Maatje, ik kan niet kijken het is in Utrecht en ze hebben daar geen bezoekregeleling. Veel plezier het weekend! Fijn dat ze enthousiast waren op je werk en meedenken, dat komt ook niet overal voor.
pfffffffff dat is schrikken..bruin slijmverlies.. ik heb inderdaad ook gehoor dat dt een bloedvaatje kan zijn.. ik ken iemand die heeft de eerste 5 maanden gewoon haar menstruatie gehad en was wel zwanger dat is pas vreemd.. hier vanddag me voor het eerst ziek gemeldt. werd vanacht zo misselijk en moest spugen... heel de dag nog zo gevoelt..ik kom net pas weer uit mijn bedje ga zo mijn dochter op halen want ze is op het kdv.. voel me nog steeds niet zo maar het is allemaal voor een goed doel. ik probeer vanvond bij te lezen....
@Mieke: bedankt meid, voel me al iets beter nu. Heb mijn 'zweet'bandjes om en vanmorgen gauw zo'n zetpil gepakt. Ik denk dat ik die zetpillen voorlopig toch maar even ga gebruiken. Hoop zo dat dit over een paar weken minder wordt of geheel verdwijnd. We zullen zien!. Fijn te horen dat het goed gaat met je katje! Dat zal wel een opluchting zijn he! @Maatje: wat leuk dat Justin al helemaal in de koopbui is voor de baby. Maar goed dat hij het dus niet voor het zeggen heeft anders was je portemonnee leeg geweest ! @Sonya: welkom bij de misselijkheidsfase...hoop dat je weer snel opknapt! Ik weet er helaas alles van de afgelopen week. Hoop dat mijn lichaam snel went aan al die hormonen...zucht.. Maar daar gaan we weer...HET IS VOOR EEN GOED DOEL!
SJORSSSSSSSSSSSS! Meid, je had vandaag toch je echo.....wij (in ieder geval ik ) zijn nieuwsgierig! En effe denken...Caro...maar die heeft toch gisteren al een echo gehad. Oh wacht, er zijn er twee toch? En dan was er toch nog iemand...(geheugen als een zeef, sorry hoor dames). In ieder geval.....hoe is het gegaan meiden!
Hoi meissie, En hoe is het nu met je. Maak jezelf niet al te druk he, je lichaam kan rare sprongen maken.
Nou, een en al onzekerheid hier helaas. Heb een inwendige echo gehad en na even zoeken zagen we het hartje kloppen. Wij helemaal blij en opgelucht, maar toen ging de gyn het vruchtzakje meten en kwam hij uit op 0,8 cm (8 mm), wat neer komt op een zwangerschap van 5 weken! (aldus het echo-apparaat). Ik weet precies wanneer ik m'n eisprong gehad heb en ben echt langer zwanger dan 5 weken. Het vruchtzakje is dus te klein. Hij heeft aangegeven ons nog niet te kunnen feliciteren, aangezien het nog alle kanten op kan. Nu lees ik hier op het forum ook dat er meiden zijn met echo's rond de termijn van 6 weken en een paar dagen en dat zit allemaal rond de 0,8 cm. Dus dat vind ik dan wel vreemd. Krijg dan toch weer een beetje meer hoop. We zijn beide erg teleurgesteld op dit moment en het voelt op de een of andere manier heel leeg. Je durft er niet meer van te genieten. Volgende week vrijdag (11 juli) staat een nieuwe echo gepland. Wordt dus even een onzeker weekje.
