Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Mieke, soms denk ik, ik bel de vk, dat ik me zo'n zorgen maak etc.. Dan denk ik daarna weer, stel je niet zo aan. Waarom zou het fout gaan. Het is gewoon lastig. Als ik het echt niet meer uithou en er ook onder "lijd", dan ga ik toch maar bellen. Ik moet nu gewoon sterk zijn van mezelf.

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Tirtilisko: goed zo, gefeliciteerd met je mooie echo! Wat leuk hoe je collega's hebben gereageerd!

@ Mieke: thanx voor je bemoedigende woorden babe.

@ Sucre: goh, over die positiebroeken enzo. Een aantal meiden hebben die inderdaad al. Ik zie helemaal nog niks aan mijn buik en mijn broeken passen ook allemaal nog :confused: :confused: :confused: . Hmmmmm......

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Noppie, mijn buik is mega, maar dat komt door de opgezette darmen denk ik? Ik draag veel heupbroeken, maar die zitten te strak op de blaas en baarmoeder, echt niet lekker. En hoge broeken zitten te strak op de darmen, vandaar de positiebroek. Heerlijk! En het zit zo lekker om de buik!

4. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @Noppie, gewoon doen die echo. En het zegt niks dat je nu minder klachten hebt, ik zelf had erg last van misselijkheid en vermoeidheid en sinds een paar dagen is het stukke minder. Gisteren hebben we een echo gehad met een duidelijk kloppend hartje dus het zegt helemaal niks.

@Tirtilisko, heerlijk he als je weer zo'n kloppend hartje ziet, geniet er lekker van.

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Thanx Kimmie, en fijn dat je een goede echo hebt gehad!

@ Sucre: wel heel leuk hoor dat je al positiekleding aan kan doen. Maakt het toch een stuk echter allemaal!

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn verzekeraar vertelde me dat in het pakket de termijnecho + 20 weken echo en nog een 'pret' echo worden vergoed.

Dus je zou natuurlijk altijd eerder om een echo kunnen vragen.

Noppie, geen dank ;)

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hebben jullie ook zo veel last van dromen?
    Ik droom als een gek, zo ook vannacht. Dat Paris Hilton dood is. Ik heb meteen op internet gezocht, maar kwam er dus achter dat het vast een droom was. Vaag hoor.

8. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Sucre

Ik heb ook nog steeds geen echo gehad. Ik moet ook nog twee volle weken wachten. Soms maakt het me onzeker en soms maakt het me ook sterk. Ik ben er van overtuigd dat alles goed is. Heb namelijk erg sterk dat gevoel. Aan de andere kant wil ik die bevestiging natuurlijk ook wel, das logisch. Zolang jij je goed voelt en er is verder geen aanwijzing dat het anders zou kunnen zijn moet je gewoon vertouwen op je lichaam en jullie kindje. Weet dat het heel makkelijk klinkt maar het maakt mij soms heel sterk.

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Mieke, ik wil het gewoon volhouden. Ik ben een echte weegschaal he, ik wil dit, ik wil dat, ik twijfel altijd... Maak het mezelf niet makkelijk. En ik denk ook, met 11 weken is de echo veel mooier dan nu.

Maar af en toe is het wel moeilijk...

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Karina, ja dat probeer ik ook heel vaak. Dan ben ik zo positief, dan weet ik zeker dat ik over 7 maanden een kleintje in mijn armen heb. Maar soms is dat goede gevoel even weg en wil ik zo graag bevestiging.

11. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ik droom altijd al veel, maar nu ook een stuk intenser nog dan anders.... Ben nu al wel weer die van vannacht vergeten. Zwangerschapdementie, :) ?
    Ik zit dus echt geen reet uit te voeren op mijn werk. Heb mijn eigen kantoor en het dus echt komkommertijd.... Op zich ligt er wel een stapel 'structurele' taken op mij te wachten, maar krijg nauwelijks mail of telefoontjes. Ook geen vergaderingen meer. Moet het dus echt zelf doen 8) 8) 8) .

12. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Sucre, zoooo ik droom ook als een gek en dan over alles en iedereen :)

13. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Noppie: als ik jou was zou ik die echo gwoon doen hoor. Is toch mooi meegenomen dat je vriendin dat wil doen?!

@Sucre: ik heb vorige week ook al zwangerschapskleding gekocht en dat zit echt super lekker. Mijn broeken zitten soms gewoon te strak om mijn buik enzo! Dus je bent niet de enige.
    En ik droom nu ook wel meer als anders, maar kan ze niet echt onthouden hoor!

@Gepie: wat leuk dat gedichtje en dat dat je collega's zo lief reageerde!

@Tirtilisko: oh meid kan me voorstellen dat je helemaal geëmotioneerd was. En dan ook erg lief dat je collega's slingers boven je buro hadden opgehangen!

Nou ik ben vandaag voor een intake geweest bij de VK. Alles was goed hoor. En heb volgende week donderdag 24 juli mijn eerste echo! Ik kan niet wachten om mijn kleintje in mijn buik te zien! 26 augustus mag ik voor de tweede keer naar de vk en ze vertelde dat ze dan ook aan mijn buik gaan voelen en met een doptone naar het hartje gaan luisteren.
    (@Mobiel: dan kun je voor mij de lijst weer even updaten.) En ik moet één dezer dagen even bloed laten prikken. En volgens de VK ben ik dus ook op 19 februari uitgerekend, maar met de echo van volgende week zullen we dan wel weer meer weten.

Het enige minpuntje van vandaag is, is dat de vader van mijn zwager is overleden. Jeetje nou dan wil je wel huilen, met al die hormonen die door mijn lijf gieren. Mijn nichtje van 7 had dus zelf een kaartje geschreven voor haar oma en had daar iets ingezet in de trend van: lieve oma, ik vind het heel erg dat opa dood is. Nou en daar zat ik dan te janken. Er komt dan weer zoveel boven van 2 jaar geleden toen mijn vader overleden is. Ach we slaan ons er wel doorheen hoor.

X Esther

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Eppie, je kunt wel een knuffel gebruiken dus die krijg je bij deze van mij!

Maar wat fijn dat vandaag je gesprek goed ging en dat je volgende week je echo mag krijgen!

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @ Geppie, meid wat erg, veel sterkte de komende tijd!

@tirtilisko wat heerlijk dat je het hartje weer hebt mogen horen! Gaaf hoor, en dan ook nog zulke collega's :D

@Noppie ik zou ook gewoon gaan voor die echo, geweldig toch dat je vriendin dat kan doen. Zou ik persoonlijk prettiger vinden dan een onbekende!

@ sucre ik heb ook al 2 zwangerschapsbroeken gekocht, ze zitten heerlijk, mn eigen broeken zitten al wel wat strak. Alleen vind ik het raar om die zwangerschapsbroeken aan te trekken... omdat bij mij meer vet dan baby is :S

Vandaag de wanden en plafond van het toekomstige babykamertje gewit. Ziet er veel frisser uit. Een klein jaar geleden had ik de rest al javagroen geschilderd en dat laten we maar zo.
    Ben nu eigenlijk wel moe...

16. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mieke: bedankt voor de knuffel. Soms doet je dat even erg goed hoor.

Ja het is idd wel snel de echo en daar ben ik ook blij om. Misschien wordt het dan allemaal minder onwerkelijk. Kreeg van de VK ook nog een leuke goodiebag mee naar huis! Dus die zal ik nu eens even gaan bekijken.

X Esther

17. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Poeh Eppie, kan me helemaal voorstellen dat je daar emotioneel van wordt! Laat de tranen maar gewoon eventjes lopen hoor. Succes alvast volgende week voor je echo!

18. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    En Eppie, wat zat er in de goodiebag?

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij zijn niet nieuwsgierig hoor :D

20. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Noppie: mijn eerste badeendje, zwitsalcreme, 2 tijdschriften, een babyknuffel en verder nog wat informatie! Toch wel heel leuk.

X Esther

Deel Deze Pagina