Nina, wat fijn dat alles goed is en nu gaan genieten! Kim, wij laten de combinatietest ook niet doen, maar doen dat eigenlijk omdat we al zo'n moeite hebben moeten doen om zwanger te worden. De combinatietest is inderdaad alleen een kansberekening en als daaruit zou komen dat de kans hoger ligt, zouden we nog een keer andere onderzoeken moeten laten doen om echt te kijken of het een down kindje is. Aangezien deze onderzoeken weer en iets verhoogde kans op een miskraam hebben, hebben wij besloten dit niet te laten doen. Dit kindje is zo gigantisch welkom en als het onverhoopt Down mocht hebben, dan is dat zo..... Sinds de echo, zou ik ook nooit meer ons Toppertje (zo noemen we hem omdat het een ropembryo was ) weg willen laten halen. Allemaal een fijne dag, ik mag vanmiddag/vanavond weer aan het werk. Daffie
@ Nina, fijn dat alles goed was! bloed is toch wel ff schrikken he? @ Loeka, lekker dan zo'n verkoopster! wat een b*tch! Probeer je er niks van aan te trekken. En zoals al gezegd, het kan altijd mis gaan, zelfs in de 39e week. Probeer nu te genieten! @ Karina, inderdaad mooi gesproken! @ Marea heij, succes met je 2e echo! @ Iggy, zeker leuk! .. Ik zal het binnenkort ook even melden op het andere forum Wij hebben nog geen kraamzorg en kinderopvang geregeld, de vk zei dat we dat beste konden regelen als ik 12 weken was, dus dat doe ik maar. @ Mieke, wat leuk dat je het hebt onthouden zeg, thanx! Net al taart gegeten en had heel veel krabbels op mn hyves, altijd leuk, hihi ... zo ook een stukje taart voor jullie allemaal ter ere van mijn 26e verjaardag!, hij is erg lekker, dus we hoeven er niet misselijk van te worden, haha... het mooiste cadeautje heb ik natuurlijk al een 8,5 week geleden gekregen van mijn mannetje, iets moois in mn buik maar dat krijgen we pas rond zijn verjaardag te zien, hihi.. verder heb ik gezegd dat ik niets van hem wilde, het mooiste cadeau heeft ie me tenslotte al gegeven Fijne dag allemaal!
Meegroeibeha's ? Wat zijn dat? Lijkt me ideaal!? Maar ik heb er echt nog nooit van gehoord. Ik loop nu met een maatje groter die ik nog had liggen van toen ik wat zwaarder was. Dus vertel ff meiden!
Goedemorgen meiden. Ik kan nu echt met jullie meepraten. Al 2 dagen erg misselijk. Raar dat het pas zo laat bij mij is gekomen. Ik ga even teruglezen, tot zo!
Marriedgirl, van harte gefeliciteerd! Lekker genieten vandaag en idd, het mooiste kado heb je al gekregen. Over meegroeibeha's, mijn borsten zijn volgens mij echt nog niet gegroeid. Ze zijn ook niet pijnlijk, alleen na een avonddienst. Maar ik kan er gewoon aanzitten als het moet. Ook geen aders te bekennen. Ik zei al tegen mijn man, moet je gebruik van maken, ik ben de enige vrouw die dat niet heeft! En toen viel hij in slaap
Hoi allemaal, Gisteren best geschrokken. Ik had wat bloed aan mijn wc-papiertje. Eerst rozig, daarna een beetje meer rood met wat slijm en daarna werd het oud bloed. Vandaag nog steeds een beetje waterig oud bloed, heel weinig, soms bij het afvegen. Maandag naar de vk. Zal het haar eens voorleggen.
nina: super dat je een goede echo had... fijn is dat he! @ marriedgirl: gefeliciteerd met je verjaardag en dank je voor de heerlijke taart. Vraagje: zijn jullie ook al bezig met het bedenken van een mooie naam? Een meisjesnaam weten wij al heel lang. Iets wat we een jaar geleden hoorde en alle twee erg mooi vinden. Maar een jongensnaam.... pff.. ik zou het echt niet weten hoor. Ik wil dat het een korte echte hollandse naam wordt. Maar het mag toch best iets apparts hebben. Iemand ideeen? haha. Gisteren was ik zo moe op mijn werk dat de tranen gewoon ineens begonnen te stromen. Ik was aan het werk, moest door, maar kon echt niet meer. Ik ben toen gewoon een half uur gaan zitten en heb helemaal niks gedaan. Voel me dan meteen zo schuldig he! Maar mijn collega's vonden het helemaal niet erg... ze zeiden zelfs.. had maar gebeld, dan was ik wel een uurtje eerder gekomen zodat je naar huis kon om te slapen. Toch wel lief he! Ik had ook echt blauwe strepen onder mijn ogen, dus hoefde echt niet uit te leggen dat ik zo moe was. Nu heb ik weer eens heerlijk geslapen, en voel ik me weer prima. Mijn moeder is trouwens echt over bezorgd hoor, die zou alles wel voor me willen regelen. En om eerlijk te zijn word ik daar af en toe best gek van. Ik krijg steeds te horen wat ik wel en niet moet doen, moet eten. Dat ik veel beter alles via marktplaats kan kopen, hoe we het mike (zoontje van mijn partner) moeten vertellen. Het is allemaal goed bedoeld hoor... maar soms... hihi... pfffff. Nou, ik ga ff mijn kratten van MvM wisselen. Tot snel Groetjes
Marriedgirl, lekker taartje smulsmul HJ, dat is even schrikken, hoop dat het net als bij de anderen onder ons gelukkig zal mee vallen, sterkte vanmiddag.
