@ Vaam: Bij de eerste deden we er vier maanden over, ook niet echt lang maar dit had ik echt niet verwacht! Ja, we lopen inderdaad gelijk op. Als die datum klopt tenminste.
ehhhhh.....volgens mij had ik hem al kloppend gemaakt.....Je hebt mijn intake op 1 juli verwijderd. Ik zag namelijk ook dat hij niet klopte en moest toch nog mijn intake erbij zetten...dussss...hihi. Nu dus effe niks doen mobielfreak, dan ga ik hem nog even terugzetten goed? liefs Vaam
zooo het is hier druk zeg, wat gezellig! ik moet zeggen dat ik het nog moeilijk vind om jullie uit elkaar te halen ik ben een beetje moe, niet extreem , maar dat kan nog komen. Bij stef weet ik dat ik op een gegeven moment alleen werkte en sliep.... volgens de kalender krijg ik een meisje en dat denk ik zelf ook! veel meisjes zie ik al zijn er voorspeld!
@mamma van stef: geeft niks hor dat je iedereen nog door elkaar haalt. Gewoon genoeg meekletsen en dan komt dat vanzelf
Hey meiden, Hier ik ook weer eventjes: Nu we hebben het helaas met het stilhouden niet gehaald tot vaderdag. We hadden met vrienden afgesproken daar zaterdagavond jl. naar toe te gaan maar die belden op het laatste moment af. Daar mijn vriend en ik net gedoucht en in het nette pak klaarstonden om weg te gaan en we geen zin hadden om nu thuis te blijven hebben we mijn schoonmoeder gebeld of ze thuis was en zijn we daar heengeweest. Toen zei mijn vriend tegen me dat we het haar gelijk die avond ook wel konden vertellen zonder pottekijkers erbij en zo gezegd zo gedaan.... Zoals we van plan waren met een foto van de positieve test in een leuke kaart. Ze was erg blij voor ons en voor haar wordt het het twaalfde kleinkind (mijn vriend komt uit een gezin van zes kinderen...) Wel hadden we afgesproken dat we met mijn ouders zouden wachten tot vaderdag, maar ook dat pakte anders uit ... Mijn ouders kwamen gisteravond onverwacht langs en ook voor hen goldt dat het beter was om het gelijk maar te vertellen (op dezelfde manier als bij mijn schoonmoeder met een kaartje e.d.) daar anders mijn broer en schoonzus het anders ook zouden horen. Wat ik niet verwacht had was dat mijn moeder totaal overstuur in tranen uitbarstte ... Ik wist dat ze blij voor ons was maar dit ... En mijn vader maar lachen. Wat bleek? Mijn broer en schoonzus waren gisterochtend bij hen op de koffie geweest en hadden ze verteld dat ze pake en beppe (opa en oma in het Fries) werden (eerste keer) en diezelfde avond kwamen mijn vriend en ik met hetzelfde bericht. Mijn ouders worden dus waarschijnlijk binnen een maand voor de eerste en gelijk de tweede keer opa en oma (als alles goed mag gaan natuurlijk!) Ze hadden het per ongeluk van mijn broer verraden aan ons en we moesten beloven dat we hen niet vertelden dat we het al wisten. Mijn broer en schoonzus waren afgelopen zaterdagmiddag nog bij ons geweest maar durfden het ons niet te vertellen omdat ze wisten hoe lang wij al bezig waren en het bij hen "zomaar" raak was. Zij weten echter niet dat ook wij een kleintje verwachten .... ha,ha,ha. Dat wordt een potje janken dus als wij het volgende week zondag (vaderdag) het hun zullen vertellen! Toch willen we wel proberen om het voor de rest nog even voor ons te houden, in iedergeval tot na de eerste echo op 16 juni a.s. waarna we van plan zijn het een select groepje intieme vrienden te vertellen! Wat mijn symptonen betreft: Ik heb wel het gevoel dat ik meer misselijk wordt al hoef ik alleen niet over te geven ? Verder ben ik erg moe, maar kan s'avonds niet gelijk de slaap vatten, heb ik niet veel zin aan eten maar wel aan lekkere tussendoortjes, heb ik vaak hoofdpijn, kan me op het werk slecht concentreren, ben snel geïrriteerd (ben normaal de rust en geduld zelve) en moet vaak plassen en heb vaak pijnlijke kloppende borsten en steken in mijn onderbuik (groeiende BM?) Ook kan ik bepaalde broeken nu al niet meer aan omdat ik dan het gevoel heb dat ze mijn buik afknijpen terwijl mijn buik zelf nog niet echt gegroeid is? Al met al wordt mijn lijstje met symptonen langzamerhand wat langer. Wat bedoelen jullie trouwens met de kalender? De geslachtskalender? Volgens deze krijgen we een jongen, maar zelf heb ik tot nu toe het gevoel dat het een meisje gaat worden. Willen jullie dit even voor mij toevoegen? Knuffels van Gepie78
Heel erg vol gevoel sinds het eten. Opgeblazen buik. Welkom nieuwe meiden. Ben hier zelf ook nog maar sinds een dag Wisten jullie dat in het kader van het voetbal op net 5 een sex and the city marathon uitgezonden wordt? Gepie, wat een verhaal zeg! Gezellig tegelijkertijd zwanger.
