Dag meiden, Het herstel is me toch tegengevallen. Heb nog steeds last van keelpijn en af en toe hoestbuien. Ben echt heel chagrijnig geweest van het ziek zijn. Zullen ook wel de hormonen zijn die dat effect hebben versterkt. Dit weekend bijzonder rustig aan doen en hopenlijk is de keelpijn dan helemaal weg. Heb vannacht een paracetemol genomen. Weten jullie of je urine dan gelijk niet meer goed is voor MVM? Nog niet alles terug gelezen. Sorry. Hopenlijk gaat het met iedereen goed hier. Nog schokkend nieuws?
2 pagina's teruggelezen. Haags zonnetje, dat is schrikken. Hoe is het nu? Sonya, combitest vanaf 36 jaar inderdaad vergoed. En volgens mij ook als er een medische indicatie voor is. De prijs van een combitest is rond de 130 euro. Dit is een indicatie en kan natuurlijk altijd afwijken. Ik heb een wijziging in mijn afspraken. We hebben 30 juli een consult bij een gyneacoloog met een echo. Dit omdat de vader van mijn vriend het goldenharssyndroom heeft. Voor zover we weten niet erfelijk, maar we willen graag de mening van een gyn.
Caro, wat vervelend dat je herstel zo langzaam gaat, zal ook wel komen doordat je nu wat minder energiek bent. Laten jullie de combi-test doen? Caro31, hoe was het gister bij de echo gegaan, ben erg benieuwd?
Hi Caro73, Balen dat je keelpijn nog niet over is. Immuunsysteem werkt misschien ook wel minder goed als je zwanger bent. Van het weer moet je het ook niet hebben . Wat is dat: goldenharssyndroom?
hey meiden daar ben ik weer kan niet echt vaak mee kletsen omdat ik meer dan 40 uur werk eindelijk weekend! Dacht ik hahah maar nee doe al een lange tijd niet echt veel aan het huishouden dus vandaag maar alles goed uitsoppen wassen stofzuigen etc. @ caro ben jij ook verkouden (geweest) erg he pfff Meiden even een vraagje ik ben vroeger natuurlijk ook wel eens verkouden geweest maar nu is het wel heel erg. Ik heb het al langer als een week bijna 2 weken. En het is nog steeds zo hevig. En dan komt er ook nog eens bij dat ik heel erg misselijk ben. Ok dat was ik eerder ook maar sóchtend kon ik tenminste goed eten in kleine beetjes. De laatste tijd kan ik sávonds helemaal niks meer naar binnen krijgen. Maar vanochtend ging de boterham er ook maar weer snellll uit. Weten jullie of de verkoudheid iets te maken kan hebben met mijn zwangerschap?
Ik denk dat ik inderdaad ook wat vatbaarder ben nu. Goldenhars is geen hele ernstige ziekte, maar uit zich vaak in asymmetrie in gezicht en evt lichaamsdelen. Mijn 'schoonvader' heeft verder een heel goed leven, hij is hoogleraar geweest en heeft 3 gezonde kinderen. http://www.whonamedit.com/synd.cfm/2300.html. We willen gewoon weten wat de kans is dat ons kindje dat ook kan krijgen. De ha heeft al aangegeven dat het niet bekend staat als een erfelijke ziekte.
Hi Tirtilisko, Zat net effe te lezen bij "van week tot week", zie aan de linkerkant van het forum-menu. Bij week 9 staat geschreven dat je extra veel last van verkoudheid kan hebben? Moet jij het niet wat rustiger aan doen?
Ik denk dat je als je zwanger bent wel vatbaarder bent voor griep etc. Als ik maandag nog keelpijn heb dan ga ik wel langs de ha. Wil namelijk voorkomen dat het uit kan groeien tot een luchtweginfectie oid.