@ HJ, dat is zeker schrikken, maar gelukkig dat het echte rode bloed nu al weg is. @ Anne, wij hebben exact hetzelfde op namengebied. Een meisjesnaam staat al heel lang vast, maar een jongensnaam vind ik nog erg moeilijk, dé naam zit er nog niet bij. En idd het liefste zouden we een Hollandse naam geven (ben niet zo van de Jaydens enzo), hoeft niet per se heel kort, 2 of 3 lettergrepen vind ik ook erg mooi. Dus, tips.. graag! Wel lief trouwens van je mams, maar kan me voorstellen dat je er soms wel ff gek van wordt, hihi Over meegroeibh's.. mijn boobs zijn wel iets voller geworden, maar de echte pamela-groei is helaas nog achterwege gebleven.. ik pas mijn normale bh's nog. Maar wat niet is, kan nog komen he
HJ, dat is zeker schrikken. Maar ik en nog vele anderen hier hebben het ook gehad en als het maar zo weinig is, gaat het meestal om een gesprongen adertje. Probeer je dus maar niet te druk te maken! Over de namen, ik weet wel wat ik leuk vind, maar we hebben nog niet een naam uitgekozen. Daar durven we pas echt over na te denken na de 1e echo.
Hee meiden, Marriedgirl: GEFELICITEERD! maak er eenleuke dag van! MeegroeiBH's: ik heb ze ook al weer aan, zit gewoon heerlijk! Ik heb die van mij van deHema, zijn ze niet te duur, maar wel heel fijn. Prenatal heeft ze ook, maar die zijn gelijk wat duurder (tenminste 2,5 jaar geleden wel) Namen: Wij zijn voorzichtig al wat aan het denken, maar zijn er nog lang niet uit. Mijn man begon weer over de meisjesnaam van de vorige keer, maar die hebben we toen aan iedereen verteld, dus dat vind ik niet leuk om die nu te gebruiken..... Ach, we hebben nog een paar maanden .
Wij hebben al een jongens- en meisjesnaam klaar liggen. In de vakantie helemaal besproken en beslist. M`n vriend heeft niet de makkelijkste achternaam, wel weer oerhollands, dus het moet wel een beetje leuk klinken en geen rare combi`s uit voortkomen. Ben wel blij dat we dit al hebben beslist, ben een lichte controlfreak en kan er niet tegen om alles op het laatste moment te doen. Daarom wil ik het kamertje ook rond de 32 weken helemaal klaar hebben, wil me niet gaan stressen of we het wel op tijd klaar krijgen.
Op http://babynamesworld.parentsconnect.com/ hebben wij een aantal mooie namen gevonden. Jongens naam hadden we al een tijd, maar een meisjes naam vonden we erg moeilijk. Daar zijn we nu ook uit dus de kleine kan komen! Dat verhaal over die verkoopster! Wat ongelofelijk ongevoelig om dat zo te zeggen. Waarschijnlijk heeft ze er zelf niet zo bij stil gestaan. Ik moet zeggen dat ik, voordat ik zwanger was, ook nooit helemaal heb beseft wat dat met je doet. Die kleine is nu al zo 'onze uk' dat je helemaal gaat fiepen als je ook maar denkt dat het niet goed met hem/haar gaat. Laat staan als anderen opmerkingen maken over miskramen. Ik ga het trouwens toch nog een keer schrijven, over de nekplooimeting en andere testen. Ik lees nl heel veel over Down, maar die testen zijn niet alleen om kindjes met het Down syndroom op te sporen. De nekplooimeting kan ook "positief" zijn omdat het kindje een andere afwijking heeft. Bijvoorbeeld hartafwijkingen. En een Down kindje brengt bij de bevalling ook meer risico's met zich mee. Als je dan vindt dat zo'n kindje ook welkom is, zorg er dan wel voor dat je weet dat je een kindje met mogelijke bijkomende medische problemen verwacht zodat je (de vk/gyn) bij de bevalling daarop kunt anticiperen. Als je door de onderzoeken weet dat je een kindje met Down krijgt kun je er bijvoorbeeld beter niet voor kiezen om thuis te bevallen. Als je toch thuis bevalt loopt je kindje onnodige risico's. Kijk als je je afvraagt waarom zo'n onderzoeken handig kunnen zijn ook 'ns op http://www.knov.nl/home/%5FService/downloaden/#3 Niet alle afwijkingen die opgespoord kunnen worden met bv een nekplooimeting zijn op het eerste oog tijdens een 20 weken screening zichtbaar. Maar als je vk/gyn weet dat je een verhoogde kans hebt dan kunnen ze gericht kijken tijdens de echo of ze meer aanwijzingen zien. Kortom, de nekplooimeting kan een voorzorg zijn om de beste zorg aan je kindje te bieden. En ik vraag me eigenlijk ook af waarom je het niet zou doen? Je doet je kindje er toch geen kwaad mee? Integendeel! Maargoed, ieder voor zich natuurlijk. Gr, Suske
