Hier doen de poezen het ook hoor. We weten gewoon niet wie het echt doet. En idd wanneer ze niet naar buiten kunnen raken ze gefrustreerd en is het weer raak of door die andere kat. heb ook al zitten denken aan zo'n luikje met magneetjes. Maar idd geen nieuwe er meer bij hoor. HIer verschilt het per dag de moeheid, maar in week 5-6-7 was het erger. Mickey, super zeg dat jullie echo zo mooi was en idd dat na zolang wachten, wordt het op deze manier beloont.
Lieve Meiden, Ik heb een beetje bij gelezen, maar ben erg moe, dus ga niet op iedereen reageren. @Sonya: sterkte en ik zal voor je duimen. @Nieuwe meiden: welkom hier! @ iedereen die benieuwd wass hoe mijn moeder reageerde: nou die was helemaal emo en die vind het heel leuk dat ze voor de 2de keer oma gaat worden in 6 maanden tijd! Het maakte wel dat de dag gisteren niet zo zwaar was. We zijn lekker naar de stad gegaan en heb zelfs al positiekleding gekocht. Oh en die broeken zitten lekker! Was echt blij dat het uitverkoop was! Ik laat het hier ff bij! Tot morgen (denk ik). X Esther
@Sonya: hey meissie. Wat rot voor je zeg. Ik hoop echt dat het niets te betekenen heeft en dat alles goed komt met je dochtertje. Ikzelf had als baby ook een hartruisje en dat is vanzelf over gegaan. Hoop dat dit bij jullie ook zo zal zijn. Ik duim voor je hoor. En wel gaan genieten van je echo he! @Ineke en Suzanna: welkom dames en proficiat @Sucre, Noppie, Marriedgirl en Mieke: het komt ook wel goed hor. Ik blijf er vanuit gaan dat alles goed zit. Ik zou ook wel een ongelofelijke pechvogel zijn als ik wederom bij die 5 % hoor die een MA krijgen na het zien van een kloppend hartje. Maar helaas vorige keer wel, dus het blijft een beetje, laten we zeggen, 'hangen'. Gelukkig hoef ik inderdaad niet lang meer op mijn echo te wachten en dat is wel fijn. (al lijkt echt elke dag een eeuwigheid ). @Eppie: Wat fijn dat je moeder toch nog een leuke dag heeft gehad. Kan me voorstellen dat het niet heel de spanning van zo'n dag afhaald, maar het leuke nieuws zal voor haar toch wel een fijne rol hebben gespeeld. En dus ook maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om te shoppen he! @Noppie: Elke dag een andere fles voor MvM? Volgens mij hoeft dat niet hor? En van je katten... , sorry, maar op de manier hoe je het vertelde was het best komisch. En ik weet hoe ammoniakachtig dat luchtje kan zijn en dat zal met je zwangerschap helemaal niet prettig zijn. Geen kokhalsneigingen? Toen wij een katje hadden is deze de allereerste dag in alle hoeken van de glasgordijnen gaan hangen, lag hij te slapen in zijn kattenbak en had hij gescheten in zijn mand. Vervolgens was hij met zijn strontpoten op tafel gesprongen en had zo een heel spoor achtergelaten. Op dat moment kon ik wel huilen, maar nu kan ik er wel om lachten. Aangezien hij bij ons niet naar buiten kon (i.v.m. vogeltjes bij achterbuurman) hebben wij hem naar mijn ouders gebracht. Die hebben een groot weiland achter de woning liggen, dus daar kon hij heerlijk ravotten.
bonjour lieve februari09mEIsjes! ici is klingel vanuit zuidfrankrijk. 8) ik heb hier even gekeken hoe het gaat met jullie, met zovelen die ik in de feb/maart/apri/mei/juni-NODs heb leren kennen. broeden jullie lekker door? en is het zwanger zijn net zo'n wonder als je had gehoopt? @noppie: ik mis je wel hoor, mn utrechtse 30+ metgezel! ik hoop je snel tegen te komen in een van de 'zwanger'topics.... dikke zoen voor iedereen, en vite vite trug naar het juliNODforum... liefs klingel.
