Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maatje, ik denk dat iedereen er anders op reageert en iedereen ook een andere mening heeft over bepaalde producten.
    Probeer je niet al te druk te maken, want het mag gebruikt worden bij zwangerschap dus kwaad zal het niet kunnen.

Maar ik zou, net als mama van stef, het niet elke dag gebruiken.
    En ik wilde je al helemaal niet bang maken hoor :oops:

2. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    @mama van stef Ik ga er maar vanuit dat het geen kwaad kan. Neem het in iedergeval niet meer in. Ga het voor de zekerheid ook maar even aan de vk vragen die zijn er donderdag weer.

@mieke Weet dat je het goed bedoelde en mij niet bang wou maken. Vind het alleen maar fijn dat we met elkaar mee denken.

Ga stoppen moet justin halen bij oma heb net gewerkt. Tot vanavond.

3. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hallo!

Wat is er alweer een hoop gekletst!

@Verschillende testen
    We laten sowieso de combitest doen. En zoals het er nu uitziet dan krijg ik ook een vlokkentest. Mijn neefje heeft het Down Syndroom en daarmee is het eerste graads. Zit nog te twijfelen of ik dat wel zou willen. Aan de ene kant zou ik het wel willen weten dan is het na de bevalling geen verassing en aan de andere kant wil ik het ook niet weten omdat er toch niets veranderd aan het feit of hij/zij welkom is. Wat zouden jullie doen?

@Lactulose
    Het mag inderdaad gebruikt worden tijdens de zwangerschap (vriendin heeft het ook). Zij kreeg ook enorme krampen. Op zich niet zo heel erg vreemd natuurlijk, want al die tijd heeft het verstopt gezeten en nu komt alles los. Geen wonder dat het geen pretje is. Ik vergelijk het maar met het ontstoppen van een afvoer... ook nooit een pretje...haha... :)

4. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Goede morgen dames,

Ik heb niet bijgelezen. Heb vandaag echt nergens energie voor. Heb zelfs geen zin om te eten. Moet mezelf dus echt een beetje dwingen te eten.
    Hoop dat deze lusteloosheid snel over is.

Liefs Anne

5. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    goedemiddag!

@mieke: Wat fijn dat het weer goed gaat met Molly. Ze zal het alleen niet leuk vinden dat ze niet naar buiten kan zeker. Wij hadden ook zo'n kat ;).

@angeliq: fijn he een goede echo!

@Nyncke: wat een mooie echo. Zo verwonderlijk dat er al wat te zien valt he!

@Haags Zonnetje: kan me heel goed voorstellen dat je onzeker bent, maar wel fijn dat je al een echo hebt gehad. En zo te horen hebben jullie er erg lang op moeten wachten. Geniet ervan en natuurlijk welkom hier op het forum!

@Dayenne: bij mij begint het nog niet echt heel erg te groeien, maar voel wel dat het nu harder is dan normaal.

@Eppie25: veel sterkte vandaag en ik hoop dat je er een mooie positieve wending aan kunt geven. Neem aan dat het heel emotioneel voor je moeder gaat worden. En uiteraard dus ook veel plezier.

@Mobiel: je hebt helemaal gelijk meis! Laat jeugdzorg het maar regelen, dat is het beste voor het kind. Zo staat hij niet meteen tussen twee vuren in. Wel vreemd dat zij denkt na zoveel jaren er niet voor hem te zijn geweest, dat ze hem zomaar even kan 'lenen'.

@Karina: Aha...toch de cracker met vruchtenhagel op, haha. Dus het werkt?

Wij doen overigens geen combitest. Wij hebben niemand met het down syndroom in de familie en mocht het zo zijn dan zie ik dat wel na de bevalling. Het is en blijft mijn kind en ik zou het dan toch niet weg willen laten halen. Dus blijf ik liever in het ongewisse. Dit is overigens een heel persoonlijke keuze van mijzelf en mijn man. Ik kan me namelijk ook goed voorstellen dat er mensen zijn die het wel graag zouden willen weten en het niet zou willen houden mocht het DS hebben.

@UK80: daar heb je de dropjes weer! Ik geloof dat hier al eens een discussie over ontstaan is, dus heb het even opgezocht.

Eet de volgende producten met mate:

Leverproducten zoals:
    paté, leverpastei, leverworst.
    Niet meer dan 15 à 20 gram per dag.
    Hierin zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind.

Rookworst, rookvlees, rauwe ham,
    omdat hier veel zout in zit wat de bloeddruk verhoogt.

