Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik wil het wel weten maar Dennis dus niet... En ik geloof dat ik hem ook niet van gedachten kan veranderen dit keer :(

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Mieke, owja Nance! Voor haar vind ik het superleuk, zij heeft toch de ziekte van Crohn?

Wij willen ook weten wat het wordt, zijn beiden veels te nieuwsgierig :D Meisjesnaam hebben we al tijden, jongensnaam wordt lastig.. laat het maar een meisje worden dus, haha

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wisten jullie het bij Tim wel van te voren?

4. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja wij willen het ook van te voren weten zijn ook veeeeeels te nieuwsgierig.

5. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Wij willen het ook weten. Wisten we bij Levy ook.
    Mijn man had het al gezien op de echo, dus we konden ook niet meer anders. (het is zijn beroep).
    Ik vond het inderdaad ook wel erg praktisch.

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hihi ja bij Tim wilde hij het ook niet weten, ik dus wel, maar met de 20 weken echo was hij ineens toch wel benieuwd wat het zou worden :) Ik was er toen namelijk stellig van overtuigd dat het een meid zou worden en dennis dat het een knul werd. We hebben toen ook express gewacht met gericht spullen kopen totdat we het dus wisten..
    Nu zegt Dennis: we kopen nu gewoon wat meiden spullen en we zien het wel.. Maar ik vind dat dus zonde, want als we weer een knul krijgen zit je met de meiden kleertjes..
    Dennis zei van de week ineens: Ik denk dat het een meid word, ik kan namelijk alleen maar knulletjes maken en het moet toch een keer fout gaan? :)

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Goedemorgen!

Wij willen het absoluut niet weten. Tuurlijk is het praktisch, maar die verrassing vinden wij nog belangrijker. Gewoon net als vroeger. Er wordt al zo veel bepaald in deze wereld, dit willen we gewoon laten gebeuren...

Maatje, fijne vakantie!

Mirella, ik zou de vk even bellen en vragen wat er was. Misschien hadden ze geen tijd meer om je af te bellen en deden ze snel een briefje op de deur. Dat zou ik geen reden vinden om er niet meer heen te gaan, hoe vervelend het ook voor je is.

Haags zonnetje, goed dat je hebt gebeld hoor. Ik hoop echt dat je nu niet meer gaat bloeden, scheelt een hoop stress. Maar als je het niet vertrouwt, bel de gyn dan he, daar zijn ze voor!

8. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Ik ben weer een beetje bij gelezen, maar volgens mij ben ik alweer het meeste vergeten.

@Haags Zonnetje: jeetje meid dat was zeker wel even schrikken. Goed dat je toch een naar de vk gebeld hebt en dan weet je iig weer meer!

@Maatje: hele fijne vakantie en tot over 3 weken!

Ik weet nog niet of ik wil weten wat het wordt. Denk daar nu nog niet zo over na. Misschien dat ik daar over ga nadenken als we de grens van 12 weken gepasseerd zijn.
    Ik moest bij Babyboom ook wel lachen om dat ajax stel. Mijn man zei al: volgens mij woont die kerel in dat petje en zou die kleine ook met een petje op worden geboren.

Hier gaat eigenlijk alles wel redelijk. Kan nu alleen ontzettende moeilijk naar het toilet, dus ga zo maar roosvicee laxo halen ofzo! Ben met vlagen wel misselijk en dat zal ook nog wel even blijven en ben met vlagen ook erg moe. Maar het hoort er gewoon bij he?

Fijne dag iedereen.

X Esther

9. Nina1979

Nina1979 Lid

23 jun 2008
    54
    0
    0
    Ik wil heel graag weten wat het wordt!

Bij mn dochter wist ik het ook en 20 weken wachten is nét lang genoeg voor mij! ;)

En over de verrassing, tja, ik vind het net zo'n verrassing om het met 20 weken te horen dan met 40. Zie het verschil niet zo.

Behalve dan dat ik alleen maar stomme neutrale kleertjes kan kopen die je nooit meer aantrekt en dat je dubbele namen moet hebben...

haags zonnetje, goed dat je hebt gebeld hoor! Hoe gaat het nu?

Eppie, ja het hoort erbij, je bent zwanger! :)

10. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Vaam: nee, heb nog geen zetpillen geprobeerd. Wel die bandjes, maar die hielpen niet echt goed. Ga morgen zorgen voor die gembercapsules. Eens kijken hoe dat is.

@ Haags Zonnetje: meisje toch. Goed dat je hebt gebeld hoor en bij twijfels gewoon weer bellen meid!

@ Mirella: ooh, balen meid. Tsja, het is toch misschien ook voor die praktijk zomervakantie + mogelijk in combinatie met veel bevallingen tegelijkertijd?

