zohe.alles weer bij gelezen. erg druk gehad. zaterdag heel de dag naar zomercarnaval geweest. zondag verjaardags feestje alleen werd ik erg ziek. kamp de laatste 3 dagen met misselijkheid en hoofdpijn. denk ook dat het weer er mee te maken heeft. gelukkig hier vandaag geen zon! ben het even zat. lekker alles gepoets en nu even een time out. verder hebbben we donderdag de combinatie test en mag ik weer lekker gaan kijken naar mijn ukkiepukkie in de buik. word weer erg nieuwschierig...... iedereen een dikke knuffel vanaf hier
knorretje en vaam.. hoe gaat het meiden.. ik snap die mannen echt niet...kindje in de buik en dan weggaan. sorry maar dat gaat er bij mij niet in...hebben ze geen gevoel of maakte ze het kindje zonder gevoel.. ik kan me er erg boos op maken. ik hoop dat jullie de kracht vinden om door te gaan. want ik weet zeker jullie worden voortreffelijke mama,s. dikke cyber knuf
Ik ben ook minder gaan werken toen mijn zoontje kwam (ruim 2,5 jaar geleden). Eerst werkte ik full time, maar daarna heb ik het gehalveerd. Alleen de ochtenden. Nu we verhuisd zijn doe ik het helemaal anders. Nu werk ik twee avonden en verder drie dagen als gastouder thuis. Dus ik verdien evenveel per maand als voorheen toen ik ongeveer 20 uur/p/w werkte, maar nu ben ik toch lekker veel bij mijn zoon thuis en ik hoef geen dure opvang te betalen. Dit voelt heel goed! Maar ik kan me voorstellen dat als je leuke collega's hebt en al lang ergens werkt dat je niet zomaar stopt. Ik ging toch verhuizen en moest toch helemaal van baan veranderen en daarom heb ik dit zo gedaan. Wat betreft het Hb-gehalte: ik drink regelmatig een glaasje roosvicee Ferro, en mijn Hb is altijd goed. (hoeft niet persé door die roosvicee te komen, maar het kan wel helpen.) Misschien is dit lekkerder dan Bietensap. En wat makkelijker verkrijgbaar.
@Marriedgirl, ja ik ga helemaal stoppen. Qua financien zal het wel wat krapper worden, maar dat heb ik er wel voor over. Mijn man en ik hebben er veel overgehad, en allebei hadden we zoiets van: als het kan doen we het. Eerlijk gezegd kijk ik er nu al stiekum naar uit, ik vind mijn werk hartstikke leuk, en ik weet dat alleen met n kindje thuis ook niet moet idealiseren. Maar t lijkt mij heerlijk Misschien dat ik na een aantal maanden wel een oppaskindje erbij zoek hoor. Maar dat zien we tegen die tijd wel!
Hai Dames, Ik heb eigelijk een klein beetje hulp nodig. Aanstaande donderdag heb ik de echo. Als alles goed is mag de hele wereld weten dat ik zwanger ben. Maar mijn vriend wil w8ten tot we 16 weken zijn. Zijn moeder zegt het zelfde. Nou kan ik dat echt niet vol houden, heb er nu al moeite mee. Nou hoop ik donderdag als me vriend ook de kleine ziet dat hij wel overstag gaat dat hij dan ook dol enthousiast is. Maar hoe kan ik hem nou van gedachte veranderen als hij bij die 16 weken blijft. Help Gr Tam
Ehm je kan altijd zeggen dat je 16 weken te lang vind en dat mensen dan toch wel gaan gissen omdat je buik dan ook al een eind uitgezet is, tenminste dat was bij mij wel met 16 weken toen.. Je bent dan onderhand ook al bijna op de helft en wat is er nou leuker dan met 12 weken de dingen te kunnen delen met anderen? Mensen hebben dan ook meer begrip voor je als je even niet lekker in je vel zit, ook vanwege de hormonen enzo...
Waarom wil jouw man zo lang wachten? Volgens mij worden de buikjes zo rond 16 weken vaak wel wat duidelijker...maar dat verschilt per persoon. Ik heb er bij mijn eerste zwangerschap ook langer mee gewacht omdat ik net een nieuwe baan had en omdat ik het zowiezo langer geheim wou houden, maar ik voelde me er helemaal niet goed bij, want ik kreeg wel een dikkere buik, maar omdat mensen niet wisten dat ik zwanger was, dachten ze dat ik gewoon vetter geworden was. Nu laat ik het lekker snel zien, zo geniet ik er meer van! (Alhoewel het nu voor mijn gevoel ook nog alleen maar vet is! ), maar dat is natuurlijk toch onder invloed van de hormonen die bij de zwangerschap horen.
