Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

kinderkamer...de baby krijgt de kamer van chedella..ga het alleen anders aankleden..
    zo is de kamer dan ook weer nieuw.
    chedella krijgt een nieuwe kamer wil er nu een echte meiden kamer van maken.
    met een tafeltje en stoeltje erop..ik moet nog wat gaan fantaseren.

2. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Jasmin krijgt ook een nieuw kamertje, heb al op de side van Ikea gekeken staan leuke bedden op.
    Denk wel dat ik direct een bed van 2 meter koop, anders kan ik over een paar jaar nog een keer een niewe kopen. Jasmin is ook al 3 als de baby komt.

De baby krijgt Jasmin haar kamer, hopelijk vind ze dit geen probleem.
    Het knuffeltje die we van de veloskundige kregen heeft ze al ingepikt, ze was zo overtuur toen ik vertelde dat die voor de baby is, we hebben afgesproken dat we een keer een nieuwe knuffel voor de baby gaan kopen.

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

Dat met die kinderopvang wordt bij ons toch echt een probleem. We werken allebei onregelmatig en willen dus geen vaste dagen nemen. Dit omdat als er een van ons thuis is, we niet ons zo lang verwachtte kindje dan een dag gaan wegbrengen maar we er zelf van willen genieten. Nu las ik iets in de informatie over gastouderopvang wat wel flexibel kan. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat het inhoudt? Kan dit elke week op andere dagen en de ene week 1 dag en de andere misschien 2? Als iemand het weet, dan houdt ik me aanbevolen voor info!

Ik lees ook bij iedereen dat ze een eerste vroege echo hebben gehad en er nu nog een krijgen. Wij hebben met 9 weken een echo gehad in het UMC ivm de ICSI-behandeling, maar krijgen er nu pas weer 1 bij de 20 weken. We hebben al wel zelf gezegd dat we tussendoor gewoon wat echo's gaan laten maken bij pretburo's, maar vindt het vreemd dat jullie er allemaal 2 krijgen in het begin. Ik zit er eigenlijk ook wel naar te snakken om te weten of het allemaal goed zit. We krijgen dan wel het hartje te horen maandag, maar das toch anders....dan weet je niet of hij goed groeit enzo...

Liefs Daffie

4. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Daffie, ik kreeg ook niet automatisch 2 echo's. Eigenlijk zou ik er 1 krijgen rond de 10 weken. Maar omdat ik bij 8weken een bloeding had en erg ongerust was (omdat ik al 2 vmk's heb gehad) kreeg ik een echo rond 8 weken. Dit was dus alleen omdat ik erom gevraagd had.

Over de opvang...bij ons is het ook een probleem. We hebben nog geen idee welke dag we nodig hebben voor opvang, en we willen het lieft zo min mogelijk omdat we van ons kleintje willen genieten. Ik heb op de site van SKAR gekeken, en zij doen flexibele opvang. Dus dan betaal je (geloof ik) per keer, en kan je zelf kijken welke dag. Moet je maar even op hun site kijken ;).

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @ iggy, geweldig he zo'n echo.... ik was maandag ook in de wolken erna :D

kinderkamer is al geverfd... bedje en commode en bad met standaard krijgen we 2ehands van mn schoonzus. Wiegje en box waar ik zelf in heb gelegen mag ik van mn ouders lenen. De kinderwagen van mn broer staat al op zolder... de kinderkleertjes en kinderstoel van mn zus liggen hier ook al.. hihi we hoeven bijna niets te kopen :D

Kleding, nou ik heb van de week ook maar zwangerschapsbroeken aangetrokken, t zit wel heel comfortabel!

Dinsdag op mn werk verteld dat ik besloten had om te gaan stoppen met werken na mn verlof. Ze vonden het erg jammer, maar waren wel blij dat ik het zo vroeg vertelde omdat we een reorganisatie krijgen... dus tja... nog 5,5 maand werken en dan zit t erop. Wel een gek idee hoor!

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja marriedgirl we zaten er 1 dag naast niet donderdag maar vrijdag zijn we 9 weken

ik krijg pas de volgende echo bij 20weken

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    @Daffie, ik geloof dat ik in eerste instantie ook niet een vroege echo zou krijgen.
    Maar ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik bij onze intake een echo zou krijgen.
    Daar ik twijfelde heb ik de vk gebeld, mijn vermoeden was waar en er zou dan geen echo gemaakt worden.
    Maar ze bood meteen aan dit wel te doen... dus tja dan weiger je die niet toch?

En volgende week krijgen we de termijn echo, hier wordt dan bepaald hoe groot de beep is en wanneer we dan uitgeteld zullen zijn.
    Lijkt me heel normaal om ook nog een termijn echo te krijgen toch?

Volgens mijn verzekering heb ik recht op 2 standaard echo's, dus de termijnecho en de 20 wk echo en daarnaast nog 1 pretecho.
    De rest is voor eigen rekening. Je zou dit even kunnen informeren.
    In jouw geval vind ik het idd wel weinig, meden omdat je door de ICSI verwacht extra controle te hebben.

Kinderopvang: tja bij ons ook wat moeilijk. We zijn beide zelfstandig ondernemer en werken vanuit huis.
    Maar ik vind het wel goed voor de beep dat deze 1x p/wk naar het KVD gaat, ivm opgroeien met andere kleintjes.
    Daarbij willen mijn ouders 1 dag oppassen en misschien mijn schoonouders ook.
    En dat zou in overleg hopelijk wel wat flexibel kunnen zijn.
    Thuiswerken en continu een beep om je heen hebben is ook niet altijd praktisch en productief.
    Ik heb me al bij 1 KVD ingeschreven en de ander kon pas bij 13 wk.

