Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Haags zonnetje: Heb je de vk nog gebeld?

2. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    nog niemand wat gehoord van Haags zonnetje?

3. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    hoi allemaal,

ik baal echt als een stekker na gisteren, was echt zo boos
    ik zou gisterenavond mijn intake hebben bij de verloskundige,
    hangt er een briefje op de deur dat het centrum gesloten is en ik maar m oet bellen voor een nieuwe afspraak . of je al niet genoeg in spanning zit.
    zit nu ook ten zeerste te twijfelen of ik nog wel terug zal gaan naar deze praktijk, was er echt vanuit gegaan al iets meer te weten

:cry: :cry: :cry:

4. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Hier weer even een update. Heb de VK niet gebeld, loop trouwens ook nog bij de gyn.

Gisteren dus toen ik in het potje voor MvM plaste zaten er wat bloedstolsels. Bij het afwegen was het ook superrood, echt wanneer je hevige menstruatie hebt, best wel veel dus. Maar toen ik de vlg keer naar het toilet ging was het alleen bruin, en zelfs dat minimaal. Om gek van te worden! De gyn had mij al gewaarschuwd dat wanneer je eenmaal bloedingen hebt tijdens de zwangerschap (zoals ik vorig weekend had) er grote kans is dat je het vaker krijgt omdat je er kenbaar gevoelig voor bent. Heb gisteren wel de hele dag geniest, zou dat het zijn? Of toch een miskraam? Enerzijds wil ik graag even naar het ziekenhuis maar mijn man wil liever niet. We zijn natuurlijk afgelopen maandag al met een spoedecho geweest en als het vandaag weer goed is (waar hij helemaal van overtuigd is) en we krijgen vlg week bv weer een bloeding en dan wil ik wéér gaan, hij vindt het mentaal een beetje moeilijk. Heb gisterenavond dus afgesproken dat als het bij bruin blijft we het nog even afwachten. Waarom ik? Eerst natuurlijk begonnen met een te laag HCG waardoor ik een extra week in de stress zat, nu die bloedingen, vraag me af of het me gegund is. Moet wel zeggen dat ik er positiever tegenover sta dan vorig weekend met de bloedingen, misschien dat ik toen al mijn tranen al vergiet heb en toen al onbewust afscheid heb genomen? Of misschien omdat de gyn zei dat het niet ongebruikelijk is?

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Sucre, ik heb ook met een brok in mijn keel zitten kijken hoor.
    En heb je echt voor die kleine Dylan gezorgd, jeempie dan moet het helemaal verdrietig zijn als je die beelden weer ziet.

Knuf.

6. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    @alle febr mama's

Ik ga straks lekker naar de camping voor 3 weken. Heerlijk. Ik hoop dat alle zwangerschappen goed verlopen en dat bij iedereen snel de 12 weken voorbij zullen zijn.

Dikke knuffel liefs Maatje

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Haags Zonnetje, het kan idd bij sommige vrouwen voorkomen dat die wat bloedingen tussendoor hebben, of zelfs gewoon iedere maand menstrueren zeg maar.
    Maar dat je gyn dan zegt dat het niet ongebruikelijk is, dat klinkt als of het merendeel van de zwangeren daar last van heeft.
    Volgens mij is dat juist niet zo.
    Kan me voorstellen dat het wat verontrustend en verwarrend hierdoor wordt.
    Want vaak is het geen goed teken.
    Misschien kan alleen een telefoontje naar de gyn je wat meer geruststellen ipv meteen langs te gaan.
    Wat dat betreft zou ik hem/haar toch zo even op de hoogte houden en dan kan hij/zij zelf wel aangeven of het nodig is dat je wel of niet langs komt.
    Naar voglende week toeleven met deze gebeurtenis in je achterhoofd is best een lange weg te gaan en stress is ook niet goed voor je lichaam en de vrucht.

Heel veel sterkte en doe wat voor jezelf goed voelt, ook al gaat dit een beetje tegen de mening van je man in.

Mirella, wat een rare gewaarwording zeg.
    Belachelijk, ze hadden je op z'n minst even kunnen afbellen en uitleg geven.
    Wie weet moest je wel van ver komen.