Vaam, hoe voelde je je bij je vorige zwangerschap voor je mk? Ook zo ontzettend ziekjes als nu? Even een vraagje omdat dat misschien wel heel erg verschilt en doordat je je nu zo ziekjes voelt dat dit juist nu de bevestiging is dat het goed gaat. Zo is het ook bij Caro73. Hihihi wat een verhaal over jullie katje zeg, wat een dondersteen. Sonya, ik hoop dat deze berichtjes van andere meiden hier je wat gerust kunnen stellen ivm het hartruisje. Eppie, fijn dat de dag toch een positieve wending heeft gekregen. En al gelijk geshopt, ach ja waarom ook niet, soms doet dat ook goed. Ik heb vanmiddag een kwarktaart gemaakt en ga nu even verder met koken. Merk wel dat ik toch 's avonds wat minder eetlust heb, het zit me al een beetje dwars, maar niet te veel eten dus. En een mok thee gaat er ook al niet meer in na het eten, die zit zelfs in bed nog dwars Toch nog een inieminie kwaaltje er bij Oja en ik moet echt steeds (iedere dag) een nectarine eten, daar loopt het water me van in de mond
@ Mieke, een nectarine? haha... nou wel lekker gezond in ieder geval! Ik heb voornamelijk zin in ijs en chocola @ Eppie, kan me best voorstellen dat je moeder emo was. Maar wel heel fijn dat je een positieve draai aan de dag hebt kunnen geven! @ Mickey, gefeliciteerd met de mooie echo! @ Loeka, mosselen, mjammie! Heb ik ook wel zin in... @ Klingel, heee, wat leuk dat je hier even langs komt! helemaal vanuit Frankrijk, we voelen ons vereerd! Het zwanger zijn is zeker een wonder, maar eerlijk gezegd zit ik nog niet op een roze wolk, vind het voornamelijk nogal eng en onwerkelijk, maar ik denk dat ik daarin niet de enige ben... Zie dat je nog 12 dagen tot NOD moet, ik duim voor je! Maarre, 5x20% = 100% he, en met wat Zuid-Frankrijk vibes komt het vast helemaal goed! Over mezelf: had vanochtend erg weinig energie, zelfs opmaken koste me veel moeite, was in staat om make-uploos naar de Appie te gaan (en dat doe ik echt nooit! ), maar heb me er gelukkig nog toe kunnen zetten om mn haar te fohnen en me te make-uppen.. wat een mijlpaal, haha.. Maar vanmiddag had ik energie voor tien, heb het balkon schoongemaakt (wat een werk..), het bed verschoond, de was gedaan, boodschappen gedaan, lekker gekookt, helemaal goed dus En nu... lekker op de bank met een kop kamillethee (die kop thee smaakt mij nog steeds bijzonder goed, Mieke )
Sonya, veel sterkte de komende tijd met je dochtertje en ook jij proberen te blijven genieten van je zwangerschap hé hoe moeilijk het soms ook is! Dikke knuf, Gepie78
Hey meid, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. En idd als je al zolang hebt moeten wachten om zwanger te raken (bij ons ruim anderhalf jaar, bijna 2 jaar) is het als het moment dan eindelijk daar is voor je gevoel nog specialer. Nogmaals van harte en geniet er maar lekker van het is je gegund! @ alle andere nieuwe febr.moeders: Ook van harte gefeliciteerd en welkom hier! Dikke knuf, Gepie78
Even over mosselen.... Moeten we niet uitkijken met schaal/scheldieren? Ja Marriedgirl, nectarines zoooo lekker slurp! Dan is dat idd beter dan ijs en chocolade. Enne nee hoor voor mij geen thee meer, het smaakt me niet lekker 's avonds en valt verkeerd. Je had verder zeker een behoorlijk energiek dagje zeg. Geeft weer voldoening.
Hoi meiden, al 85 februarimama's voor 2009, wat veel zeg! Vandaar dat het zo hard gaat met de pagina's hier, ik kan het echt niet bijhouden. Dus nieuwe mama's: van harte welkom en gefeliciteerd! Heel veel sterkte met de zwangerschapsklachten en - onzekerheden, en veel succes met alle intakes, echo's, onderzoeken. Ik word nu steeds misselijker en heb last van steken in mijn borsten, maar voor de rest mag ik niet klagen. Morgen intake bij de vk. Groetjes, Wendy
hallo... ik ga zo slapen want ikben erg moe vandaag! En ook mega emotipneel.. Ik ben snel heel erg boos of jank meteen aan... even voor d ekalender: er staat bij mij dat ik 24 juli mijn tweede echo krijg, maar tis mijn derde alweer! Mobiel: proficiat met je goede echo! Sonya: Jee kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Hopelijk valt alles mee.. Sterkte! Mickey: proficiat met je goede echo! Eppie: Wat fijnd at je moeder blij was , en het is ook er dubbel zo... dus kan me wel voorstellen dat ze emo werd! Maddiegirl: Hoe je energie ineens kan omslaan he? Caro73: Hou je het nog een beetje vol? Denk aan je! Vaam: Kan me voorstellen dat je onzeker bent! Sterkte alle nieuwe onder ons: proficiat met jullie zwangersschap en welkom bij dit drukken maar gezellige topic! sorry ik ben zeker mensen vergeten... niet bewust...
