Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik moet dalijk mijn stiefzoon weer uit school halen, heb er nou al geen zin in vanwege de warmte!
    Binnenshuis is het hier 26 graden en buiten 24 in de schaduw! Dus in de zon zal het nog wel wat warmer zijn! En ik moet echt naar de stad helaas vandaag want de billendoekjes zijn bijna op. Misschien dat ik maar naar en winkelcentrum wat dichterbij ga dan kan ik met de metro, dat scheelt alweer lopen in die hitte ;)

2. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mobiel: ja door die hitte heb je ook nergens zin in he? Zo maar even de hond gaan uitlaten op mijn gemakje! Succes!

3. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Dan heb ik toch nog niet zo te klagen hier met mijn aircootje... Vind het wel vrolijk weer, zo met dat zonnetje.

Ik heb trouwens gehoord dat de zwangerschapskleding bij de H&M (let op, niet in alle fillialen!) best betaalbaar is. Ikzelf draag nu nog geen zwangerschapskleding, omdat nog niet iedereen het weet. Het is ook nog niet nodig, want ik ben al een maatje meer gaan dragen door mijn aangekomen kilootjes...(stuk of 8,hihi). Dus heb diverse rokken en broeken gekocht in maatje 40. Niet te duur betaald, gewoon bij de C&A en in de uitverkoop. Wil namelijk toch graag, na mijn zwangerschap, terug naar mijn oude maat 38.

4. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Vaam: nou hier is het af en toe ook bewolkt en net ging ik de hond uitlaten en toen vielen er ff een paar druppies naar beneden!
    Al 8 kilootjes? Door te eten ofzo? Snap het dat je nog niet meteen zwangerschapskleding wil dragen, want dat valt zo op. Dat heb ik dus ook!

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Kim: ik heb die bandjes gister voor 13.95 bij de ETOS gekocht, ze liggen achter de balie.

@ Mieke en Maatje: gefeliciteerd met jullie goede echo's.

Sprak daarstraks een vriendin van mij, die is gynacoloog, toen heb ik t er ook maar uitgeflapt. Zij wil al wel eerder een echo bij mij doen. Die van mij staat namelijk pas voor 30 juli. Ze vertelde me dat als je perse in een bepaald ziekenhuis wil bevallen (ik in WKZ in Utrecht) je wel de juiste vk-praktijk moet zitten. Tsja, daar heb ik dus weer helemaal niet opgelet. Volgende week afspraak, dus dan vraag ik het wel. Als ze het niet doen, dan ga ik direct over naar een andere praktijk....

6. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Hee meiden,

Wat kleding betreft: het kan handig zijn om nu voor de eerste tijd gewoon een broek van een maatje groter te kopen. Als de kleine er eenmaal is zijn er maar weinig die meteen weer in hun eigen kleding passen. Kan vaak toch wel even duren.......

groetjes,

Angela

7. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Eh...ja 8 kilo, maar dat is van de vorige zwangerschap inclusief stoppen met roken. Heb in december bij 3 maanden een MA gehad.
    Aangezien ik zwanger raakte en ook meteen gestopt was vlogen de kilo's eraan. En na mijn curretage gingen deze er niet meer af. Overigens 1 kilo van de 8 is wel van nu hor...en ja...door meer (lees lekkerder) te eten :oops:

8. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Klopt als een bus Angela, zo denk ik er dus ook over :D . En het hoeft allemaal niet duur te zijn om er leuk uit te zien. Je moet alleen goed zoeken.

9. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @vaam: haha 1 kilo van nu! Die is goed!
    Ik heb eigenlijk nog niet op de weegschaal gestaan sinds ik zwanger ben!

10. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Angela en Vaam: ja altijd een goed excuus om weer een nieuwe outfit te kopen!

11. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Maar jij dacht zeker dat ik in 8 weken (eigenlijk maar 6 als je de 'gratis' 2 weken eraf haalt) 8 kilo was aangekomen :) ...Nou dan moet je flink je best doen met snoepen denk ik. Kilootje per week is toch heel wat lekkere dingen. Oeh...als ik al denk aan een lekker stukje gebak..... :)

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, daar zit ik dus ook mee.
    Ik wil ook perse in de VU zkhs hier bevallen, dus dat is 1 van mijn vragen straks bij de intake bij de vk.
    In het geval dat dit niet kan, dan gaan we naar de vk praktijk in het zkhs.

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik heb toen ik bevallen was van Tim nog lange tijd mijn positiebroeken gedragen, omdat die een betje stevigheid gaven aan je buik, want je buik voelt echt aan als een plumpudding na je bevalling, de buikspieren liggen nog helemaal opzij enzo en als je dan met je vingers in je buik prikt voelt dat heel erg vreemd!

