Ik slik VSM puur mama en dat slik je gedurende de hele zwangerschap en borstvoedig door. Daar zitten nog meer extra's in, vind het wel belangrijk dat ik nog wat extra binnen krijg. Febr21, hier kun je ook de combinatietest uit laten voeren. Dan prikken ze bloed en onderzoeken ze dat en je krijgt een nekplooimetings echo. Deze uitslagen zijn dan een indicatie waarop ze een berekening maken voor afwijkingen waaronder het syndroom van down. Ik doen deze test bijvoorbeeld wel ivm leeftijd en een hogere kans hierop. Bloedonderzoek is onderweg en volgende week vrijdag heb ik de nekplooimeting. Halen ze hier iets uit wat niet heel goed is kun je er nog voor kiezen om verdere prenatale onderzoeken te doen als vruchtwaterpuncthie of vlokkentest. De 20 weken echo is dan weer om te controleren op open ruggetje en andere afwijkingen in de organen geloof ik.
Het viel mee de pagina's die ik dit keer moest bijlezen. Kijken of ik het een en ander heb onthouden. Soms heb ik het geheugen van een zeef. @Knor: meid wat erg dat je vriend er na die ruzie vandoor is gegaan. En jij zit maar thuis helemaal in zak en as! Was het zo'n erge ruzie dat ie helemaal niet meer bij je teurg komt? Of denk je dat ie wel terug komt als ie afgekoeld is? Je zit zeker niet te zeuren en je moet je verhaal toch aan iemand kwijt en wij kunnen hier goed lezen (luisteren), dus lucht vooral je hart. Stress is ook niet goed voor je beebje! Sterkte meid. @febr21:hoe lang blijven jullie nog in India dan? Of woon je daar nu? Dan loop alles toch parallel. Allen jij ga jij naar de gyn en wij naar de vk! @tataar: welkom hier! Gefeliciteerd met je zwangerschap en dat je er maar lekker van mag genieten! @catwomen: fijn dat je eerste echo zo goed was en over anderhalve week alweer je tweede echo! @eten van mosselen en ijs: mosselen kun je gewoon eten, want die worden toch goed verhit (heb dat nog aan de vk gevraagd) en over het eten van room- en softijs heeft ze verder nog niks gezegd, dus ik neem aan dat dat ook gewoon kan. Je hoort zoveel dingen en mijn collega's die al zwanger zijn geweest zeggen ook: doe en eet waar je je goed bij voelt en geloof niet alles dat wordt gezegd! Dus daar hou ik me ook maar een beetje aan vast. @Daantje: gefeliciteerd met de 13 weken! Nou ik zit op dit moment lekker buiten onder de parasol en ik moet zeggen dat ik het nu nog wel mee vind vallen met de hitten. Het is goed vertoeven hier! Gisteren een BBQ gehad bij mijn beste vriendin en die had ook weer zo goed gezorgd. Er was zelfs al voorgegaarde kip. Ideaal toch, want naast mij was er nog een zwangere. En vanavond thuis ook weer lekker bbqen! Ja nu moeten we genieten van het lekkere weer. Verder weinig nieuws vanuit deze hoek van Brabant! Iedereen een fijne dag toegewenst! X Esther
dank weer! VSM puur mama is dus ook folium zuur (en wat extra?) en slik je tijdens de hele zwangerschap en borstvoeding. Klopt, toch? Wat is de meerwaarde om foliumzuur door te slikken na de 10e week? Bij mijn weten wordt dit m.n. geslikt om o.a. open ruggetje te voorkomen of te verminderen en is dit na 10 weken niet meer nodig. Van...tot hoeveel weken kun je die combi test laten doen? Is dat niet vanaf 12e week of zo?
Knorretje, het lijkt wel alsof de weersomslag in zijn bol is geslagen..... Heel veel sterkte meid en ik hoop dat hij snel weer komt praten! Dit is toch een tijd die je samen en liefst zonder ruzie moet meemaken! Febr21, in de meeste vitaminetabletten voor zwangeren zit ook nog foliumzuur, die kun je vanaf het begin van de zwangerschap gewoon innemen. Dan hoef je niet 2 verschillende tebletten te nemen.
