@ Vaam, blij te horen dat er nog meer mensen niet van bloedprikken houden! Wij hebben al een redelijk hoog bed, maar vast niet hoog genoeg, hoe hoog moet je bed zijn eigenlijk? @ Mieke, ik snap ook heel goed dat mensen voor een ziekenhuisbevalling kiezen. De redenen die jij aangeeft klinken mij ook logisch in de oren. Ik laat het allemaal nog even bezinken en laat me goed informeren. Had ze wel van te voren gewaarschuwd voor mijn flauwval praktijken, maar het ging verbazingwekkend goed dacht ik.. heb na de prik zelfs nog (met een duizelig hoofd) een afrondend gesprekje gevoerd, maar toen ik daarna opstond ging het alsnog mis. Ben ook benieuwd of ze over 2 wk al wat kunnen zien, het wordt wel een inwendige echo (whaaaa). @ Neggers, zo'n kraamhotel klinkt idd ook goed. Zitten die bij elk ziekenhuis? De mevrouw van MvM is net geweest, de test was goed positief! Jeee.. en dat met middagurine! Een pak van mijn hart! Ze heeft mij goed geïnformeerd en gelijk 2 kratten achter gelaten, dus we kunnen beginnen! Leuk ook dat je een cadeautje krijgt, ik heb gekozen voor het serviesje. Ze zei wel dat het tegenviel met aanmeldingen de laatste tijd, dus iedereen... meedoen! kleine moeite, groot gebaar! ofzoiets
@marriedgirl: volgens mij hebben ze niet bij elk ziekenhuis een kraamhotel. Ik zou zeggen google eens of bel het ziekenhuis van je keuze en vraag het even (of je vk natuurlijk die weten dit soort dingen vaak ook wel). Ik heb wel begrepen dat kraamhotels vaak al vroeg vol geboekt zijn. Dus op tijd beslissen is vaak wel belangerijk.
@Gepie: Een vriendin van mij heeft ook gewoon gesolliciteerd op een andere baan toen ze zwanger was. Ze is gewoon aangenomen. Als ze je graag willen hebben doen ze dat echt wel. @ Marriedgirl: M voor M is wel een goed initiatief, maar ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen niet mee willen doen. Wij leveren gratis onze urine in voor een pharmaceutisch bedrijf (Organon geloof ik) welke hier een grondstof uithaalt voor een medicijn (pregnyl/puregon) waar zij zelf voor betaald krijgen, zelf winst op maken. Ik vind dat eigenlijk uitbuiting. Maar goed, ik denk dan altijd maar aan alle vrouwen die veel moeite hebben met zwanger worden. Zij hebben er baat bij en zonder onze plasjes zouden er misschien minder mensen hun zo gewenste kind krijgen. @ Mieke8 : als ik met mijn man zou zitten praten terwijl ik bloed liet prikken, dan zou hij waarschijnlijk degene zijn die van z'n stokje gaat! Over het bevallen: het lijkt me het meest ideaal om thuis te bevallen. Je bent direct in je eigen omgeving en hoeft ook niet snel te verkassen. Wij wonen niet in een stad met een ziekenhuis. Hier is alleen een poli waar je niet kunt bevallen. We moeten een half uur rijden naar het ziekenhuis. Het lijkt me vreselijk om met weeën in een auto te moeten zitten of , als je de dag na je bevalling naar huis mag, met je beurse onderlijf over verkeersdrempels te moeten rijden. Daarnaast lijkt het me gewoon ook leuk voor kinderen om te weten dat ze wonen in de stad en het huis waar ze geboren zijn. Begrijp me niet verkeerd, als ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen dan is dat zo, ik pas me wel aan, maar liever niet. Trouwens, vanmiddag ben ik met mijn vriendin mee geweest. Zij heeft een hele mooie fietskar gekocht, met een babynestje erin. Superhandig! Je kunt hem ook gebruiken als wandelwagen en natuurlijk een heleboel boodschappen meenemen! Lijkt mij ook wel wat, zo´n kar. Ik denk dat ik die vaker zou gebruiken dan een wandelwagen.
