Laten we het niet over mijn dikke buik hebben Trouwens hebben ze jullie gvraagd of jullie de combinatietest willen doen? Mij is het wle gevraagd ik zei nee doe maar niet want ik laat het toch niet weg halen. En de gyn zei ja zo denk ik er ook over je kan het beter niet doen want het is niet 100% en dan zit je, je hele zwangerschap in de stress. Ik zei ja als het zo is dan moest het gewoon zo zijn. En wat dan ook ik laat het niet weg halen. Heb net even op internet gekeken er staat minder dag 1 op de 1000 kans dus dan hoeft het toch helemaal niet. Hoe denken jullie hier over?
Tirtilisko, wij doen het niet, wij vallen niet in een risicogroep gezien onze leeftijd en in beide families komen geen afwijkingen voor. Maar ik snap wel dat mensen het wel doen, zeker als je boven de 35 bent.
Hallo hallo, Weer eens een berichtje vanuit het zuiden van het land. Heb vandaag eens tijd en zin om wat te tikken. De afgelopen dagen wat ziekjes geweest en thuis gebleven van het werk. Had bijna vanaf het begin last van mn darmen en moeite met mn broeken, maar langzaam aan beginnen mn darmen geloof ik aan de hormonen te wennen en ziet mn buik er weer uit zoalstie was. Ergens wel een beetje gek want ik ben ook al naar positiekleding wezen kijken. Voor de lijst; 30 juli heb ik mn 2de echo tbv de nekplooi meting 4 aug heb ik de 2de afspraak bij mn VK Ik laat dus wel een nekplooimeting doen. Moet iedereen zelf weten, maar ik vind dit het meest verstandig. Niet omdat ik mn kindje weg zou willen laten halen (mn kleine ukkie!), maar voor het geval mn kindje extra zorg nodig heeft bij de geboorte. Bv een speciaal ziekenhuis waar ik beter zou kunnen bevallen, omdat ze er bij de onderzoeken achter komen dat mn kleintje een bepaalde afwijking heeft waar ze bij een ZKH in bv Nijmegen heel veel verstand van hebben., Dan wil ik mijn kindje niet tekort doen doordat ik het niet wist terwijl die mogelijkheid om erachter te komen er met een eenvoudige nekplooimeting en bloedtest er wel is. Vind het dan ook wel gek dat een VK zegt dat iemand die zwanger is er verstandig aan doet om geen meting te laten doen. Ook al bied het geen voorspellende garanties het bied het ongeboren kind wel wat veiligheid. Maar voorop blijft staan dat iedereen het zelf moet weten natuurlijk! Pfft. Ik mag mee gaan helpen boodschapjes uitladen. Voor iedereen nog een fijne avond en groeten vanuit Limburg!
hoi meiden a.s vrijdag ben ik tien weken zwanger en zoals denk iedere zwangere vrouw meet ik natuurlijk mijn buik op om dit te noteren in mijn zwangerschapsdagboek.....zo leuk! maar opeens ben ik nu 2.5 cm slanker geworden, ik merkte het al aan mijn kleding en dcht van hé ik ben slanker geworden. hebben meer vrouwen dit? groetjes marea
ok gelukkig ik heb vrijdag mijn twee echo heb het hartje al zien kloppen maar het blijft spannend of het nog steeds goed zit. liefs marea
hallootjes allemaal! tis weer een paar dagen geleden en en jee wat moet je dan veel bijlezen zeg! Ik moet eerlijk bekennen dat ik het erg moeilijk vind om alles hier bij te houden! Ik wil zo graag op iedereen reageren, maar dat lukt gewoon bijna niet.... sorry ik bedoel het niet vervelend en wil ook niemand voorbij lopen! ik ga nu een paar pagina's teruglezen en probeer dan een beetje op iedereen te reageren die ik tegen ga komen, alvast sorry als ik iemand vergeet
