Hier ook een wat 'oudere' moeder hoor (36). Wij laten de combinatietest doen, nekplooimeting en bloedtest. Aan de hand van die cijfers kijken we wat we verder ondernemen, dus vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Hierover kun je hier wat meer lezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewforum.php?f=11 Kijk hier maar voor de geslachtskalender! http://www.zwangerschapspagina.nl/geslacht.php Je kunt je ook opgeven voor moeders voor moeders www.moedersvoormoeders.nl dan doen er velen hier, ik ook!
Ik heb mijn intake gehad het viel mee... (vingerprik en bloedprikken) Er teruggekomen op mijn vorige zwangersschap en bevalling. Ik heb destijds ook een klacht ingedient en de klachten stonden ook nog in mijn dossier. Ik wordt nu zorgvuldiger in de gaten gehouden op zwangersschapssuiker, na d ebegoorte van Stef bleek dat ik ws zwangerschapssuiker heb gehad, dus nu extra controlle. Verder krijg ik bijna 99 % een keizersnee, en als dat niet zo zou zijn moet iktoch in het ziekenhuis bevallen, dus heb met de bevalling niet met deze verloskundogen te maken. Mijn ijzer was te laag, wordt dus nu verder onderzocht. Mijn baarmoeder was (net als bij stef) ook weer groter en hoger als voor de normale zwangersschap gebruikelijk is. Wel grappig bij stef had ik de eerste intake precies op dezelfde zwangerschapsdag als nu. En mijn baarmoeder is nu even groot. Ik krijg 24 juli weer een echo en moet weer op controlle op 11 augustus.
Morning ladies! @Knorretjuh, wat is je bmi dan? Mijne is 19,4 en ik val dus net binnen de grens van gezond gewicht. Gewicht zegt ook niet zoveel, als je maar lekker in je vel zit, toch? @HJ1977, heb er wel wat aan overgehouden, een nieuwe auto! Die vaginale infectie die je hebt, hoe uit zich dat als ik vragen mag? heb je dan echt veel jeuk of een anderskleurige afscheiding? @Mieke, wat een toestand met Molly, fijn dat je dr hebt kunnen vangen! Eigen willetjes hebben dieren he @Caro31, logisch dat je rustig aan doet hier. Heb zelf gemerkt dat het forum soms ook wel iets teveel info kan geven (en dan bedoel ik niet dit topic hoor). @Uk80, een zilvergrijze! .. Vond het ook erg fijn dat ik langs mocht komen, al ben ik er niet echt veel wijzer van geworden. Maar ja, ik zet het van me af (althans dat probeer ik) en tel af tot 16 juli. Leuk dat je het aan je ouders hebt verteld! @Dayenne, heb het idee dat ik erg opgeblazen ben, maar dat zijn waarschijnlijk mijn darmen. Draag ook geen spijkerbroeken meer, dat zit wat te strak voor mn gevoel. Leggings met jurkjes zijn een uitkomst! @mama van stef, erg he bloedprikken, ik ben bij de intake flauw gevallen, dat heb ik altijd, lekkere kennismaking. @Nyncke, mooie echo! Gefeliciteerd! @Angela21, leuk dat je ouders en schoonouders het nu ook weten! @Haags zonnetje, van harte welkom en gefeliciteerd! Voor jou is het denk ik extra speciaal na 2 IUI's en 3 ICSI's. @Eppie, heftige dag vandaag, heel veel sterkte! Wel heel speciaal dat je het je moeder vandaag gaat vertellen. @Angeliq, gefeli met je goede echo! Hoorde vanochtend op de radio dat Ruud de Wild vader wordt in... februari! Die zijn er dus vroeg bij met het wereldkundig maken! Maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen allemaal. Net alles bijgelezen, wow wat veel weer . Mieke en Maatje, nog wat tips: roosvicee lacto helpt heel goed! Metamucil is beter dan lactulose. Verder neem ik elke dag activia en vifit en op deze manier lukt het mij goed om elke dag naar de wc te gaan. Bijna 8 weken zwanger, voel nog steeds weinig, al merk ik nu wel dat ik snel moe wordt.
