Yep..ikke. Heb de zetpillen ervan. Het helpt om en om. Sowieso ben ik nu niet meer echt ziek. Het is niet zo dat ik weer vrolijk rondhuppel, maar hoef bijna niet meer over te geven en kan weer werken.
14 juli : familieveenstra 1ste echo 14 juli : Kimmie29 intake vk 14 juli : Axioma intake vk 14 juli : Enna 1e echo 14 juli : Phantasia 1e echo 14 juli : Waxientje 1e echo Veel succes en plezier allemaal vandaag!
@ Kimmie29 ik heb zelf ook emesafene gekregen maar het hielp voor geen meter. Ik heb nu primperan dat werkt wel beter. Veel succes meid @ Angela21 hey meid kan jij ook al s'avonds niet meer eten. Erg he ik krijg ook na 4 uur ofzo niets meer binnen alleen soms fruit. SPannend morgen je afspraak heb morgen ook mijn tweede echo duimen we voor elkaar hahah @ vaamrile Hey meid hoe is het met jou? Nog een prettig weekend gehad. Spannend he je 2de echo ik heb hem morgen zit ook vol spanning te wachten ik hoop echt dat alles nog goed is @mieke en meid hoe verloopt jou zwangerschap. Even denken hoor volgens mij was jij toch diegene die lekker geen last had van misselijkheid heeeeeeeerlijk als dat zo is geniet er van hihi @ Anne1982 meid als je je niet goed voelt gewoon ziekmelden. Denk ook aanjezelf beterschap ik hoop dat je je snel beter voelt. @ marriedgirl beterschap meid ik ben nu ook al bijna 2 weken verkouden niet normaal voel me ook echt bleghhhh bahhhhh. @ Karina82 Ik heb ook nog een volle mand moet ik ook nog maar eens doen. Pfff maar als ik thuis kom ben ik al kapot @ HJ1977 meid jij ook beterschap. Wat een rot weer he (vandaag niet maar ja ) het weer zal zeer zeker ook een rol spelen @ Axioma en meid hoe is het gegaan?
Tirtilisko, ja dat ben ik nergens last van. Heel af en toe een soort blokkerend gevoel hoor, moet ik gewoon even wat eten en dan is dat weg. Wat zijn er toch een hoop meiden die kwakkelen met verkoudheid en griep zeg. Beterschap hoor! En voor iedereen vandaag met echo's en intakes, ik hoop straks weer leuk nieuws te lezen dat alles mooie en goed was.
he wat vervelend dat veel meiden zich zo naar voelen, veel sterkte hoor! En beterschap! Nou vanmorgen naar de verloskundige geweest voor de intake, aardige vrouw. Verteld over mn bindweefselziekte (ehlers danlos syndroom) ze kenden het niet en ging het opzoeken en dan hoorde ik de volgende keer hoe of wat. En over mijn overgewicht verteld (1,5 jaar geleden woog ik bijna 150 kilo) ben nu nog te zwaar (95) maar voor mij een hele prestatie. Moest wel laten prikken voor suiker. Bloeddruk was prima Gelijk naar t ziekenhuis gegaan voor bloedprikken, echt met knikkende knieen naar binnen, het leek me zo eng. Maar t viel 100% mee! 5 buisjes dat wel weer... En gelijk de kraamzorg geregeld en net gebeld voor een afspraak voor een echo.... bleek dat die vrouw op vakantie ging in de periode dat ik van de vk een echo moest laten maken dus nu volgende week maandag al voor de lijst: 21 juli echo 21 augustus controle vk
[quote="tirtilisko@ vaamrile Hey meid hoe is het met jou? Nog een prettig weekend gehad. Spannend he je 2de echo ik heb hem morgen zit ook vol spanning te wachten ik hoop echt dat alles nog goed is [/quote] Ja hoor, weekend was gezellig. Zondagochtend voelde ik me iets minder, maar dat gevoel ging gelukkig na de middag weer weg. Verder heb ik vandaag al zo'n 4 x boven het toilet gehangen. Het zit me echt te walgen in mijn maag. Niet dat ik me echt super misselijk of beroerd voel, maar het af en toe gewoon even de neiging om het eruit te gooien ofzo (lekker is anders ). Maar gelukkig ben ik niet heel ziek dus. Ik denk dat het komt door weer te veel hooi mijn mijn vork te hebben genomen dit weekend. Dat is namelijk elke keer nog zo geweest. Als ik slaap te kort kom of juist te veel doe, dan merk ik dat gelijk de volgende dag. En misschien dat er toch ook een beetje spanning meeteld. Ik hoop dat we morgen van jou ook een heel mooi berichtje krijgen, maar daar gaan we vanuit he ! @Axioma: wat knap zeg! van 150 naar 95 kilo! Ik vind dat toch echt een hele prestatie! Je zult je vast een stuk beter in je vel voelen he! En ook nog eens zwanger ..
