Sucre, meis, wat een verdrietig nieuws. Heel erg veel sterkte de komend tijd en ik duim voor je dat het via de natuurlijke weg komt en je geen curretage nodig hebt. Neem de tijd om het te verwerken samen met je vriend/man. Heel erg veel sterkte. Digikuf. Ik lig al in bed en wilde nog even bijlezen. Lange werkdag gehad. Ik ga nu echt pitten.
@Twigger: leuke tip, dank je, ik heb hem bij mijn favorieten opgeslagen! 2 vriendinnen van me hebben hun eigen website www.danos-online.nl , zij verkopen 2ehands kinderkleding, maar alleen wat er nog perfect uitziet voor weinig geld. Nu staat er nog niet heel veel op, maar in de toekomst steeds meer. @Eppie: ik ben ook al bij een creche in de buurt gaan kijken en ga me hier binnenkort inschrijven. Het tarief per uur ligt daar nu rond de 6 euro, maar ik zag dat het elk jaar iets stijgt, dus denk dat ik in 2009 hooguit 7 euro per uur zal betalen, viel mij ook erg mee. Vooral omdat je volgens mij de helft terug krijgt van beide werkgevers en de belasting samen. Weten jullie of dit klopt en of de tarieven per creche erg verschillen? Voor de meiden die hun eerste positiebroeken gaan kopen nog even iets om op te letten: De eerste die ik gekocht heb is veel ste groot, omdat ik niet wist dat je gewoon je eigen oude maat aan moet houden Daarna kocht ik 2 hele leuke broeken van Mamalicious, maar deze vind ik dus niet lekker zitten omdat het eigenlijk een heupbroek is en daarboven begint de brede band, maar bij het bukken en zitten knellen ze bij mijn onderbuik. Ik let er nu dus op dat de banden al heel laag beginnen. Ik had ook al 2 zw.onderbroeken gekocht tot onder je bh (erg sexy haha) omdat ik mijn buik zo veel mogelijk wil verstevigen, maar omdat ik normaal altijd strings draag, doe ik nu maar steeds buikbanden om, gekocht bij H&M. Sinds een paar dagen zie je mijn melkklierjes al op tepels, hebben jullie dat ook al? Ik vond het wel leuk om te zien tot mijn vriend vroeg of het geen puistjes waren :x whahaha. Ook heb ik helaas opeens een rode bloeduitstorting op tepel en tepels worden lelijk groot, maar ja, hoort erbij he, vind het ook wel weer grappig al die veranderingen.
Amor, als je graag strings wilt blijven dragen: bij de hema verkopen ze zwangerschapsstrings. Deze hebben dus ook die hoge voorkant. Absoluut niet charmant, maar zit wel heel lekker. Of de opvangtarieven onderling veel verschillen weet ik niet, maar wij krijgen meer dan 2/3 terug van de belasting. De kosten vallen daardoor ontzettend mee, zeker als je bedenkt dat er eten, drinken, luiers etc. bij zit. (bij ons tenminste)
@Angela: Wat tof dat ze dus toch zw.strings verkopen! Ik heb die onderbroeken ook bij de Hema gekocht, maar zag het toen niet erbij hangen. Ga ze zeker kopen! Wat veel zeg 2/3 terug...ik heb me daar nog helemaal niet in verdiept, maar dan is het helemaal niet duur. Je hoort altijd dat het zoveel geld kost he, maar met mijn berekening is het voor mij ook zeker de moeite waard om later weer 3 dagen p.w. te gaan werken. Ben nu werkeloos (door gedoe met gebroken rug) en moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind in te schatten hoeveel maanden na de bevalling ik weer zal gaan werken. Financieel gezien zo snel mogelijk, maar lijkt me wel heel moeilijk om je kleintje achter te laten Maar ik zie het (zoals met alles) tegen die tijd wel... Zijn jullie ook al zo aan het fantaseren over de babykamer? Misschien kunnen we onze ideeen uitdelen en misschien op die manier van elkaar overnemen? Ik ga zelf bijna alles 2ehands kopen, maar op Marktplaats is ook zo goed als alles te krijgen. Wil het liefst wit houten meubels en het bedje zet ik in de lengte tegen de achterste muur. Die muur wil ik dan een knallend behang geven, zodat die eruit springt. Bv. een barok behang met zilver/roze of zilver/blauw. En ik wil een