Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rokende dames,
    Zelf heb ik nooit gerookt en ik vind het het smerigste wat er is. Maar ik weet wel van anderen dat het zeer verslavend kan zijn.
    Ik zou de rokende dames willen adviseren om toch te proberen helemaal te stoppen. Jullie weten vast zelf ook wel wat de gevolgen kunnen zijn van roken tijdens de zwangerschap. Voor het geval:
    http://roken.bewustekeuze.nl/nicotine.htm#Zwangerschap

Ik wil jullie hiermee niet aanvallen, maar ik moet het gewoon wel kwijt. Ik zou het zelf namelijk niet kunnen verdragen als iets met mijn kindje gebeurt door mijn eigen gedrag en gewoontes wat ik zelf had kunnen voorkomen.

2. Neggers

Neggers Lid

11 apr 2008
    36
    0
    0
    Dag rokende (en niet rokende) Dames,

ik wil toch even reageren op het laatste brichtje van caro73. Natuurlijk is roken niet goed. Maar iedereen weet dat intussen. Ik weet inmiddels wel (ondanks dat ik zelf niet rook en ook nooit gedaan heb) dat je beter een paar sigaretten per dag kunt roken als heel erg gestrest zijn van het niet roken. Stress is namelijk veel slechter voor een ongeboren kind.
    Daarnaast heeft mijn moeder (net als veel andere moeders denk ik) gewoon tijdens allebei haar zwangerschappen gerookt en zowel ik als mijn zusje zijn kerngezond.
    Dus dames als je kunt stoppen geweldig, maar in mijn ogen niet ten koste van alles.

Ik wil hiermee geen discussie op gang brengen, maar wel even aangeven dat de mening van caro73 ook wat genuanceerder te zien is.

Geniet vooral van de zwangerschap.
    Ik weet dat ik dat in elk geval wel doe met de tweede weer op komst. Want ook ik ben uitgerekend eind februari (als het goed is).
    Maandag 14 juli weet ik meer. Toch weer spannend tot aan de eerste afspraak bij de vk

3. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Goeie morguh!

Nog even over die boek van MvM.
    Normaal krijg je die als je klaar bent in die potten tepiesen toch? Tenminste zo heb ik de eerste keer wel de boxkleed gekregen.. achja boeien..
    Hoe gaat vandaag met jullie?

@Vaamrile suc6 met intake vandaag!

@Mieke8 en Maatje veel plezier vandaag met de echo !

Jaah nog paar dagen en dan naar vk, wil er zo graag heen(alleen al voor het hartje haha)
    Met de echo ga ik proberen of dat misschien in de vakantie kan, dan kan me vriend mooi mee.
    Ja weet die mensen hebben waarschijnlijk ook vakantie maar kan het proberen he.
    Wordt vandaag heerlijk weer ga straks lekker van genieten met me zoontje.
    Gr Knorretjuh

4. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Hey Ladies,

Ik rookte ook tot mijn positieve test en was net zo verslaafd als jullie. Mijn advies: kijk de Alan Carr DVD...of ga naar de trainingsdagen dat helpt echt! Mijn motivatie is dat mijn baby niet kan kiezen. En tja, stress is niet goed maar het is bewezen dat de verslavende nicotine na 3 tot max 5 dagen uit je bloed is. Het is een soort hongergevoel (onrustig) waar je je bij neer moet leggen. En dit wordt steeds minder tot het helemaal weg is. Tuurlijk denk je er nog weleens aan maar die hunkering is na een paar dagen weg. Iedereen moet het zelf weten natuurlijk er zijn inderdaad ook veel baby's geboren met rokende moeders. Succes in ieder geval!

Liefs Mickey

5. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Oh ja, iedereen een fijne dag gewenst! Ik zie dat er een aantal dames vandaag een echo hebben! Veel plezier! Wij gaan zo ook voor het eerst naar de verloskundige maar voor een intake (dus geen echo) Spannend!

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maatje, jij ook heel veel plezier bij de echo vandaag, hoe laat mag jij?