Hoi allemaal, ik heb ook een tijdje niets van me laten horen. Ik heb vrijdag de 1e echo gehad en was voor die tijd zooo ontzettend zenuwachtig dat ik beter hier niet kon kijken (op het forum dan he). Ik ging ook steeds die slechte ervaringen lezen en dat is niet echt bevorderlijk Maar goed, het hartje klopte (ik zag het gelijk) en het was echt onwijs leuk! Alles was goed en ik was precies 8 weken dus dat was ook fijn Onderhand weet iedereen al dat we zwanger zijn, maar ze zijn allemaal wel blij Fijne dag allemaal!
Dank je wel voel me inderdaad een stuk lekkerder in mn vel, alleen vind ik nu wel wat moeilijk dat ik weer aankom, ik was namelijk heel streng met eten en nu moet ik veel meer eten. Is natuurlijk wel gezonder...maar wel even omschakelen... Maar voor een kindje heb ik alles over
Meiden ik zit met een ''probleempje'' Toen ik hier werd aangenomen op mijn werk. Was ik nog niet zwanger of ja het was van binnen mischien al bezig. Maar ik wist het dus nog niet. En nu zit ik dus in mijn proeftijd ik ben ingehuurd via een detachering bureau. Ik ben 2 weken geleden begonnen. Opzich hele aardige collega's ze weten dat ik een kinderwens heb mijn collega's he niet mijn leiding gevende. En heb ook gezegd van ik ben overtijd mischien ben ik zwanger ik hoop het echt dit en dat maar voel me zo schuldig. Weet niet wat ik het moet doen morgen na de echo zeggen. Of nog even wachten tot 4 augustus tot ik door mijn proeftijd kom. Ik voel me ook een vuile vieze leugenaar Omdat ze zo meeleven met mijn maagband omdat ik steeds misselijk ben Wat zouden jullie doen?
Ik zou niet veel meer eten, maar meer verdeeld over de dag in een paar porties, dan moet het toch wel meevallen. Tirstilisko, bij de wet mogen ze je niet om je zwangerschap ontslaan of niet aannemen. En je bent het pas verplicht om het een aantal weken voor je bevalling te melden. Dus voel je niet rot hierover en wacht gewoon tot na je proeftijd. Tenslotte vertellen de meesten het pas na de 'veilige' periode van 12-13 weken.
Misschien een hele stomme vraag , maar waar zit het beebje juist ? Ik dacht altijd een 5 tal cm onder mijn navel maar in een ander topic staat dat dit niet klopt , meer naar onder boven je schaambotje , daar zit toch je blaas ? Of ben ik nu serieus mijne biologie door elkaar aan het halen ?
Er zijn er hier wel een aantal die zich niet lekker vinden, dus voor iedereen die dat geldt: beterschapjes! Ook ik ben benieuwd hoe het gegaan is met degene die vandaag voor intake/echo moesten? Zelf mag ik morgen naar de VK! Eindelijk! Hier is er eigenlijk niet echt een verandering hoor. Heb al wel aan mijn baas vertelt dat ik zwanger ben, dit ook ivm nachtdiensten enzo. X Esther
Hoi meiden, ben even een weekend weggeweest. Hoe is het hier? Eppie, ik heb het vandaag ook verteld aan mijn baas, ook ivm nachtdiensten. Wat zei die van jou?