hemelstandaard kopen met een hemeltje dat bijna helemaal om het ledikant heen komt, maar dat heb ik dus nog niet gevonden, alle hemeltjes die ik zie zijn alleen voor het hoofdeinde. Aan het plafond wil ik een kroonluchter met parels. Als ik de ruimte zou hebben, zou ik er ook nog een schommelstoel in zetten. Ik hou dus van de romantische, stijlvolle uitstraling. Heb ergens (weet niet meer waar) een soort mini kapstokje voor aan de muur gezien waar je alle mutsjes aan kan hangen, erg leuk! Ze verkopen op Marktplaats ook hele leuke muurstickers, die je ook op meubels kan plakken en die er zonder beschadiging ook makkelijk weer af te halen zijn en te herbruiken, vind ik ook een leuk idee, maar ga zelf denk ik toch voor het behang en als we genoeg geld over hebben, wil ik de overige muren verven met hoogglans verf. Alleen de vloer ben ik nog niet over uit, maar kom vast wel wat leuks tegen. Ook wil ik nog een extra wiegje kopen voor naast ons eigen bed, omdat die kleine om de 3 uur gevoed moet worden en ik weet nu al dat ik echt niet steeds mijn bed uit wil. Ik heb het zo bedacht dat als ik borstvoeding ga geven dat ik dan ook ga kolven, zodat mijn vriend de laatste voeding rond 00.00 kan geven en de eerste rond 06.00 uur (als dat zo uitkomt qua tijden) omdat hij toch vroeg op moet en op die manier kan ik toch nog wat slaap krijgen. Ook gaat hij het 1 a 2 nachten p.w. doen in het weekend. Want hoe erg ik ook naar die kleine uitkijk, tegen dat slaaptekort zie ik toch wel erg op, dus dit lijkt me een goede oplossing. Alhoewel je volgens mij toch beiden wakker word van de wekker of van het gehuil, maar ja, dan kan je wel gelijk weer verder slapen. Als ik weer 3 dgn p.w. ga werken is het weer een ander verhaal, maar dan lijkt het kolven me ook een perfecte oplossing om de nachten samen te verdelen. Ben erg benieuwd naar jullie ideen en tips...
Ik vond de eerste keer dat ik Levy naar het kdv moest brengen verschrikkelijk. Ik ben toen aan de verkeerde kant de auto ingestapt, zo in de war was ik. Levy was toen 14 weken. Maar ik had er snel geen moeite meer mee. Wat betreft de kinderkamer. De kleine krijgt de kamer die we voor Levy hebben gekocht, en Levy krijgt een nieuw bed en een nieuwe kast. Wij hebben de muren toen in lichte grijstinten geverfd en met sjablonen Winnie de Pooh erop gemaakt. Nu weet ik het nog niet. De meubelen zijn ahorn met een beuken bies. Wij hebben toen geen wiegje gekocht. Die vind ik best prijzig als je bedenkt hoe kort je het gebruikt (meestal een maand of 4-5) Wij hebben de kinderwagen op onze kamer gehad de eerste week, en daarna is hij in zijn eigen bedje gaan slapen. Zo'n hemel die je bedoelt kun je misschien ook maken van zo'n soort hemel die ze voor grotere bedden verkopen, ik kom er even niet op hoe ze heten....
Ieieieieieieieieieieieuw gilgilgilgilgil Amor: wat een enge verhalen over je borsten, dat heb ik nog niet en dat WIL IK OOK NIET . Het is het begin van de hangtieten dames .
Amor, leuke ideeën heb je al voor het kamertje, maar ja je hebt ook tijd genoeg om er over na te denken en marktplaats af te struinen hihihi. Marriedgirl, het is woensdag gekak-dag (ipv gehaktdag). Ik heb ook heerlijk kunnen kakken vandaag, zou het dan toch aan die woensdag liggen, hahahahaha. Oh wat een goeie tip van die zw.strings zeg, ik draag het liefst alleen maar strings.
Hihihihihihihi Mieke: bij mij is het ook woensdag gekakdag! Heeft je 'vaginale bom' geholpen by the way?
Hoi mama's. Aangezien ik nog steeds zwanger ben en me zwanger voel, meld ik me nog maar even. Het ziekenhuis belde net, de hormoonwaardes zijn te hoog, vandaar dat ik me zo zwanger voel. Maar dat betekent dat ik de miskraam niet mag opwekken. Het kan nl toch een molazwangerschap zijn. En dat is echt niet tof. Volgende week curretage, ik vind het doodeng.
