moet je even hier zoeken op pagina 4 ofzo... daar heeft iemand het adres in een bericht gezet! Moest net ook tijdje terug zoeken haha
Volgens mij geldt dit alleen voor voorverpakte gerookte zalm? Hier is de onweer en regen losgebarsten... We hebben zo een verjaardag buiten op de tuin van oom en tante en daar bbq... dat wordt een natte boel vrees ik, bah.
In principe geldt het voor alle voorverpakte vis uit de supermarkten. Maar het kan zijn dat mosselen een uitzondering zijn. Hetzelfde met haring.. de ene deskundige zegt dat het niet mag en de andere wel, dus mocht ik er weer trek in gaan krijgen, doe ik het voor de zekerheid niet.
Weten jullie trouwens ook allemaal dat je alleen waterijs mag? Schep of softijs mag dus niet, vanwege de kans op ... bacterie (dus ook geen Sun Day ijsje vd MC Donalds ) Laatst heb ik wel een..uhm.. hoe heet dat nou.. geschaafd ijs zeg maar, op, maar daar moet je ook mee oppassen omdat de machines bij sommigen bacterien hebben. Slush Puppie is de naam haha. Aan de ene kant baal ik hier flink van als ijsverslaafde, maar aan de andere kant ben ik er erg blij mee, want anders vrat ik me daar nu echt dagelijks mee vol haha. Veel mensen weten dit niet, vandaar dat ik het even meld. Ook met kraanwater moet je oppassen, waar ik woon schijnt de hoeveelheid kalk teveel te zijn als je zwanger bent, dus heb nu veel flessen mineraalwater altijd op voorraad, weet niet of dat voor heel nl geldt.
Amor, oeps wij hebben gister lekker B&J ijs zitten smikkelen. En zelf gemaakt ijs bij een restaurant dan? Waterijs ben ik dol op dus dat is mooi dat dat mag. Maar van schepijs etc. wist ik het niet, is dat echt zo? Ben niet echt een ijsfreak of zo maar op z'n tijd en op vakantie... Voorverpakt ijs mag wel?
Ijs mag je wel gewoon hoor, op de site van het voedingscentrum is er niets over te vinden. Het gaat erom dat de machines waarmee softijs wordt gemaakt niet altijd even goed schoongemaakt zijn en dat er daardoor dus bacterien in zouden kunnen zitten. Bij de Mac wordt dat echt wel goed schoongemaakt en er is zo'n snelle doorlooptijd dat bacterien daar echt geen kans krijgen. Ik eet dus nog lekker MacFlurry hoor. Ik hou me netjes aan het lijstje van mn vk en de site van het voedingscentrum. Die mensen weten hoe en wat en hebben er voor gestudeerd. Voor de rest kun je het natuurlijk ook overdrijven, maar er moet nog wel wat (lekkers) te eten overblijven! Eet smakelijk! Ook een vers broodje haring kan echt geen kwaad en is juist gezond. Staat ook in mijn boekje van de vk en het blad Zwanger!. Dat van kraanwater heb ik ook nog nooit gehoord, klinkt mij als een broodje aap in de oren. Nederlands kraanwater was toch juist beter/gezonder dan water uit flessen?! Waar gaat het heen als we al niet eens meer gewoon water mogen drinken?!
Ik heb even gekeken op de andere sites waar jullie het over hadden en idd..de verloskundige op deze site zegt dat softijs wel mag, dat het daarbij ook alleen om de machines gaat en dat dat meestal in Nl wel goed zit, maar op andere sites zie ik weer: In de tijd dat ik chemo kreeg, mocht ik ook geen softijs, omdat m'n afweer toen ontzettend laag kon zijn en je dan dus gevoelig bent voor dat soort dingen. Alleen verpakt ijs mocht. Net wat hier al gezegt word, vanwege de bacterieen. Zeker in de winter kan er veel in de 'tuit' achter blijven wat bederft, voor je een ijsje neemt. ivm melksoort ivm listeriabacterie Zwangeren, immuno-incompetenten en ouderen wordt geadviseerd het eten van risicovolle producten te vermijden, bijvoorbeeld vleeswaren (met name met een lange bewaartijd), zachte kaassoorten, gerookte of gemarineerde vis, ongepasteuriseerde melk en softijs. (komt van site infectieziekten.info) Sorry als ik een broodje aap verhaal hier los heb gelaten , maar je komt het op internet dus op verschillende sites tegen, maar eigenlijk alleen over softijs, weet niet meer waar ik over schepijs gelezen heb. Als ergens veel over gespeculeerd wordt en iedereen wat anders zegt, neem ik altijd maar liever het zekere voor het onzekere. Over het kraanwater, ik had het van verschillende mensen gehoord, maar nu net zelf pas opgezocht op internet en daar kan ik het idd alleen terug vinden over borstvoeding en dat het idd per woonplaats verschild. Ook idd dat sommige merken mineraalwater niet goed zijn, moet je ook weer op vanalles letten.. dus meiden.. maak je maar idd geen zorgen, ik hou het wel bij flessen, maar zal het ook nog eens navragen aan Gyn.
