Bedankt voor jullie reacties! En zoals ik lees ben ik bepaald niet de enige die zich ongerust maakt... Ik ga echt proberen om me minder zorgen te maken! Het bloedverlies is zo goed als gestopt nu. Heb af en toe nog een beetje bruin bloedverlies, maar dat negeer ik maar Jullie ook allemaal veel sterkte gewenst. We zijn nu toch allemaal al aardig op weg he? Nog even en dan hebben we de magische 12/13 weken bereikt! Lijkt me heerlijk!
Talitha, ik geloof idd dat we allemaal erg naar die 12e week toeleven. Helaas gaan deze eerste weken wel erg langzaam ook al vliegt een week voorbij, hihihi.
Moge meiden... is weer heerlijk weer hier! Ga zo lekker een stuk wandelen met m'n kleine manneke ( nouja, klein, hij word woensdag alweer 1 jaar oud! wat vliegt de tijd ) Moet ook nog steeds bloed laten prikken, vandaag ook maar doen, echt vergeten afgelopen week. Meiden die nog steeds misselijk zijn.. hele dikke knuf! Nog even vol houden ( oke, klinkt makkelijker dab het is ) Hier nog steeds geen last meer gehad sinds zaterdag. Goeie hoop dat het weg blijft [-o< Mobiel, zou je mij in de lijst willen aanpassen, ze hebben m'n datum nu op 1 febr gezet. 31 juli weer controle bij de verlos o, ja en volgens de kalender word het een jongen en m'n man denkt een meisje. Ikke nog geen idee Fijne dag iedereen, knuf
Ook een hele goede morgen! Voel me nog een beetje in mijn 'opstartfase' op het ogenblik. Beetje misselijk, maar dat gaat meestal na een uurtje ofzo wel weer over (hoop ik). Ik weet niet of er echo's gepland zijn voor vandaag, want ik heb nog niet gekeken. Zo ja, veel plezier aan diegene! Nog maar 1 week...en dan mijn 2e echo! Zie er zo naar uit! Wat duurt een week dan toch lang he!
Goeiemorgen allemaal, Hier is het ook mooi weer Heerlijk! Ik moet over 1,5 uur bij de verloskundige zijn voor de intake... ben erg benieuwd hoe het zal gaan lopen. Ik heb namelijk een bindweefselziekte, en ik vraag me af hoe ze daarmee omgaan. En ben benieuwd wanneer ik voor een echo mag..... fijne dag allemaal!
Hey allemaal, Hier alles op zich wel oke. Heel erg last gehad van mijn darmen afgelopen week. Ook veel misselijk, maar niet overgegeven. Ook nog steeds bezig met het bestrijden van die vervelende schimmelinfectie... Ik zie heel veel verkouden zwangere vrouwen. Hier nog een! Kan ook hooikoorts zijn, maar mijn neus zit (vooral 's nachts) al twee weken dicht. hebben jullie trouwens ook last van een draaierig gevoel? Ik heb soms het gevoel wat je hebt als je koorts hebt. Dat zweverige. Ik heb geen koorts. Ook steeds meer moeite met mijn ogen scherp stellen. Normaal gesproken zie ik erg goed, heb geen bril, maar de laatste dagen doen mijn ogen echt raar. Volgende week intake bij de VK. Ben heel erg benieuwd. Ik heb me voorgenomen om me niet te druk te maken over of alles wel goed gaat met mijn zwangerschap. Een vriendin van me zei dat dit iets is waar je je gewoon aan moet overgeven. Je hebt er geen enkele controle over en je moet erop vertrouwen dat de natuur/je lichaam het vruchtje alleen afstoot als het niet levensvatbaar is. Helpt mij erg goed. Iedereen een fijne dag vandaag!
Goedemorgen allemaal! Nou, ik heb me vandaag ziek gemeld, volgens mij heb ik last van griep. Voel me blegh... denk dat ik koorts heb (maar hebben volgens mij geen thermometer in huis ) en voel me gewoon niet lekker, kan de hele dag wel slapen, overal pijn (spieren) en een raar gevoel in mijn maag. Hoef niet over te geven, maar helemaal lekker zit het ook niet. Heb het idee dat dit niks met de zws te maken heeft, maar dat ik gewoon ziek ben. Ben er nu natuurlijk wel vatbaarder voor. @ caro31, super fijn dat alles goed was en dat je frummel gegroeid is! Heeft ons duimen gelukkig geholpen! @ loesje: gefeliciteerd met je goede echo en een fijne vakantie! @ talitha: fijn dat je het hartje hebt horen kloppen! En dat bloedverlies, tja, jezelf geruststellen is heel moeilijk, maar probeer uit te gaan van het kloppende hartje en niet van het bloedverlies! Zolang het niet helderrood is en je geen krampen hebt, is er meestal niets aan de hand is mij verteld. @ Mobiel, lekker dan dat je 's nachts de toiletpot geknuffeld hebt! Helpt zelfs je vanillevla niet meer? @ Eppie25, leuk dat je het nu aan meerdere mensen hebt verteld en fijn dat je een babykamer kunt overnemen! Nou, ik ga weer eens verder met me lamlendig voelen, eens kijken of er wat op de tv is...
