Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Voor Vaam

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Vaam, poeh he, blijf het ongelooflijk vinden, maar gelukkig klink je heel erg sterk. Dat je haar een secreet noemt is je goed recht hoor! Nogmaals heel erg veel sterkte en een hele dikke knuffel!

3. Neggers

Neggers Lid

11 apr 2008
    36
    0
    0
    dag dames,

hier ook weer een berichtje van mij. Buiten heel veel computerproblemen heb ik de afgelopen twee weken ontzettende pijn aan mijn nek gehad (verkramping van een aantal spieren) waardoor werken en computeren niet kon. De afgelopen twee dagen ben ik druk bezig geweest om weer bij te lezen.

Allereerst Vaamrile heel veel sterkte en succes meid in deze moeilijke tijd.

Vorige week heb ik al een eerste onverwachte echo gehad in het ziekenhuis. Ik was zo ontzettend ziek (waarschijnlijk een voedselvergiftiging) dat we een extra controle kregen.
    Afgelopen maandag de intake en eerste echo gehad bij de vk. Helaas belsoot de baby zo klein als hij.zij nog is al meteen dwars te gaan liggen. Hij was zo klein opgerold dat de vk niet goed kon meten hoe ver ik was. Daarom krijg ik met de volgende afspraak (18 augustus) weer een echo.

Wijzelf laten alleen een 20-weken echo maken en geen verdere onderzoeken. Ik weet dat ik het kind toch niet weg zou laten halen als er iets mis zou zijn. Alleen als het de kwaliteit van leven aan zou tasten (en dat komt er meestal bij een 20-weken echo wel uit).

Voor diegene die geinteresseerd zijn. Bij de meeste opleidingen voor vk kun je ook echo's laten maken (in de regio Eindhoven bij de fontys hogescholen). Deze echo's zijn gratis en meestal krijg je dan ook een paar leuke foto's en klein aandenken mee.

Mijn tip voor iedereen: wacht niet te lang met het aanmelden voor kraamzorg en de kinderopvang. De wachtlijsten zijn vaak erg lang.

Voor wat betreft de verzekeringen: zoals al eerder gezegd zijn wij verzekerd via VGZ (met gezin en zeker pakket). Wij krijgen alles vergoed. Dus ook de eigen bijdrage oor de kraamhulp. Daarnaast krijgen wij ook standaard 20 uur meer kraamhulp.

Even terug komend op een vraag van heel veel pagina's geleden: wj hebben al een babykamer gekocht (via marktplaats). Daarnaast gaan er veel spulletjes van Teun door naar de nieuwe telg.

We zijn ons nu vooral aan het orienteren op een andere kinderwagen (een duo wagen, want Teun kan dan waarschijnlijk nog niet lopen). Hefft er nog iemand tips. Voor diegene die nog een kinderwagen moet kopen. Houd rekening met ene lange levertijd die wel op kan lopen tot 16 weken. Wacht daar dus echt niet tot het laatst mee, want dan ben je te laat.

Morgen vul ik nog wel wat aan voor we op vakantie gaan. Nu gaan we bij vrienden op kraamvisite.

:) :) :)

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat een babykamertje een levertijd zou hebben van ongeveer 12 weken wist ik wel.
    Maar dat dat ook voor kinderwagens geldt? pfoeh, ik weet wel al wat ik wil, maar nog niet nu kopen hoor!

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hallo allemaal,

mag ik me bij jullie voegen en af en toe even meekletsen? :)
    Ik ben op 5 Februari uitgerekend, heb de eerste echo 2 weken geleden gehad en toen was er een prachtig kindje in de maak te zien met een krachtig hartje....en dit na 2,5 jaar proberen, onderzoeken en behandelingen....helemaal geweldig dus!

Het is ons eerste kindje, dus de vragen zullen met de tijd wel steeds meer gaan komen. Over een weekje ben ik de 12 weken voorbij en dat is toch ook wel weer een mijlpaal! :D

Ben wel benieuwd hoe iedereen het ervaart en of er veel klachten zijn. Ik heb alleen last van een ontzettende moeheid en ben energieloos. Verder wel de hele dag weeiig, maar kan goed eten gelukkig. Ook mijn daren zijn nogal in opstand ondanks het vele drinken, pruimen, kiwi's en lactulose....maar goed mij hoor je niet klagen hoor...ik ben zwanger en dat was al moeilijk zat om te worden! ;) ;)

Liefs Daffie

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Daffie,

Wat leuk dat je ook een februari mama bent, had eigenlijk gedacht dat je een januari mama zou zijn.
    Maar hoe meer bekenden hier hoe gezelliger ;)
    Klets dus lekker mee.
    Zo te horen gaat het allemaal hartstikke goed.

We hebben ook een speciale febr. hyves en een speciale online lijst.
    Die kun je hier bij diverse meiden in hun onderschrift vinden!
    Mobielfreak houdt de lijst bij dus iedere verandering zal zij bijhouden.

Fijne zwangerschap.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Tirtilisko, jij ook veel sterkte meid. Het is een hele klap om zoiets te horen en ook zo onwerkelijk. Wat is het leven soms ook vreselijk hard!

Waxientje, fijn dat je echo goed was! Gefeliciteerd!

