ze maar 1 oplossing en dat was me de zak geven! Heel erg jammer, want ik had het onwijs naar me zin daar!
    Hun antwoord was: Je hebt getekend voor onregelmatigheid en het is niet eerlijk tegenover de andere moeders als we jou wel regelmatigheid geven, dus toen zei ik al: Ja ik heb OOK getekend voor een ZIEK kind natuurlijk?

5. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    goede avond!

hoe is het met jullie dames?
    ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles heb terug gelezen , sorry!
    hier gaat alles ok..
    Heb wel continu een misselijk gevoel over me heen en begin nu wat sneller moe te raken..

vanaf nu lees ik weer mee en probeer ik op iedereen te reageren

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn mannetje en schoonpapa hebben er ook last van.
    Bij schoonvader is het ook al 2x operatief verwijdert en ook op zijn kont.

7. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Goeie avond meiden,

Bah bah zo ben ik misselijk en zo is alles weer inorde heel raar.
    Heb vanmorgen die boek gekregen van MvM dacht dat ik hem pas op einde zou krijgen.
    Tja verder weinig temelden ga nu zo lekker op de bank zitten, lekker luieren.
    Spreek jullie wel weer.
    GR Knorretjuh

8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Je schijnt er een erfelijke aanleg voor te moeten hebben wil je het krijgen, en inderdaad een operatie bied geen garantie dat het niet terug komt..

9. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mobiel: dat is wel handig om te weten dat van die ploegendiensten, want ook ik werk onregelmatig. Ik ga woensdag weer de nachtdienst in en dan voor 3 nachten. Ben wel gewoon van plan om deze nog te doen, maar die van augustus misschien niet meer, want als het goed is ben ik dan meer dan 12 weken!
    Stom trouwens dat je ontslagen bent. Jij hebt er idd ook niet voor gekozen om een ziek kind te hebben!

@ Sucre: je moet goed voor jezelf zorgen hoor, want een anders doet dat niet voor je! Succes met die 2 dagdiensten nog!

X Esther

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi dames, nou ik geef het op om te proberen bij te lezen... Ik klets gewoon gezellig met jullie mee op de meest recente pagina's. Al het andere is toch weer 'oud nieuws'.

Wij hebben het grote nieuws dit weekend verteld aan onze ouders en broers, die waren helemaal verrast. Ze dachten allemaal dat wij eerst een ander huis wilden vinden. Ja, daar zijn we al een tijdje mee bezig maar het valt niet mee om iets betaalbaars te vinden in onze regio.

Het is wel zaak je kindje tijdig in te schrijven voor een kdv, want de wachtlijsten zijn lang. Vooral voor maandagen. Denken jullie ook aan inschrijven voor kraamhulp, want ook daarvoor zijn de wachtlijsten absurd lang. En die heb je tenslotte eerder nodig dan de kinderopvang :eek:

Hier ook steken, en het litteken van mijn ks trekt een beetje. Voelt niet als iets waar ik me zorgen over moet maken.

@Mieke8: Wij zijn twee weken naar een vakantiepark in Duitsland geweest, en hebben het erg naar ons zin gehad. Lekker uitgerust (mijn man had vrijwel alle avonden voor zichzelf ;) ;) ), beetje gewandeld, en gespeeld in het overdekte speelparadijs. Dat vond Daan helemaal geweldig.
    Leuke manier van vertellen aan je zus, en leuke reactie ook!
    Veel succes met je echo en de intake!

@marriedgirl: Wees maar niet te enthousiast met wensen dat je borsten sneller groeien, voor je het weet zit je met twee meloenen. Ik ging bij mijn vorige zwangerschap van cup C naar F :confused: (kwam ook doordat ik borstvoeding gaf)!

@Britt1: Welkom en gefeliciteerd!

@Waxientje: Kortademigheid en duizeligheid kunnen ook in het begin van je zwangerschap voorkomen, omdat je hart harder moet gaan werken om niet alleen jou maar ook je kindje van zuurstof te voorzien. Dus in principe is het onschuldig. Maar beter een keer teveel de dokter geraadpleegd, dan een keer te weinig.

@Caro31: Vervelend he, wachten op de echo! En heb je geen klachten, dan zou je graag willen dat je ze had. Heb je ze, dan ben je ze liever weer kwijt.

