Goedemiddag allemaal bij mij is het HCG-hormoon me naar mijn bol gestegen... Ben zo misselijk als wat al 2 dagen! Kan echt niet goed functioneren, maar weet wel dat ik zwanger ben haha @ Noppie: ik ben blij dat ik niet de enige ben die bang is voor wat er komen gaat bij de bevalling! En wil dan ook in het zkh bevallen (wil manlief ook dus dat scheelt) Jammer genoeg is hier geen kraamhotel in de buurt anders had ik dat gekozen denk ik. En die polsbandjes helpen nu bij mij ook niet meer hoor @ Loeka: Ik hoop dat je morgen al wat kunt zien, maar er is een kans dat er nog niets te zien is hoor, heb ik al vaker gelezen. Stress is echt niet goed voor je en het vruchtje @ Fampje: Er zijn hier al een paar meiden geweest die dat gehad hebben, en zolang je nog geen krampen en helderrood bloed verliest schijn je je geen zorgen te hoeven maken.
Loeka, als je wilt weten wat je HCG ongeveer moet zijn bij een bepaalde zwangerschapsduur, hier kun je een tabel vinden. http://www.freya.nl/web_medisch/hcg.php Anne, goed zeg, zo'n mooie echo. Geniet er maar lekker van. Wij zijn ook terug van de echo. WIJ HEBBEN OOK EEN KLOPPEND HARTJE GEZIEN
@ Fampje: ik heb het tot nu al 2x gehad. eerste x bij 7 wk en tweede x bij 8 wk en 4 dg. Het was echt alleen afscheiding en donkerroze van kleur. De eerste keer ben ik erg van geschrokken en heb ook de verloskundige gebeld. Zij vertelde me ook dat er eigenlijk niks aan te doen is en het afwachten is. Dus eigenlijk kunnen we niks doen dan alleen maar afwachten. En probeer je niet druk te maken. Dat is het moeilijkste....
Hebben jullie ook nog steeds een beetje witverlies ? Soms voel ik iets naar onder glijden zeg maar en dan vlug naar de wc om te kijken en dan is het elke keer wat witverlies in mijn broek .
Noralien, super dat je het hartje hebt gezien! Fampje, ik heb vorige week ook wat bruin verlies gehad. Het was erg weinig, maar ik schrok er wel van. Je kan ook wat bloedverlies krijgen na het vrijen. Zolang het niet rood en niet veel is en je geen krampen hebt, is er volgens mij niet zo veel aan de hand. Probeer je niet te veel zorgen te maken. Doe wat je kan en wil. Als je in bed wilt liggen, blijf lekker liggen, maar misschien is het beter om juist wat te gaan doen, even je gedachten verzetten.
@ Noralien: gefeliciteerd met je goede echo en het kloppende hartje! Over dat vrijen en bleodverlies: ik heb al weken niet meer gevreeen . Voel me zo belabberd dat ik niet eens wil knuffelen, tot groot verdriet van vriendlief. Moet er echt niet aan denken om een wip te maken... Ben ik daar de enige in?
Nee, ik heb er eigenlijk ook niet zo veel zin in, helemaal niet na dat bruine verlies. Maar af en toe maak ik zin en dan is het achteraf toch wel erg fijn om zo intiem te zijn geweest. Maar niet zo vaak als eerst. Ben er soms ook gewoon te moe voor.
hallo meiden, bedankt voor de reacties. Echt fijn om te lezen dat meerdere mensen dit meegemaakt hebben en dat het meestal goed af is gelopen. Ik hou jullie op de hoogte.
Mijn sexleven staat op dit moment ook op een laag pitje... Vind het ook wel vervelend voor vriendlief maar hij begrijpt dat m`n hoofd er nu even niet naar staat. Komt vanzelf wel weer goed (zal toch wel.. )
Vrijen kan volgens mij weinig kwaad hoor, is toch juist ook wel goed om elkaar lief te hebben.. zo is het frummeltje tenslotte ook verwekt Niet dat ik elke dag zin heb hoor, maar om het nou in ene bijna nooit meer te doen, lijkt me ook niet de bedoeling.
Het is ook niet dat we nu helemaal stilliggen, maar ons gemiddelde van voor de zwangerschap (4/5 x per week) is nu even gedaald tot de helft. Ben savonds blij als ik rustig in m`n bedje kan liggen en me even niet misselijk voel. En op `t moment werken m`n darmen niet helemaal optimaal, dan heb ik geen behoefte aan gefrummel aan m`n lijf. En dit zal ook een beetje bij de andere meiden het geval zijn...