Hoi meiden! Hier ben ik dan eindelijk met het............ GOEDE NIEUWS! Het vruchtje is lekker gegroeid en de vruchtzak ook. Ik kom nu uit op een zwangerschapsduur van 6 weken en 5 dagen. Dus ons wondertje is lekker ingelopen. Het hartje klopt nog mooi! De gyn zei dat het er goed uit zag. Hij wil over twee weken nog wel weer een echo maken om de groei te volgen. Nou, alleen maar goed natuurlijk. Die echo staat voor 28 juli op het programma. Dus wij zijn helemaal happy en gaan er nu ook echt van genieten! Ik laat m'n banner nog wel even staan, want misschien loop ik over twee weken wel weer gelijk met m'n eigen berekening. Fijn weekend iedereen! Groetjes Caro
Caro31, wat fijn dat je het goede nieuws even komt melden. Heb aan je gedacht hoor. Goed zeg! zeker opgelucht het gerustgesteld zo. En over 2 weken weer een echo, je zult zien die maakt vast een groeispurt hoor.
tja weet je ze zeggen de eerste drie maanden is even vervelend moet je hele lichaam aanpassen en wennen. maar als ik een baby zie vind ik dat zo geweldig en leuk het idee gewoon dat ik met mijn verjaardag als alles goed is gewoon een hummeltje heb... en de volgende zomervakantie ook....
hallo allemaal, zo ben weer terug van vakantie en ik ga niet bijlezen Alles goed met iedereen? De 1e week was heerlijk met mooi weer, de 2e week was ook heerlijk maar met niet zo mooi weer... nu nog 1 week thuis en dan weer aan t werk. Ik voel me prima, soms wat misselijk vlak voor t avondeten, soms wat moe en licht in mn hoofd. Halverwege de vakantie iets stoms gedaan. Had nog 1 zwangerschapstest in mn tas zitten....ach waarom ook niet. Ik de test gedaan, krijg ik maar een vaag 2e streepje. Dus 1 dag helemaal in de stress gezeten...nieuwe test gekocht, volgende ochtend nog een test gedaan en daar kwam gelukkig wel een dikke streep te voorschijn . En t was hetzelfde merk test... ik merk trouwens wel dat ik wat kilo's ben aangekomen zeg... tuurlijk heeft t stoppen met roken ermee te maken. En het feit dat ik de afgelopen maanden alleen maar aan t lijnen ben geweest... maar baal toch wel een klein beetje... nou ik ga nog even een was draaien... fijne avond!
hoi allemaal, Ik had mij voor genomen vaker een kijkje te komen nemen hier maar helaas heb lukt het niet..(drukdrukdruk) Las net al een stukje en zag dat er veel verkouden/grieperig zijn,dat is altijd zo naar nu ben je daar volgens mij ook meer vatbaar voor. gelukkig voel ik mij op spierpijn na zo gezond als maar kan. (Helaas heeft mijn zoontje vergrote keelamandelen hierdoor kan hij bijna niks eten en drinken ..) De zwangerschap verloopt goed ,ik heb alleen al zo'n dikke buik,draag nu al weer mijn oude zwangerschapsbroek :S we begrijpen er niks van ... Maar woensdag eindelijk mijn eerste echo! Ik ga nog even verder lezen,even kijken hoever ik kom....want mannetje lief is een filmpje halen we hebben eindelijk een zaterdagavond niks : groetjesss
hoi meiden even met een snel berichtje, gisteren intake en echo gehad en alles zag er goed uit en het hartje klopte @haagszonnetje met de zwangerschap van mijn zoon heb ik van 12 tot 20 weken bloedingen gehad ook met stolsels soms wel 10 cm groot en dani is super gezond geboren dus het kan ook goed gaan. voorlopig ben ik even niet op het forum wij gaan voor 3 weken op vakantie dus voor iedereen een fijne vakantie gewenst en natuurlijk weinig kwaaltjes
Hoi meiden, Ik heb me een tijdje geleden hier wel gemeld, maar daarna niets meer van me laten horen, hoewel ik wel steeds lees hoe het met jullie allemaal gaat. Ik merk dat ik nog erg voorzichtig ben en het moeilijk vind om te genieten van de zwangerschap. Maar nu ga ik proberen om af en toe eens iets van me te laten horen. Afgelopen maandag heb ik mijn eerste echo gehad en die was goed! Het hartje klopte en de termijn kwam overeen met wat ik zelf dacht. Gisterenochtend kreeg ik ineens last van bloedverlies en ik was gelijk in paniek. Ik heb de vk gebeld en ik kon 's middags nog in het ziekenhuis terecht voor een echo bij de gyn. Gelukkig kregen we daar weer een goed bericht: het hartje klopte en het vruchtje was goed gegroeid (liep nu zelfs een dag voor). Daarna heb ik me voorgenomen om er gewoon van te gaan genieten, maar in de praktijk blijkt dit toch nog moeilijk te zijn. Vanmiddag weer last gekregen van bloedverlies en ben nu toch weer een beetje bang. Wat denken jullie? Hoe groot is de kans dat het toch goed gaat?