Tataar, hoezo na 16 weken? Wat is de reden voor hem om tot zoveel weken te wachten? Volgens mij wordt er over het algemeen gezegd dat de grootste risicoperiode na 12 weken voorbij is, toch? Het kan altijd nog mis gaan natuurlijk, maar hoezo nog zo lang wachten? Het is toch juist heel leuk om het met mensen te delen? En zoals al gezegd, op een gegeven moment ga je het ook zien . Wij hebben volgende week donderdag weer een echo, ben dan 11 weken en 4 dagen. Als alles dan goed is, vertellen we het daarna aan 'iedereen'. Vind het ook wel fijn om het dan te zggen, ben vaak nogal moe en lusteloos en als mensen weten dat je zwanger hoef je je daarvoor minder te verantwoorden. En daarbij, het kindje groeit in jou buik, dus jij hebt het laatste woord Geintje, je moet er uiteraard wel samen achter staan. Succes! @ Vaam, hoe is het nu met je? @ Knorr, ook aan jou wordt gedacht! Hoe gaat het met je?
Hey meiden, ben weer terug van de verloskundige en we hebben een prachtig en krachtig hartje gehoord...ECHT GEWELDIG! Nu mag ik echt gaan genieten van de verloskundige hahaha, de miskraamperiode is officieel voorbij....alhoewel er natuurlijk altijd wat kan gebeuren in de zwangerschap... Ben helemaal gelukkig! Bloedwaardes waren ook prima, Hb was 8.0! Op 22 Augustus weer een afspraak met de VK en dan op 16 September (onze trouwdag) de 20 weken echo. Dit voor het lijstje mobielfreak. Waarschijnlijk laten we rond mijn verjaardag (27-8 ) een pretecho maken, maar dat moet ik nog even gaan regelen! Sorry, beetje egoberichtje, maar ben zooooo blij! xxx Daffie
6 jaar getrouwd al weer in september Mobiel: Snap heel goed dat je op zulke momenten je moeder nog meer mist. Wat betreft je HB daar hoef je volgens mij niets extra's voor te nemen, tijdens je zwangerschap wordt er ook meer bloed aangemaakt, hierdoor is je HB na de bevalling vrij snel weer op pijl. Ik heb 4 jaar geleden een miskraam gehad, het vruchtje liet niet helemaal los, hierdoor ben ik zo veel bloed verloren, omdat een arts van de dokterspost het niet direct nodig vond dat ik naar het ziekenhuis ging bloede ik maar door uiteindelijk ben met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gebracht, direct een bloedtransfusie gehad, mijn HB was toen 4. Ook stom dat we niet direct 112 hebben gebeld. Na de bevalling van mijn dochtertje liet de placents niet los, die is operatief verwijderd, weer een HB van 4,6 maar toen had ik er lang niet zo'n last van omdat mijn lichaam tog extra bloed had. Wat een weertje he, hier geen onweer vanacht. Ga morgen sinds 5 weken voor het eerst even weer aan het werk, omdat mijn bloedruk nu weer wat lager is, iedereen op het werk weet het al, kon er moeilijk over liegen waarom ik al 5 weken ziek ben, en mijn ervaring is ook mocht het tog mis gaan dan weten ze ook waarom je afwezig bent helemaal omdat ik ook met baby's werk is dit na een miskraam soms best confronteren. Tot 16 weken wachten lijk me wel erg lang? waarom tot 16 weken als ik vragen mag, wat is er dan anders dan met 13 weken. en inderdaad denk dat je dan al wel een buikje hebt. martine
Daffie gefeliciteerd, ben heel blij voor je nu maar genieten en leuke spulletje kopen voor de kleine, of heb je stiekem al wat gekocht?
Daffie, gefeliciteerd het krachtige hartje! En nu weer lekker verder genieten! Wij zijn in september 4 jaar getrouwd, dus ook hier alles volgens het maatschappelijke boekje........... Tataar, waarom inderdaad tot de 16 weken wachten? Ik zie dat ook niet zo zitten. Ik kan me voorstellen dat hij wat onzeker is, maar tot de 16 weken is wel erg lang....... En daarbij, heeft zijn moeder daar ook al iets over te zeggen?
Dat heb ik hem al geprobeerd uit teleggen maar hij wil iet luisteren. (of is dat mannen eigen?) Sommige memsen heb me werk begint het al op tevallen dat ik een klein beetje aan het uitdijnen ben en dat ik toch wel erg vrolijk ben met glinsterende ogen.