Haags Zonnetje: Wat verveelnd dat je ej het weekend niet lekker voelde. Ik herken het wel een beetje die klachten die je beschrijft! Hopelijk voel je je snel beter! Axioma: Wow dan ben je echt veel afgevallen zeg! Wat knap van je! Ik ben ook extra geprikt op zwangerschapdiabetes, omdat het vermoeden was dat ik het bij de zwangersschap van Stef ook had. Vaamrile: Je lichaam laat dus duidelijk merken wanneer het teveel is! Hopelijk lukt het ok voor je om wat rustiger aan te doen! Uk80: Wat fijn een kloppend hartje! Is een geruststellend gevoel he? Tirtilisko: Je hoeft nog niet te vertellen dat je zwanger bent en ik zou ook goed begrijpen dat je het nog niet doet. Het is heel normaal om in ieder geval te wachten tot na de 12 weken. Ik zou als ik jou was ook gewoon wachten! Ik snap je gevoel wel hoor, maar je bent niets verplicht! Enne een goede echo, wat fijn zeg! En je collegas zijn erg blij voor je, wie weet is je baas dat ook wel! Sucre: Was je weekend weg leuk geweest? Eppie25: Groot gelijk dan dat je het al verteld hebt, dan kan er ook rekening mee worden gehouden! Ik heb het ook al verteld op mijn werk, werk ook onregelmatig. Caro73: Jij gaat dus voor de cmbinatietest? Wij hebben ervoor gekozen om het niet te doen! Hopelijk valt je dagje ziekenhuis mee! Gepie78: Wat een leuk mailtje heb je naar je collegas gestuurd! Noppie: Ik zou ook die echo doen hoor! Marea: Slanker geworden? Dan zullen hget dus echt je darmen zijn geweest die waren opgezet! Goodies: Hier ook een tas gekregen van zwitsal met een paar monstertjes van cremes en waspoeder. Ook een eendje en een knuffeltje! Vandaag kreeg ik van de babydump een folder met babysokjes erbij, ook al zo leuk! Hebben jullie al; wat gekocht voor de baby? Of wachten jullie daar liever mee? positiekleding Ik heb ook al positiebroeken, mijn broeken kunnen echt nog niet misschen meer idcht. Verloskundige zei vorige week al dat mijn baarmoeder groter en hoger ligt als normaal is bij deze zwangersschapsduur (was bij stef ook, vandaar extra controlle op diabetes) Wat betreft de prenatale onderzoeken: Wij hebben besloten om geen combinatietest te doen. Ik werk zelf in de zorg voor mensen met een verstandelijke handicap. Als het ene kindje is met syndroom van Down, dan zou ik persoonlijk het niet weg willen laten halen en dus heeft het voor mij geen meerwaarde om dit van te voren te weten. Syndroom van down is immers iets waar niets aan verandert kan worden! De 20 weken echo doe ik wel, omdat er soms afwijkingen gezien kunnen worden waar in de zwangersschap of vlak na de geboorte wat mee gedaan kan worden. Klachten: Mijn grootste klacht is dat ik ongelooflijke last heb van obstipatie, tis als het ware elke ekeer een echte bevalling. En aangezien ik al aambeien heb wordt dat er alleen maar erger van! Wordt er aardig moedeloos van moet ik zeggen! Eet eel vezelsm drink veel, eet peperkoek, drink venkelthee, roosvice laxo, gebruik regulan , maar het helpt niets . Verder heb ik echt last van mijn hormonen, voel me erg snel heel boos worden en ga heel snel huilen Best irritant af en toe!