@Sucre: die van mij was hartstikke blij voor mij. Heb deze week nog even 2 bazen: met mijn oude unithoofd heb ik veel meegemaakt en die leeft altijd onzettend mee en die wil graag ook op kraamvisite komen als de kleine geboren is! En mijn nieuwe hoofd was ook helemaal positief. Vanaf 3 maanden zwangerschap hoef je geen nachtdiensten meer te doen, dus dat is dan ook al geregeld voor eind augustus! Dus al met al super positief! En hoe reageerde jou baas? X Esther
Ook positief! Maar ik moet voor augustus zelf regelen dat mijn nachtdiensten worden geruild . Niet echt aardig he. Meiden, wie heeft er net als ik nog geen echo gehad? Maken jullie je ook soms zorgen? Ik wil zooo graag een kloppend hartje zien, maar moet nog 2 en een halve week wachten. Dat duurt zo lang! Ik vind het moeilijk om zo lang in onzekerheid te zitten. Dan zie ik het allemaal even zo somber in. Ik wil gewoon zekerheid, maar dat krijg ik nu niet.
Hoi, Vandaag weer naar kantoor geweest en het ging goed! Ik voel me best goed alweer. Wel minder fit dan toen ik nog niet zwanger was, maar ja... Ik heb gisteravond twee boterhammen gesmeerd en als lunchpakketje op mijn nachtkastje gelegd. Direct toen ik wakker werd met lange tanden naar binnengewerkt, maar het hielp zeer goed tegen ochtendmisselijkheid. Dit ga ik vanavond weer doen! Wij hebben besloten om een combinatietest te doen, gezien mijn leeftijd wil ik wel weten hoe groot de kans is. We gaan nu toch al 30 juli naar het zh voor het goldenhar's syndroom. Op dezelfde dag doen ze de nekplooimeting. En ook het bloedprikken. Wordt dus een ochtendje ziekenhuis. Veel beterschap voor alle snotneuzen onder ons.
Sucre, kun je het niet op je werk regelen om een echo te krijgen. Ik vind dat je idd wel heel lang moet wachten en geduld is in deze niet ons meest positieve puntje denk ik. Jammer dat ze zo reageerden op je werk en je zelf moet ruilen, de roosters moeten daarvoor neem ik aan nog gemaakt worden? Eppie, leuk de reacties hoor! wel fijn. Caro73, goed zeg dat dit voor nu een optie is Loeka, volgens mij licht je blaas voor je baarmoeder. Als je een doorsnede maakt van je lichaam van opzij dan zit je bm echt in het midden, dus ook niet direct waar je snel je hand op je buik zou neer leggen. Volgens mij verandert dit allemaal wanneer het beepje groeit en maakt alles wat meer ruimte en komt je bm dus meer naar voren toe.
@ Loeka: Je beebje bevind zich nu nog achter je schaambot, je blaas ligt er als het ware boven, daarom vragen ze vaak ook om met een volle blaas naar de echo te komen omdat ze dan beter zicht hebben Als je op je rug ligt, en je gaat duwen net boven je schaambot, zul je op gegeven moment wat weerstand voelen en als je die lijn volgt voel je als het ware een bolle rand, dit is de bovenkant van je baarmoeder @ Tirtillisko: Je hoeft pas 3 maanden voor je uitgerekende datum en volgens mij zelfs 4 weken voor je uitgerekende datum bekend te maken dat je zwanger bent, dus ik zou gewoon mijn mond houden als ik jou was Vaak hoor je namelijk, dat als je het vrij snel verteld als je een nieuwe baan hebt, dat ze dan dus je contract niet verlengen, omdat je een periode uit de running zal zijn.. Ze zijn dan als het ware al bevooroordeeld! Dus gewoon je werk goed doen en tegen de tijd dat je het echt niet meer kan verbergen qua buik dan pas vertellen