@Loeka: Het ene moment voel je wel wat en het andere moment niet. Zo'n periode krijg je ook nog zo vanaf een week of 10: de weken tussen het afnemen van je klachten en het voor het eerst voelen van je kindje. Dat is normaal, het hoeft niets te betekenen. Niettemin weet ik maar al te goed hoe onrustig je daarvan kunt worden. Sterkte, maak je niet ongerust. Het zal allemaal goedkomen, meid.

Over zwangerschapsdozen: ik vond de meeste dozen tegenvallen qua inhoud, een hoop informatie, kortingsbonnen en maar een paar echte leuke dingetjes. De doos die je bij C1000 kunt ophalen als je een geboortekaartje van je kind inlevert, die is pas goed gevuld. Die vond ik echt de moeite waard. Je komt door die dozen wel gelijk op allerlei mailinglijsten terecht, dus je brievenbus en mailbox stromen daarna wel aardig vol. Om maar niet te spreken over al die verkooptelefoontjes :( .

@iggylover: Bij mijn vorige zwangerschap begon je mijn buik zo rond 18 weken een beetje te zien. Vond ik zelf althans, mijn familie vond dat er nog niets te zien was. Nu zal mijn buik wel eerder zichtbaar zijn, aangezien alles al een beetje is 'voorbewerkt'.

@maatje: Veel succes morgen!

Over vreetbuien: Ik heb wel snel honger, maar echte vreetbuien... nee. Van te vet eten of snacken word ik zelfs misselijk. Ik was in de vakantie zelfs 2 kilo afgevallen (niet gek: geen alcohol, minder eten, bijna geen tussendoortjes). Mijn vreetbuien kwamen vorige keer aan het eind van de zwangerschap, maar toen kwam er daardoor ook wel een kilo per week bij. In totaal ben ik 25 kg aangekomen, ik hoop het nu een beetje beter onder controle te houden.

@tirtilisko: Bij mij helpt melk of yoghurt goed als ik misselijk ben. Misschien het proberen waard?

@mink: Vergist in de datum, nu al last van zwangerschapsdementie? ;)
    Fijn dat je het hartje hebt zien kloppen!

@Uk80: Fijn dat de armbandjes lijken te helpen! Ehm... smoesje... misschien dat het een nieuw type 'solidariteitsbandjes' zijn? Die heb je met 'Fight cancer' en 'Fight AIDS' en weet ik wat nog meer.

@suske13: Wat fijn dat alles toch nog goed zit, mooi plaatje ook! Kan me jullie blijdschap goed indenken. En haha troetelbeertjes... :) Die ken ik ook nog wel. Leeftijdsgenootje zeker? ;)

@Sucre: Bruinverlies in het begin van je zwangerschap kan geen kwaad.
    MvM komt bij mij ook morgenavond langs. Hopelijk gaat het nu wel goed met de containers, vorige keer werden ze bij mijn buurvrouw afgeleverd :rolleyes: . Die notabene net een kind had gekregen.

@noralien: Welkom terug van vakantie! Fijn dat je toch de bloeduitslagen heb gehad, en dat die er hoopgevend uitzien. Hier een lotgenote met 3 miskramen, ik ben nu ook voorbij de angstige 5e en 6e week en durf al een klein beetje te gaan dromen.

@Gepie78: Wat een pechvogel ben jij, balen zeg! Als een werkgever je echt graag wil hebben, neemt die je ook wel aan als je zwanger bent. En anders moet je je afvragen of je daar wel wilt werken. Ook veel sterkte met je blessure!

@mobielfreak: Succes voor je man in het ziekenhuis morgen, getsie lijkt me naar zo'n abces!

