Jeetje, wat wordt er veel geschreven hier, leuk, maar helaas ook wel veel ellende he! @Maka Wat een rottijd heb jij gehad zeg, ben heel blij voor je dat je er nu vanaf bent! Hopelijk kan je vanaf nu gaan genieten. @Caro en Talitha Veel sterkte meiden! @Vaam Logisch dat je je nu doodongelukkig voelt, vind het echt heel rot voor je en hoop dat ook jij je op den duur weer beter zal gaan voelen. Wel van harte gefeliciteerd met je mooie echo! @Axioma Gefeliciteerd met je goede echo! @Noppie Moeilijke situatie is dat he. Ik heb het zelf met een goede vriendin die geen kinderen kan krijgen. Ik durfde het haar niet te vertellen en heb dus gewacht tot ze het via via te horen heeft gekregen. Toen kwam ze gelijk langs met een bos bloemen en een babyboek, zo ontzettend lief! Ik let er bij haar goed op dat ik zo min mogelijk over de zw. praat, want weet dat ze het erg moeilijk vind. Inmiddels voel ik me nog steeds sinds vrijdag zieker dan ooit. Continu overgeven, grieperig, migraine, steenkoud, moe etc. en dat terwijl mijn 12e week is ingegaan, maar ja, ik hoop maar dat dit de knallende afsluiting van mijn eerste 3 maanden is en dat ik me vanaf volgende week TOP ga voelen, zoals het volgens de boekjes bij de meesten hoort te gaan Ik wil ook zo graag op zwangerschapszwemmen, dat mag ik van de dokters al gaan proberen met mijn rug, maar het is alleen dinsdagavond en tot nu toe voel ik me elke avond ziek helaas. Ik merk dat bijna iedereen hier veel klachten heeft, lijkt me ook wel leuk als we straks allemaal verder zijn en merken dat we ons allemaal beter gaan voelen en de kamertjes in gaan richten enzo.. ik kan niet w8 in elk geval! ( ik begin er pas mee na mijn volgende echo op 4 aug) Elke dinsdag komt een kennisje mijn benen scheren (kan ik nog niet zelf met mijn rug), heel lief, dus kan straks ook weer een leuk jurkje met korte legging aan
@Thalita en Sucre.... Wat een verdrietig nieuws... Ik wens jullie heel veel sterkte in de komende periode...
@Sucre Jeetje meid, wat ontzettend rot voor je! Er zijn geen juiste woorden voor zo'n verlies, kan je dan ook alleen maar heel veel sterkte wensen en hopen dat ook jij snel een goede zw.schap zal hebben. Veel liefs...
Even een vraagje hè.... Ik lees bij meerdere van jullie al over positiekleding enzo met 9 weken zwangerschap. Bij mij zie je nog helemaal niets! Moet ik me nu zorgen gaan maken? Na de drie droevige berichtjes ben ik er allemaal nog niet zo zeker van.... Liefs Karina
Sucre, wat een droevig bericht..... Ik weet even niet wat te zeggen. Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop je natuurlijk snel weer in een van de topics te zien! Karina, dat hoeft op zich niets te zeggen. Er zijn vrouwen die pas heel laat gaan uitdijen. Bij mijn zusje zag je het bij haar eerste pas met dik 6 (!) maanden! En zij was toen best slank.
Amor, In mijn onderschrift (en van een aantal andere dames) staat de link naar de blog die mobiel bijhoudt. Hier staan de uitgerekende data in, de afspraken en ook het totaal aantal mama's
Ow meiden wat verschrikkelijk weer 2 sterretjes Ik heb er echt geen woorden voor Ik heb ook al sinds gisteren best wel buikpijn zo een hele zware gevoel net als of mijn buik heb vol gepropt met bakstenen. En soms van die vervelende steken. Maar gelukkig geen bruin af bloed. Hebben jullie dit ook? Echt steken in je vagina?
Ik ben ruim 9 weken en draag nog geen positiekleding. Ik pas al mijn kleren nog. Wel is mn buik wat opgzwollen door mijn darmen en durf ik mn knoop van mn spijkerbroek niet dicht te doen (als ik mn best doe, krijg ik hem echt nog wel dicht, maar zit erg strak, dat heb je he met skinny jeans) vandaar dat ik het nu met elastiek probeer (zie een aantal pagina's geleden). Ik heb een goede echo gehad vorige week, dus maak me echt geen zorgen. dat buikje komt echt nog wel! Misschien ligt het er ook aan of je normaal gesproken dik of dun bent?! Ik ben nogal slank, maatje 34/36, dus misschien kom ik pas later aan?