Kom even HOI zeggen hier. Hoop dat ik vanaf vrijdag weer lekker met jullie mee ga kletsen hoor. Merk dat ik bewust even afstand neem van hier. Lees en leef wel met jullie mee. Voel me verder goed. Word toch steeds weer wat positiever. Krijg ook wat meer kwaaltjes... ben deze week erg moe en word 's nachts wakker van pijnlijke steken in m'n borsten. En deze week ook weer wat meer misselijk geweest, vooral als ik een tijdje niet eet. Dus hopelijk zijn dit allemaal positieve dingen en heeft ons kleintje een groeispurt genomen deze week. Alle nieuwe februari-mama's: welkom! En meiden met de goede echo's: gefeliciteerd! Meiden met vervelende kwaaltjes: sterkte. Liefs Caro
goede morgen dames, HIer weer enorm moe en futloos.. pff, word er soms gewoon niet goed van. Gisterenavond merkte ik op dat mijn borsten niet meer zo pijnlijk zijn. Ik natuurlijk meteen in paniek, ben ik nog wel zwanger? Het zal wel gewenning zijn ofzo.. ik weet het niet. Zijn er meer mensen die er minder last van hebben als voorheen? Dadelijk wordt ons nieuwe matras geleverd, ik hoop dus dat mijn rug over een paar dagen wat minder pijnlijk is. Heb er nu zo veel last van, lijk soms wel een omatje.. haha. Ik weet vanaf mijn 6e dat ik een afwijking heb in mijn rug, maar heb er nog nooit last van gehad. Nu dus wel, vandaar dat we een goed medisch en heeeeeel erg duur matras hebben gekocht. Hopelijk gaat het nu snel over. Ik heb gisteren van een collega heel veel tips gehad over werken en zwanger zijn. Ik moet een zwangerschapsverklaring invullen en daarna mag ik het werk wat stress opleverd niet meer doen. Ze zei ook dat ik vanaf de 7 maanden slaapdiensten niet meer hoef te werken. Ik heb een hoop informatie van haar gekregen, moet alles nog maar eens goed lezen denk ik. Nou, ik ga wachten op mijn matras en dan nog even naar een vergadering. Tot snel allen. Groetjes Anne
@ Anne: Het is heel normaal dat je met periodes meer kwaaltjes hebt en dat er periodes tussen zitten dat je eigenlijk niets voelt Dalijk tegen de tijd dat je baby begint te schoppen, zul je hem de ene dag ook meer voelen dan de andere dag en dat is heel erg normaal
Mama van Stef, ik heb mijn stem terug, maar er zit nog zoveel snot in mijn hoofd! Hierdoor slaap ik slecht. Ik droomde dat ik tegen een enorm hoge helling moest opfietsen en werd wakker doordat ik moeilijk ademhaalde. Wordt er behoorlijk chagrijnig van. Kan er niet tegen als mijn lichaam gebreken vertoont. Gisteren kreeg ik trouwens zonder enige aankondiging 2 echo uitnodigingen voor het ziekenhuis. 12 en 20 weken. Had al een afspraak voor 13 weken staan bij de vk. Vriend dacht dat dat misschien standaard is, maar ik twijfel. Hebben andere meiden hier ook zulke spontane uitnodigingen gehad? Ik bel vandaag even de vk.
@ Caro: Ik zou willen dat ik spontane echo's kreeg , maar helaas... Ik heb zelfs geen recht op extra echo's omdat de aandoening van Tim niet te zien is op echo's... *zucht*
@ Mieke, wil idd ook wel even weten in hoeverre we moeten oppassen met schaal- en schelpdieren.. Heb begrepen dat garnalen en gamba's gewoon mogen en ook over mosselen heb ik nooit gehoord dat het niet zou mogen. Maar misschien is er iemand die hier een duidelijk antwoord op heeft? Grappig verhaal.. Ellemieke Vermolen is zwanger he, dat hoorde ik vanochtend op de radio, pff.. lijkt Froukje de Both wel, net een nieuwe kerel en gelijk laten bezwangeren Maar goed, daar gaat t niet om. Daar hadden we het net dus over op het werk, zegt mijn collega ineens: 'en nu jij he'.. volgens mij kreeg ik een knalrode kop, maar heb me eruit geluld en gezegd, hoezo ik, jij hebt je sterilisatie zojuist ongedaan laten maken, dus jij bent aan de beurt! hahaha... andere collega ging zich er ook mee bemoeien.. en het laatste woord was.. wedstrijdje?... haha, dusssssssss, lijkt me geen goed plan
Sjee Caro, wat een nare droom zeg. Kan me voorstellen dat je daar totaal niet op zit te wachten, hihi Lekker deze week uitzieken voel je je na het wekend vast weer een stukje beter. En vwb die echo's, nee geen uitnodiging gehad. Vreemd eigenlijk. Standaard zijn ze wel natuurlijk. Maar de termijnecho heb ik bij de vk en de nekplooimeting gebeurt ergens anders. Marriedgirl, hihi en wie gaat er winnen..... Oh is Ellemieke Vermolen zwanger, jeetje ook een babyboom in BN-nederland zeg. Renate verbaan en Bridget Maasland staan volgens mij al bijna op knappen en idd Froukje de Both ook. Tja bij Froukje kan ik het me wel voorstellen haar klokje tikt en ach ja als je wens groot is.... ze hadden toch ook al trouwplannen (Ellemieke en Sergio). Hihi lekker roddelen zo.