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ga zowiezo nu morgen toch maar ff kijken voor iets makkelijkers (positiekleding) want zelfs mn joggingbroekje knelt me :(

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Iggy, welke datum ben je nu uitgerekend dan? De 27e? dan is mijn man jarig, mooie datum dus! :) Moet je trouwens je banner ook ff aanpassen :D

@ kinderopvang. Wij willen 1 dag in de week opvang. Ik ben van plan 20 uur te blijven werken (werk nu 32), hoop alleen dat ze dat op mijn werk ook een goed plan vinden :( ... Beebje gaat dan 1 dag naar de kinderopvang, 1 dag naar mijn ouders en een halve dag naar mn schoonouders. Maar ja, eerst maar eens kijken of ik het kan regelen met mijn werk.

@ echo's, ik heb een termijnecho gehad met 8 weken en 3 dagen. Dit omdat ik onregelmatig ongesteld was en dus niet helemaal duidelijk was hoe ver ik was. En omdat ik vrijwel niets voelde qua kwaaltjes en het dus erg onwerkelijk vond. De vk voelde dit goed aan en bood me toen een termijnecho aan. Ik krijg ook nog een 12 weken echo (als ik 11 weken en 4 dagen ben) en uiteraard de 20 weken echo. Daarnaast willen wij ook één of meerdere pretecho's laten maken.
    Vind het ook erg vreemd dat sommigen moeten wachten tot 12 weken voor hun eerste echo en dat anderen die al met bijv. 7 weken krijgen.

Nou, ik ga zo lekker eten! Maar eerst mn cake uit de oven halen! Jaja, ik heb een cake gebakken :confused: , wilde alvast oefenen om een goede mama te zijn, hihi :)

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hahaha goed bezig marriedgirl...

nou ja heb der nu 1 gehad met 9 weken zeg maar en de volgende met 20weken en dan willen we nog een pret echo!

ben der nu echt gerust op zo gaaf om te zien

11. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Daffie Je kunt bij een kinderdagverblijf ook flex opvang krijgen.
    je vraagt dan b.v 30 uur of meer uur per maand aan dit kan voor alle dagen of voor bepaalde dagen, het maak dan niet uit waneer je, je kindje brengt, wel moet je het 2 week van te voren door geven.
    Veel ouders die in de zorg werken maken gebruik van deze vorm van opvang.
    Er zijn ouders die b.v als ze dag dienst hebben hun kinderen de heledag brengen hebben ze nacht dienst dan halen ze, ze om een uur of 14:00 op en hebben ze avond dienst dan brengen ze ze om 14:00.
    Je betaald dan ook alleen maar de aangevraagde uren. dus b.v van half 8 tot 14:00.

Er zullen vast ook gastouders zijn die deze vorm van opvang bieden.
    Nadeel van een gastouder vind ik wel, als ze ziek zijn dan heb je een probleem.

Groetjes Martine

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    heb giga bsteken in mijn onderbuik heb het vermoeden de zenuwen van vandaag!

morgen op zoek naar leuke hippe zwangerschapmode :D

13. Talitha

Talitha Lid

9 mei 2007
    78
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier een update van mij en de vraag of ik mij hier opnieuw mag aanmelden :)
    Zoals ik hier een paar dagen geleden heb gemeld, kreeg ik zaterdagavond behoorlijk last van bloedverlies. Doordat ik er ook buikpijn bij had en door mijn eerdere ervaringen, ging ik er helemaal van uit dat ik weer een miskraam had. Tot nu toe heb ik nog steeds bloedverlies, maar omdat het toch niet echt doorzette en echte buikkramp uitbleef, mocht ik vandaag een echo laten maken in het ziekenhuis. Wat we daar te zien kregen was voor ons echt een wonder! Een springlevend kindje! We konden het echt niet geloven en ik heb nog steeds moeite om om te schakelen. De gynaecoloog kan het bloedverlies en de buikpijn niet verklaren, maar ze zei dat het er echt goed uitziet allemaal en dat dit soort dingen heel soms weleens voorkomen.
    Nou, het lijkt me heerlijk om weer met jullie mee te lezen en te kletsen!

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    super nieuws thalita

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Talitha, dat is natuurlijk wonderlijk nieuws!
    Gefeliciteerd met jullie mooie echo dan en welkom terug.
    Goh wat zullen jullie opgelucht zijn, en nu lekker genieten.

16. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Ik kom even snel spieken of nog alles goed gaat met jullie :)

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Jeeeee Talitha wat super :D

Geef je je gegevens even opnieuw door voor de lijst? ;)

18. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Talitha Geweldig nieuws Gefeliciteerd. was het mischien een tweeling dan?

19. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Talitha: welcome back meid! Wat een heerlijk nieuws voor jullie!

@ Iggy: gefeliciteerd met jullie goede echo!

@wie het vroeg: ik kreeg zaterdag een echo van een vriendin, dus die was 'extra'. Volgende week met 10 weken een termijnecho.

Heb vanmiddag een jurk van 200 euro :confused: :confused: :confused: voor een bruiloft gekocht. Maatje XL :cry: :cry: :cry: . Maar ja, hij zit echt helemaal goed en er kunnen nu nog wel wat onsjes bij. Heb binnenkort een bruiloft in Zwitserland, vandaar.

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hey Mupkuh,

En hoe gaat het met jou nu?

Deel Deze Pagina