Ik las namelijk ook jouw verhaal...hihi. Aan skinny jeans waag ik me niet meer. Misschien als ik er nu eentje zou passen dat ik het misschien wel zou merken. Draag nu gewone spijkerbroeken en die zijn natuurlijk al veel ruimer dan dat ik gewend ben. Ik ben ook nogal slank, zelfde maat als jij...hihi. En als ik op de weegschaal ga staan dan ben ook ook nog vrijwel niets aangekomen. Maar dat heb ik nog nooit gehad. Heel mijn leven nog niet. En zo'n kleintje weegt natuurlijk nu nog helemaal niets. Ik heb verder ook geen dingen om aan te nemen dat het niet goed is alleen van de verhalen van Caro, Thalita en Sucre dan wordt je wel weer met je neus op de feiten gedrukt, en ik mag pas volgende week dinsdag voor de echo. Heb besloten om donderdag lekker een lang weekend naar mijn moeder te gaan (woont in Groningen), heb ik weer wat afleiding en zie ik mijn oma weer en mijn neefjes. Altijd leuk!
@ Karina, ik ben idd ook nog niks aangekomen. Maar kom net als jij niet zo snel aan. Ik maak me er maar niet druk om, als over een paar mnd onze buik in de weg zit, piepen we wel anders! Succes met je echo dinsdag! En heel veel plezier in Groningen!
Lieve lieve Sucre, wat een schok moet dat zijn geweest zeg. En wat een verrassende echo, niet helemaal het juiste woord hiervoor, maar 4 vruchtzakjes..... Ik ben eigenlijk ook heel erg benieuwd naar wat de artsen hiervan zeggen. Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies. Het was zo mooi en bijzonder. Dikke knuf. Oh wat een hoop meiden die deze week slecht nieuws brengen. Nu word ook ik weer onzeker, bah.
@Angela21 Ok, bedankt. We hebben dus 87 leden en droevig genoeg 10 sterretjes. De reden dat ik het even wilde weten is omdat gemiddeld 15 vd 100 zwangerschappen de eerste 3 mnd eindingt in een miskraam en na het zien van het kloppende hartje gemiddeld 2 vd 100. De meiden die dit overkomen is hebben natuurlijk niks aan deze info, maar voor alle meiden die zich zo zorgen maken en waarvoor het nu lijkt dat het zoveel voorkomt, is het misschien een troost te weten dat het logisch is dat we dit met zoveel leden helaas ook mee moeten maken. @Karina82 Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor, volgens de statistieken komen sommige vrouwen pas rond de 4e maand aan. @Tirtilisko Ook jij hoeft je echt geen zorgen te maken hoor, ik heb ook wekenlang dat bakstenen gevoel gehad en veel steken in mijn vagina. Misschien kom ik wel heel zelfverzekerd over, maar ook ik moet eerst de 2e echo op 4 aug. maar afwachten en ga soms ook wel eens twijfelen door alle verhalen hier, maar zelf vind ik het prettig om me vast te houden aan feiten en statistieken e.d., ook al weet ik ook wel dat je altijd uitzonderingen hebt, maar teveel zorgen is ook niet goed!
Ook nog even goed nieuws vandaag! Met mijn schoonzus is alles goed! Ze moet zich alleen niet meer zo druk maken en mag haar zoontje niet meer optillen enzo. Heb haar zelf nog niet gesproken, maar hoorde het van mijn man, die belde me net.
Ja, is zeker een hele opluchting! ze heeft een schimmelinfectie daar beneden, waarschijnlijk is het daardoor zo schraal dat het ook is gaan bloeden. ze heeft wel heel erg in spanning gezeten, want in eerste instantie probeerde ze met de doptone het hartje te horen, maar de vk kon geen hartje vinden. toen mocht ze mee naar boven voor een echo, maar de vk keerde het scherm eerst naar zichzelf toe, wat dus wel aangeeft dat ook die voor het ergste vreesde... gelukkig zag ze toen al snel wat, het kindje was heel actief en ze is vandaag precies 13 wk. Haar zoontje is 22 kilo en dat moet ze echt niet meer tillen, dat is te zwaar.. pfff, wel een hele opluchting zeg!
@ Sucre; arme jij. Wat een ongelofelijke teleurstelling voor jou en je man zeg! Hoe is het mogelijk, nog iemand met zoveel pech. Ik hoop dat je iets van antwoorden kan krijgen van de artsen en dat je je snel ietsje beter mag voelen! @ Mieke: ik heb ook weleens 1 capsule gehad (1200 mg) en ook een paar keer 3 capsules (3x 400 mg). Ik ben er inmiddels allergisch voor geworden en vraag tegenwoordig om het duurdere maar prettigere pilletje wat je oraal kan innemen. Moet je zeker ook doen als dit niet genoeg helpt of als je ook extra veel pijn en jeuk krijgt zoals ik....
Sucre, Caro en Thalita, vreselijk zeg! Heel veel sterkte. Ik was het afgelopen weekend ook heel bang dat het mis zou gaan maar heb gisteren een echo gehad en alles zag er goed uit. Hartje klopte! De verloskundige liet me zien dat er onderin mijn baarmoeder nog wat restbloed zat, waarschijnlijk van de innesteling. Ze zei dat ik kon verwachten dat ik nog wel wat bloed zou verliezen, maar daar moest ik me dan niet te veel zorgen over maken. Ik ben wel iets korter zwanger dan ik dacht: 8 weken en 4 dagen