Hallo allemaal! Ik heb zoiets leuks mijn nichtje belde op en vertelde dat ze ook zwanger is! Zij is in maart uitgerekend een maandje later dan ik echt grappig ze heeft maandje later verkering dan ik gekregen met de beste vriend van mijn vriend maandje later ongeveer gaan samenwonen dan wij en nu maandje later zwanger dit is echt gebeurt wou het even kwijt ! Ik heb een beetje vies praatje nu maar vraag me af of jullie het herkennen ik durf er haast niet over te beginnen hoor maar mijn poep zeg maar is groen al een paar dagen hebben jullie dat ook of is er iets niet goed wat ik eet ofzo? Ik slik trouwens vitaminnen pillen en daar zit alles in wat een zwangere vroouw nodig heeft ook foliumzuur nog! hoop dat jullie me kunnen helpen groetjes
Goedemiddag! Vandaag ben ik 10 weken, nog 2 weken te gaan tot de magische 12 weken grens! @ tataar, hyves is onzichtbaar, dus je kunt je gerust al aanmelden hoor, niemand die het ziet! @ Amor, het is echt een broodje aap.. heb het even nagerekend namelijk en mijn vader was 29 toen ik werd verwekt en ik ben toch echt een meisje . Bij mijn broertje was ie 34 en mijn broertje is dus niet mijn zusje . @ Knorretjuh,. jeetje mina meis, dat is niet niks! Het lijkt wel in de lucht te hangen hier! Hij zal toch nog wel bijdraaien lijkt me?! Sterkte en een knuf! @ Daantje, gefeliciteerd met je 13 weken! @ febr21. Ik heb met 6weken en 3 dagen een intake bij de vk gehad. Idd over je medische geschiedenis, bloedprikken etc. Met 8 weken en 3 dagen heb ik een termijnecho gehad om te bepalen hoe ver ik precies was. Met 11 weken en 4 dagen krijg ik mijn volgende echo. Foliumzuur en vitamines heb ik gewoon zelf bij de drogist gekocht. Foliumzuur moeten we hier trouwens al mee beginnen voordat je zwanger bent. Eigenlijk als je besluit te stoppen met anticonceptie, start je met foliumzuur. Dat moet iig tot 10 weken. Ik slik zelf VSM Puur Mama, die kun je je hele zws blijven slikken, daar zitten aanvullende vitamines in voor zwangere vrouwen. @ Talitha, morgen je echo toch? Hoop dat je niet al teveel bloed meer verliest en dat morgen alles nog steeds goed blijkt te zijn! Gister dus bij de rokende vrienden geweest. Gelukkig heeft de balkondeur de hele avond open gestaan, waardoor ik niet echt in de rook zat. Was om 12 uur alleen helemaal afgepeigerd, dus toen zijn we naar huis gegaan. Fijne zondag allemaal!
hey tamara wat leuk van je nichtje en jou! wat betreft je poep kan ik helaas geen antwoord opgeven zou even afwachten wat d ereacties zijn en anders toch als je er bang voor bent langs de huisarts enne er is geen onderwerp te gek hoor om over te beginnen
@ TamaraP, groene ontlasting herken ik niet. Heb je er ook pijn bij of is het erg dun? Ik zou toch maar even de dokter bellen morgen voor de zekerheid. Leuk dat je nichtje ook zwanger is!
@ Iggy, Thanx! en ik heb je geaccepteerd hoor! .. Alleen niets zeggen op hyves over het zwanger zijn he, bijna niemand weet het nog van mij namelijk.. Nog 2 weken!
nee joh zat ff je foto's te bekijken die bonax is wel een knapperd joh, ja natuurlijk niet zo knap als mijn iggy maar hij komt in de buurt hihihi heb je gekrabbeld hoor
Nee , heb wel last gehad dat ik niet kon poepen nou dat is nu over maar nu dit weer pffff maar nee niet dun ofzo gewoon. Ja je schaamt je soms toch een beetje daarom is dit perfect hoor kan je hier je ei effe kwijt.Kijk het nog effe aan denk ik . Ik ga overmorgen vertellen op mijn werk dat ik zwanger ben en ben net 3 weken vrij geweest dus zal wennen zijn en vind het zooooooooooo spannend!Hebben jullie het al verteld? En wat zijn jullie ervaringen en reacties geweest? Dank jullie wel
hey hey ik kon ook moeilijk poepen maar kiwi's doen uit eindelijk wonderen! heb het al paar weken terug verteld op mijn werk en iedereen was erg blij voor ons, we werken op dezelfde werkvloer mijn man en ik... alleen maar toffe reacties... de 1 ging winni the pooh alfabet borduren en de ander gaat eyoor mutsje met eyoor oren haken hahahaha we waren erg vroeg maar we konden het niet voor ons houden
Haha ja kiwis dat is een super idee vitaminnen en heb de hele dag zin in fruit en helpt ook nog daar tegen! Dat zijn wel hele leuke reacties ja hoop dat het bij mij ook leuk is wacht het af mijn cheffin is niet zo snel blij ergens mee
Ik heb het bijna 2 weken geleden verteld op mijn werk en iedereen is wild enthousiast. Kan natuurlijk ook komen omdat ze weten dat we al zo lang bezig waren Enne, cheffins kunnen wel moeilijk doen, maar ze kunnen er lekker toch niets aan veranderen..... Knorretjuh, wat een ellende meis...misschien heeft hij even de tijd nodig...hoop niet dat het een gigantische ruzie was! Ik hoop voor je dat het snel weer in orde komt! Ik ga weer eens naar mijn werk, heerlijk koel met die airco daar , dus geen straf nu... Dikke knuf Daffie
Ik heb nog niks verteld op mijn werk, dat wil ik pas doen als ik 12 weken ben. Nog 2 weken mn mond houden dus, moet lukken.. @ Iggy, een aantal mensen weet het al wel hoor. Mijn beste vriendinnen en een aantal vrienden van mijn man. Dat scheelt dus wel. Thanx voor je krabbel!
@Noppie en uiteraard ook de andere meiden: Ik leef nog hor ! Het gaat iedere dag op zich wel een beetje beter met me, maar vandaag wel echt een bankhangdag gehad. Had ook nergens zin in. Het is nu ook echt wennen, want heb hem gezegd dat ik hem even een paar dagen helemaal niet wil zien, sms etc. en ik merk dat je dan nog meer tot het besef komt. Tevens ben ik de hele gebeurtenis op papier gaan zetten, dus 'schrijf' ik het een beetje van me af. @nieuwe dames: welkom