Hoi meiden! Nog bedankt voor de reacties op onze mooie echo! Ben zelf niet zo actief geweest de afgelopen week, maar moet ook zeggen dat ik er gewoon even niet de puf voor had. Ik ben zo verschrikkelijk moe he, niet normaal meer. Toen ik nog niet zwanger was en ik hoorde dat vrouwen zo'n last hadden van vermoeidheid, dacht ik altijd... ja ja, ik ben ook weleens moe. Maar nu weet ik wel beter. Ik slaap dan ook als een blok 's nachts, dat is wel heel lekker trouwens. Wat zijn er veel meiden grieperig! Beterschap hoor! Kan me zo goed voorstellen dat degene die nog geen echo gehad hebben, hier erg van balen. Ik vind eigenlijk ook dat het veel te lang duurt voordat je normaal gesproken een echo krijgt. Je zit toch soms wel in onzekerheid. Maar ja... ook al heb je wel een goede echo gehad... het blijft spannend. Ik lees ook dat een aantal meiden zo weinig voelen qua zwangerschapskwaaltjes. Ik herken dat ook wel. Ben niet echt misselijk of zo en geen krampjes of steekjes meer in m'n buik. Borsten veel minder gevoelig dan in het begin. Alleen die vermoeidheid dus wel. Oh ja... en ben een beetje labiel. Heel dubbel eigenlijk. Ik ben echt heel erg blij dat de echo goed was en sowieso blij dat ik zwanger ben, maar soms voel ik me ook een beetje down (en dan denk ik... wat zeur je nou, je bent zwanger... be happy!). Kan ook met het weer te maken hebben hoor. Ik verlang nu des te meer naar een zonnetje. Even een vraagje... Ik zag dat Gepie haar collega's met een gedichtje heeft geinformeerd over haar zwangerschap. Hartstikke leuk gedichtje trouwens. Hoe gaan jullie het vertellen op je werk? Iedereen persoonlijk of tijdens de koffiepauze of.... Ik ben er nog niet uit. Een aantal mensen weet het wel al, maar het merendeel nog niet. Dacht ook al om te gaan trakteren of zo. We hebben wel een hecht clubje, dus dan is het misschien wel leuk. Meiden die binnenkort een echo hebben, veel succes en plezier! Groetjes Caro
Ben trouwens ook echt verbaasd dat sommige meiden al een zwangerschapsbroek dragen. Bij mij zie je echt nog niks... heb voor m'n gevoel een slankere buik dan voor de zwangerschap. Ben zelfs een halve kilo afgevallen. En dat terwijl ik met roken gestopt ben. Maar drink nu geen wijntjes meer, dat zal het zijn.
Hee meiden, Hier vanmorgen de intake en de eerste echo gehad. Er was een mooi hartje te zien en al een echt wurmpje.....Schitterend! Ik zal morgen proberen om de foto in mijn album te zetten! De termijn is 2 dagen bijgesteld naar 21 februari ipv 23 februari. Dus zijn we ineens weer 2 dagen verder. De volgende afspraak is 12 augustus en ook dan weer een echo. Ook wij hebben zo'n tas gekregen met allemaal info, cremepjes en een knuffeltje. Erg leuk!
Angela: Super zeg dat je een mooie echo had! Caro31: ja hoe moe kun je zijn he? Ik heb ook dan voel ik me ffit en van het ene op het andere moment doodmoe!
Lieve meiden, Ik denk dat ik komende tijd niet veel van me zal laten weten. Ik weet op dit moment niet meer wat ik moet doen. Mijn man gaat me verlaten. Maandagavond gaf hij te kennen verliefd te zijn op een ander en gisteren gaf hij aan dat het het beste zou zijn als we zouden gaan scheiden. Aangezien we helemaal geen ruzie hebben gehad en naar mijn mening onze relatie goed zat...is dit een schok. Ik dacht dat de grond onder mijn voeten werd weggenomen. Ik dacht dat mijn MA een verschrikking was, maar dit was 10 x zo erg. Hij laat me zitten...Waarom heeft hij dit niet eerder bedacht, nog voor ik zwanger van hem was. Ik ga vandaag ook de vk bellen, want ik ben bang dat de stress van de afgelopen dagen het kindje geen goed heeft gedaan. Ik koos voor een gezinnetje, maar dat wordt nu dus een gescheiden moeder. Ik kan het gewoon niet bevatten. Ik zal jullie wel op de hoogte houden van mijn zwangerschap, maar ik moet nu eerst voor mezelf gaan zorgen. Ik ben inmiddels ingetrokken bij mijn ouders. Liefs Vaam
Wat vreselijk vaamrile! De tranen springen me in de ogen. Wat is dat ongelofelijk min zeg! Ik kan me daar zo kwaad om maken! Heel veel sterkte de komende tijd...
Jeetje Vaam, wat erg... Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe en zal aan je denken! Dikke knuffel!
Jeetje Vaam dat meen je niet! Pffff jemig zeg.... Dat word dan inderdaad alleen je kindje opvoeden, maar ik denk dat jij dat best wel kan Sterkte meis, dikke knuffel voor jou!