Hallo meiden! Volgens de kalender zou ik ook een meisje moeten verwachten.. Ik zit nu half slapend achter de laptop.. ik kan mijn dagen echt slapend doorbrengen. Slaap lekker meiden!
@Gepie: Dat is nog eens een verhaal zeg . Super toch als je ineens samen zwanger blijkt te zijn. En ook grappig dat zij dus te horen gaan krijgen dat je zwanger bent en dan vol overgave vertellen dat ook zij een kleintje verwachten (zal denk ik moeilijk voor je worden om niet te verklappen dat je het al wist , of niet soms ). Echt toevallig...blijkbaar heeft het zo moeten zijn dan! Maar zeg zelf....zo'n leuke reactie van je moeder is toch helemaal geweldig! En succes met de kwaaltjes, tja het hoort erbij he . Liefs Vaam
Gepie, wat gaaf dat je broer en schoonzusje ongeveer tegelijk een kindje krijgen (als je dat tenminste leuk vindt). Kan me wel voorstellen dat zij het niet durfde te vertellen nu jullie al zo lang bezig waren. Wij hebben hetzelfde met vrienden. Zij zijn al 8 jaar bezig en hebben inmiddels al 3 IUI- en 2 IVF-pogingen gehad. Dan is goed nieuws ineens heel dubbel om te brengen. Wij hebben er voor mijn dochter 1 jaar over gedaan. In die tijd 2 mk dus. Nu eigenlijk weer precies hetzelfde (ervan uitgaand dat het goed blijft gaan). 1 jaar met 2 mk. Ik zie dat mijn afspraken al in het lijstje zijn toegevoegd
Jeempie Gepie, wat ontzettend grappig zo voor je ouders. Kan me voorstellen hoe hun reactie was. En wat leuk dat jullie dan samen kunnen zwangeren. Ik zal nog even kort mijn verhaal vertellen. Ik heb eigenlijk vanaf mijn jeugd echt totaal nooit een kinderwens gehad, in geen velden of wegen kreeg ik moeder gevoelens, ook niet toen mijn vriendinnen zwanger raakten. Ergens sept. 2006 vertelde mijn schoonzusje dat ze zwanger was... oei dat kwam best dichtbij. Ik was toen 34 en opeens ging ik er toch wat serieuzer over nadenken. En plotseling werd ik overvallen door het verlangen naar een eigen kindje. In december vertelde mijn zus dat ze zwanger was. Ik had toen al met heel veel zenuwen mijn vriendje verteld van mijn gevoel, ik ben een erg impulsief mens en was bang dat hij zou zeggen dat het een bevlieging zou zijn, zo ook ikzelf. Ik was totaal overdonderd en van de kaart van mijn gevoel. Maar mijn verlangen bleef, alhoewel ik er vaak aan getwijfeld heb of ze wel echt waren. En ik was aan de prikpil, dus samen met mannetje (die overigens geen haast had) besloten daarmee te stoppen. In januari 2007 zou ik dan weer een nieuwe injectie moeten halen, dus vanaf dat moment vrij van anticonceptie. Maar goed de prikpil is niet zo 1-2-3 uitgewerkt, dan verschilt per persoon van 6 - 18 maanden voordat je misschien weer je menstruatie terug krijgt. Gelukkig duurde dat bij mij maar 6 maanden en werd ik eind juni 2007 voor het eerst ongi, hoe blij kun je zijn. Vanaf dat moment dus voor het echie, alhoewel we nog niet serieus rond de vruchtbare dagen gingen klussen. En ik vertrouwde mijn eigen lichaam en dat van mijn vriendje niet zo. Hij is een flinke roker en drinker, dus was bang voor slecht zaad. Ik de ha gebeld en uitgelegd en ook ivm leeftijd (inmiddels 35) een doorverwijzing gevraagd voor de gyn. Gelukkig begreep hij het en meteen gekregen. In aug. konden we al terecht. Onderzoeken gehad, vragenlijsten ingevuld, zaadonderzoek was toppie, zo ze het zelf zei. Dus we konden er voor gaan. Alleen mijn vriendje was er toch nog niet helemaal klaar voor. Vanaf januari 2008 zijn we echt nog beter rond de vruchtbare dagen gaan klussen. Maar toch iedere keer ongi, wat we beiden stiekem toch niet zo erg vonden. Door tempen en ovulatietesten wist ik precies mijn ovulaties te vinden. En toen gingen we naar Athene, heerlijk relaxed weg van alles. En ja hoor, pats boem raak! Dus al met al zijn we nu precies een jaar verder vanaf mijn eerste ongie. Zo dat is mijn verhaal Ik duik mijn bedje in, na inspanning NL-Italie gekeken te hebben. Tot morgen.
