Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Ik ben net heel erg geschrokken. :cry:
    Toen ik net ging afvegen na ontlasting had ik ineens helderrood bloed op het wc-papier. Toen ik daarna nog een keer afveegde nog maar een klein stipje en daarna niks meer. Ik weet niet zeker of het vaginaal was of misschien van de anus.

Ik maak me nu heel erg zorgen. :(

Ondanks dat ik vorige week woensdag een goede echo heb gezien met een krachtig kloppend hartje, maakte ik mij de laatste dagen meer zorgen omdat ik mij minder misselijk voelde dan voorheen en ik moest ook minder vaak plassen. Kortom enkele zwangerschapsverschijnselen werden minder.

Echt rot, deze onzekerheid. Ik moet nu wachten tot de volgende afspraak bij de vk, maar het liefste heb ik nu weer een echo om te kijken of alles nog goed is.

Groetjes en liefs Golfola

2. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Een hele goedemorgen!

@Thalita: Wauw.. :confused: ... En welkom terug natuurlijk....hihi.

Ik sta op het punt om naar Groningen te vertrekken. Nog even de was inruimen (doet vriendlief niet ben ik bang....). En dan kom ik na het weekend terug en dan eindelijk mijn echo! Vind het erg spannend en als ik er aan denk dan ben ik al zenuwachtig... :(

Gisteravond wezen bbq'en bij de schoonouders. NOOIT MEER!Wat heb ik een last van maagzuur gehad na die tijd. Verschrikkelijk. Werd er gewoon onpasselijk van...

Nou dames, ik ga er van door. Ik kom zeker dit weekend nog eens koekeloeren. Voor de dames die vandaag of morgen nog een echo hebben... Heel veel succes!

Tot snel en alvast een fijn weekend!

Liefs
    Karina

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Golfola, zou het niet een aambei kunnen zijn? En als je je zorgen maakt, gewoon de vk bellen, daar zijn ze voor hoor! Als het maar een klein beetje was en je hebt geen krampen, moet je proberen je niet al te veel zorgen te maken (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het).

@ Karina, veel plezier in Groningen!

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Golfola: niet teveel zorgen maken hoor meid. Kan heel goed een gesprongen aambeitje zijn, heb ik ook weleens gehad. Verder ligt de top van je HCG-waarde rond week 8, daar ben je al voorbij, het is dus niet vreemd dat je wat minder last hebt van die zw-kwaaltjes meid.

Vraagje: hebben jullie de afgelopen weken ook van die 'rillingen' door je lijf heen gehad. Het lijkt een beetje op van die koude koorts-rillingen. Maar ik had geen koorts hoor. Nu het wat warmer is heb ik er trouwens nauwelijks last van. Zou dat door de hormonen kunnen komen?

5. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Kan het dat je een aambei hebt zonder dat je dat merkt of er last van heb? Aambeien zijn toch pijnlijk?

Ik zal proberen om niet te veel zorgen te maken; ik wordt toch afgeleid door mijn zoontje van 2,5 jaar. :)

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Karina, veel plezier in Groningen, jullie treffen super weer!

Golfola, het kan ook een adertje zijn in de baarmoedermond.
    Wel even schrikken natuurlijk en je geen zorgen maken is makkelijker gezegd dan gedaan.

Zwangerschapsmasker, ik heb weer gelezen dan vrouwen met een wat donkerdere huidtint er meer last van hebben dan blondines.
    Of het echt waar is, en je lichaam mag wel in de zon, maar gezicht een beetje in de schaduw houden, petje of zonnehoedje op doen dus!

7. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Hallo allemaal hier nog steeds niet veel klachten of symptomen , zal wel goed zijn denk ik dan he ? Misschien gewoon 1 van de gelukkigen die zich niet beroerd voelt , wat ik wel vlug heb is het zuur , man man en dat is ook geen pretje ! :rolleyes: :D
    Gisteren is mijn angel sound die ik besteld had aangekomen , natuurlijk even geprobeerd maar hoorde enkel mijn eigen hartslag in mijn lies .. :cry:
    Volgende week nog eens proberen dan maar he ..

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Mieke, hmm, is dat zo? Ik ben een hartstikke donker typje (mijn haar is bijna zwart), dus dan zou ik er meer aanleg voor hebben.. Nja, ik smeer gewoon maar goed.

9. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Goeiemorgen dames!

Heb gisteren van mn schoonbroertje een doptone kunnen lenen en we hebben, na drie kwartier zoeken, het hartje gevonden. Errug mooi! Ik kan het aanraden. Was zelf ook wel n klein btje onzeker, omdat ik een paar dagen licht bruinverlies had gehad en omdat ik niet echt aankom. Dus toen mn schoonbroertje een paar weken geleden vroeg of ik hun doptone wilde lenen als ik wat verder in de zwangerschap zat zei ik natuurlijk geen nee!

Ik merkte ook dat ik helemaal verdrietig werd van de bezoekjes aan deze site de afgelopen dagen. Zoveel slecht nieuws en verdrietige verhalen. Gelukkig vandaag goed nieuws van Talitha! Daar wordt een mens dan weer vrolijk van. :)

Ben benieuwd wie er nog meer naar het hartje gaat luisteren de komende dagen. Eerst had ik telkens een hartslag en dacht dat dat de uk was, maar die hartslag had een gemiddelde van 80 tot 90 dus dat leek mij niet goed. Was geloof ik mijn buikslagader. Stom! :oops:
    Toen opeens hoorde ik een klein locomotiefje tuffen met een gemiddelde van 160. Dat was dus duidelijk de uk! Tip is dus om het niet te snel op te geven met zoeken.