Goedemorgen allemaal! Haags Zonnetje, welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd! Fijn dat je al een echo hebt gehad en dat het hartje klopte. Eppie, Veel sterkte vandaag voor jou en je moeder. Ik hoop dat je moeder ondanks de nare datum toch een lichtpuntje ziet. Ben benieuwd hoe ze reageert. Marriedgirl, leuk zilvergrijs! Wanneer heb je je eerste echo? Hoop dat het niet te lang meer voor je duurt. Ik mag vrijdag, maar denk er niet te veel aan want dan duurt het helemaal zo lang @ combinatest, die laten wij ook doen. En daarom mocht ik wachten met bloedprikken, want dan kan alles in 1 keer. Als alles vrijdag goed is dan krijgen we over 4 a 4,5 weken de nekplooimeting. Ik was wel blij dat de vk niet een hele preek ging houden toen ze vroeg of ik borst- of flesvoeding wilde gaan geven, maar dat ze gelijk begon over melkproductieremmende middelen. Ik vond dat erg fijn Ik had trouwens een iets lage bloeddruk, dus ik mag lekker dropjes eten en buillonnetjes drinken. Fijne dag allemaal!
Ik ben ook braaf gaan bloedprikken vanochtend: het viel mee. Maar wat nemen ze je veel bloed af, dat had ik nog niet eerder mee gemaakt! Ben wel eens voor andere dingen geweest en dan was het elke keer 1 buisje. Nu echt wel 5 ofzo (heb niet geteld). Welkom Haags Zonnetje! Ik herken dat wel dat je nog niet echt durft te genieten. Heb ik ook wel last van.
Ik heb het vanmorgen ingenomen. Ja klopt buik krapen heb ik er van gehad. Na 4 1/2 uur kon ik naar het toilet. De krampen en buikpijn is nu over. Heeerlijk gevoel zeg.
Volgens de bijsluiter kon het geen kwaad om te nemen met een zwangerschap. Maar nu ik dit hoor schik ik wel even. Hoop niet dat mijn kindje dan in gevaar komt. Roosvice heb ik geprobeert en werkt bij mij niet. Weet eigenlijk niet wat ik er nu mee aanmoet omdat ik het vanmorgen al heb genomen.
Fijn, lekker is dat he. Hoop dan maar dat het goed blijft gaan. Ik schrok enorm van de buikkrampen want ik trok er helemaal dubbel van en ook op de wc was het geen pretje. Heb het dus niet meer genomen na die ene keer. Waxientje, 5 buisjes bij maar 1!
Ik twijfelde dus ook heel erg en ben diezelfde dag naar de ha gegaan omdat het niet zo langer ging. Hij raadde het toen af en gaf me metamucil. Ik ga het ook niet meer nemen hoor.
Mogguh, Wel bijgelezen, maar weinig energie voor een reactie, sorry. Ik heb mij ziek moeten melden. Gisteren ben ik thuis gaan werken omdat mijn stem helemaal weg was. Vandaag komt de boel los, kan nog steeds niet goed praten en uit keel en neus komt een hoop slijm . Gelukkig geen koorts (bij hoeveel graden heb je eigenlijk koorts?, ik zit nu op 36,4). Mijn hoofd voelt wattig. Met de zw symptomen gaat het nu even dubbelop. Zag wel dat er nieuwe mama's bjgekomen zijn. Welkom en gefeliciteerd!
ik ben net naar de verloskunidige geweest en ik gebruik ook lactulose. Dat heb ik ook besproken. Dit mag gewoon tijdens de zwangersschap volgens haar... Ik gebruik het ook niet elke dag, maar als ik echt buikpijn heb en niet kan poepen (sorry) dan gebruik het ... Nu was er 3 dagen tussen. Dat was zo prima