Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Waarom doen mijn borsten niet meer zo zeer ? Ik heb zoooo slecht geslapen door me zorgen te maken he .. :cry:

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Thanks meiden, hihi al doende leert men toh?

Loeka, maak je toch niet zo druk meissie.
    Ik zie je hier iedere dag terug met alleen maar dit soort berichtjes.
    Dit is niet goed voor jezelf en voor je beep.
    Nog 2 nachtjes slapen en je hebt je echo.
    Probeer daar naar toe te leven op een positieve manier en niet al te negatief.
    Het is niet verkeerd of kwaad bedoelt, maar je maakt jezelf zo gek.
    Je kwaaltjes kunnen per dag verschillen.

3. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hey Loeka,

Het kan zijn dat je minder melkklieren aanmaakt dan een ander, waardoor je borsten minder pijnlijk zijn. En gelukkig nog maar een paar daagjes en dan weet je meer toch? Sterkte ermee en jezelf niet gek lopen maken hor.

@knorretjuh: Hey meis, ik heb je even geleden hier ook een berichtje gestuurd, maar volgens mij ben je nog niet bijgelezen ;). Jij had het erover dat je het hartje zou gaan horen bij de intake? En ik vroeg je of je dan een echo kreeg ofzo, want je kunt het hartje officieel pas bij 12 weken horen. In sommige gevallen vanaf 10 weken. Maar jij bent zo te zien pas in de 8 weken en dan kunnen ze m.b.v een doptone niks horen.

4. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Heel herkenbaar hoor! Ik zou ook het liefst de hele week testen om mezelf ervan te overtuigen dat ik nog HCG aanmaak.
    Het valt me mee, ik kan mezelf nog aardig inhouden.

Ik vind het inderdaad ook opvallend dat er op dit forum zo leuk op elkaar gereageerd wordt. Heb ik wel eens anders meegemaakt.

Ik heb erg gelachen op mijn werk gisteren. Ik werk met verstandelijk gehandicapte mensen, vrij hoog niveau.
    Op een gegeven moment zat ik met een paar mensen tv te kijken en kreeg ik een beetje last van mijn rug. Ik strekte mijn rug even en ging een beetje onderuit zitten, zegt 1 van de bewoners (een autist nog wel): "haha, Ellen, lijkt wel of je in verwachting bent. Toen ...(collega) een kindje in haar buik had, zat ze ook zo raar."
    De andere bewoners en ik moesten er erg om lachen. Ik heb er verder weinig op gezegd. Straks verspreek ik me nog!

5. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    goede morgen allemaal!

er is weer lekker gekletst...
    gezellig zeg!
    Moet wel bekennen dat ik het erg moileijk en veel vind om op alles en iedereen te reageren...
    Daarom gooi ik een paar onderwerpen in die mij zijn bij gebleven ok?
    Sorry als ik wat vergeet!

Roken:
    Blijft een moeilijk onderwerp vind ik.
    Ik ben bij stef dus accuut gestop toen ik wist dat ik zwanger was. Ik rookte 10 pakjes in de week.
    Kan wel zeggem dat ik het er erg zwaar mee gehad heb, maar de reden voor mij was: Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets mis zou zijn bij het kindje waar van IK zou denken dat het door mijn roken kwam! (hoeft niet te zijn dat het daardoor komt hoor)
    Ik hoop dat het de dames lukt om of te stoppen of minder te roken en zich toch een beetje prettig te blijven voelen!
    Zet hem op!

Zwangersschapskleding:
    ik kan dus geen broek meer in....
    echt zwaar irritant, dus ik heb gewinkeld gisteren en de nodige nieuwe broeken aangeschaft. Tis overal uitverkoop.
    Ik ben bij de promiss goed geslaag en heb ook nog wat bij de prenatal gekocht!
    En moet zeggen: heerlijk!

Ale meiden die een echo of controlle hebben gehad!
    Ik las alleen maar positieve verhalen, wat fijn zeg!
    is een enorme geruststelling! Toppie!

Wie vandaag naar de verloskundige/ echo moeten heel veel succes!