Vaam, jij succes bij de intake!

Mickey, jullie ook succes bij de vk!

Wenniepenny, klinkt als een leuke vakantie.
    En het blijft leuk om het grote nieuws te vertellen, dat ondervind ik nog steeds ;)

Knorr, ik heb mijn serviesje vorige week ook al ontvangen hoor.
    Dat was al na de eerste week piesen ;)

Hmmm, ik denk dat ik maar niet mee doe aan de wel/niet roken discussie ;)
    Ik ben tegen, maar als het je stress oplevert dan zal een vk ook zeggen dat je 2 sigaretjes wel mag.

Neggers, dan toch vast een welkom en gefeliciteerd.
    Je komt hier dus wel meekletsen neem ik aan :D

Mobiel, misschien ook eens informeren bij een uitzendbureau naar de mogelijkheden zoals jij ze zou willen.

Ik heb gelezen dat je bij sommige kdv ook pas vanaf 13 weken kunt inschrijven.
    Ik ga eens googlen naar kraamhulp hier in de buurt en ook eens informeren.

Ik heb vandaag lekker een rustig dagje.
    Ga eens even de ramen op het dakterras lappen en lekker van het mooie weer genieten.
    Nog 2 cadeautjes nodig, iemand een tip voor een meisje dat 6 word.

7. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Ik rookte voor de test een pakje perdag. Nu ik weet dat ik een wondertje in mijn buik heb neem ik af en toe een heisje van manlief. Omdat mijn stoelgang heeeeeeel slecht is kreeg ik het advies om 'sochtend te roken ik rook dan een half sigaretje. Rook denk ik 1 1/2 per dag. Weet dat het slecht is maar niet naar de wc kunne is ook niet goed.

Mieke ik moet om 15:00.

Hebben zo eerst feest van justin op school ivm zijn 4e verjaardag.

Als de echo goed is vanmiddag ga ik gelijk kijken voor zwbroeken. Krijg niets meer dicht gebruik nu een riem omdat ik de knoop los laat. Zit niet echt lekker.

8. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Hoi dames,

Ik zou vandaag gaan bijlezen. Maar ben net gebeld door mijn werk. Er moet een crisisteam opgezet worden, en wel vandaag nog. Dus ik ben weer de gelukkige en mag gaan werken.
    Wel jammer, had wel zin om van dit weer te gaan genieten.

Groetjes Anne

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    pfffffff rook gelukkig niet en mn man is 5maanden geleden gestopt dus blij toe

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb vanochtend een auto-ongeluk gehad. Het is alweer een paar uur geleden, maar ben nog aan het nashaken. Zelf ben ik ongedeerd, mijn auto zit wel helemaal in elkaar, wellicht is hij total-loss.

Ik ben frontaal/van de zijkant aangereden door een tegemoetkomer. ik reed al helemaal in de berm, maar nog reed ze me aan, gelukkig reed ik niet al te hard, anders was ik van de dijk gelazerd.

Politie gebeld, maar die komen niet als alle betrokkenen ongedeerd zijn.
    Mijn man heb ik uiteraard ook gebeld en die was er binnen 10 minuten. Via verzekering bergingsbedrijf gebeld en die waren er met een uur, mn auto is nu naar een reparateur gebracht. de schade zal daar getaxeerd worden.

Ga straks de vk even bellen, heb zelf niks, maar heb wel een klap gehad en veel stress ervaren, kan nooit goed zijn denk ik. Wellicht kan de vk me gerust stellen.

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oeps Marriedgirl, dat is echt schrikken zeg.
    Wat een stom mens die ander zeg. Was vast een hele rare situatie als ze al in de berm reed?
    Sterkte en idd maar even de vk bellen.

Maatje, nog of vast gefeliciteerd met Justin dan.
    Veel plezier met zijn feestje ;)

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Was ook een hele rare situatie, ze zat echt niet op te letten. Heel eng was het.