@ Kim, nee dat heb ik idd ook wel.. maar ik las ook iemand die zei dat ze al weken niet meer had gevreeen, daar reageerde ik meer op..
Wij vrijen wel nog geregeld hoor en ik vind het nog meer stoom dan anders .. kan een gedacht zijn maar is toch heeel fijn .
Hoi! Ik zit nog op kantoor dus moet weer discreet doen. Maar wilde toch aan jullie kwijt dat ik een mooie echo heb gehad en een kloppend hartje heb gezien. Het groeit ook volgens schema en het zag er allemaal heel goed uit. Ben zo blij dat ik het heb mogen zien. Het voelt nu nog echter en het is heel apart om te weten dat er een cashewnoot met een kloppen hartje in mijn buik rondzwemt. 6 augustus heb ik de volgende afspraak voor controle en voor een tweede echo. Onze ouders reageerden ook allebei heel erg blij en enthousiast. Erg leuk! Een blije caro73!
Hallo dames! Ik laat ook weer eens wat van me horen...hihi. Heb het onwijs druk gehad, maar ik heb eindelijk mijn DILPOMA BINNEN! Vandaag was de dag dat we het te horen kregen, dus ik ben helemaal in mijn nopjes...hihi. Ik heb wel geprobeert mee te lezen alleen kan ik niet meer op iedereen reageren... Over het thuis of in het ziekenhuis bevallen Absoluut en zeker weten in het ziekenhuis. Ik weet dan gewoon zeker dat wanneer er iets mis zou zijn met de baby of met mij dat we dan gelijk op het goede adres zijn. Want ik zit er niet op de wachten dat ik middenin de weeen nog een keer moet gaan verhuizen.... Over het sexleven Is bij ons ook wel gehalveerd. Dat komt ook meer door mijn afstuderen. Als ik dan in bed lag dan begon ik weer na te denken over wat ik allemaal nog moest doen en dan begint er in 1x iemand aan je lichaam te punniken... Nee dat was niet mijn ding...hihi. Maar we gaan morgen een lekker weekendje weg en dan zullen we de schade wel weer inhalen.... Voor de rest gaat het hier goed. Vanmorgen wat misselijk geweest en heb ook even moeten kokhalzen. Maar dat was na een broodje weer over. Denk zelf dat het meer van de honger komt ofzo. Ik heb 's morgens namelijk enorme honger. Verder ben ik blij voor iedereen die een echo gehad heeft dat het allemaal zo goed is gegaan en dat jullie allemaal een hartje hebben gezien. Toppie!
Anne, Noralien en Caro, gefeliciteerd met jullie geweldige echo's, fijn he dat kloppende hartje! Meiden denken jullie er aan dat de echo op een gegeven moment niet mooi blijft. Even inscannen en eventueel op fotopapier af(laten)drukken! Het is maar even een tip! Karina, gefeliciteerd met je diploma en vast een fijn weekendje weg! Loeka, dat moet wel goed zitten meid met dat hcg! fampje, idd even schrikken, maar zoals hier al gezegd, komt vaker voor. En ik ben een beetje gaar en moe van de lange ochtend, was om 6 uur op en half 2 thuis en veel zitten wachten, maar alles voor mijn lieve poezekind hoor. Ze hebben dezelfde conclussie getrokken als onze eigen dierenarts. En het is operabel en daarna zal ze, mits de operatie goed gaat, weer gewoon lekker opknappen en de oude Molly worden. Er zit een scheurtje in het middenrif, hierdoor steeds een leverlob, stukje van de lever (zit nog aan de lever vast). Dit veroorzaakt stuwing in de borstholte waardoor het vocht onstaat. Door al het vocht hebben de longen niet voldoende ruimte om normaal in en uit te bewegen bij het ademen, daarom ademt ze zo moeilijk. Ik heb haar achtergelaten en wordt goed verzorgd door co-assistentes en morgenochtend wordt ze geopereerd. Zaterdag mag ze dan als alles goed is gegaan weer opgehaald worden. Het kost wel even een slordige 1100 euries hoor, maar we hebben katjes genomen om voor te zorgen dus dit moet maar!
Noralien, Jij ook gefeliciteerd met je echo! Fijn voelt dat he? Mieke, dank je voor de tip. De vk had me er ook al voor gewaarschuwd. Ik ga vanavond direct scannen en zet de cashewnoot ook nog wel even in mijn fotoalbum.