Kwaaltjes:
    mijn misselijkhied verschilt veel per dag en per moment... Wat fijn om te horen dat die armbandjes werken!
    zelf heb ik last van obstipatie en in combinatie met aambeien is het erg vervelend en pijnlijk!
    Ik ben net maar lactulose gaan halen, ik hoop echt dat het werkt!

kraampakket:
    Inderdaad is het kraampakket ook nodig als je in het ziekenhuis bevalt!
    Ik heb een keizersnee gehad, maar kon toch nog een aantal digen erg goed gebruiken, alos dat kraamverband en zo...
    Vaak zit er ook nog wel iets leuks bij...

ben het voor de rest effe kwijt , sorry!

allemaal een hele fine dag!

6. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    @ Loeka: Mijn borsten doen ook niet zo zeer hoor. De ene dag voel ik ze wel, de andere dag weer veel minder. Mijn schoonmoeder vertelde dat ze helemaal niks heeft gevoeld in de eerste weken van haar zwangerschappen, een collega van mij voelde ook helemaal niks. Toch allemaal heel gezonde kinderen gekregen en ook borstvoeding gegeven. Daarnaast is stress heel slecht voor de ontwikkeling van je kind.

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mama van stef, ik zou de lactulos maar weer snel terug brengen naar de winkel.
    Ik had dit ook gekocht omdat ik ook zo'n last had.
    De dag na eerste inname had ik vreselijke buikkrampen niet normaal zo pijnlijk.
    Ben die dag naar de huisarts gegaan om het met hem te bespreken en hij raadde lactulose echt af, ook al staat het in de bijsluiter dat je het mag.
    Hij vind het toch wat te zwaar.
    Hij heeft me zakjes suikervrije vezels voorgeschreven.
    Die zakjes los je op in een glas water of sap en drink je op.
    Smaakje sinas of lemon en bij mij helpt het prima.
    Zo heb ik ook meer het idee dat ik een goed 'natuurlijk' middel gebruik!

Maar je moet maar kijken wat je doet, maar de lactulose raak ik niet meer aan ;)

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    HJ, wat een leuk verhaal zeg zo op je werk.
    Waarschijnlijk voelen ze het toch wel aan op een bepaalde manier op hun manier.

9. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Hoi Zwangere Dames!

Dat met die broeken herken ik ook nu al. Ze passen nog wel, maar mijn buik is zo gevoelig dat niks lekker zit. En overal vetribbels bovenuit vind ik ook erg irri! Heb nu maar mijn te grote broeken weer van zolder gehaald. Echt een zwangerschapsbroek kopen durf ik nog niet, misschien na de echo :)

Vandaag komt MvM voor het eerst de kratten halen, krijg zo het serviesje! leuk!
    Maar tis wel een gedoe hoor, al dat plassen in die kannen. Nouja, voor een goed doel hè.

Zijn jullie ook zo moe? Na een halve dag werken ben ik afgepeigerd, lig al tegen 21.00u in bed en kom maar niet bijgeslapen.
    Hopelijk is dat gauw over wat over een paar weken moet ik zo ontzettend veel werken ivm de vakantie.

Zo en nu ga ik gauw nog even stofzuigen, ben 2 dagen vrij en mijn zus komt logeren met de kids!

10. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    Ff een vraagje, waar kan je die bandjes tegen misselijkheid halen?

11. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Hmmm volgens mij ben ik idd in de war dan :oops: schuif het wel ff op zwangerschapdemensie haha.
    Nu je het zegt volgens mij was het ook met 2de afspraak bij de vk dat ik hartje hoorde.. Want bij intake toen was me vriend mee en bij de 2de afspraak kon hij niet mee heb toen hartje opgenomen met me mobiel, ships had me net zo verheugt haha nou ja.. Hopelijk kan ik de echo heel snel heen haha :)
    Ben wel beetje aan het baluh... Maar bedankt! Anders was de teleurtstelling vast groter lol
    Gr Knorr

12. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @HJ: leuk joh op je werk! Wel grappig dat ze dat van een andere collega herinneren en dat nu op jou toepassen...en ze hebben nog gelijk ook ;) hihi.

13. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Bij de etos als ik het goed heb.
    Gr Knorr

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, maar als je er pas daar achter zou komen dan was de teleurstelling dubbel zo groot ben ik bang. En even over die echo...ik heb bij mijn vorige zwangerschap gebeld naar het ziekenhuis voor de afspraak en die zeiden dat ik diezelfde dag nog kon komen als ik zou willen :confused: . Ik ben toen de volgende dag al geweest en was toen 9 weken. En als je heeeeeeeeel vriendelijk doet en vraagt of het misschien op een zo'n kort mogelijke termijn kan i.v.m vakantie ;) ofzo, dan plannen ze je vast snel in!

15. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Bij ons doen ze alleen echo in zkh als er wat mis is anders doen ze dat gewoon boven bij de vk.
    Vk praktij en echo zitten bij elkaar in tenminste bij mij. Als ik vrijdag bij vk ben geweest kan ik zo naar boven lopen om nieuw afspraak temaken.
    Zit nu toch stiekum tedenken om vast afspraak temaken daar ... zal ik het doen haha.
    Gr Knorr

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @knorretjuh: waarom niet? i.v.m. aankomende vakantie's misschien nog helemaal niet zo'n gek idee. Nee heb je...ja kun je krijgen toch!

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Zijn er nog meer dames die de hele dag op kantoor zitten, met dit supermooie weer? Ik wil naar buiten!

Ach ja, moet iets te klagen houden he!

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mieke: wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat de intake bij de vk goed gegaan is!

@Lot: jeetje, dat is ook stom zeg. Waarom heeft zij geen opzegtermijn dan? Ja en probeer maar eens ergens een oppas vandaan te toveren! Succes hiermee.

@Maatje: ook jij had een goede echo zie ik. Ja mijn kleding zit ook al wat te strak, dus draag veel leggings en jurkjes erover heen. Zou zo niet weten waar je voor een leuke prijs zwangerschapskleding kan komen!

@Waxientje en Enna: ja die vermoeidheid. Het is toch wat he? Bij mij is het de ene dag erger dan de andere dag. Gisterenavond op het werk had ik het ineens helemaal gehad! Probeer dan toch wat op tijd naar bed te gaan!

Loeka: meis, probeer je niet zo'n zorgen te maken. Weet dat dat misschien makkelijker gezegd dan gedaan is, maar van die negativiteit ga je je ook niet beter voelen. Probeer er positief tegen aan te kijken en er van te genieten, want dat doe je volgens mij nu niet. Je maakt niet iedere dag evenveel hormonen aan, dus zullen je kwaaltjes van dag tot dag verschillen! Dus heb je er de ene dag meer last van als de ander dag. Ook lees ik hier van een aantal meiden dat ze nergens last van hebben. Probeer je daar anders aan vast te houden. Wil je niet aanvallen ofzo, maar je maakt je zelf zo hartstikke gek en dat is ook niet goed voor je beebje! Succes!

HJ: dat is toch ook grappig van die bewoners. Ja en probeer dan maar eens niks te zeggen. Lijkt me zo moeilijk. Misschien is hij wel paranormaal begaafd! :)

Mama van stef: heel vervelend dat je last hebt van obstipatie en aambeien. Erg pijnlijk. Probeer idd je ontlasting zacht te houden, door vezelrijk eten, fruit. Maar dat weet je waarschijnlijk allemaal wel. Had je daar ook last van toen je van de eerste zwanger was :(:

Nou hier eigenlijk alles goed hoor. Ga vanavond de nachtdienst in. Dus vanmiddag nog even lekker wat slapen en dan vanavond nog BBQ-en met mijn mannetje! En dan hopen we maar dat het onweer en de regen pas komt als we klaar zijn met eten. Straks dus nog een kipspiesjes maken en groenten spiesjes, want we moeten wel gezond eten voor het beebje (en ook wel voor jezelf natuurlijk ;) )!

Voor iedereen die vandaag naar de VK moet en/ of een echo krijgt: veel succes hoor!

X Esther

19. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    Thnx Knorretjuh ga ik vanmiddag ff kijken.

20. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Vaam: nou ik ben gewoon thuis hoor, maar het is me vandaag iets te warm om buiten te zitten. Ging daarstraks om boodschappen en toen was het al hartstikke warm!

Deel Deze Pagina