Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

Ik ben de afgelopen 4 dagen heel ziek geweest van alle zwangerschapskwaaltjes, echter sinds gisteravond en ook vandaag voel ik helemaal niets meer van die kwalen? Ik maak me er toch een beetje ongerust om.

groetjes,
    Marijke

2. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Zo, ik ben weer thuis...

De Echo was super, we hebben het hartje gezien. Zo mooi, zo leuk.
    Ik ben dus helemaal happy, nu moet ik het echt gaan geloven!

Groetjes Anne

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo allemaal.

Gisteren een goed gesprek gehad met manlief. Hij lijkt zo gelaten bij het idee dat we een kindje krijgen. Maar van binnen is hij heel erg blij, maar durft hij het nog niet zo te uiten, omdat hij bang is dat het mis kan gaan. Onze schoonzus heeft een miskraam gehad en onze beste vriendin een ma. HIj is pas zeker als we de 1e echo hebben gehad. Dit duurt alleen nog zo lang... Dan kan hij ook echt blij zijn. Herkennen jullie dit?

Waar bevallen? Zeker weten in het ziekenhuis. Ik ben verpleegkundige en zie dagelijks wat er allemaal mis kan gaan. Vandaar dat ik in het zkh wil zijn, mocht er iets niet goed zijn, dan zit ik op de goede plek. Bovendien heb ik de rotzooi niet thuis. En als alles wel gewoon goed is, waar ik van uit ga, dan kan je ook snel weer naar huis, waar het schoon is en vertrouwd.

Je kan ook kratten bier onder je bed doen, zodat die hoger komt te staan. Even je vrienden vragen om veel bier te drinken. :D En anders huren.

Over mezelf, voel me nog steeds goed eigenlijk. Ik vind het raar dat dat zo verschilt per vrouw. Zijn er meer van jullie die eigenlijk helemaal niets voelen? Soms vind ik het wel eng hoor, maar aan de andere kant, het kan nog komen....

4. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Anne, fijn dat de echo goed was! Waarom had je al zo'n vroege echo?

5. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Ik heb de eerste weken erg veel menstuatie krampen gehad, en was hierdoor erg bang voor een miskraam. Toen ik hiervoor belde mocht ik komen. Ze zeiden dat er waarschijnlijk niks aan de hand zou zijn, maar wilde me graag gerust stellen. Ik ben super blij dat ze dat voor me gedaan hebben, durf nu wel een stuk meer te gaan genieten.

Groetjes

6. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Marriedgirl: ik ga absoluut in het ziekenhuis bevallen. Mijn vriendin die gynacoloog is vertelde me dat 70% van de bevallingen voor een eerste kind in het ziekenhuis beland, sowieso. De vrouwen die de meest nare ervaringen eraan overhouden zijn de vrouwen die halverwege met spoed naar het ziekenhuis gingen, blijkend uit wetenschappelijk onderzoek. Verder ben ik echt heeeeeeel erg bang voor complicaties en wil ik alle deskundigheid tot mijn beschikking hebben, dus voor mij is er maar 1 optie. Blijft het absoluut een feit dat ik een ziekenhuisomgeving vreselijk vind, het een heel genante situatie vind dat er allemaal mensen middenin je doos kijken en ben ik er gewoon superangstig voor. Vanmorgen nog een fikse huilbui hierover gehad....

@ Mieke: oooh wat zielig voor jouw katje. Ik heb er ook twee en vind het altijd zo erg als er iets met ze is!

@ Anne: gefeliciteerd met je echo-uitslag! You better believe it girl, :) !

Voel me nog steeds beroerd, die polsbandjes e.d. helpen toch niet echt helemaal vrees ik. Blijf misselijk en buikpijn en malaisegevoelens houden, bleeeeeghhh, huil. Zit nu thuis op bed achter de laptop te werken en zelfs mijn spreekuur te houden. Gelukkig is het niet zo druk. Vanmiddag vergadering met grijze mannen in pak, bleeeghhh. Absoluut geen zin in, maar geeft wel weer de nodige afleiding van mijn gepieker.

liefs
    noppie

7. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    @Anne: Idd nu kan je er niet meer omheen , geniet er lekker van meid.

@Marijke: Heel vervelent voor je meid, maar de ene dag voel ik ook niks en zo ben ik weer de pot aan het knuffelen. Hopelijk stelt je dat een beetje gerust.

Goeie morguh!
    Tja waar zou ik willen bevallen, bij me eerste zwangerschap moest ik ook al zolang over nadenken. Toen ik er eindelijk over uit was om thuis tebevallen kon dat niet meer om dat de kleine in stuit lag.
    Toen moest ik over nadenken of ik stuit bevalling wou of keizersnee.
    Ben blij dat ik voor het eerste heb gekozen.
    Dus nu kan ik gewoon weer kiezen wat ik wil, ik ben er nog niet echt over uit maar denk dat ik thuis ga bevallen.
    Dan kan ik tenminste me kleine vast houden wanneer ik dat wil en ook borst geven wannneer ik dat wil.
    In ziekenhuis kreeg ik opsie of laten schreeuwen of dat hun fles gaven, maarja dat is geweest, maar heb er van geleert.
    Maarja zoals Sucre al zei als wat mis gaat ben je wel vast in zkh, gelukkig heb ik nog even de tijd om over na tedenken.