Heb wel gelezen dat het verstandig is om niet té vaak te luisteren. Schijnt iets te maken te hebben met warmte die het apparaat uitstraalt. Maar ik ben nu helemaal happy nu ik m heb gehoord dus voorlopig ben ik weer gerust.

Gr, vanuit Limburg

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hey golfola ik had dat ook een paar dagen terug hoor.... deed geen zeer maar wel ietsiepietsie bloed bij het afvegen van de achterkant...
    maak je niet te druk hoor

11. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Was vanmorgen op cadeautjes jacht voor mn man die is morgen jarig.... tja ik wist niets te verzinnen dus even de kijkshop binnengelopen. Uiteindelijk voor hem een nieuwe stereosetje uitgezocht, we hebben er nu nog 1 uit mijn tienertijd :D Hihi kom ik langs de vitrine waar een angelsounds stond.... :( met 10 % korting..... Dan wordt t wel heel verleidelijk!

Net met een fles slaolie op bed gaan liggen, eerst vond ik ook mn eigen hartslag bij mn lies... maar op de rand van t schaambeen, met wat druk, vond ik uiteindelijk de hartslag van de beeb! :D:D:D Nog heel zacht, maar duidelijk aanwezig :DD

12. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Goedemiddag lieve meiden,

Vanmorgen naar de vk geweest en een kloppend hartje gehoord, maar helaas ook minder goed nieuws. Ik weet niet wat ik misdaan heb, om zoveel te moeten meemaken...

Bij mijn echo afgelopen maandag heeft de echografist (zonder dat ik dat wist) een nekplooimeting gedaan. Haar viel het namelijk op dat deze afweek. Deze bleek 2,2mm te zijn en de vk vind het verstandig als ik nu een combinatietest ga doen. De kans op een kindje met down is natuurlijk klein, maar dit houd wel weer in....nog meer spanning de aankomende weken. En als hieruit blijkt dat ik een verhoogde kans heb dan nog al de vervolgonderzoeken en dan....
    Ik heb me wel voorgenomen dat als het kindje down heeft dat ik het laat weghalen. Voornamelijk omdat ik nu alleen ben en dat echt niet aankan. Die gedachte maakt me nu al verdrietig.
    Ik probeer er maar niet te veel bij stil te staan, maar als je zoiets hoort ga je toch vanalles in je hoofd halen.

Hoeveel kan ik nog aan?

13. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    oh meis wat vreselijk allemaal voor je... misschien niet te geloven maar ook voor jou komt er na al die regen zonneschijn

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ow, Vaam, wat een k-nieuws is dit weer! Idd, hoeveel kun je nog aan? Het lijkt wel of je alles tegelijk krijgt! Heel veel succes met de combinatietest en eventuele onderzoeken! Als je besluit het kindje niet te houden, is dat jouw (weloverwogen) keuze en dan hoef je je echt niet aan iemand te verantwoorden! Heel erg veel sterkte meis!

Vind het overigens wel vreemd dat de echografist 'zomaar' een nekplooimeting heeft gedaan zonder dat jij dat wist en/of wilde.

15. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Is gewoon een kwestie van meten en ze heeft het toen ook niet aan me verteld. Ze heeft het doorgegeven aan de vk en die besloot het me te vertellen, omdat ze weet in wat voor situatie ik zit.
    Ik ben er eigenlijk ook wel 'blij' mee dat ik dit nu weet. Aan de ene kant natuurlijk moeilijk, maar wat als ik van niks had geweten?

16. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Vaam, wat gebeurt er toch allemaal met je.....
    Heel veel sterkte en succes met de vervolgonderzoeken en ik zal voor je duimen dat daar goed nieuws uit gaat komen!

Suske, Ik zie dat jij in venlo woont, ik woon vlakbij venlo! Ook toevallig!

17. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    He Vaam het houd maar niet op he.... tjonge. Nou ik ga ook voor je duimen dat je toch goed nieuws zult krijgen na de verdere onderzoeken!

18. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Hmm, Vaamrille. Dat zou wel heel zuur zijn, dat je dat er ook nog eens bij zou krijgen, maar gelukkig wil het nog niet alles zeggen. En stiekum is het dan wel heel fijn dat die vk dat gedaan heeft want ik zou in jouw situatie ook niet echt weten of ik dat zou trekken, een kindje met down of andere aangeboren afwijking van een partner die bij je weg is gegaan. Heb je het er eigenlijk met je ex over gehad of trek je dat even helemaal niet?

@Angela21 Das geinig! Ik woon eigenlijk ook niet in Venlo zelf. Zijn een jaar geleden in een dorpje net buiten Venlo gaan wonen. Heet Velden (Hasselderheide), bekend?

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ja, daar heb je idd ook wel gelijk in. Mocht er iets 'mis' zijn, is het, zeker voor jou, beter om het nu te weten.
    Sterkte iig! En laten we hopen dat er niets geks uit de combitest komt.

20. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Tsjonge Vaam, je krijgt wel erg veel op je dak zeg. Ik hoop voor je dat er gauw duidelijkheid komt. En dat er snel op de een of andere manier weer wat meer rust komt in je leven, dit is wel erg zwaar allemaal. Misschien is het inderdaad wel beter om het te weten in jouw geval, maar ik hoop voor je dat de moeilijke beslissing je bespaard blijft.

Deel Deze Pagina