Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    @Eppie Dat is het juist dat eet ik voldoende. Denk ook dat het komt sinds ik de 1e echo heb gehad ben ik helemaal gestopt met roken. Misschien dat dat ook mee speelt.

Heb net op google gekeken naar de toyota. Mooie auto hoor.

2. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Sucre

Tot vorige week voelde ik ook niets. Maar van de één op andere dag was het er. En nu heb ik spijt dat ik gezegd heb dat ik het jammer vind dat ik niets voelde.... Ik heb het 's morgens en 's avonds en als ik toch ergens een hekel aan heb dan is het wel misselijk zijn en overgeven... Maar... Het hoort er allemaal bij...

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Karina, ik zit er ook op te wachten, vooral omdat mijn moeder ook megamisselijk was tijdens haar gehele zwangerschap van mij. Normaal heb ik ook een hele gevoelige maag, ben ik snel misselijk, maar tot nu toe bijna niet dus. Ik heb wel eens als ik heeeeeeeel erg moe ben, of druk ben op mn werk, dat er dan zo'n vlaag van misselijkheid voorbijkomt. Maar dat trekt ook snel weer weg. Verder eet ik veel en vaak, misschien dat dat ook helpt.

Ook eet ik elke dag activia, tot nu toe helpt het goed!

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Daantje: fijn hor een goede echo! Geniet ervan.

@knorretjuh: wel vervelend dat je zoveel last ervan hebt. Maar bij de vorige zw dus niks. hmmm dat is toch ook wel prettig he ;).

@Karina82: qualitytime met het mannetje is errug belangrijk! Goed gedaan meissie.
    En even over die crackers, dat heb ik ook gehoord, maar probeer er eens iets zoets op te doen zo als vruchtenhagel (geen chocola!), vaak helpt dit dan nog beter!

Ik ben er gisteren trouwens achter gekomen dat mijn nicht ook weer zwanger is...en .....een februarimamma! Ze is op 4 februari uitgeteld dus is een weekje verder dan mij nu! Echt superleuk!

5. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Dat veel en vaak eten had ik de vorige keer ook Sucre..de kilo's vlogen er ook door aan :oops: , maar ik moest wel anders werd ik misselijk. Nu is het een heel ander verhaal. Nu heb ik soms gewoon geen zin in eten. Dus het verschilt echt per zwangerschap

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Het scheelt inderdaad dat we veel mensen achter ons hebben staan, en vele mensen ook weten hoe die Bianca in elkaar steekt.. Om het even te verduidelijken, die Bianca is de moeder van mijn stiefzoontje en heeft hem 5 jaar geleden achtergelaten bij de oma van mijn vriend die op dat moment 78 jaar was :confused:
    Al met al een rot situatie destijds en nu nog steeds eigenlijk..

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik eet eigenlijk altijd al veel en vaak. Ik kom geen gram aan, ben 176 cm en weeg 64 kilo, dus dat zit wel goed :D

8. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

geen gram aankomen....had ik dat maar....vanmorgen voor het eerst weer gewogen.. ruim 1 ,5 kilo zwaarder! ;)

nou ja we zien wel zolang we ons maar goed voelen zullen we maar zeggen!

9. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat heb ik ook gehoord!Glucose schijnt een hele belangrijke factor te zijn bij ochtendmisselijkheid. Ze adviseren ook om voor het slapen gaan nog iets te eten, zoals bijvoorbeeld een cracker. Vette en gebakken dingen worden dan weer sterk af geraden. En chocola.... praat me er van. Als ik iets niet wil zien of ruiken dan is dat het wel.... :pale:

Heb de VK nog even gebeld voor mijn extreme honger. Ze zei dat meer dan normaal is er dan ik er gewoon aan toe mag geven (deed ik toch al... :oops: ). En nu vreet ik geoorloofd de hele dag door...haha.

10. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

karina..gewoon lekker eten....groeien ze van ;)

11. Lot22

Lot22 Lid

20 jun 2008
    96
    0
    0
    poetsmiepje
    Gelderland
    hoi dames,

Ik kom ook maar weer eens een kijkje nemen,van het weekend nog een weekendje weg geweest dus vandaar dat ik er nu pas weer op ben...

Ga alles maar even door kijken.
    Bij mij kom ik nu denk ik meer aan dan de vorige zwangerschap,toen misschien net 10 kilo,terwijl ik nu al 2 kilo ben aangekomen :S

12. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    IK OOK NIET! Weeg al sinds mijn 16e 55 kilo en ben 1,72m. lang. Volgens de BMI een ondergewicht van 5 kilo,maar dat is gewoon volgens een schema. Ik ben nooit ziek, ben niet extreem mager (mag hier en daar wel iets meer bij) en voel me super goed! Dus die BMI....de mazzel!hihi

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Sucre: nou dat is pas handig zeg! Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen, maar helaas. Heb altijd al moeten opletten met eten. Zit er bij mij zo aan. Nu gelukkig pas 1 kilo erbij, maar ben vorig jaar gestopt met roken en dat heeft me ook 7 kilo gekost helaas. Maaaaaaaaaar....wel van de stinkstokkie's af en dat ik me ook wat waard (stoppen met roken was toen in combinatie met mijn zwangerschap en dat vele eten van toen heeft me de das omgedaan..).