Hallo Meiden! Noralien en Martine en Sonya one love Welkom meiden! en gefeliciteerd! Mamma van stef Zo meid idd had e rmaar 2 dagen last van en daarna was het verdwenen gelukkig! Kaatje77 gewoon lekker bellen hoor meid kan die intake maar gehad hebben.. L83 Oh meid geweldig nieuws fijn dat je het heb gezien die goede echo.. Oh dat is ook lekker ben je weer wat dichter bij hehehe. Nicole78 fijn meid nu voor een mooi hartje volgende week Sassie1980 Oh meid [-o< dat alles goed is en gaat meid! en een hele fijne vakantie.. Sonya one love bij ons was het de 2de rond raak! best vlug dus. Gepie78 Spannend meid! mijn ouders worden ook voor de 11de keer opa en oma en zijn toch nog pas 50 jaar hehe en uit een gezin van 4 kinderen maar mijn zus heeft er al 4 en ik dus ook bijna hehehe.. En mijn andere zus is nu ook zwanger al 18 weken dus wij kunnen ook een beetje samen zwangeren Nou dames even over mij zelf Voel me nog goed gelukkig even nergens last van dan een beetje moe! En krijg al een beetje een buikje mischien omdat het me 4de is? zou het niet weten maar ik kan hem moeilijk in houden nu hehehe. En kijk al zo uit naar mij echo maar het lijk nog zo ver weg hehehe... Ben lekker dagje naar me ouders gegaan met de kids in de avond met me zus en zwager naar me broer gegaan met een paar mensen daar in de voor tuin voetbal gekeken hoewel ik meer zit voor de gezelligheid dan het voetbal Nou meiden slaap lekker! iedereen weer gezond op.. Knuffels,
Hoi hoi Bij mij komt uit de kalender dat ik een meisje krijg, maar bij me vorge zwangerschap was dat ook zo maar is toch een jongen. Maak mij niet veel uit hoor als het maar gezond is. Zou iemand mijn kalender aankunnen passen als meisje? vast bedankt. Verder heb ik weinig last van de zwangerschap, maar boer wel veel, Hebben er meer mensen last van? Gr Knorretjuh Ps hopelijk kan ik dit keer wel lekker thuis bevallen inplaats van ziekenhuis, heb toen stuitbevalling gehad. Nou meiden geniet zuh! Gr
ook ik kom me aansluiten bij jullie, als alles goed gaat, waar ik wel van uit ga dan komt er rond 14 februari een babytje bij, wij wil mij toevoegen aan de lijst, dit kan ik niet zelf helaas groetjes mirella
Hey Mirella25, je bent er ook weer! Gefeliciteerd meid, wat goed. Hoe gaat het met je? Je staat overigens nog braaf op de lijst bij net gestopt met de pil. Hoe gaan de voorbereidingen voor jullie bruiloft? Gr. Mieke
@Mirella: welkom meid. Er komen er steeds meer meekletsen, superleuk. Van harte gefeliciteerd! Moet je het aantal eens zien het worden er echt steeds meer
Even een tip over het aanpassen van de lijst. Misschien dat de meesten van jullie dat wel weten hoor, maar ik zie hem zo vaak langs komen Als je de lijst hebt aangepast kun je deze, als je weer iets wilt aanpassen dmv de knop WIJZIG binnen 60 minuten nog steeds aanpassen, je hoeft dan dus niet steeds te quoten! Zo ook natuurlijk in je eigen berichtjes