Gr Knorr

8. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    He meiden,

over de bevalling: ik zou weer graag thuis bevallen. Wilde ik bij de eerste ook, maar toen ben ik uiteindelijk ingeleid en dan is dus de keuze al gemaakt.
    @noppie: als je daar ligt te bevallen ben je helemaal niet bezig met het feit dat iedereen naar je staat te kijken (tenminste ik toen niet), het gaat er dan alleen nog maar om dat je je kindje in je armen wilt houden!

zwangeschapsgym/yoga: ik heb de eerste keer yoga gedaan en buiten het feit dat het fijn is om met "lotgenoten" te kunnen praten heb ik er weinig aan gehad. Nu is het hier ook nog eens 100 euro duurder dan gym, dus denk ik dat ik dit keer de gym maar ga proberen. Dat kost hier trouwens 39 euro.

9. Ik wilde van Stijn het liefst thuis bevallen, omdat me het maar niks leek in het ziekenhuis. Uiteindelijk toch in het ziekenhuis bevallen omdat het vruchtwater al gebroken was, maar er kwamen ook na 24 uur nog geen weeën. Daarom uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen. Het is mij 100% mee gevallen.

Daarom twijfel ik nu echt wat ik zou willen thuis of ziekenhuis?

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Anne, erg fijn dat ze je onzekerheid zo serieus namen. Gelukkig was alles goed!

Misschien dat ik bij een volgende wel thuis wil bevallen. Dan weet ik dat ik het kan. Klinkt stom he.

11. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Goedemorgen dames ! Vorige week donderdag moest ik weer bloed laten trekken bij de medische dienst van het werk , ik werk nl in een rusthuis en als alles ok is met je bloed moet je 6 maanden blijven werken.
    Ik had gevraagd of ze me een hcg waarde ook even wilde nagaan .
    2 weken geleden was die 379 en vandaag mocht ik eindelijk bellen voor de uitslag van vorige week donderdag . Ik moet dus tot 6 maand blijven werken en mijn hcg was vorige week 4424 :confused: , dus dat zal wel in orde zijn hoop ik he ? ;)

12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Klinkt goed Loeka! En nu een beetje relaxen eronder he (kan ik zelf ook niet hoor, maar om andere redenen, ik ben doodsbang dat IK het niet ga overleven...). Hopelijk blijf je zo weinig klachten houden. Wou dat ik ook nergens last van had!

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Anne, wat top zeg dat je een hartje hebt gehoord! Ben helemaal blij voor je, nu moet je het echt gaan geloven! Gefeliciteerd! En idd heel fijn dat ze je serieus namen!

@ Sucre, ik voel me ook nog helemaal normaal op 's avonds wat gevoelige borsten na en soms licht in mijn hoofd. Geen last van misselijkheid oid. heb dit gister ook aangegeven bij de vk en die zei dat dat vaker voorkwam maar dat het voor je zelf vaak wel fijn is om iets te voelen als soort van bevestiging.

@ Loeka, dat lijkt me idd in orde! Ben je nu al wat meer gerustgestald?

Wat een meningen over thuis- of zkh-bevallingen, interessant! Ben er zelf nog niet uit (hoeft ook nog lang niet) maar neig wel steeds meer naar thuis bevallen. Mijn moeder en schoonzus zijn beiden ook thuis bevallen en zijn hier erg over te spreken. Maar ja, gelukkig hoef ik daar nu nog geen keuze over te maken.

14. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Morgenvroeg ga ik pas echt op mijn gemak zijn met het zien van een kloppend hartje .
    Morgen moet ik toch een kloppend hartje zien he ?

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Loeka, soms zie je bij dit termijn nog geen kloppend hartje hoor. Maar daar moet je dan niet van schrikken. Ik hoop natuurlijk dat jullie het wel zien! :D

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik hoop het voor je Loeka! Al heb ik ook weleens gehoord dat ze zo pril nog niet altijd een hartje kunnen zien/horen. Dat hoeft dan niets slechts te betekenen maar het is dan nog te klein. Maar geen zorgen voor de dag van morgen! Probeer ook een beetje te genieten he en je niet alleen maar druk te maken.

17. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Oh god meen je dat ? :confused: Ik wilde het morgen namelijk tegen mijn grootouders vertellen omdat mijne opa morgen 85 word , maar als ik geen kloppend hartje zie ga ik toch ongerust zijn hoor ! :(

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Je moet juist niet ongerust zijn! Het is heel normaal dat je misschien niets ziet. Gewoon vragen of je een week later nog een echo mag, dan weet je het wel zeker!

Maar je niet nu al druk gaan maken hoor, misschien zie je wel wat en is alle stress voor niks en stress is niet goed voor de kleine!

19. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Ben eens benieuwd ! [-o<

20. fampje

fampje Lid

20 mrt 2008
    57
    0
    0
    verpleegkundige consultatiebureau
    Hallo meiden
    Heb al even niets van me laten horen. Ik vind het erg leuk om mee te lezen, maar heb vaak geen tijd om overal op te reageren, dus vandaar dat ik ervoor heb gekozen om het bij het lezen te laten.
    Vandaag is alles echter anders. Ik had gisteravond ineens een heel klein beetje lichtroze verlies. Vanmorgen is dit veranderd in licht bruin. Het is niet veel, alleen op de wc zeg maar, verder niet in mijn onderbroek.
    Heb de verloskundige al gebeld, die zei dat dit vaker voorkomt en dat het meestal niets is, tenzij het veranderd in helderrood bloed. Een eerdere echo maken had volgens haar geen zin, want dat geeft ook geen garantie.

Zijn er meer meiden de dit hebben gehad? Vind het echt zoooo eng, lig van schrik nog steeds in bed, durf me bijna niet te bewegen.

Deel Deze Pagina