De arm is nog steeds erg pijnlijk en volgens de fysio (ben ik gister voor de zekerheid even geweest) kan dit nog wel minimaal zes weken duren. Mag na het weekend mocht ik nog erge pijn hebben terugkomen voor massage maar eerder is niet handig ivm ons weekendje weg en circa 5 uren autorijden naar de vakantiebestemming in Duitsland. Nu ja, heb ik ook een goed excuus om het de komende tijd rustig aan te doen op mijn werk. Het zijn toch de laatste loodjes daar en 31 augustus a.s. kan ik daar de deur achter mij dicht trekken .... Hier is het ook nog steeds errug mooi weer, maar wel warm ook onder de parasol. We hebben nu veertien dagen vakantie en vriendlief is bezig met schuren en het huis schilderen. Ik had hem graag geholpen maar dat lukt nu niet met die geblesseerde arm. Met links lukt ook niet erg want die stribbelt af en toe ook al tegen omdat die nu het meeste werk moet doen. Groet, Gepie
Als je geen bezwaar hebt tegen tweedehands zou ik zeggen: Marktplaats.nl Ik heb veel broeken, zeg maar gerust bijna al mijn broeken die niet meer lekker zitten. Ik krijg de rits en de knoop wel dicht maar het irriteert mijn buik wel, dus heb ik die moed maar opgegeven. Ik ben vorige week naar Babyplanet geweest en heb daar twee positiebroeken gekocht maar ben geschrokken van de prijs. Even wezen speuren op Marktplaats en jawel vier pos.broeken erbij voor weinig. Je hebt ze toch maar een korte tijd aan dus om daar nu een volledig nieuwe garderobe voor aan te schaffen, affijn zo denk ik erover ... Ik geef het geld straks liever aan die kleine uit als deze er eenmaal is. Groet, Gepie78
is hier uitverkoop bij de H&M... maatje groter of alvast aan de positie Hadden hier broeken hangen vanaf 5 euries
zeker.. vind het wel jammer maar doordat m'n zoontje me ook lekker bezig houd ben ik er overdag ook veel minder mee bezig. 't is dat ik nog af en toe misselijk ben anders zou ik het bijna vergeten ( nouja, bij wijze van spreken dan )
hmmm, m'n banner staat nog steeds op 9 weken en 2 dagen..ben al weer 3 dagen verder Zo maaar eens ff kijken
Pfffffffffff... zucht, steun, kreun... Ik krijg hier bijna geen adem meer. Ben vanmiddag naar m'n andere werkplek bij Communicatie verhuisd en zit op de bovenste verdieping... lijkt net een sauna hier! Kom even snel spieken. Niet te lang, want hier wordt het internetgebruik geregistreerd namelijk. Mieke, sterkte met je katje. Ik weet wat het is als een van je katten ziek is. Hopelijk kunnen ze iets vinden. Noppie, dat zou fijn zijn als je eerder een echo kunt krijgen. Handig zo'n vriendin. Ik denk dat ik sowieso onder controle blijf bij de gyn en dus ook in het ziekenhuis ga bevallen. Caro, balen dat er een stop is op het kdv! Ben nog helemaal niet bezig met dat soort voorbereidingen. Eerst vrijdag de echo afwachten. Gepie, vervelend dat je arm nog zo pijnlijk is. Nou, ik ga weer even verder werken hier in de hitte.
Mieke.. suc6 met je katje meis.. hoop dat het allemaal mee mag vallen! Caro 31.. suc6 nog even me werken in de hitte
He Miek, hebben ze nog niks kunnen vinden bij je katje? Daar loopt het beestje toch al even mee he. Kan me herinneren dat we het een tijd geleden over het overlijden van onze dieren gehad hebben. Jij was toch al meerder katten verloren, of ben ik in de war met iemand anders. Al met al..ik hoop dat hij snel weer beter is.
Thanks meiden voor het medeleven voor mijn lieve poezekind. Vaam, idd we zijn al diverse lieverds verloren in 4 jaar tijd. Kitten van 5 maanden aan FIP Papa aan FIP (Molly en hij hebben een nestje gehad) 1 Zoon is aangereden 1 Zoon (was verkocht) is van 8 hoog gevallen 1 kitten is maar 5 dagen oud geworden En nu mama Molly ziek. Ze is heel benauwd en ademt heel zwaar, hierdoor slaapt ze veel. Er zit vocht achter haal longen maar ze heeft geen hartkwaal, dat is zo goed als uitgesloten. Dus het is even een raadsel en ik hoop dat ze in Utrecht er wel achter kunnen komen. Want ik houd haar liever nog wat jaartje bij ons. Overigens heb ik het over Maine Coons, die zijn wat gevoeliger voor dit soort ziektes (raskatjes he).