Als je borstvoeding gaat geven, val je wel heel erg snel af na je bevalling, je zit dan snel weer op je oude gewicht of er onder ;)

14. Hoi!
    Vandaag heb ik geprobeerd in te schrijven voor een kinderopvang in de wijk waar we volgend jaar naartoe verhuizen. Inschrijfstop :confused: !
    Balen, nu moet ik op zoek naar een alternatief (het was anders op loopafstand geweest).
    Hebben anderen ook gebeld voor opvang en geen succes gehad?

Ik hoor iedereen over een opgeblazen buik. Heb ik ook. Het zijn volgens mij mijn darmen. Ik moet ook de hele tijd boeren :oops: . Echt genant.

Fijn dat alle echo's gisteren goed waren! Gaan er nog meiden vandaag voor een echo? Voor mij nog 1 nachtje slapen!

15. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    En nu hebben we weer genoeg excuses om volop te gaan shoppen!

Ik merk wel dat ik er nu de tweede keer minder mee bezig ben dan de eerste keer, wat betreft het kopen van dingen dan. Hebben anderen dat ook voor wie het de tweede keer is dat ook?

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0

Hmmmmmmm....misschien toch maar borstvoeding gaan geven dan.....(nee, toch maar niet :) )

17. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mobiel: Ik heb bij de eerst bv gegeven, maar het heeft toch heel lang geduurd voordat de kilootjes er weer af waren. Het is dus geen garantie, maar het helpt bij veel vrouwen idd wel.

18. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Borstvoeding geven is zoiets byzonders om te doen! Ik heb er zo van genoten ook al heb ik het maar 2 weken kunnen doen bij Tim. Het was niet zo dat ik niet genoeg voeding had, in tegendeel zelfs, ik kon zo 80 cc voeding geven aan Tim en nog 200 cc afkolven :confused: en da's best veel in 2 weken tijd!
    Mara door Tim zijn levertje nam hij niet genoeg voedingsstoffen op uit de borstvoeding. En kwam hij dus op gegeven moment om het uur om voeding vragen en dat is echt slopend! Maar ik had het voor geen goud willen missen ;)

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam, ik zit thuis maar ook niet buiten hoor.
    Ook te warm, tenminste als ik buiten zit dan wel in de schaduw, maar ik klaag niet hoor.
    Ben blij met mooi weer.

Morgen wordt het al weer minder.
    Morgen overigens de hele dag met onze poes Molly naar de dierenkliniek Utrecht.
    Ze is ergens heel ziek maar ze kunnen niks vinden.
    Dus wordt ze daar onderzocht.

Eppie, heb vanmiddag mijn intake ;)

Zwangerschapskleding; ik denk dat ik voorlopig nog even wacht tot het echt niet meer kan.
    Kan me redelijk redden met jurkjes en leggings (hoop ik) en ik heb geen idee welke maat ik straks heb, dus vind het zonde om nu al wat te kopen.
    En ik pas het nog gelukkig allemaal.

Caro, wat jammer zeg is er ook geen reservelijst voor als de stop opgeheven wordt.

20. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Mijn idee! Toen ik begin dit jaar voor onderzoeken steeds naar het ZH moest en dus mijn direct leidinggevende op de hoogte heb gesteld heb ik nog een gesprek met haar gehad waarin ze mij verzekerde dat deeltijd gaan werken nadien geen problemen zou geven, want ze zag een duobaan voor mijn functie wel zitten. Nu het een keer zo ver is gaan ze het verhaal omdraaien en komt het in het kort op neer dat zij het wel ziet zitten maar haar baas onze directeur dus niet ....

Ik ga nu proberen eerst tot aan mijn zwangerschapsverlof eind december a.s. een tijdelijke baan te vinden via het uitzendbureau (misschien eerst maar niet zeggen dat ik zwanger ben, ben toch nog geen 20 weken ?) en dan zien we naar mijn verlof wel verder. Ik hoop dat een baan te bemachtigen voor drie dagen per week. De dagen dat ik werk gaat de beeb waarschijnlijk naar vrienden van ons via het gastouderbureau. Maar hoe en wat moeten we dan nog maar even bekijken.

Ik richt mij nu eerst op mijn "blessure" waar ik volgens de fysio wel minimaal zes weken mee onder de pannen ben ... Na de vakantie het sporten weer gaan oppakken kan ik dan eerst ook wel vergeten.

Groet,
    Gepie

Deel Deze Pagina