@Sonya: trek je er niks van aan hor. Bij mij zit de eerste kilo er ook al aan en heb nog niet gewogen na het weekend, maar kan best weer wat extra's bijzitten. Gewoon genieten van je zwangerschap en natuurlijk niet gaan overdrijven en jezelf helemaal laten gaan, want je wilt het er neem ik aan ook weer allemaal vanaf hebben na de zwangerschap ;).

@Karina82: Zo is het meid...geoorloofde vreetbuien ;), maar zoals ik al aan Sonya zei probeer het wel een beetje in te perken. Pak in ieder geval gezonde tussendoortjes en eet kleine hoeveelheden per keer (tis maar een tipje!).
    Ik dacht namelijk de vorige keer ook..ik heb honger..als ik niet eet wordt ik misselijk...dus eten maar. Probleem was dus mede stoppen met roken en dus ook een mindere stofwisseling en ik lette nou niet bepaald op alles wat ik naar binnen stopte...7 kilo in 3 maanden...Proberen te voorkomen dus (of je moet er geen probleem mee hebben, dan lekker doen hor :D).

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Eh...Karina...had jouw berichtje dus nog niet gelezen, dat er bij jou ook niet zomaar wat bijkomt. Dus mijn vorig berichtje is overbodig. hihi. Wel lekker makkelijk hor dames, als je niet aankomt (hoe doe je dat ;)).

15. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik kon het niet laten om even je blog te lezen.... Vanuit mijn oogpunt vind ik haar niet bepaald een rouwende moeder. Ze geeft me iets teveel politiek correcte antwoorden "Het is en blijft mijn kind en ik blijf ervoor vechten". Maar goed, dat is vanuit mijn oogpunt, kan daar natuurlijk niet objectief mijn mening over geven,mar ze laat zich wel kennen daar op de blog.

Mijn beste vriendin is een alleenstaande moeder. Ze kwam uit een zeer geweldadige relatie waarin haar ex-vriend haar meerdere malen per maand het ziekenhuis in sloeg. Toen ze eenmaal de afscheids wip gmaakt hadden bleek zij zwanger te zijn. Zelfs toen heeft hij haar nog in haar buik getrapt met het verhaal:"Dat is mijn kind niet".

9 maanden lang heeft hij haar geterroriseerd en gestalkt met het uiteindelijke resultaat dat ze op een geheime plek is bevallen. Alleen haar ouders en ik wisten waar ze zou gaan bevallen. Toen ze eenmaal thuis was stond hij alweer snel op de stoep. Hij rent vervolgens naar boven en roept keihard:"Dat is mijn kind niet!"

Tot op de dag van vandaag stalkt hij haar nog steeds en ze is verplicht om iedere keer te verhuizen en andere telefoonummers aan te nemen. Maar ze voedt nog steeds haar prachtige dochter alleen op en zou voor haar dochter haar leven geven. En dat is in mijn ogen vechten voor je kind!

16. Lot22

Lot22 Lid

20 jun 2008
    96
    0
    0
    poetsmiepje
    Gelderland
    Wat leuk zeg,dat is nog eens een koopje :D ,wij zijn gisteren wezen kijken voor een badstofhoes om ons autostoeltje maar daar betaalde je er ook al bijna E40,- voor...

Laatst stond er bij de leen bakker een bedje in de folder ,precies eentje wat wij zochten,voor de helft van de prijs...
    Op dat moment dacht ik het is nog te vroeg om een bedje te kopen,maar nu baal ik zo erg dat we het niet gedaan hebben ...

17. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hahaha... Geeft niets hoor. Ik eet ook eigenlijk alleen maar gezonde dingen. Ik heb net een bakje druiven van de markt gehaald en ben die nu lekker aan het verorberen. Vette en ongezonde dingen dat trekt me (gelukkig) niet zo. Krijg ik alleen maar meer last van mijn maag.

En hoe ik dat doe? Geen idee... Zijn de genen denk ik.... ;)

18. Lot22

Lot22 Lid

20 jun 2008
    96
    0
    0
    poetsmiepje
    Gelderland
    karina82 ,wat een verschrikkelijk naar verhaal zeg,zo iets kan een normaal mens toch niet doen..

Wat een ontzettend dappere moeder is dat zeg,zo'n moeder wenst elk kindje zich..

19. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Karina, wat een heftig verhaal zeg. Krijg er kippenvel van. Afschuwelijk. Knap van haar dat ze bij hem weg is gegaan, die stap was al heel moeilijk. Gelukkig heeft ze jou!

Ik heb geen weegschaal thuis, dus ik weet niet of ik nu al ben aangekomen, maar ik eet niet meer dan normaal. Mijn broek zit wel wat strak, maar dat wijt ik aan de opgezette darmen.

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ben zojuist even op het spreekuur van de vk geweest. Heb namelijk nog steeds af en toe iets bruins aan mn papiertje en ze dacht dat het wellicht ook een schimmelinfectie kon zijn. Ze heeft ff gekeken (niet echt helemaal inwendig) maar kon niet echt wat vinden. ik moet het in de gaten houden, maar me geen zorgen maken. het is heel weinig bruin, zit niet eens op mn inlegkruisje, en het kan bijv. ook een goed doorbloedde baarmoedermond zijn oid.. zolang ik geen krampen heb en geen helderrood bloed verlies moet ik me geen zorgen maken (makkelijker gezegd dan gedaan).

ze zei ook dat als ik bijv een zwarte onderbroek droeg zonder inlegkruisje, ik het misschien niet eens gemerkt zou hebben...

Deel Deze Pagina