Fampje en Marriedgirl: vervelend dat jullie last van afscheiding hebben. Hopelijk houdt het gauw op, want je wordt er wel onzeker van. Aan de meiden die misselijk zijn: STERKTE!
caro....veel sterkte...en een week wachten.pffffff ik hoop dat jeje gedachten soms eventjes opzij kunt zetten
Vreselijk zeg, ontzettend veel sterkte! Ik vind het oprecht jammer dat je ons moet verlaten... @Caro, wat een nare uitslag zeg! Maar het hartje klopte toch? Bedoelt de gyn dat het hartje dan nog kan stoppen omdat het te klein is? Vreselijk die onzekerheid....Veel sterkte tot aan 11 juli dan! Duurt lang he.... Liefs Dayenne
Caro, oh wat een nare en onzekere situatie zo. Wat de meting betreft, er zit misschien wel verschil in de grootte van het vruchtje en het vruchtzakje?! Bij ons is het vruchtje zelf opgemeten en dit was 1,3 cm bij 7,5 week. Een week duurt op zo'n moment echt veel te lang. Veel sterkte om de week door te komen en laat de moed niet zakken hoor. Ik duim voor een heel mooie echo volgende week met een goed kloppend hartje en goede groei! [-o<
Bedankt meiden voor jullie lieve reacties! Ja Noralien, het zal de grootte van het vruchtzakje dan dus zijn en het zal dan wel kloppen dat het te klein is voor de duur van de zwangerschap. Afwachten maar. Het zal een lange week worden.
He Dames, hier vandaag de echo gehad. Alles was goed, hartje klopte. en volgens de meting ben ik dus 7 weken en 4 dagen zwanger. Heb direct een pakket meegekregen van de dokter, met daarin allerlei cremes, een speen, luiers, doekjes en dergelijk! was erg leuk. Heb de echo op dvd meegekregen en een aantal foto's alleen zijn erg onduidelijk zal morgen proberen om te scannen! Mieke fijn dat het met je katje beter gaat. Fijne avond dames!
Heerlijk, met de voeten omhoog onderuitgezakt op de bank. Heb weer flink doorgehaald gisteren en vandaag. Nu weer behoorlijk op. @Caro31, wat vervelend dat je die onzekerheid hebt. @Sjors, gefeliciteerd met je echo. Voelt lekker he? @Mieke, goed dat het goed gaat met je kat.
Hier ff snel een berichtje van mij. Alles gaat nog steeds goed, heb eigenlijk bijna nog geen symptomen. Ben alleen wat meer moe. Lees in het weekend wel ff bij, ga nu lekker bankhangen
hoi allemaal, ik heb vandaag weer geprobeerd ene beetje bij te lezen, maar dat valt allemaal niet mee. @Ilse1973: sterkte meid Dames met de mooie echo's gefeliciteerd. De problemen van een aantal van jullie zijn heel herkenbaar. Andere heb ik gelukkig geen last van (zoals de misselijkheid). @Caro31: Ik weet uit eigen ervaring dat je een aantal weken kan missen in het begin van de zwangerschap. Dit klinkt misschien raar maar het is echt zo. Ergens tussen de bevruchting en na de innesteling komt het vruchtje in een soort pauze terecht waarin het zich tijdelijk (tot wel 2 weken dat ik weet) niet verder ontwikkeld. Daarna gaat het proces weer gewoon verder. Ik ben zo bij de zwangerschap van Teun ook een week kwijt en een vriendin van mij zelfs twee weken. Het wordt ook wel diapauze genoemd. Zie ook het stukje ieronder wat ik even vlug gegoogled heb. Het kan dus heel goed zo zijn dat met de volgende echo alles helemaal in orde is en dat je gewoon een beetje later bent uitgerekend dan gepland. Veel succes en sterkte tot de volgende echo. " Zojuist een termijnecho gehad. Volgens de berekeningen zou ik ruim 9 weken zwanger moeten zijn. Uit de echo bleek echter dat het pas 7 weken en 5 dagen was. Dit komt wel vaker voor, en heet een 'diapauze'. De bevruchte eicel deelt zich dan niet meteen tot een embryo, maar 'wacht' als het ware een paar dagen, of - zoals in mijn geval - dus ruim een week."
Hartje klopt ! Ben doodop ! Om 8.30 u moesten we reeds bij de gyne zijn , toen zijn we op onze bouw verder onze badkamertegels gaan plaatsen en mijn opa verjaarde dus daar tot een uurtje geleden geweest. Het was zooo mooi ! We zijn zo gelukkig dat we ons knipperlichtje gezen hebben !