Ik denk dat wij toch ook een combinatietest gaan laten doen. En we willen ook wel graag weten of het een jongen of een meisje wordt. Puur uit praktisch oogpunt, vind het wel handig om de juiste spulletjes te kopen en leuke kleuren te kiezen enzo.
    Mijn vent is nu een sollicitatiegesprek aan het doen. Vanmiddag gaan we dan naar de sauna. Moet echt even het huis uit. Ga niet in de sauna's, maar wel in de kruidenbaden en de bubbelbaden enzo. We hebben thuis geen bad, vandaar....

liefs
    noppie

11. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Hoi meiden, dankjewel voor jullie lieve reacties, doet een mens goed. Fijn dat ik dit soort zaken hier op een forum van me kan afschrijven.

De bruine afscheiding is na mijn ochtendplasje ook helemaal verdwenen dus fingers crossed. Ik probeer er maar positief in te staan, ik heb natuurlijk al het hartje gehoord en dat was na de bloedingen van afgelopen weekend, dus waarom zou het nu niet goed zijn? Probeer mezelf vertrouwen in te praten, stress is natuurlijk niet goed.

Ik denk dat wij wel willen weten wat het wordt, of in ieder geval vooral ik. Ik ben zo'n perfectionist/pietje precies. Dus dan is het handig om te weten. Maar zoals we allemaal zeggen, het gaat er helemaal niet om wat het wordt, als het maar gezond is.

12. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Mieke: het gaat best goed (gelukkig :)) bedankt voor het vragen!

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Noppie: Mochten die capsules niet werken dan zou ik echt even de huisarts bellen voor emesafene zetpillen. Deze worden ook echt gebruikt voor 'misselijkheid en braken tijdens de zwangerschap'. Bij mij helpen ze goed. Tuurlijk heb je zo af en toe nog wel eens wat last, maar dat heb je zelf een beetje in de hand, door op tijd naar bed te gaan en op tijd wat te eten.

Ik ga maar weer eens lunchen, maag begint te knorren.

Liefs Vaam

14. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Haags Zonnetje: fijn om te horen dat het al weer gestopt is!

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Haag Zonnetje, pak van m'n hart! heb je de stolsel goed kunnen bekijken.
    Dan is plassen in zo'n kan toch nog ergens wel handig.

Ik moet eerlijk toegeven dat het niet veel moeite is om in die kan te plassen etc.
    Maar eigenlijk ben ik het wel al een beetje zat hoor :oops:

Vaam, gelukkig maar!

Noppie, lijkt mij ook hoor. Veel leuker om al gerichter spulletjes te gaan kopen straks.

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    heyyyy meiden hoe gaat het met jullie?

Hier gaat alles (hoop ik :) ) goed. OP de misselijkheid na maar gelukkig heb ik primperan die helpen wel :)

dikke knufffff

17. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Waar wonen je ouders dan in Friesland Sucre? Wij op 45 minuten rijden van Leeuwarden, 20 minuten van Dokkum.

Groet,
    Gepie78

18. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Ach nee toch !
    Gauw de verloskundige bellen en we hopen op goed nieuws. Heb je ook last van heftige buikkrampen?

Veel sterkte in deze onzekere uren!

Dikke knuffel,
    Gepie78

19. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Wij hebben vandaag de tweede en voor de laatste keer de echo gehad bij de fertilliteitsarts in het ZH. Alles is goed, de kleine groeit goed, het hartje klopt ook nog steeds en ik ben zelf bijna een week verder dan we dachten. 10 weken en 6 dagen. Officieel ben ik nu dus uitgerekend op 31 januari a.s. maar ik blijf gewoon bij 1 februari a.s. daar ik zelf (en mijn broer overigens ook) 8 dagen overtijd was en dat kan genetisch zijn, dus houden wij gewoon 1 februari aan. Klinkt ook wel beter dan 31 januari of niet dan? Ik heb inmiddels ook al een afspraak weten te bemachtigen bij de VK voor een intake: 21 juli a.s. 14.50 uur. Mobiel wil je dit voor mij toevoegen op de lijst?

Kunnen jullie mij tips geven wat ze allemaal willen weten en wat zelf handig is om te vragen/ weten?

Ik heb een mooie duidelijke echo meegekregen (al zeg ik het zelf) en zal deze z.s.m. even in mijn album plaatsen!

Voor alle nieuwe mama's: Welkom hier en gefeliciteerd!

@Haags Zonnetje: Goed dat je de VK gebeld hebt en maar hopen dat het idd niets is en goed blijft gaan, we blijven voor je duimen hoor!

Groet,
    Gepie78

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Gepie, wat een super mooie echo zeg! helemaal top!

Uhm, wat kun je voor vragen verwachten bij de vk.

Wat medische achtergrond van jezelf, je partner en familie ivm erfelijkheid etc.
    Wat gegevens van je verzekeraar (nummer etc.)
    Of je de combinatietest wilt doen of niet? en eventuele verdere tests indien hoog risico.

Nou er zijn vast nog meiden die mij kunnen aanvullen, het schiet me even niet meer te binnen :oops:

Deel Deze Pagina