Drop,
    in drop zit glycerinezuur waardoor je bloeddruk kan gaan stijgen.

Zout en zoutproducten,
    zoals kant-en-klare sauzen en soepen, aroma’s, omdat zout de bloeddruk verhoogt.

Hihi, dus in jouw geval, eet er op los he ;)

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Caro, wat rot dat je je zo ziek voelt. Beterschap meissie! Koorts heb je pas als je 38 graden of hoger hebt. Tenzij je altijd een lage temp van jezelf hebt. Dan heb je al eerder koorts. En altijd rectaal meten, anders is het niet zo betrouwbaar.

Mieke en Maatje, mijn vk gaf ook nog wat andere tips over middelen die je kunt nemen. Proefmonstertjes kun je bij je vk krijgen. De middelen zijn vaak homeopatisch of van natuurlijke middelen en schijnen heel goed te werken. Anders hun even bellen!

7. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Hoi meiden, zal me maar eens goed inlezen over de testen. Vlg het schema moet ik een meisje krijgen maar of het ook klopt? Vraag me af of ze ooit onderzoek hebben gedaan hoe vaak het uitkomt. Heb zelf absoluut geen idee wat het wordt.

Ben vorige week woensdag begonnen met MvM, morgen wordt mijn eerste voorraadje opgehaald.

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Wat ik vandaag op mijn werk heb meegemaakt. Gewoon super. Ik heb vrijdag verteld dat ik zw ben ze wisten wel dat we regelmatig naar het zh moesten daarvoor. Super blij waren ze voor ons. Kom ik vanmorgen op mijn werk, krijg ik een super lief pakje van noppies creme kleur broekje met grijs streepje aan de boord en een creme met grijse streepjes.

Ben er helemaal van onder de indruk. hihi

9. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    creme met grijse streepjes was het truitje

10. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    wat leuk maatje...
    dat si nog eens een leuke verassing!

11. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland

Beetje late reactie, maar zijn net weer sinds gisteravond terug uit Duitsland/ Hochsauerland. Wat was dat lekker zeg, er nog eventjes tussenuit met zijn tweetjes nu het nog kan ... Zo vaak gaan we er nl. ivm onze beestenboel (hobbyboerderij en niet altijd oppas voorhanden) niet op uit.

Ach ja Eppie 25 leuk is het niet maar wat doe je er aan? Ik ga de kranten en advertenties op internet maar weer goed in de gaten houden enne ... het heeft ook een voordeel. Vanwege het werk van mijn vriend en mezelf kon ik maar twee weken vakantie opnemen. Nu ik per 1 september a.s. eventjes (hoop ik) thuis zit heb ik toch weer een soort van vakantie en waarschijnlijk ga ik dan nog eventjes 1 of 2 nachtjes met een vriendin er tussenuit. Manlief is dan gewoon aan het werk, maar kan zijn natje en droogje dan wel bij zijn moeders krijgen. Ik ga nu sinds drie jaar een paar daagjes met een vriendin er tussenuit en we vinden het heerlijk. Daar ik denk dat ik volgend jaar de kleine echt niet achter kan laten, nemen we het er dit jaar dan nog maar even van ...

Wat de bevalling betreft denk ik dat ik ook het liefst thuis ga bevallen als de verloskundige het daar tenminste mee eens is (ivm reistijd naar dichtstbijzijnde ziekenhuis mag niet langer zijn dan 20 minuten?) Het lijkt ook mij fijn dat je later tegen je kind kunt zeggen dat hij/zij in het huis geboren is waar hij/zij woont en het lijkt mij ook een stuk relaxter daar je gewoon in je eigen omgeving bent en je eigen ding tot op het laatste moment kunt blijven doen. Wat betreft borstvoeding, dit wordt 'em helaas niet voor mij daar ik zes jaar geleden een borstverkleining heb gehad en de arts mij dat toendertijd (ivm mogelijke inwendige ontstekingen) ten zeerste heeft afgeraden. Dus onze kleine krijgt later gewoon de fles. Wel gemakkelijk kan paps later ook eens een nachtdienst overnemen, ha,ha,ha!

Groet,
    Gepie78

12. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Volgens mij gaat dat in vanaf de zesde maand van de zwangerschap en kun je je via een thuiszorgorganisatie bij jouw in de buurt opgeven. Tenminste daar heb ik ergens iets over gelezen ...

Groet,
    Gepie78

13. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    ik ga geen zwangersschaps gym doen...
    ik wilde eiegnlijk gaan zwemmen, maar hier in de nuurt is niks wat zwangersschapszwemmen betreft!

