@Mieke: ik kan me voorstellen dat je dan onrustig slaapt! Heb je je mannetje niet even een ram gegeven ofzo ! Mama's to be moeten goed slapen hoor hihi! Ik kan ook niet slapen als mijn man ligt te snurken en dat doet hij meestal als hij op zijn rug ligt, dus dan draai ik hem op zijn zij! daar merkt hij niet eens iets van. Veel succes vanmiddag! X Esther
Het meeste wordt volgens mij wel door hen behandeld. Maar 1 tip...vraag alles wat maar in je op komt. Evt onzekerheden over bepaalde pijntjes ofzo. En misschien wil je al wat weten over de kraamhulp en waar te bevallen (dit wordt meestal al wel standaard besproken). En voor jou nog effe wachten he....16:30 uur toch? Zenuwachtig? Vast wel een beetje of misschien toch heel veel . Ben benieuwd! Het zal vast allemaal wel goed zitten.
ja zeker wel al een beetje zenuw. schoonmoeder belde me net, ze zegt, nou oma en tante zijn hier vanmiddag, mochten jullie na de echo nog het nieuws willen vertellen... dan weten jullie dat ze er zijn, hihihihihi maar zegt ze, ik hou mijn mond hoor dat van de kraamzorg heb ik idd genoteerd. bevallen en borstvoeding, ach ja dat zullen we ook bespreken. wil combinatie doen van bv en fv en in het zkhs bevallen.
@ Dayenne: thanx voor de geruststelling. @ Britt: welkom en gefeliciteerd! @ Waxientje: wat rot voor je die duizeligheid en kortademigheid. Kortademigheid heb ik ook, maar komt waarschijnlijk door gebrekkige algehele conditie, ben nog maar sinds ik het weet gestopt met roken. Misschien moet je wat meer zout (e dropjes) eten voor de duizeligheid? @ Mieke: leuke reactie van je zus en zwager zeg! Succes met je echo vanmiddag, komt vast goed. @ Tirtilisko: fijn dat je zo'n goed ontmoeting met je familie hebt gehad. Kan me voorstellen dat je er erg emotioneel van werd. @ Marriedgirl: succes morgen met bloedprikken en intake enzo. Ik wou dat ik van die vreetaanvallen had. Ik krijg geen hap door mijn keel, geen eetlust, beetje misselijk, moet echt superlangzaam hapje voor hapje eten... Tip: doe je weegschaal weg. ik heb er ook geen, anders zou ik er vrees ik echt elke dag opstaan.... Je lichaam heeft nu toch gewoon kennelijk andere dingen nodig? Jeeeemig, lees alles achter elkaa en zie nu dat je een ongeval hebt gehad. Wat erg. Ik heb 3 jaar geleden op de snelweg mijn auto total loss gereden en zelf rijd ik sindsdien in elk geval heel anders, want ben toen ook onwijs geschrokken. Je moet er rekening mee houden dat je morgen flinke spierpijn kan hebben, voel je nu niet, vanwege je adrenaline. Sterkte en 1 tip: zo snel mogelijk weer gaan rijden ivm angst. @ Suske: jemig wat een zorgen heb je gehad. Ik ben erg blij voor je dat je toch een heel goede echo hebt gehad! @ Mink: jaaaaaah, ook een goede echo! @ Loeka: het schijnt zo te zijn dat het plotseling verschijnen en verdwijnen van je zs-klachten niets hoeft te betekenen hoor. Genit er nou maar even van dat je je (nog) goed voelt! @ Gepie: jemig wat een pech heb jij zeg. Nou ja, je bent niet de enige, mijn vriend had hetzelfde vorige week. Kan je wel voorlopig even wat rustiger aan doen, wel goed in de eerste drie maanden van je zwangerschap. Veel plezier op jullie weekend alvast en sterkte met je arm. @ Sucre: bij mij komt MvM ook morgenochtend. Enne, let goed op jezelf met dat werk. Een vriendin van mij was zo ziek tijdens 2 van haar zwangerschappen dat ze uberhaupt de eerste 3 maanden niet werkte, ook niet overdag! Over dat roken. Ben zelf in 1x gestopt. Voel me zo ellendig dat ik ook echt geen zin heb in roken.... Gister ook aan mijn moeder het nieuws verteld. Over de telefoon . Mijn moeder is alleen en nogal veel met zichzelf mee bezig. Ze zei dat ze dus voorlopig geen tijd had om langs te komen, dus toen dacht ik: dan zeg ik het nu maar gewoon. Huilen natuurlijk enzo. Dat wekt bij mij dan toch irritatie op. Maar goed, dat komt ook omdat onze band niet zo nauw is sinds mijn ouders gescheiden zijn. Nou ja, nu komt ze in elk geval zaterdag wel. Wel leuk: gister belde mijn vriendin die eerder al 2 miskramen had. Ze is nu 13 weken zwanger en het gaat goed. Ik natuurlijk gillen : ik ben OOK zwanger. lachen samen!