Ik herken er ook wel wat van. Mijn vriendlief is ook een enorme rommelkont en kan zo "vergeten" zijn ontbijtspul op zijn minst op het aanrecht te zetten i.p.v. op de tafel te laten staan. Daarintegen is hij soms ook best wel een echt huismannetje hoor. Bijvoorbeeld toen ik net gevallen was en niets met mijn arm kon doen, hing hij het wasgoed voor me op de waslijn en haalde het er droog vanaf en vanmorgen zijn we samen wezen boodschappen (ook ivm mijn verjaardag woe. a.s. en kratten bier sjouwen enzo) en heeft nadien alles zelf opgeruimd omdat ik ineens een vlaag van misselijkheid had. Heb ik trouwens de laatste paar dagen weer flink last van, komt volgens de f.arts in het ZH omdat die kleine zo'n groeispurt gemaakt heeft. Maar i.i.g. vriendlief stelde zelf voor dat ik maar even op de bank moest gaan liggen en dan ruimde hij de boodschappen wel even op en dekte de broodtafel wel even voor ons. Wat een schatje hé? Vooral nu na onze tweede echo is hij zooo zorgzaam, het lijkt nu echt op een mensje en hij is zo apetrots en wil dat ik mij goed voel zodat de beeb en ik samen ons goed voelen, ha,ha, ha! Groet, Gepie78
Hay Caro73, Dat het herstel even op zich laat wachten, dat klopt wel hoor! Toen ik 5 weken zwanger was was ik flink verkouden en zaten mijn slijmbeurzen ook flink verstopt. Dit heeft al met al ook wel drie weken geduurd voordat het over was. Dit komt door je zwangerschap, doordat er de eerste dertien weken van je ZWS zoveel van je energie gebruikt wordt voor de ontwikkeling van die kleine heb je bijna geen weerstand en blijf je langer dan voor je zwanger was "doorsukkelen". Dus niets om je gerust over te maken. Je kunt hier maar 1 ding aan doen. Zelf voldoende rust nemen, gezond eten en desgewenst extra vitamines nemen. Af en toe een paracetalmolletjes mag en kan gelukkig geen kwaad. Succes en beterschap! Groet, Gepie78
Talitha, Heb je je angst mbt bloedverlies ook gisteren besproken met je VK? Bloedverlies komt vaker voor in de beginmaanden van de zwangerschap en zolang dit geen helderrood bloedverlies is wat gepaard gaat met hevige buikkrampen hoe je je vooraleerst nog geen zorgen te maken en helemaal niet na je mooie echo van gisteren. Lees ook de ervaringen van de andere meiden hier. Maar bij twijfel kun je/ mag je waarschijnlijk altijd wel even contact zoeken met je VK zij zullen er dan alles aan willen doen om je ongerustheid weg te nemen want die stress is helemaal niet goed voor je kleintje! Sterkte en ga nu maar lekker genieten van die kleine in je buik voordat je het weet zijn de negen maanden voorbij en heb je je beeb gezond en wel op de arm! Dikke knuffel, Gepie78
meiden goeie morge... caro31, ben blij dat je nu zulk goeg nieuws hebt! Super! verder...ehm, tja geheugen, wat is dat Hier sinds gister (nog) niet misselijk geweest... echt voor het eerst \/ \/ Zou het ? Knuffel voor iedereen
Talitha, fijn dat je echo goed was en probeer niet te veel te stressen, dikke knuffel. Gepie, wat lief van je mannetje zeg. Die van mij is ook wel wat sneller bezorgd nu... mag je dit wel en mag je dat wel, hihi. Daantje78, fijn zeg een dagje zonder misselijkheid! houden zo. Hier nog steeds alles goed en nergens last van. Soms vraag ik me echt wel eens af, ben ik wel zwanger? hihi. Dus ik leef al helemaal naar de volgende echo toe!