Nou net terug van de intake bij de vk. Pfffff was wat vermoeiend zeg, was daar erg benauwd binnen en zij was ook niet al te vlot, dus we gingen al gapend naar buiten hihi. Maar alles is duidelijk. Info meegekregen. Bloed is afgenomen. Bloeddruk was keuring 110/60. Volgens hun berekening zou ik 15 febr. uitgeteld zijn, maar de termijn echo zal dit met zekerheid uit moeten gaan wijzen. Vragenlijst doorgenomen. Bevallen in de VU is ook geen probleem, gaan ze gewoon mee. Kan een afspraak maken bij het screeningscentrum voor een 12 wk echo en dus de nekplooimeting en bloedtest. En voor de lijst, 30 juli heb ik dan met 11 weken de termijn echo! Oja en voor de meiden hier met obstipatie klachten, ze adviseerde om voedsel te eten wat zacht is. Dus minder crackers e.d. want wat zacht is komt er ook zacht uit En veel meer vocht drinken is niet specifiek nodig, het gaat er om dat wat je aan voedsel binnen krijgt vocht bevat en zacht is. Heb net even mijn verzekering gebeld met wat vragen, dat is ook weer opgeheldert. Kraamzorg wordt volledig vergoed en ik heb recht op 42 uur (afhankelijk van wat ze voor me in petto hebben natuurlijk) Hoef ook geen rekening te houden met bepaalde kraamzorgbureau's. Ziekenhuisbevalling op eigen verzoek, eigen bijdrage ± 270,- Hoef ook geen rekening te houden met bepaalde kraamzorgbureau's. En ik heb recht op 1x een pret echo, dus staandaard termijn echo en 20 wk echo. En de combinatietest wordt ook volledig vergoed omdat ik een medische indicatie heb door leeftijd (hihi) Kraampakket kan ik ook gewoon aanvragen (gegevens voor gekregen) en moet voor de 6e maand. Is dat ook weer duidelijk. Miekje is graag goed van te voren geinformeerd.
Meiden, hoe gaat het hier? Ik ben goedgekeurd voor MvM. En nog een test was ook heel fijn, omdat ik me eigenlijk niet zwanger voel en me bijna ging afvragen of ik wel zwanger was..
Sucre fijn is dan weer even zo'n test doen he, daarom heb ik dat van het weekend ook nog even gedaan hoor. Voor info over kraampakket: http://www.natalis.nl
Leeftijd en omdat we graag toch bepaalde risico's willen uitsluiten. Gegarandeerd is het natuurlijk nooit, maar ik heb het hier al eens eerder uitgelegd. Mocht het kindje toch niet gezond zijn (in erge mate hoor) of het SvD hebben dan willen we de zwangerschap afbreken.
Dag dames! @ Maatje, van harte met je mooie echo! @ Caro31, werk je ook op een communicatieafdeling? Me too! @ Noppie, relaxt dat je een eerdere echo kunt krijgen, zulke vriendinnen zijn altijd handig @ Mieke + Noppie, mag ik vragen waarom jullie in het ziekenhuis willen bevallen? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar denk dat dat als het medisch gezien niet nodig is om in het ziekenhuis te bevallen, ik 'gewoon' thuis wil bevallen. Hoor graag de overwegingen en meningen van anderen hierover! @ Mieke, succes met je katje! Nou, even een update over mezelf. Heb gelukkig geen spierpijn gehad vandaag, dus het valt zo te zien echt mee allemaal. Vanochtend intake bij de vk gehad, ging allemaal goed totdat ik bloed moest prikken... zoals gewoonlijk ben ik weer flauw gevallen, lekkere kennismaking.. bloeddruk is ook gemeten en heb een lage bloeddruk zoals verwacht, kan geen kwaad, is voor beeb juist goed, alleen voor mij wat lastig. Verklaart wel waarom ik me af en toe licht in mijn hoofd voel, duizelig ben en hoofdpijn heb. Omdat nog steeds niet helemaal duidelijk is wanneer ik uitgerekend ben (vk gaat vooralsnog ook uit van 22 feb) door mijn redelijk onreg. cycli en ik nog steeds niet misselijk ben etc., krijg ik over 2 wk een termijnecho, dan weten we dus eigenlijk pas wat meer. De volgende data mogen op de lijst, Mobiel! - woensdag 16 juli: termijnecho - donderdag 7 augustus: afspraak vk + echo De consulente van MvM komt straks langs, ben benieuwd! Fijne avond allemaal!