Te veel drop wordt afgeraden hoor! hou daar rekening mee Noppie, jammer dat je band met je moeder niet meer zo sterk is. Zo met een zwangerschap is dat toch altijd erg leuk. Maar wel super dat je nu met je vriendin samen kunt zwangeren!
Dank jullie wel voor alle lieve reacties! Ik meld morgen inderdaad sowieso bij mijn intake dat ik een ongeluk heb gehad (en dat heeft ze al als aantekening genoteerd dus), wellicht kunnen ze wat extra checken ofzo. Ben op zich wel gerustgesteld, maar ben wel erg geschrokken, en heb zoiets van het zal nu toch niet mis zijn he? Mijn vader zei, nee joh, die beeb dacht alleen 'zo wat een klap, maar ik lig lekker'... lief he! We zien het wel, ik kan er nu toch weinig extra voor doen of laten. Mocht het mis zijn, dan is het kwaad al geschied. Iedereen die vandaag intake of echo heeft, heel veel succes/plezier!
@Mieke: ja de neus dichgt knijpen kan idd ook altijd! @Noppie: wat jammer dat je niet zo'n goede band hebt met je moeder. echt vervelend dat je niet goed kan eten. Snap ook data ls je misselijk bent dat je dan geen zin hebt om te eten. Ik word dus ook misselijk als ik niet eet: dus als ik misselijk word ga ik juist wel wat eten. Probeer ook echt gezond te eten: veel groenten en fruit en probeer ook echt aan 2 melkproducten per dag te komen. Mijn rijstkorreltje zorgt er toch echt wel voor dat ik op let met wat ik eet! X Esther (die geen zin heeft om direct naar het werk te gaan!)
Hallo allemaal, ik kom ook weer eens even kijken hier. Vandaag een dagje vrij, dus alle tijd om even rustig alles bij te lezen en te reageren. Tirtilisko, fijn voor je dat de ontmoeting zo geslaagd is geweest! Dat moet een heel goed gevoel geven! Caro73, leuk dat je oma het nu ook weet. Ja idd, een hele andere tijd dan vroeger. Vroeger was het ook veel gewoner als je zwanger was, het hoorde er gewoon bij. Mieke, leuk is dat he om het nieuws te gaan vertellen. Wij bedenken ook steeds hoe we het gaan vertellen. En idd... vantevoren kun je er al lol om hebben! Daantje, vervelend dat je zo misselijk bent! Hoop dat zo'n bandje helpt. HJ1977, geweldig verhaal over die kinderwagen. Mijn moeder is ook al helemaal wild ervan. M'n vader moet het eerst allemaal nog zien... nuchtere man. Maatje en Mieke, succes vandaag met de echo! Waxientje, gelukkig lijkt het niets ernstigs. Succes bij de vk vanavond! Loeka, ik voel ook weinig. Ene dag meer dan de andere, maar de laatste dagen veel minder dan in het begin. Ook ik maak me er wel zorgen om. Je hebt er toch geen invloed op en we moeten er maar vanuit gaan dat het goed gaat. Suske, van jouw verhaal krijg ik weer een beetje moed! Thanks! Fijn dat alles goed was! Mink, gefeliciteerd met je goede echo! Noralien, fijn dat je HCG-gehalte goed was! Succes morgen met de echo. Anne, leuk die reacties van je ouders en oma! Gepie, hoe is het nu met je arm? Je hebt wel een flinke smakkerd gemaakt zo te lezen! @ buikfoto's - nee, hier nog geen foto gemaakt. Wel kijk ik elke dag even in de spiegel of je al wat kunt zien. Nog niet echt helaas. Mobielfreak - wat vervelend voor je vriend. En ieuw... dat lijkt me ook echt niks om de wondverzorging te moeten doen. Wenniepenny, bedankt voor de tip over het tijdig inschrijven voor kraamhulp. Loeke, stop met roken... dan baal je ook niet meer. Ik weet wat het is hoor. Ben wel meteen gestopt toen ik positief testte. Was al vaker gestopt, maar nooit langer dan een paar maanden volgehouden. Nu gaat het me vrij makkelijk af gelukkig. Toch mis ik het soms wel, maar voor mezelf vind ik dat ik geen keuze heb eigenlijk. Vaam, succes met je intake (oh, lees nu dat je hem al gehad hebt) Leuk dat je de 24e nog even tussendoor kan. Maatje, gefeliciteerd met Justin! Anne, balen dat je moet werken met dit mooie weer. Marriedgirl, getsie, wat een schrik en wat vreselijk eng! Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen. Gelukkig heeft de vk je gerust kunnen stellen. Eppie 25, ja ik droom ook veel en de gekste dingen! Iggylover, leuke foto's van je trouwdag. Mieke, ik knijp mijn man's neus ook altijd dicht als hij snurkt. Het helpt wel. Noppie, jammer dat de band met je moeder niet zo geweldig is. En geweldig nieuws van je vriendin. Samen zwanger zijn is natuurlijk super. Drie vriendinnen van mij zijn ook zwanger, maar alle drie in augustus/september uitgerekend... snel al dus. Met mij is alles verder prima, maar ja... toch wel onzeker. Gelukkig duurt het niet lang meer voordat we de echo hebben. Aankomend weekend gaan we lekker even met z'n tweetjes weg. Even de boel de boel laten en lekker relaxen samen. We gaan naar Giethoorn. Mijn schoonouders hebben daar een stacaravan aan het water met boot en wij mogen daar ook af en toe gebruik van maken. Is echt genieten daar, dus heb er heel veel zin in! Hopelijk is het een beetje mooi weer. Nou, ga de tuin weer even in en lekker genieten van het mooie weer!