Ik heb bij stef yoga gedaan, was wel erg prettig hoor...
    Je leert je te ontspannen..

14. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Nee hoor Noppie dat is zeer herkenbaar. Je blijft toch altijd een beetje angstig dat het vrijen misschien een nadelig effect kan hebben op je zwangerschap. En dan inderdaad die vermoeidheid ook geen pretje om dan iets inspannends :oops: :) ;) te gaan doen, voor die mannen makkelijk praten, die zijn er altijd wel voor in en hebben niet te kampen met die vermoeidheid die wij voelen. Maar op een gegeven moment kom je wel weer een beetje over die vermoeidheid heen en wil je juist wel weer graag knuffelen + rest met je partner. Althans dat gaat wel voor mij op :oops: :) :oops: ha,ha,ha. Verandering van omgeving en rust nemen voor jezelf doet soms ook wonderen!

Liefs,
    Gepie78

15. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Gepie: hiero ook hor. Het vrijen staat op een lager pitje. Gelukkig begrijpt mijn man het en neemt hij ook zelf geen initiatief erin. Hij wacht dus geduldig af ;). Het is niet zo dat we helemaal niet meer vrijen, maar als je misselijk bent of gewoon ontzettend moe dan heb je er echt geen zin in. Maar ik heb ook dagen bij dat het eigenlijk heel redelijk gaat met me en dan heeft hij geluk.....hihi. Wat een onderwerp trouwens he! Maar ja, het hoort er ook bij he. We zijn niet voor niks zwanger :D...

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hoe is het met deze dames die vandaag een echo of vk afspraak hadden? Van mama van stef hebben we wat gehoord, maar van de rest volgens mij nog niet.. of heb ik weer ergens overheen gelezen? :oops:

08 juli : Mamma van stef vk
    08 juli : Sonya one love gyneacoloog
    08 juli : Kelly1980 1e echo
    08 juli : Britt1 intake vk

17. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Ik zit bij De Friesland Zorgverzekeraar en ben maximaal verzekerd maar ook ik heb een eigen bijdrage voor de kraamzorg van € 3,70 per uur. Ik denk dus dat dit overal wel bijna gelijk is. Ik heb mij vanmorgen aangemeld voor kraamzorg nadat ik in een folder van de zorgverzekeraar las dat het verstandig is je voor het einde van de derde maand zwangerschap aan te melden voor kraamzorg. Eind deze week ben ik rond de 10 weken zwanger, dus heb ik mezelf vanmorgen gelijk maar aangemeld. Ik krijg formulieren toegestuurd die ik moet invullen en dan is alles gelijk geregeld.

Liefs,
    Gepie78

18. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Dat weekendje weg was ik (of misschien ook nog iemands anders? Ik heb af en toe ook wat last van zwangerschapsdementie...) Inmiddels zijn we sinds gisteravond weer thuis van een lang weekend Hochsauerland en probeer ik weer een beetje bij te lezen, voor zover mij dat lukt. We hebben in iedergeval fantastische dagen gehad en ik heb het gevoel weer een beetje opgeladen te zijn. Ook met mijn arm gaat het door de extra rust een stuk beter, misschien dat ik de volledige zes weken herstel niet nodig ben ...

Groet,
    Gepie78

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Gepie: wat fijn dat het met je arm weer wat beter gaat! Zou inderdaad fijn zijn als je die 6wk herstel niet nodig hebt. En dus ook een fijn weekendje weg geweest. Wij gaan aankomend weekend weg. Hoop alleen wel dat mijn misselijkheid dan nog iets meer 'verdwenen' is ;).

20. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Dit klinkt inderdaad wel tegenstrijdig van de echo-meneer Caro! Hij zegt dat jet vruchtje het formaat heeft van een zwangerschapsduur van 5 weken maar jullie konden het hartje wel zien kloppen, terwijl dit soms met zes weken zw niet altijd mogelijk is ? Ik denk dus ook wat Sucre zegt dat het waarschijnlijk een meetfout is geweest op zo'n soort van pauze wat ik eerder ergens heb gelezen. Ik heb met 6 week en drie dagen een echo gehad en volgens de echo was het vruchtje toen ongeveer 6,3mm dus wat zegt dit nu?

Veel sterkte gewenst voor vrijdag a.s. en ik hoop dat het allemaal erg zal meevallen en je weer op het roze wolkje terug mag klimmen en weer lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap!

Liefs en dikke knuf,
    Gepie78

Deel Deze Pagina