Net dus naar het lab, sta ik daar voor janjoker zeg. Heeft die muts, de waarnemende vk, niks ingevuld op de formulieren en zelfs de helft niet meegegeven. Gelukkig is de praktijk tegenover het ziekenhuis en kon ik zo oversteken en het laten invullen etc. en het was dus al vaker voorgekomen zei de vk. Maar goed toen ik terug kwam in het zkhs was ik wel gelijk aan de beurt en was de wachtkamer al weggewerkt! Dat was dan weer de meevaller, haha. 1 aug. dus de nekplooimetig en dan zal de bloeduitslag ook wel binnen zijn. Spannend wel, maar maak me er eigenlijk niet echt zorgen over. Namen: wij hebben het er vorige week wel even over gehad, heb ook een namenboekje liggen van mijn zus. Maar we hebben besloten er verder niet over na te denken tot we het geslacht weten. Het heeft toch geen zin om dan nu al 2 namen te bedenken. Verder houden we niet echt van poespasnamen, maar een naam uit een ander land vind ik wel leuk en het mag best apart zijn en lekker kort en makkelijk uit te spreken vind ik ook wel fijn. Ook dat het internationaal goed uit te spreken is vind ik eigenlijk wel belangrijk. Suske, hoe jij het benadert over de combinatietest vind ik eigenlijk wel heel goed. Zo kun je het idd ook bekijken. Ik kom dus net terug van het bloedprikken. Wij doen de test wel, in eerste instantie omdat ik 36 ben, maar ook om toch wat meer uitsluitsel te krijgen naar de gezondheid.
@Marriedgirl: Lang zal je leven, lang zal je leven! Gefeliciteerd met je 26ste verjaardag en bedankt voor de lekkere taart. @Nina: fijn meid dat je echo gewoon goed was! Ook weer een zorg minder! @Anne: nou wij hebben het daar gisteren toevallig al over gehad. Maar we zijn er nog lang niet uit hoor. De namen die ik mooi vind, vindt mijn man niet mooi en andersom. Maar we moeten daar maar eens een keertje voor gaan zitten (als de eerste 12 weken voorbij zijn)! En wat heb je een lieve collega's zeg! @Loeka: laat je niet gek maken door andere mensen en doe wat jou gevoel je ingeeft! Dan is het altijd goed. @Karina: waar haal je die wijze woorden toch weer vandaan! Mooi gesproken. Zo ons huisje is ook weer schoon. Gisteren was ik weer zo moe dat ik al om 21 uur in bed lag en ik heb heerlijk geslapen, alleen wel akelig gedroomt. Ik droomde dat ik een MK kreeg net voordat ik voor mijn eerst echo moest en dat je dus ook al echt de contouren van het kindje kon zien. Dat was wel akelig, maar toen ik wakker werd wist ik dat het maar een droom was. Ik voel me voor de rest best redelijk, maar denk dat mijn baarmoeder weer wat aan het groeien is, want heb last van wat spierpijn in mijn onderbuik. En over die (.)(.) gesproken: ik heb ook nog bh's liggen van toen ik nog zwaarder was, dus ik hoef nog geen meegroeibh's te kopen. De VK adviseerde mij om me pas aan te melden bij de kraamhulp na de eerste echo. Jeetje ga ik vandag bloedprikken en nou heb ik een vette blauwe harde plek in mijn elleboogsplooi. Het doet gewoon pijn. De volgende keer prik ik mezelf wel. Weer zo'n muts die niet kan prikken. En ze moesten nog eens 6 buisjes hebben ook. Slachters ! X Esther
jeetje 6 buisjes.. pfff... Tegen mij hebben ze gezegd dat ik met de 11 of 12 weken bloed moet gaan prikken. Eerder niet. Waarom bij jullie wel eerder als ik vragen mag? Ik ga zo ff eten, omkleden en werken. Dit weekend ga ik veel leuke dingen doen, dus zal weinig online zijn. Ik lees na het weekend wel weer bij! Groetjes en tot snel allen.