Daantje, gefeliciteerd met je zoontje! :whistle:

Dayenne, geweldig zo'n mooie echo je gehad hebt. Je bent van hier waarschijnlijk een van de eerste die gaat bevallen. Ik kom misschien uit in maart, maar blijf hier ook gewoon gezellig kletsen hoor. :)

Marriedgirl, jij ook gefeliciteerd met je mooie echo. Nu wordt het allemaal veel echter voor je denk ik. Geniet op die roze wolk. ;)

Sonya, heel veel sterkte vrijdag! Kan me helemaal voorstellen dat je hoofd nu niet naar andere dingen staat.

Lot, jammer dat ze het hartje nog niet kon horen. Sterkte met wachten.

Sucre, jij ook sterkte met het wachten op je eerste echo. Duurt toch eigenlijk veel te lang voordat je een echo krijgt. Je zou bijna blij zijn als je een medische indicatie hebt.

Golfola, jij ook gefeliciteerd met je mooie echo!

Noppie, ik moet zeggen dat ik ook niet echt zin heb in een wijntje. Het is helemaal uit m'n systeem volgens mij. :rolleyes: Wie had dat ooit gedacht hihi. Een sigaretje mis ik af en toe nog wel, maar wordt ook steeds minder gelukkig. Jee, van zwanger zijn word je gewoon gezond! ;)

Anne, ik ben ook hartstikke moe. De eerste weken was ik superfit, maar de laatste twee weken is het echt net andersom. Voel de hele dag m'n hoofd... zo zwaar, net of er watten in zitten. Ook weinig puf om dingen te doen in huis enzo. Op het werk moet ik wel, dus daar gaat het wel. Maar thuis lig ik 's avonds ook het liefst op de bank, lekker te luieren. We moeten er maar even aan toegeven.

Vaam, het klinkt wel heel definitief. :( Vind het echt heel erg voor je. Hoop dat je veel steun vindt bij je ouders en verdere omgeving. En je weet ons ook te vinden he. Nogmaals: dikke knuf!

Neggers, vervelend dat je zo ziek was! Jammer dat je beep er niet goed voor lag voor de meting.

Daffie, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! De enige echte klacht die ik heb is tot nu toe moeheid... Soms lichtelijk misselijk, maar niet noemenswaardig of zo. En wat last van droge ogen (heb contactlenzen). Verder voel ik me wel goed gelukkig. Maar net wat je zegt... ik heb het er allemaal voor over! Het is maar tijdelijk gelukkig. ;)

8. Ik heb 24 juli een echo. Nog een week wachten, lang hoor

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    HIhi... het is weer een hele lap tekst geworden. Mocht ik nu toch nog iemand vergeten zijn... dan sorry... niet persoonlijk bedoeld! ;)

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wat houdt die online lijst in Mieke?
    Ik zag hem wel ergens staan en dan staat er kalender jongen/meisje bij? Hoe moet ik me dit voorstellen?

Greetz Daffie

11. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hi Daffie,

Welkom en gefeliciteerd! Die online-lijst: klik maar even aan bij 1 van de dames die um in onderschrift heeft staan. Iets van blog-febru-mama's ofzoiets. Op die lijst komen alle afspraken en uitgerekende datum e.d. te staan. Ook je leeftijd en hoeveelste kindje dit is. Die kalender staat voor de Chinese kalender (zie helemaal links in het forum-menu, waar ook uitloggen/inloggen enzo staat). De Chinese kalender rekent voor je uit of je een meisje of een jongetje krijgt..........
    Die online lijst staat op een aparte blog, omdat ie zo idioot lang is denk ik. Zou hier steeds teveel ruimte innemen.

@ Mobiel: volgens de kalender krijg ik trouwens een meisje, dat had ik nog niet doorgegeven :) . Zou jij......?

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
  13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Caro31, ben je nu weer wat geruster na je 2e echo?

14. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @daffie: welkom hier meid en fijn dat het goed met je gaat afgezien van de vermoeidheid!

X Esther

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Thanx Mieke :D

Mobielfreak; dan zal ik meteen maar even mijn gegevens doorgeven, dus ...Daffie76, 31 jaar, zwanger van 1ste kindje, verwacht op 5 februari 2009, volgens de kalender een meisje en zelf heb ik dat gevoel ook.

16. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    vaamrile en tirtilisko heel veel sterkte gewenst van deze kant, het leven is soms zo oneerlijk

ik heb niet alles terug gelezen want het waren weer veel pagina's
    ik ben er tot zondag niet, gaan lekker samen even genieten nadat we vandaag in ondertrouw zijn gegaan

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nou dames,

Ik heb de lijst weer geupdate hoor, pff was nogal een klus want had eigenlijk de hele dag nog niet hier gekeken....
    Kunnen jullie even controleren of ik niets gemist heb? Want soms duizelde het even voor mijn ogen hihihihi

Ennuh.. Daffie... Welkom :)

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoi Mieke, ja zeker... ben een stuk geruster! Durf er steeds meer van te genieten en te geloven dat het goed komt... nog wel wat voorzichtig hoor, maar het gevoel komt steeds meer. Natuurlijk blijft het spannend, want het was toch nog wel een beetje aan de kleine kant, maar ik onthou steeds wat de gyn zei, nl.: "het ziet er goed uit". Thanx voor het vragen! ;)

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mobielfreak, je hebt het er maar druk mee, maar euh... zou je voor mij nog willen noteren: 28 juli: 3e echo. Thanx! :D

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Fijn Caro!

Mirella gefeliciteerd met jullie ondertrouw, geniet lekker het weekend.

Mobiel is het anders handiger voor jou wanneer we een pb sturen?

Deel Deze Pagina