Heb net de vk gebeld en die zei dat het nog zo klein is en goed 'ingepakt' zit dat het verder weinig kwaad kan (tenzij het sowieso al niet goed zit/zat). Ze maakte er wel een aantekening van. Morgen nog steeds gewoon intake en dan wordt afspraak voor echo gemaakt.

13. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ben ik al mee begonnen. Ik wist het van een vriendin en dacht laat ik maar eens bellen. Ze heeft een test gedaan en ik had zeker voldoende HCG om mee te kunnen doen.
    Wel enorme stinkflessen zeg! Als je nog niet misselijk was, dan wordt je het daar wel van, haha! Weet je dat je, als je een achterom ofzo hebt, ook de flessen in de tuin kunt zetten? Heb ik vanmorgen voor het eerst gedaan (oftewel mijn man heeft de flessen van zijn "zeikwijf" vakkundig bij de container geplant) en het werkt prima.

Oh en ik heb trouwens niet het boek genomen, maar de DVD van MvM. Leek me leuker voor mijn man.

Hier verder alles goed. Slaapdienst gehad dus lekker verrot, maar de rest van de dag vrij en morgen en overmorgen ook!

Morgen met een vriendin naar Pernatal. Ze heeft drie kinderen, waaronder eentje van 3 maanden en die moet nodig nieuwe kleren! Kan ik mooi alvast even een beetje meespieken.

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Goh Marriedgirl, dat moet effe schrikken zijn geweest ja! Laat ik je alvast een beetje gerust stellen...bij een dagje stress zal er niks gebeuren hor. Het gaat om mensen die dagenlang in de stress zitten. Wel blij te horen dat je zelf niks hebt zeg!

Mieke en maatje: veel plezier met jullie echo!

Oh en Mieke, die bandjes lijken toch wel te werken hor. Niet dat de gehele misselijkheid verdwenen is, maar ik kan weer 'normaal' functioneren. Ben erg opgelucht daardoor. Ben wel ontzettend moe en loom, maar dat is beter dan misselijk ;).

Ik ben net naar de vk geweest en de meeste gegevens stonden er nog allemaal in, dus de vragenlijst was zo gedaan.
    Mobiel wil jij de volgende afspraken even voor me op de lijst zetten?
    21 juli 2e echo, 24 juli controle vk en 19 augustus controle vk.

Wel leuk, want op de 24ste is er toch nog even tussendoor gepland (ik ga namelijk de 26ste op vakantie). Anders zou het te lang gaan duren. Ze wil dan toch nog even proberen of ze het hartje al kan horen (geen garantie natuurlijk, want dan ben ik pas 11 weken en 1 dag). Toch leuk! Al vind ik de echo die ik 3 dagen van te voren heb toch wel de belangrijkste. Als die goed is kan ik met een gerust hart op vakantie.

En ik zag dat de rookdiscussie weer aan de gang is ;). Tja, goed is het natuurlijk niet voor de baby, maar dat weet iedereen wel. Ik ben gelukkig al sinds de vorige keer gestopt. Maar heel veel baby's zijn natuurlijk gezond op de wereld gekomen, waarvan de ouders rookte.
    En belangrijk om te stoppen is toch wel dat je het ook voor je zelf en je eigen gezondheid doet, anders is stoppen nog moeilijker. Voor de 'proberen te stoppen' dames, Veel succes!

En knorretjuh, even een vraagje meid? Jij schrijft het volgende:
    Jaah nog paar dagen en dan naar vk, wil er zo graag heen(alleen al voor het hartje haha)
    Met de echo ga ik proberen of dat misschien in de vakantie kan, dan kan me vriend mooi mee.

Je bent dan 8 weken en 3 dagen....dan horen ze nog geen hartje via de doptone meid :(. Of krijg je met je intake ook een echo misschien? Want dan kunnen ze het je wel laten zien.

15. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Voordeel dan is dat ik er de tijd voor heb, nu moet ik ook nog werken tussendoor. Maar ik blijf mijn best doen, zal alleen niet overal op reageren, maar ook dat komt waarschijnlijk wel goed!

16. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @marriedgirl: jeetje, ik kan me goed voorstellen dat je erg geschrokken bent en dat je je af vraagt of het geen consequenties heeft voor je beebje. Goed van je dat je even de vk gebeld hebt! Misschien ben je nu wat meer gerustgesteld. Soms vraag ik me ook wel eens af wat mensen allemaal doen als ze achter het stuur zitten?

@Anne: daar gaat je dagje lekker relaxen! Succes op je werk!

@ alle mensen doe vandaag een intake hebben of echo: veel succes! Jeetje en ik moet nog 2 weken wachten. Ik wil ook naar de vk! Ben er al wel achter gekomen dat ik over 2 weken eerste een intake krijg en dat dan daarna de afspraak voor de echo wordt gemaakt! Sorry hoor, ben al een beetje jaloers op die mooie echo's ! ;)

@neggers: welkom hier! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@alle meiden die roken: ik heb ook gerookt tot begin april. Ik had op een dag een gesprek met een patiënt en die vertelde dat hij van de ene op de andere dag gewoon gestopt is. En toen dacht ik: wat hij kan kan ik ook en dus ben ik ook van de ene op de andere dag gestopt. Zeker omdat we toen ook al bezig waren met proberen zwanger te worden. Binnen 48 uur is de nicotine uit je lichaam en dan is het alleen maar de gewoonte van een sigaretje roken waar je last van hebt. Misschien dat jullie hier iets aan hebben. Ik wil niemand veroordelen en ik weet hoe het is, maar ik moet zeggen dat het me weinig moeite gekost heeft en nu denk ik: dit had ik veel eerder moeten doen! Succes dames!

Nou hier gaat eigenlijk alles goed. Ik zit nu heerlijk buiten onder de parasol met de laptop. Vanochtend lekker een grote ronde gelopen met de hond. Wilde eigenlijk op de crosstrainer, maar was wat misselijk en toen leek me dat niet echt een goed idee. Vannacht wel weer lekker geslapen en ik droom me toch veel! Sommige van jullie hebben dat ook he?
    Met de vermoeidheid valt het wel mee. Moet vanmidddag gaan werken tot vanavond 23 uur en ben benieuwd hoe ik me dan voel. Zal dan wel afgebrand zijn denk ik, maar ach, dat zien we dan wel weer.

Ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit of ik wel/niet mee moet doen met moeders voor moeders. Vraag me af of dat wel zin heeft met onregelmatige diensten. :(:

X Esther

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Eppie25: bij MvM zullen ze zeggen: ELKE DRUPPEL TELT ;). Maar je moet lekker doen wat je zelf wilt joh. Niemand die je daarover aanvalt hor.

18. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    @ Marriedgirl: Jeetje, dat is schrikken! Gelukkig heb je verder niets. Ik denk dat de vk je inderdaad wel een beetje gerustgesteld heeft. En als je er toch morgen (toch?) naartoe moet dan kunnen ze dan ook even alles checken, voor zo ver dat nu al mogelijk is. In ieder geval heel veel sterkte!

@ Eppie: bij mij is MvM gisteren geweest, en zij zei ook dat ik het gewoon moet doen als het mij uitkomt. Ze zijn blij met elk beetje dat ze krijgen. Ik denk dus dat ze van onregelmatige diensten geen probleem maken. Je kunt ze eventueel ook even bellen en het vragen, kun je dan altijd nog kijken of je het wilt.

19. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Vaam: nee dat snap ik en heb aan de ene kant ook wel dat ik andere vrouwen wil helpen, maar goed ik kijk nog wel!

X Esther

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Eppie, ik heb vannacht ook weer heel onrustig geslapen en gedroomd, natuurlijk ging dat weer over de echo van vanmiddag.
    Pfff zal blij zijn als dat voorbij is hoor.
    Nou ja en mannetje hield me ook uit mijn slaap.
    Die was wezen borrelen met een vriend en door de drank ligt hij echt voor pampus en te snurken :evil:

Vaam, heb jij nog tips die handig zijn te vragen aan de vk?

Deel Deze Pagina