@Knorretjuh: Natuurlijk krijg je het boek van MvM aan het begin van je zwangerschap. Anders heb je er toch niets meer aan? :rolleyes:

Groetjes, Wendy

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ja en nu ben ik aan het klieren al vanaf april om een uitkering rond te krijgen, het gaat alleen niet zo makkelijk, omdat ik ambtenaar ben geweest natuurlijk, en daar gelden andere regels voor.. *zucht* Zo moet ik bv een werkgeversverklaring hebben enzo en dat heeft al problemen gegeven omdat hij steeds niet bij mijn werkgever aan scheen te komen..
    Als het goed is hebben ze 'm nu wel op gestuurd naar het Uszo (uwv voor ambtenaren) nu moet ik alleen nog mijn salarisstroken van april mei en juni opsturen en als het goed is is het dan eindelijk rond. Ik moet wel solliciteren naar andere banen, alleen heb ik dus geen flauw idee naar wat voor baan, heb altijd in de telecom gewerkt voordat ik het gevangeniswezen in ging, maar dan heb je dus ook avond dienst op koopavonden en werk je in de weekenden en dat wil ik dus niet meer, ik wil gewoon lekker de weekenden vrij zijn zeg maar.
    Nu vraag ik me alleen af, welke werkgever is zo gek om een moeder aan te nemen die een kind heeft waarmee ze regelmatig naar het ziekenhuis moet en die zwanger is en nu al last van bekkeninstabiliteit heeft?

12. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Hee meiden,

Jullie zijn echt niet bij te houden........

Hier is vanmorgen MvM geweest. Dus de kratten staan klaar! Ben af en toe wat misselijk, maar verder heb ik gelukkig nog steeds niet echt ergens last van. Nog 2 weekjes tot de echo. Maar ik heb al gelezen dat ik zeker niet de enige ben die hier ongeduldig voor is!

Groetjes,

Angela

13. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Zie trouwens dat er foto's zijn gemaakt van jullie buiken ziet er goed uit hoor. Als ik morgen een foto mee krijg wil ik hem graag in mijn album zetten. Maar zal hem wel niet digitaal krijgen denk ik. Hoe is dat bij jullie gegaan?

Mieke Wou je nog even succes wensen voor morgen.

Mobielfreak Ik heb je verhaal net gelezen. Wat een rare werkgever. Snap dat ze niet iedereen een voorkeurs behandeling kunnen geven maar net wat je zelf zegt je hebt niet gevraagt om een ziek kind. Kunnen ze dan helemaal geen begrip tonen. Hoop dat je een werkgever tegen komt die wel gevoel in zijn donder heeft en dat je snel een nieuwe baan mag vinden. Is trouwens thuiswerk niets voor je dan. Kan je zelf indelen wanneer je werkt.

Wenniepenny Je mag je toch pas aanmelden voor kraamhulp vanaf 12 weken?

14. Hoi, kruip nog even achter de computer. Alweer drie pagina's erbij :)
    @Gepie, wat balen van je situatie. Inderdaad wellicht iets bij een uitzendbureau proberen te regelen?

@Wenniepenny, bedankt voor de tip over de reclame als gevolg van de zwangerschapspakketten. Ik heb een bloedhekel aan ongewenste reclame. Gelukkig heb ik nog niet voor alle dozen ingeschreven.

15. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ndeel van thiswerk is dat je vaak met torenhoge stapels dozen in je huis zit :( En dat is niet bepaald handig met een kind wat kruipt in huis..

@ Angela: Als je het nu al niet bij kan houden, moet je eens zien hoe snel het gaat als we dalijk allemaal verlof hebben hihihihi

16. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Het moet even van me af , heb vandaag weer veel te veel gerookt dan goed is , verdorie toch he ! Ben zo pissed op mezelf dat ik het zo moeilijk kan laten , maar de zin erin blijft zo hard ! :oops:
    @Wenniepenny bedankt meid ! :)

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Loeka: Ik weet hoe je je voelt, het gaat soms gewoon ongemerkt ;)

18. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Hoeveel rook jij nu ? Eerlijk ?

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    goedemorgen ik slaap de klokjes rond :)

we hebben gisteren voor 250 euro aan hondenmanden en spelletjes voor de honden gehaald...
    wel leuk met draaiplateau's en schuifblokjes met koekjes eronder
    maar verrekte duur allemaal...
    leuk met roy naar de dierenwinkel

20. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    heey meis,
    het lukt mij ook nog niet om er helemaal vanaf te blijven, ik zit nu rond de zes sigaretten per dag terwijl ik voorheen een heel pakje wegstoomde dus ben wel fors geminderd, ik pak tussendoor een kauwgom of een pepermuntje als ik er trek in krijg, ga het wel overleggen met de verloskundige misschien weet die iets om er vanaf te komen

groetjes mirella

Deel Deze Pagina