Goedemorgen dames! Ik ben ook weer van de partij! Ik kom net pas uit mijn bed rollen.. ... Zal het wel nodig hebben gehad. Zoals ik er even snel overheen lees gaat het bijna met iedereen goed, op wat verkoudheidjes na. Verkoudheid:Is trouwens erg normaal is bij een zwangerschap. Je slijmvliezen zijn eerder geiiriteerd las ik in mijn boek. Boeken: Vrijdag heeft mijn vriend op een ons feest het boek "zwangerschap voor dummies" gekregen. Ideaal voor mannen zo snappen zij er ook weer iets meer van en ik vind het ook leuk om te lezen. Kloppende hartjes: Ik ben zo jaloers op jullie hè. Ik moet nog twee hele weken wachten op een echo. Soms zijn er momenten dat het me niets uitmaakt en zo zijn er momenten dat ik er wel om kan janken dat ik nog helemaal niets gezien of gehoord heb! Maar ja, het is niet anders vrees ik... Zo... nu ga ik weer wat doen. Het is prachtig weer en ik heb nog een volle wasmand...
Goedemorgen! Wij hebben net een intake gehad bij de vk, alles was goed behalve dat ik een te hoge bloeddruk heb (wat ik eigenlijk al wist), volgende week moet ik nog een keer laten meten en dan als het nog te hoog is gelijk een afspraak bij de gyn en die gaat dan bepalen of ik bij de vk blijf of niet. En natuurlijk hebben we een prachtig duidelijk kloppend hartje gezien!
Kimmie, fijn dat alles goed is en jullie een mooie echo hebben. Marriedgirl, beterschap meid, klinkt helemaal niet lekker. Karina, zie het maar zo, met 10 weken zien jullie zoveel meer dan met de 6-7 weken waarop de meesten nu al een echo hebben gehad. Tuurlijk wil je het even zien en de bevestiging krijgen, maar de echo met 10 wk is zoveel mooier
Meiden ik heb zoals mischien de meeste al weten al langer als een jaar een maagband. En ben maar 1 kilo afgevallen. Maar nu door de mega misselijkheid. Ben ik in bijna 4 weken ik denk zelfs minder 10 kilo afgevallen 9, 6 kg Hoop dat ze er niet meer bij komen @mobiel jij ook al ik heb ook in de nacht even een hele dikke knuf aan de wc pot gegeven bahhhh. Maar ik merk dat ik nu minder misselijk ben maar vaker overgeef. Want ik was hiervoor wel heel erg misselijk maar gaf niet echt veel over. En ik merk ook dat het nu meer in de avond is de misselijkheid hebben jullie dat ook?
hallo allen, Hier ook een zieke.. zit te twijfelen of ik me ziek ga melden.. pff.. heb het echt even hele maal gehad. Mijn neus zit dicht, mijn nek doet zeer en ik heb hoofdpijn, niet meer normaal. Lekker in de zon zitten doe ik vandaag maar niet. Daarnaast heb ik al weken enorme lage rugpijn. Vanmorgen langs de fysio gegaan om een afspraak te maken. Die man zei meteen dat hij niet wist of hij mij wel kon helpen. Het kunnen namelijk ook bekkenklachten zijn door de zwangerschap. Als dat zo is, dan stuurt hij me door. Ik baal hier echt enorm van. Heb echt helemaal nergens zin in.. ben gewoon futloos. Dus sorry dames, heb ook niks bijgelezen. Ik hoop dat bij jullie alles goed gaat. Liefs Anne
@ Anne, herkenbaar... meld je gewoon lekker ziek en doe rustig aan. Ben zelf absoluut geen ziekmelder, maar heb het nu toch gedaan. Rust is heel belangrijk en je moet je ook een beetje kunnen overgeven aan je lemlendigheid vind ik. Beterschap!
Hoi meiden, Ik zit weer op mijn werk vandaag, maar de fut is er alweer uit. heb wel al mijn mails van vorige week kunnen afhandelen gelukkig.... Sterkte voor iedereen die ziek, zwak en misselijk is. Misselijkheid gaat ietsje beter bij mij, volgens mij helpen die gemercapsules toch wel een beetje. Verder wel doodmoe. Iemand vroeg over dat draaierige gevoel in je hoofd: heb ik ook. Is denk ik de vermoeidheid ofzo? Succes en sterkte allemaal vandaag! liefs noppie
Hee meiden, Hier gaat het met de een wat beter dan met de ander lees ik. Iedereen veel beterschap en/of succes met de misselijkheid! Caro: geweldig om te lezen dat jullie kindje goed gegroeid is! Is toch weer een hele geruststelling. Hier nog steeds met vlagen misselijk. Maar avondeten gaat er echt bijna niet meer in. Ik hoop dat dit snel overgaat. Ik heb dit bij de eerste helemaal niet gehad....... Morgen de intake en de echo! Ben zo benieuwd! Groetjes, Angela
Ik moet even kwijt dat ik het zo leuk vind dat iedereen zo lekker met elkaar meeleeft en lief voor elkaar is! Is zo leuk om te lezen, hihihi. En kan ik ook wel van genieten.
Hoi meiden, ben een paar dagen afwezig geweest. Voel me niet zo lekker. Heb het hele weekend heel veel geslapen en was ook duizelig, misselijk, hoofdpijn, koorts. Ik lees dat veel meiden hier last van hebben. Ben normaal echt nooit ziek (laatste griep in 1999) dus vlg mij heeft het echt met de zwangerschap te maken. Caro31, fijn dat het gegroeid is. Toen ik voor mijn echo kwam vertelde de gyn dat zeven dagen verschil binnen de marge is. Talitha, vervelend dat bloedverlies. Altijd schrikken. Heb er zelf ook last van. Na de eerste keer kon ik gelijk terecht bij de gyn (vorige week maandag), toen afgelopen donderdag en zaterdag had ik er weer last van. Het houdt wel snel op. Heb vrijdag de gyn nog gebeld en zij zeggen dat je je er niet zo druk om hoeft te maken zo lang het niet constant bloed is en als het rood is. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Vandaag vroege post gehad , pff toch wel vermoeiend ! Ik krijg zelfs mijn broek van mijn wit verpleegpak niet meer dicht !