Ik heb zo heerlijk geslapen, heb al helemaal zin in morgen om uit te kunnen slapen, hihi.

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maatje, hele fijne vakantie, ik hoop voor jullie (en dus ook voor ons) dat het echt eens veel beter weer gaat worden.

Caro31, succes vandaag bij jullie echo. Ik duim dat het kleintje flink gegroeid is.

Alle andere met echo's of intakes veel plezier.

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Haags Zonnetje, pfffffff, dat is schrikken! Maar, het is jouw lichaam, dus als jij de vk wil bellen, zou ik dat toch doen ondanks dat je man daar wellicht niet helemaal achter staat. Ik heb altijd begrepen dat helderrood bloed echt niet goed is (maar het hoeft ook niet altijd mis te zijn), dus ik zou iig even contact opnemen.
    Heb zelf sinds vorige week donderdag af en toe lichtbruinige afscheiding gehad (hoogstens 1x per dag), het wordt niet meer, niet rood en heb geen krampen, dus ben er nu wel iets rustiger over. Maar ik heb de vk gebeld en ben ff op het spreekuur geweest. Ben niet echt veel wijzer geworden, maar heb as. woensdag een echo. Beter te vaak gegaan dan te weinig hoor. Heel veel succes! We duimen voor je!

@ Sucre, tranen met tuiten gister bij babyboom! Dat jij voor dat kleintje gezorgd hebt zeg, pff... petje af hoor. Lijkt me heel moeilijk en extra emotioneel.
    Vond babyboom verder wel weer erg leuk, een schattige tweeling en dat gothic stel :confused:, pfff.... haha

@ Maatje, fijne vakantie! Ik wil ook! :oops: :) maar moet nog tot september wachten...

@ Caro31, succes vandaag! Hopelijk is alles goed en kun je nu gaan genieten!

@ Mirella, wat vreemd zeg! Ik zou daar echt niet meer teruggaan.. als ze niet eens begrijpen dat zoiets heel belangrijk is voor een zwangere vrouw en dat je daar misschien best zenuwachtig voor bent. Asociaal dat ze niet eens afgebeld hebben, vind het geen manier van doen!

@ Vaam, haha, bij jou wijzen alle bakerpraatjes op een meisje! Ben echt benieuwd of het uitkomt! Willen jullie het geslacht van te voren weten?

Over mezelf, alles goed, beetje lamlendig, maar ja, daar raak je ook wel aan gewend.. en ik tel de dagen af tot woensdag.
    Fijne dag dames!

10. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Toch maar even gebeld, zat tóch te veel in de stress en dat is natuurlijk niet goed. Aangezien het eigenlijk na de eerste veeg meteen over is gegaan naar bruin/oud bloed zien zij niet echt dat er iets mis is, vooral omdat ik het vorige week ook had en toen was er ook niets mis. Mag dus bellen als het weer rood zou worden, ook morgen kan ik dan terecht, pfff.

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Mirella: Kan het niet zo zijn dat alle verloskundigen bezig waren met bevallingen en dat ze daarom gesloten waren? Soms heb je namelijk periodes dat er ontzettend veel mensen tegelijk bevallen, ik weet nog wel toen ik beviel, was het echt wisseling van de wacht op de verloskamers, omdat het zo druk was, was soms ook erg moeilijk om de verloskundige aan je bed te krijgen omdat ze ergens anders bezig was. Dit soort dingen gebeuren voornamelijk na of tijdens volle maan ( ze zeggen dat het een fabeltje was, maar zelfs de vk vertelde toen dat het volle maan was en ze het zo druk hadden ;) )

@ Haags Zonnetje: Mij klinkt het ook niet gebruikelijk in de oren dat veel zwangeren bloedingen hebben hoor.. Ik zou toch even contact opnemen.. Want als het echt mis is, zou ik dat in jou geval wel willen weten! Een vriendin van mij heeft begin dit jaar ook een miskraam gehad en die moest dus wachten totdat het vanzelf af zou komen, en die bloedde ook heel erg, die heeft gewoon 2 weken met een dood kindje gelopen voordat ze haar wilden curreteren :confused: Ik zou zelf zekerheid willen hebben in jouw geval..