Meiden, ik heb even een vraagje aan jullie; Een vriend van mij uit Portugal beweerd dat je het geslacht kan bepalen door te kijken naar de leeftijd vd vader op het moment dat de baby verwekt wordt. Is die leeftijd deelbaar door 2 (20,22,24,26,28,30, enz) dan wordt het een meisje en zo niet dan word het een jongen. Uiteraard weet ik dat er 100 broodje aap verhalen hierover zijn en dit zal er vast ook wel 1 zijn, maar omdat hij zooo overtuigend overkomt (en hij is best intelligent) en beweerd dat iedereen in zijn omgeving in Portugal het zo uitrekend en het altijd uitkomt, wil ik vragen aan de meiden die al een kind hebben of die het geslacht straks weten of in jullie omgeving of jullie me willen vertellen of het bij jullie (toevallig?) klopt. Volgens hem heeft het te maken met de cyclus vd man, dat hij het ene jaar X en het andere jaar Y aanmaakt, verder weet ik het niet meer. Je moet natuurlijk wel goed opletten als de verjaardag van je partner rond de bevruchting viel, want dan kan je je vergissen. Ik vind het moeilijk na te gaan als ik kijk naar mijn ouders ofzo,omdat die zwangerschap 9 maanden duurt, twijfel ik steeds tussen 2 leeftijden. Ben zo benieuwd of het klopt...
Sorry Amor, maar dat lijkt me dus echt een broodje aap, hoor! Wat mij meer geloofwaardig over komt is de theorie die ik ergens heb gelezen: (al vraaaag ik het me af) dat je zou moeten kijken naar hoeveel dagen voor je eisprong je sex hebt gehad: jongenscellen zwemmen sneller en blijven minder lang in leven dan meisjescellen om het zo maar te zeggen. Dus als je op de dag van de eisprong zelf sex hebt gehad is de kans groot dat het een jongen wordt, is het een paar dagen ervoor dan is de kans groter op een meisje... wil het geval dat het bij ons volgens mij 1 dag ervoor was en ik het nu dus ook niet weet wat het dan zou zijn....ha ha! Gewoon de 20 weken echo afwachten denk ik maar en anders de geboorte...eerder valt er toch niks zinnigs over te zeggen. Het maakt mij eigenlijk ook helemaal niet uit.. Van dat je geen softijs zou mogen dat heb ik ook nog nooit gehoord, zou ik zeer spijtig vinden. Maar zowel mijn arts als mijn verloskundige hebben hier niets over gezegd en er staat ook niets op de site van het voedingscentrum en verder ga ik niet af op alles wat er wordt gezegd, dan maak je je zelf volgens mij onnodig druk over van alles mbt eten. Nou ja, heel verhaal weer. Fijn weekend verder nog allemaal. het is hier niet heerlijk opgefrist na een flinke onweersbui en ik ga nu eens even lekker alles opengooien!
Hai allemaal, Hier nog 1 die in februari is uitgerekend. 15 februari. Ik las net het berichtje over hyves als alles goed is wil ik me volgende week ook toevegen. Nu nog niet want nog niet iedereen van me bekende mogen het weten. G Tam
Amor Hoe zit het dan bij een 2 tweeling waarvan 1 een jongetje en de ander een meisje is. denk ook dat het niet waar is. Schijnt wel zo te zijn dat verloskundigen vaak goed voorspellen of het een jongetje of een meisje word aan de hand van de hartslag van de baby, Schijnt dat meisje hun hartslag wat sneller gaat dan die van jongens. Toen ik in het ziekenhuis lag en ik 3 keer per dag een een CTG moest worden gemaakt. hielden we dit met de andere dames op de zaal bij en inderdaad de gene met de snelste hardritmes kregen een meid. de harslag ligt ongeveer tussen de 160 en 120. over dat ijs heb ik nog nooit gehoort, zit wel wat in natuurlijk als de machiene vies is krijg je bacterien lijkt me voor niemand echt gezond.
@ Amor, lijkt me ook een broodje aap hoor! Maar mijn man is 27 dus mocht het echt zo zijn, krijgen we een jochie, haha.. dat van de eisprong heb ik idd ook vaker gelezen hoord, maar ja, dat zegt bij ons nog niks. Weet niet exact wanneer mn eisprong was en we hebben het om de dag en soms iedere dag gedaan, dus daar komen we niks verder mee
ja, idd, daar had ik nog niet aan gedacht; een tweeling met een jongen en een meisje... broodje aap verhaal dus waarschijnlijk, zoals bijna alles.. Denk dat ik het misschien half geloofde, niet alleen omdat hij zo overtuigend was, maar ook omdat hij uit Portugal komt, d8 dat ze daar misschien nieuwe ontdekkingen hadden gedaan, iets in die geest, hahaha Die hartslag ga ik wel even op letten bij volgende afspraak! En dat over dat mannelijke cellen sneller zwemmen heb ik ook gelezen, maar is idd moeilijk in te schatten op die manier. Wij hebben ook de dagen ervoor en op de dag zelf gemeenschap gehad.