Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ja, leuk he roddelen ;).. ach ken die mensen natuurlijk helemaal niet, maar ben altijd nogal bevooroordeeld, hihi... Bridget Maasland moet bijna bevallen denk ik ja en Renate Verbaan moet nog een week of 9 geloof ik (dat zei haar vriend Winston G. in één of ander programma over bloemen deze week ;)

Kan het me van Froukje idd wel voorstellen dat haar klokje doortikt, maar vind het nogal bijzonder dat ze vorig jaar nog op tv op zoek was naar een kerel :confused: ...

Ach ja, tot zover RTL Boulevard ;)

Ben momenteel ineens misselijk :(:

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) :) :)
    Even wat eten! ik zit lekker aan een beschuitje jam en vlokken.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Collega kwam net langs met celebrations :D.. niet echt heel verantwoord natuurlijk, maar wel lekker! al heb ik het idee er alleen maar wat misselijker van te worden. :(

Nog even een nieuwsgierig vraagje.. hoe lang zijn jullie bij je partner? (heb het idd rustig op mijn werk momenteel, vandaar dit vragenvuur ;))
    Wij zijn ruim 8 jaar samen en bijna 3 maanden getrouwd! :D

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij zijn bijna 10,5 jaar samen, waarvan we ruim 5 jaar samenwonen!

5. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @marriedgirl: Mijn mannetje en ik zijn al 12 jaar samen, waarvan iets meer dan 3 jaar getrouwd.

@Mieke: vorige keer had ik de gehele dag een futloos gevoel. Een beetje misselijk, maar geen braakneigingen. Ook voelde ik bijna de hele dag dat ongi-gevoel. Maaaaaaaaar, iedere zwangerschap is anders dus aan de symptomen kan ik niks afleiden. Het gaat nu ook wel weer beter, ik kan er toch niks aan veranderen nu en moet maar gewoon afwachten. Het is ook niet zo dat ik er nachten van wakker lig hor ;).
    Hoe is het verders met Molly?

6. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo allemaal,

Ik wil me effe bij jullie voegen, Ik ben een februari mama.

was eerst een januari mama, maar ik ben een weekje terug gezet, dud kom nu uit op 2 februari.

Dus mag ik me bij jullie voegen?

7. 8 jaar samen en 6 jaar samenwonend

Mieke, 2 beschuitjes of jam en vlokken op 1 beschuit? Ik moet ook weer wat eten anders begin ik me weer gammel te voelen.

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam, met Molly gaat het goed. Ze slaapt heel veel, komt toch wel door de ingreep en het herstel.
    Maar ondanks dat kan ze ook heel fit overkomen en loopt ze te zeuren dat ze naar buiten wil.

Chantal, welkom en gefeliciteerd!

Caro, 1 met jam en 1 met vlokken ;)
    Enne gefeli 9 weken, weer een mijlpaaltje! ;)

9. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Wij zijn eind deze maand 14 jaar bijelkaar, zijn dan ook al 12 jaar verloofd (hi,hi mijn vriend heeft last van zijn knieën) en wonen bijna 11 jaar samen en van een huwelijk lijkt vooralsnog geen sprake te zijn. Of vriendlief zijn knieën moeten ineens weer beter worden :eek: ;) :)
    Vervolgens hebben wij sinds augustus 2006 de wens om ouders te worden en sinds mei jl. is dit nu een feit. Aldus hierbij mijn burgelijke staat.

@Chantal, welkom hier en gefeliciteerd met je kleine wondertje!

Groet,
    Gepie78

10. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Marriedgirl: wij zijn nu bijna 7 en een half jaar samen en bijna 1 jaar getrouwd (op 7 september)! Ben blij dat er op mijn werk de afgelopen weken niet zoveel lekkers staat, want dan zou ik me nu niet in kunnen houden terwijl ik normaal nooit wat snoep op het werk!

@Caro: ja niet fijn dat je je deze week niet lekker voelt en dan daarbij nog zwanger met alle zwangerschapskwaaltjes! Ziek maar lekker uit en laat je thuis maar eens lekker verwennen!

Dit is wat ik bij voedingscentrum heb gevonden mbt vis:
    Vis is heel gezond, zeker ook voor zwangeren! Maar met het oog op dioxines is meer dan twee porties vette vis per week (300 gram) onverstandig. Kijk uit met voorverpakte vis zoals gerookte zalm, want dan heb je kans op listeriabesmetting!
    Roofvissen eten zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn. Het advies is maximaal 1 portie per week van 100 g.Tonijn uit blik bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn. Tot maximaal 2 porties tonijn uit blik per week is daarom geen probleem. Roofvissen kunnen relatief veel kwik en dioxines bevatten, waar ongeboren baby's gevoelig voor zijn.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en volgens mij mag je dus gewoon mosselen eten. Die verhit je toch ook eerst, dus dan gaan de bacteriën toch dood? Hmmmmmmmmmmmmmmmm mosselen, ik krijg er al zin in nu ik het zo bij een aantal hier lees. Mischien een idee voor dit weekend?

@Anne: dat je de ene dag meer voelt dan de andere is omdat je hormoonspiegel nooit precies gelijk is! Dus vandaar. Ik hoop dat je nieuwe matrasje lekker gaat liggen.