**inbraak** Hee meiden! Hier een januari 2009 mama-to-be! Ik wilde ff kijken met hoeveel jullie hier zaten, maar ik zie nergens een lijstje? Op welke pag staat er eentje ? Veel plezier met jullie zwangerschap! **uitbraak**
@Amor: ja zoals wij het hebben uitgerekend op de site van de belastingdienst, krijg je best wel wat terug van hun voor de kinderopvang en daardoor is dat ineens wel een stuk aantrekkelijker geworden. Heb daarstraks even een informatiepakket bij het kinerdagverblijf bij ons in de buurt opgevraagd en ook maar meteen even gevraagd of er een wachtlijst is. Nou is er een wachtlijst voor de maandag en donderdag. Eens kijken dan of we daar omheen kunnen plannen! Toevallig hebben wij het gisteren ook gehad over de inrichting van de kinderkamer. Het bedje, commode en kast kunnen we van mijn schoonzusje lenen, dus dat is mooi. Maar er moet zeker en vast geverfd gaan worden en heb al wel een leuke kleur in gedachte! @Sucre: jeetje dat lijkt me wel moeilijk hoor. Je voelt je nog zo zwanger! Misschien een domme vraag, maar wat is een molazwangerschap precies? Kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een curretage! Sterkte meid! @Noppie: hangtieten heb ik al, dus dat maakt mij niet zoveel meer uit ! En vandaag ook lekker op de wc gezeten hoor. Heb het idee dat de lactulose zijn werk al een beetje gaat doen. Vandaag met mijn beste vriendin naar de stad. Moet echt nodig even wat shirtjes in slaan. Doordat mijn (.)(.) zo gegroeid zijn heb ik nu naveltruitjes aan en geloof me mijn navel wil je niet onder een truitje uit zien ! Dus ik ben benieuwd waar ik mee thuis ga komen. Hoop dat ik nog wat leuks kan vinden in de uitverkoop! Morgen de eerste echo! Ben daarvoor toch wel een beetje zenuwachtig hoor! Is dat normaal? X Esther
ooo, sucre.... hele dikke knuf meissie Weet je al wanneer je voor de curretage moet? Ga zo erg voor je duimen en aan je denken... wilde dat ik meer voor je kon doen meis!
Eppie, niet meer dan normaal denk ik.. had er ook last van hoor. Maar ook zo opgelucht en op een wolkje erna. Hoe laat mag je morgen?
Hahaha moest zelf ook wel om de verwoording lachen. Ja die bom die heeft goed werk verricht hoor, want geen last mer (fingers crossed). Hopen dat het weg blijft. Gister nog wel even het gevoel gehad misschien een blaasontsteking te krijgen, maar vandaag voelt dat ook al anders. Heb lekker een leuke joggingbroek (huisbroek) naar mijn werk aangetrokken dat zit heerlijk. Gister had ik mijn jeans aan, maar dat begon toch te knellen.
@Daantje: ik mag morgen om 12:50! En ga mijn man daarvoor ook even van zijn werk ophalen en na de echo breng ik hem weer terug. Vind het toch wel zo speciaal dat we dat echt met zijn tweeën moeten doen! X Esther
Goedemorgen allemaal! Iedereen goed geslapen? Borsten: Die van mij nemen echt buitengewone proporties aan en dan nog maar niet te spreken over mijn tepels. Ik heb echte talgkliertjes op mijn tepels waar je soms ook het talg uitziet komen. Is op zich heel goed, blijven ze lekker zacht en soepel. 's morgens is het het ergste. Dan sta ik op en dan voel ik ze echt zakken.... Ik heb vorig jaar een borstvergoting ondergaan dus ik weet nu helemaal niet wat me overkomt met 70E....haha. Kinderkamer: Wij kopen ook alles 2ehands. Het is allemaal zo ontzettend duur. Mijn tante heeft een kindje van net een jaar en van haar krijgen we ook heel veel spullen. Ze heeft nu drie kinderen en dat is mooi genoeg vind ze...hihi. Dus we krijgen van haar de box, tummytub (weet je wat die dingen kosten...!) en dat soort dingen. We kopen wel zelf de kleertjes dat vind ik toch wel iets speciaals.en alle andere kleine dingetjes. De kinderwagen zijn we nog niet uit. Of we kopen hem nieuw of 2dehands, 2dehands zijn ze vaak zo vies omdat baby's natuurlijk nog geen tafelmanieren hebben....hihi.... We zullen het wel zien. Volgende week eerst maar eens de echo...hihi. @ Sucre: Ik leef zo ontzettend met je mee, vind het zo erg voor je. Zeker nu je je nog zo zwanger voelt. Ik denk in ieder geval aan je! Liefs Karina
Hallo Tascha, wij hebben een hele mooie virtuele lijst. Zie de link: http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/