@ Mieke: oh, mijn moeder neemt altijd zoute drop voor haar lage bloeddruk vandaar. Wist niet dat het niet mocht tijdens zwangerschap.... sorry! Over mijn moeder: we houden veel van elkaar, maar na de scheiding zit ze nogal in een slachtofferrol en is erg op zichzelf gefocussed. Gelukkig gaat ze in september met pensioen, dus misschien krijgt ze dan weer wat meer aandacht voor de mensen om haar heen. Ze maakt mijn vader veel verwijten die ik onterecht vind. Daar kunnen we niet over praten, dan is het ruzie. Daar praat ik dus ook niet over en dan gaat het wel hoor, maar ja, ik vind haar gewoon nogal egocentrisch, wat maakt dat er van mij uit gevoelsmatig toch een afstand is. Heb net ook van die poslbandjes gekocht. Heb ze maar gewoon aangedaan achter de compu.... Nu maar hopen dat er niet teveel collega's binnen komen vallen .
Zo weer wat extra bijgelezen, had ik toen straks nog niet gedaan. @Noralien: wat fijn dat ze je toch doorgegeven hebben dat je HCG op peil is, dat moet toch een klein beetje rust geven neem ik aan. @mink: fijn joh een goede echo, geniet er lekker van! @Noppie: wat vervelend meid, dat je moeder meer aan zichzelf denkt. Hoor het helaas vaker bij gescheiden paren met kinderen die volwassen zijn. Vaak willen ze weer zo snel mogelijk gelukkig worden en stellen zichzelf voorop. Gelukkig komt ze nu toch een zaterdag en beseft ze hoe belangrijke periode dit voor je is. @Mieke: aan mij vroegen ze ook of ik bv of flv wilde geven. En aangezien ik flv koos, wilde ze ook graag weten waarom. En ze vroegen ook waar ik wilde bevallen. Dus ik neem aan dat alles aan bod zal komen . En hoe is het met je zenuwen?
Noppie, dropjes mag wel hoor, het is niet zo dat het gelijk verboden is Maar het is slecht voor de bloeddruk en bij zoute drop houd je natuurlijk vocht vast, dus met mate! Vaam, het gaat wel, nog een uurtje, ga maar even in de zon. Begin het nu wel een beetje eng te vinden eigenlijk. Het gekke is dat je er al die weken naar uit kijkt en als punt bij paaltje komt vind ik nu de confrontatie met het beepje in mijn buik wel een beetje eng worden. Meer omdat het nu echt bevestigd gaat worden en er geen weg meer terug is. Ook al wil ik het natuurlijk dolgraag hoor, zo is het ook weer niet. Maar zo voelt het wel even. Heb net een leuke zonnehoed gekocht voor de vakanties straks. Moet natuurlijk oppassen met je gezicht in de volle zon en een baseball petje vind ik niet altijd even elegant
Nou Mieke, ik ben erg benieuwd. En niet bang zijn joh, straks zie je een heel klein wondertje in je buik en dan ben je meteen verliefd . Veel plezier!
hoi dames! Daar ben ik ook weer even,ga maar eens eventjes wat bijlezen.. eigenlijk is het buiten veels te mooi weer om binnen te zitten maar ben benieuwd naar alles...
Hoi Lot22, Je kunt volgens mij op je gemak bijlezen, want het is idd rustig hier met dat mooie weer! En ik zit hier maar op kantoor...te..eh...eerlijk gezegd...te niksen .