@Caro31: soms is het niet verkeerd om even afstand te nemen. Je wordt hier natuurlijk alleen maar met dingen geconfronteerd. Maar wel fijn voor je dat je wat meer last hebt van zwangerschapskwaaltjes! Probeer idd wat positief te blijven. Succes vrijdag!

@Wenniepenny: en hoe was je intake bij de vk? Weet je al wanneer je voor een echo mag?

Ik was blij dat ik gisterenavond in bed lag. Wat was ik moe, maar toch kreeg ik wel wat meer energie in de avond. Vanmorgen lekker tot 9 uur in bed gelegen. Het gekke is eigenlijk dat als ik overdag moet werken, ik niet vooruit te branden ben en als ik een avonddienst heb en ik kan op staan wanneer ik wil, dan gaat het een stuk beter. Was dan ook blij dat mijn hoofd gisteren aan mij vroeg of ik vandaag een avonddienst wilde doen.

Jeetje wat een rot weer is het buiten he? Ik wilde eigenlijk lekker een eind gaan lopen met de hond, maar dat laat ik er nu ook maar bij zitten. Ga niet voor mijn plezier door de regen lopen.

Nog een paar daagjes werken en dan mag ik naar de vk! Ik leef er al helemaal naar toe!

X Esther

11. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Chantal: welkom hier!

12. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Chantal welkom :D heb je gelijk op de lijst gezet ;)

Over samen zijn: Ik ken Dennis sinds 3 september 2003 vanaf dat moment zijn we al onafscheidelijk, Sinds mei 2005 wonen we officieel samen, darvoor woonden we eigenlijk vanaf dag 1 al onofficieel samen hihihi
    Dus dit jaar zijn we 5 jaar samen ;)

13. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    [quote="Eppie25 Jeetje wat een rot weer is het buiten he? Ik wilde eigenlijk lekker een eind gaan lopen met de hond, maar dat laat ik er nu ook maar bij zitten. Ga niet voor mijn plezier door de regen lopen.

Nog een paar daagjes werken en dan mag ik naar de vk! Ik leef er al helemaal naar toe!

X Esther[/quote]

Ja hier in Friesland is het weer al niet veel beter. Echt balen, heb gisteren nog een paar wasjes buiten op de waslijn droog kunnen krijgen en had dit voor vandaag ook gehoopt maar niet dus! Ik hoop dat je een goed gesprek hebt bij de VK. Morgen mogen wij voor onze tweede echo naar de fertilliteitsarts. Ben benieuwd of ze ons dan gaat doorverwijzen naar een VK!?!

Voor ons breken de laatste daagjes aan van onze vakantie. Helaas werkt het weer niet echt mee nu. Maandag a.s. mogen we weer aan de slag en ga ik weer (na voor de vakantie halve dagen te hebben gewerkt) weer volledig aan de slag tot aan het einde van mijn contract op 31 augustus a.s. Gelukkig dat ik woensdag a.s. jarig ben en vrij heb gevraagd kan ik het weer een beetje gaan opbouwen ...

Ach ja, ik heb ook nog genoeg vrije dagen staan dus tot 31-8 af en toe eens een extra vrij dagje inplannen is ook niet verkeerd. Aan het einde laten uitbetalen blijft er toch ook weinig van over ...

Groet,
    Gepie78

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Chantal: Welkom en Gefeliciteerd!

@Caro31: leuk dat je toch nog even iets laat horen meis. En fijn dat de kwaaltjes niet hun kop in het zand steken.

15. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Gepie: wat jammer dat je vakantie er alweer op zit en dat je maandag weer aan de slag moet. Wat leuk dat je woensdag jarig bent!

Wat spannend trouwens dat je morgen je tweede echo hebt! Misschien mag je idd wel gewoon naar de vk! Helemaal beter! Succes morgen

X Esther

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wat leuk al die reacties! De meesten zijn toch al aardig wat jaartjes bij elkaar :D

@ Chantal, welkom!

17. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    hallo dames, wil iemand een naar mijn echo kijken, vind hem iets onduidelijk, en dat maakt me heeel onzeker grrrr

18. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Wij zijn nu 3,5 jaar samen en wonen 3 jaar samen . Na een half jaartje klinkt misschien vlug voor velen maar we voelden dat het goed zat en hebben de sprong gewaagd. Voor mijn huidige vriend heb ik een relatie gehad van 6 jaar , nooit gepraat van samenwonen of zo en het liep ook spaak . (van mijn 17 de tot mijn 23 ste mee verkeerd)
    Mijn huidige vriend woonde ook reeds alleen , dus misschien was daarom de knoop ook al wel sneller doorgehakt .
    Sinds december 2007 ons droomhuisje aan het bouwen dat nu zo goed als af is en zwanger van een 1 ste kindje. Niet slecht bezig he ? :)

19. Inderdaad, alweer 9 weken.

Chantal, welkom. We hebben echt een grote groep! Gaat goed!

20. Je toch wel duidelijk een vruchtzakje en een foetus/embryo (hoe het het bij 10 weken?). Hebben ze geen uitleg gegeven tijdens de echo? Heb je een kloppend hartje gezien? Het lijkt me toch wel een bewijs dat je heel erg zwanger bent hoor!

Deel Deze Pagina