Het is me wéér niet gelukt het bij te houden hier Iedereen die een echo gehad heeft, gefeliciteerd! Vandaag druk geweest met mijn eindopdracht. Ik heb nu een weekje extra de tijd gekregen, dus weer ff de druk van de ketel. Vanmiddag wel even flink geschrokken. Bij het afvegen wat bruinverlies. Door mijn 4 eerdere miskramen sloeg de paniek me toch wel ff op het hart. Maar gelukkig is het daarbij gebleven. Morgen de echo...we gaan er maar vanuit dat we morgen iets heel moois te zien krijgen.
@ noralien ik deze week al meerdere meiden gehoord hier over bruinverlies en die hadden allemaal schitterende echo's, dus houden we natuurlijk de goede moed er in dat het bij jou ook geldt Ik heb de lijst weer ge-update, neggers je staat er nu ook op 82 mama's to be Nog een weekje dan mag ik ook voor de echo Joepie Vriendlief moet die dag eigenlijk naar de Arbo voor een standaart keuring die je krijgt als je in de bouw werkt, maar dat gaat hij afzeggen, hij wil liever met mij mee Heb toenstraks Mike weer naar Opa en Oma gebracht, die waren terug uit Spanje, Mike weer helemaal blij dat hij weer thuis is (hij woont bij Opa en Oma) Getver wat is het benauwd zeg! Loop gewoon te plakken hier, hoor de hele dag al niets anders als dat er noodweer komt, maar tot op heden de halve dag alleen steeds een paar spetters regen en verder niets Kom maar op met die onweer! Ik vind het schitterend om naar te kijken
hihi,, lijkt wel of je bij mij in het dorp woont Wilde hier van de eerste thuis bevallen, had pech, meneer besloot 5 weken eerder te komen, moest dus wel naar het ziekenhuis. Achteraf maar goed ook, de navelstreng zat goed om zijn nek, zijn hartslag viel even weg, mijn placenta wilde in eerste instantie er niet uit ( met 55 min eindelijk) en ik heb behoorlijk veel bloed verloren. Had met een thuis bevalling zo anders kunnen lopen. Maare weet nog niet wat ik deze keer wil, heb gelukki nog even om er over na te denken.
We gaan naar camping de bergen in wanroij. Gaan dan regelmatig winkelen in Uden. Broodje speklap eten hihi.
Ik had idd zoiets gelezen, sorry was het vergeten Goede tip overigens, ons logeerbed moet plaatsmaken voor de babymeubels straks, dus dan kan ik het matras daar mooi voor gebruiken!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gister liever een inwendige echo had gehad. Ik weet zeker dat het dan nog beter zichtbaar zou zijn geweest op de echo. Maar ik werd overrompeld doordat ze het op mijn buik deed en het toch wel enigszins zichtbaar was en toen durfde ik natuurlijk niet meer naar een inwendige te vragen.
Ik kan ten minste een beetje bij blijven met lezen. @Loeka: ik weet niet of je mee kunt doen? Je kunt altijd even op de site kijken! @Noralien: heel veel succes vandaag! @Mobiel: wachten duurt lang he op de echo en vooral als je nu gaat lezen dat dames voor de eerste keer al geweest zijn of mogen. Bij mij zal het nog wel een paar weekjes duren denk ik. 15 juli eerst intake en daarna pas afspraak maken voor de echo! @Gepie: nou met dat alles ben je mooi klaar dan. En geblesseerd aan je arm en straks geen baan meer. Succes en hopelijk kun je toch nog een beetje genieten van je vakantie! @marriedgirl: ja dat flauwvallen hebben sommige mensen soms. In het ziekenhuis waar ik werk krijgen we soms mensen met de grootste tattoo's en die zijn dan bang voor naalden. Kun je je dat voorstellen? @Mieke: succes met je katje vandaag bij de dierenarts! @Iedereen die vandaag naar de vk moet en/of een echo krijgt: veel succes. Ik denk dat ik thuis ga bevallen. Lijkt me wel zo lekker in mijn vertrouwde omgeving. En ik denk dat ik toch ga proberen om borstvoeding te geven. Lijkt me mooi om mee te maken! Zit nu op mijn werk en ben een beetje op mijn hoede omdat er ieder moment wel iemand binnen kan komen en hier weten ze nog van niks! Voel me nu goed, alleen mijn borsten zijn wat gevoelig. Ik zal zo direct maar eens wat fruit gaan eten. Ben er ook nog steeds niet uit of ik mee ga doen met MvM! Gisterenavond zouden we toch BBQ-en. Valt het rond etenstijd met bakken uit de hemel. Dus toen maar geïmproviseerd en de electrische BBQ onder de afzuigkap gezet. Was ook erg knus en gezellig! X Esther