even mijn mening over wel of niet thuis bevallen. Met de geboorte van mijn zoontje Teun wilde ik heel graag thuisbevallen. De redenen: voor mijn gevoel zou ik in het zoekenhuis niet mijn gang kunnen gaan en thuis wel. Helaas voor mij kreeg ik 4 weken voor mijn uitgerekende datum een medische indicatie omdat mijn bloeddruk veel te hoog was geworden. Uiteindelijk ben ik 8 dagen na mijn uitgerekende datum ingeleid. Ondanks een redelijk zware en vlugge bevalling waar helaas voor mij, inderdaad door de medische staf alles bepaald werd heb ik toch een goed gevoel aan het ziekenhuis overgehouden. De verpleging was geweldig en het was erg fijn dat er de hele nacht goed voor mij en Teun gezorgd werd. Toch met deze zwangerschap hoop ik weer op een thuisbevalling. Gewoon omdat ik dan in mijn eigen omgeving ben en kan doen en laten wat ik wil. Mogelijk dat voor een van jullie een kraamhotel ook een oplossing is. Je bent dan in een "veilige" omgving met hulp in de buurt en toch helemaal zoals je het zelf wilt. Voordeel is dat je vaak tot het allerlaatste moment kunt beslissen wat je wilt. Dus mocht je je op het laatst nog bedenken dan kun je alsnog of thuis of in het ziekenhuis bevallen. Bestel daarom in elk geval een kraampakket voor een thuisbevalling dan kun je altijd nog op het laatst beslissen wat je wilt.
Vandaag naar de markt geweest 4 broeken en 1 jurkje gekocht. voor 30 euro. hihi Dat is leuk inkopen doen. Ga volgende week als we op de camping zitten in uden kijken wat ze daar hebben.
Marriedgirl, fijn dat je geen spierpijn hebt, verder geen klachten overgehouden aan de aanrijding? Och jee toch flauwgevallen, had je ze wel van te voren gewaarschuwd Gelukkig kan ik er wel tegen, prikken ging ook prima, was lekker met mannetje aan het kletsen. Fijn dat je nu over 2 weken al een echo krijgt, ben benieuwd of ze met 8 weken toch al wat meer over de lengte van je zwangerschap kunnen zeggen. Bij mij vonden ze dat nog moeilijk (7 wk4dg). Maar goed ze doen het allemaal anders De reden dat ik in het ziekenhuis wil bevallen is dat ik het prettig vind om een heel team om mij te hebben die me helpen. Daarbij als er iets mis gaat ben ik al in het ziekenhuis en de zorg daarna vind ik ook erg prettig. En ach in het goede geval mag je meestal dezelfde dag weer naar huis. En ook een stukje leeftijd denk ik. En om dan ook maar een onzin argument van mijn mannetje er bij te vermelden.... Hij wil graag dat ons kindje Amsterdam als geboorteplaats heeft en niet A'veen, hahaha. Dus wordt het een ziekenhuis in A'dam want we wonen in A'veen. Maatje, wat ben jij goed geslaagd zeg voor dat geld! Neggers hoe ver ben jij eigenlijk?
@marriedgirl: blij te horen dat je er geen spierpijn aan over hebt gehouden en hopelijk ook weer een beetje bijgekomen van de schrik? En prikken...verschrikkelijk he. Ik val gelukkig niet flauw, maar ik wil het ook absoluut niet zien dat rotding. En een lage bloeddruk...dat is niet fijn nee. @Neggers: ik wil graag in een kraamhotel bevallen. Wil daar alleen niet te lang blijven dan. Sommige kiezen ervoor om echt een week ofzo te blijven, maar dat zie ik niet zitten. Thuis is het toch meer vertrouwd. Gelukkig zit het kraamhotel vast aan het ziekenhuis, dus bij complicatie's wordt je via een speciale gang per direct het ziekenhuis ingereden. Vind het ook wel een geruststellende gedachte. Kan me wel voorstellen dat een thuisbevalling ook mooi moet zijn, maar vind het ook zo'n gedoe. Je moet toch een bed plaatsen wat omhoog kan enzo (bij ons eigen bed is dat niet mogelijk). En dan is een kraamhotel, denk ik, een goede oplossing. Mijn schoonzusje is er ook bevallen en die is er zeer over te spreken!
@Mieke8: ik weet niet precies hoever ik ben. Ik heb vorige maand zo gemutst met het innemen van mijn pil dat ik daarom eerder gestopt ben als de bedoeling was. Spontaan meteen op de eerste cyclus aangeteld. Ik denk zelf dat ik ergens rond 23 februari uitgerekend ben, maar dat kan ook best eerder of wat later zijn. Na mijn echo van 14 juli hoop ik het wat beter kan zeggen. Dan pas ik ook mijn banner aan zodat iedereen het kan zien. @vaamrile: houd er rekening mee dat ook voor de kraamzorg je bed omhoog moet. Vaak moet je bed tussen de 65-70cm hoog zijn. Mijn tip kun je bed niet omhoogzetten dan kun je er eventueel een (oud) matras op leggen. (dat is vaak ook al voldoende en dan blijft je eigen matras lekker fris en schoon)