@ Maatje: fijne vakantie :D Nu hopen dat het weer mee gaat zitten ;)

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Haags Zonnetje, goed dat je toch gebeld hebt! Hopelijk komt het rode niet meer terug! Erg fijn om te weten dat je, mocht het nodig zijn, morgen ook terecht kunt!

13. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Maatje, Heerlijk ff 3 weken weg, geniet er lekker van.

@ Marriedgirl, Ja dat gothic stel hahahaha heb ik ook naar zitten kijken je zult zien dat hun volgende kind een meisje wordt. :)

@ Haags Zonnetje, Gelukkig dat je je hebt gebeld anders zit je alleen maar meer in de stress en dat is zeker niet de bedoeling.

14. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Babyboom: Ja Kitty en Marinho spannen wel de kroon hoor, vaag stel hahaha ik heb helemaal in een deuk gelegen destijds met die baby-pop en hoe die Marinho dat oppakte haha
    En wat denk je dan van Diana en Jeroen (Ajax-stel) die babykamer :confused: arm kind wat daar in komt te liggen! Hun drukken hun wil als een stempel op dat kind, zelfs al voordat het geboren is :eek: :(

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Vond het wel erg dat dat Gothic stel zo op tv loopt te verkondigen dat ze eigenlijk liever geen meisje willen! Hoeveel mensen kunnen er uberhaupt geen kindje krijgen. Zij wel en dan doen ze zo! Het is vast niet zo bedoeld, maar vond het niet echt nagedacht overkomen...

En dat Ajax stel, ach ja, moet er wel om lachen eigenlijk... zal dat kindje met zo'n petje op geboren worden? :)

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
  17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Mirella: zou best wel eens kunnen wat mobiel daar zegt. En dan is het heel vervelend voor jou, maar spoed gaat voor ;). Ik zou in ieder geval even naar ze bellen en om uitleg vragen. Misschien kun je dan al heel snel weer terecht.

@Maatje, dus we moeten je 3 weken gaan missen...ik dan 5 weken, want ga zelf ook over 2 weken.
    Alvast een heeeeeeeeeeeele fijne vakantie toegewenst!

@Haags Zonnetje: Goed dat je even gebeld hebt. Ik hoop dat je weer een beetje gerust gesteld bent, want stress is idd niet goed. En het kan inderdaad dat je zelfs helderrood bloed verliest. Een tante van mij heeft dat ook een paar keer gehad en mijn nichtje is er toch echt hor ;). Ik denk dat ieder lichaam anders is. Hou het in de gaten en bel haar in ieder geval wel meteen even op als je weer helderrood bloed verliest.

@Mobiel: ik heb ook bijna 6 weken gelopen met een niet levend vruchtje in mijn buik (bij 13 weken geen hartje en bij 15 weken gecurreteerd). Sommige zullen er van gruwelen, maar als je het zelf hebt dan voelt dat toch anders hor. Vaak is het bij een MA zo dat ze eerst even afwachten of het er zelf vanaf gaat komen (je hersens weten nu dat het niet meer leeft en kunnen het alsnog gaan afstoten).

18. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @marriedgirl: ja, wij willen het wel weten van te voren.

Misschien leuke vraag voor iedereen: willen jullie van te voren weten wat het gaat worden?

19. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Ja we willen het weten. Bij justin wisten we het ook.

Iedereen die ook met vakantie gaat veel plezier.

Nou sluit nu af.

Doei doei.

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Haags Zonnetje, fijn dat je toch een beetje gerustgesteld bent en toch even hebt gebeld.
    Altijd doen wat je gevoel je ingeeft hoor! helemaal bij dit soort dingen heel belangrijk.
    Ik duim voor je dat alles goed zal blijven/zijn.

Marriedgirl, we waren Nance vergeten... ;) ook zwanger!

Vaam, hoe gaat het met je vandaag?

Wij willen absoluut weten wat het is!
    Ik hou me tot die tijd nog niet bezig met namen etc.
    Pas daarna gaan we ons op de spullen richten en namen bedenken.

Deel Deze Pagina