Owja nog even een vraagje hoor: heeft iemand van jullie al nagedacht over iets van zwangerschapsgym/yoga? Vanaf wanneer mag je daar mee beginnen en hoe weet ik waar dat bij mij in de buurt wordt gegeven? X Esther
goede morgen dames, Het lukt ook mij vandaag niet om bij te lezen... Ik moet zo weg voor en echo. Ik hem om 8.45u de afspraak. Ik ben zo ontzetten zenuwachtig, dat ik het liefste een sigaret op zou steken. Doe ik niet hoor, ben al ruim een half jaar gestopt. Maar ooh, de zenuwen gieren door mijn lijf. Bang dat ze niks kunnen zien ofzo. Pfff nou ja, als ik klaar ben ga ik eerst langs mijn moeder, en daarna kom ik het wel vertellen hoor... Al de andere die vandaag een echo hebben ook heel veel succes. Groetjes Anne
Goedemorgen, Sorry, maar ik heb geen energie om terug te lezen. Gisteren was een offday. Waar ís mijn energie? Ondanks dat ik tientallen uren heb geslapen voel ik me nog steeds moe. Zodadelijk gaan we naar de vk! Erg benieuwd. Heb vannacht gedroomd dat ze zag dat het een tweeling was. Hopenlijk gaat het met de rest van de dames goed.
Goedemorgen. Marriedgirl, een inwendige echo stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat het tegenviel, van te voren lijkt het nl erger. Met schaamtegevoel heb ik me nooit zo bezig gehouden. Oke, het is niet de meest charmate positie, maar dat zal in je zwangerschap / tijdens je bevalling nog wel vaker voorkomen En het belangrijkste natuurlijk....op een inwendige echo is je kindje zo vroeg véél mooier zichtbaar Eppie, ik heb vorige keer zwangerschapsgym gedaan. Het was wel leuk, maar eigenlijk heb ik daar niet zoveel aan gehad. Wat spier- en pufoefeningen en uitleg over de bevalling. Als verpleegkundige kende ik dat praatje over de bevalling wel al, anders heb je daar natuurlijk wel iets aan misschien. Dit keer wil ik graag yoga gaan doen. Mijn bevalling verliep vorige keer niet zo goed en is uiteindelijk een keizersnee geworden. Ik hoop deze keer de zware momenten wat op te kunnen vangen met ademhaling en ontspanning, vandaar dus yoga. Je kunt bij je verloskundige informeren, zij heeft als het goed is info over lokatie's en aanmelden. Ik geloof dat het ongeveer vanaf 20 weken is. Anne en evt anderen die vandaag een echo krijgen, heel veel succes en geniet ervan. Ik heb om 11.10. een afspraak, daarna aansluitend naar de gyn. Thuis of in het ziekenhuis bevallen? Vorige keer wilde ik in het zkh. Ik had geen hele duidelijke voorkeur, maar mijn vriend vond dat een veilig idee. Omdat het mij niet uitmaakte daar voor gekozen. Het was uiteindelijk toch wel zkh geworden, dus goede keuze. Dit keer moet ik in het zkh ivm voorgaande keizersnee. Ik hoop wel dit keer natuurlijk te kunnen bevallen! Caro, die moeheid is heel herkenbaar hoor. En dan speelt de warmte ook nog mee natuurlijk. Ik heb gister ook de hele middag geslapen en had nóg een energieniveau van -10
Meiden voor een echo vandaag heel veel plezier. kan niet uitgebreid reageren, zit dit op mijn mobiel te typen. zit op het moment in het UKG in utrecht met onze poes te wachten op de echo, hihi. Het is de week van de echo voor ons saampjes. kan nog even duren, we zijn pas om half 11 aan de beurt. ik lees af en toe wel even mee om de tijd door te komen met mijn mp3 speler aan. Caro73, erg he dat dromen!