Hallo, Ik ben uitgerekend op 25 februari 2009 ... Ik sluit me dus ook bij jullie aan Hoop dat ik nog wel alles kan volgen op het forum na zoveel reacties
hier volgende maand 1 jaar getrouwd, voor de statistieken! Ik ben eigen baas dus hoef mij aan niemand te verantwoorden, maar toch weten mijn assistentes al geruime tijd dat ik zwanger ben omdat ik door de MMM wel een paar keer per week naar het ziekenhuis moest en ik dus niet kon verbergen dat het dus eindelijk zo ver was!
Nou nee alleen suurt ze wel aan me kop dat ik moet w8ten. En daar wordt ik moe van. Maar als ik me vriend donderdag kan overhalen ga ik het echt wel vertellen. En dan kan ze zeggen wat ze wilt. daffie76 gefeliciteerd en nu lekker genieten he
Aslanck, gefeliciteerd en welkom! @ Tataar, je schoonmoeder idd lekker laten l*llen hoor! Tis jullie kindje en als jullie het willen vertellen, lekker doen! Mijn moeder en schoonmoeder kunnen echt niet wachten om het aan iedereen te vertellen, maar heb ze op het hart gedrukt te wachten tot de volgende echo...
@ Daffie: joehoehoe, gefeliciteerd met je goede echo! En nu genieten maar! @ Tataar: mijn vriend wilde ook langer wachten dan ik. Maar uiteindelijk had hij het nog eerder aan een vriendin van hem verteld dan ik uberhaupt aan iemand. Die vriendin zag het kennelijk gewoon aan mij en liet niet meer los. Daarna heb ik het vrij snel al aan mensen die dicht bij ons staan verteld en inmiddels weet zo ongeveer iedereen het wel.... Anyway, hij moest er uiteindelijk wel om lachen, hij weet dat ik een flapuit ben . Gelukkig bemoeien onze moeders er zich niet zo mee..... @ Aslanck: welkom en gefeliciteerd meid! Geef effe al je afspraken en uitgerekende data aan mobielfreak door, die zet ze dan op onze bloglijst. Zie de link in mijn onderschrift!
Aslanck, welkom en gefeliciteerd. Tataar, vind het eigenlijk ook wel een beetje overtrokken hoor. En vind eigenlijk niet dat je schoonmoeder daar iets over te zeggen heeft. Snap wel dat ze bezorgd is en dat je vriend/man natuurlijk een beetje naar haar kant trekt, toch zijn moeder. Maar jullie moeten hierin samen de beslissing maken. Misschien kun je er een beetje tussenin gaan zitten om hem toch tegemoet te komen. Hier nog een eigenbaas, dus ook geen verantwoording naar anderen toe.
Hey Aslanck, Welkom! Ik ben ook uitgerekend op 25 februari 2009 en even ver met de zwangerschap! Ben je al eens bij de verloskundige geweest en echo gezien of nog niet? Groetjes Golfola
Mijn man kon direct na de postieve test niet wachten om het te vertellen. Maar om te voorkomen dat hij het meteen aan iedereen ging vertellen hebben we afgesproken dat we het altijd samen aan iemand gaan vertellen. Een weekje na de positieve test wisten alle directe familie dat 'we' zwanger zijn. Als het toch mis zou gaan dan vertellen we dat ook gewoon, maar op deze manier kunnen we er wel meteen met directe familie en vrienden over praten, en dat is juist zo gezellig! Groetjes Golfola
@ Golfola, directe familie (dwz: ouders, schoonouders, broertje en schoonzussen) hebben wij het ook direct na de posi test verteld. Mocht het misgaan is het toch prettig dat zij op de hoogte zijn en je kunnen steunen. Na onze eerste echo hebben we het aan wat goede vrienden en vriendinnen verteld. De 'rest' (dwz mijn werk, overige familie en vrienden) krijgt het te horen na de volgende echo, als alles dan goed is.
@Aslanck welkom en gefeliciteerd. > Ik hoop gewoon als hij donderdag de echo ziet dat van hem ook de hele wereld het mag weten dat we zwanger zijn. De mensen direct om ons heen weten het al Familie en goede vrienden. En met toeval de buren om dat ze me hier tegen kwam om dat ze ook zwanger is. Maar wil het ook zo graag op me werk vertellen ook omdat ik een half jaar geleden een mk heb gehad. Ben ik nu nartuulijk dol blij. En misschien verspreek ik me wel per ongeluk.
Ja, zo doe ik het ook. Alhoewel iedereen op het werk van mijn man het al weet, maar dat maakt mij niet zo veel uit. Op mijn werk vertel ik het waarschijnlijk als ik 12 weken ben, maar daar moet ik nog even over nadenken. En ook aan de ouders van de kindjes waar ik op pas als gastouder, die zullen het binnenkort ook moeten weten, als mijn buikje gaat groeien!
Vanacht heb ik de hele nacht wakker gelegen van de spanning voor echo vandaag. Gisterenavond verloor ik vlak voor het naar bed gaan nog een plas helderrood bloed (had de afgelopen week alleen maar bruin bloed) en was gelijk in de stress. Gelukkig mocht ik om 09.00 vanochtend al. Toen de echoscopist ging kijken, zei ze gelijk: ik zie een kindje met een kloppend hartje (wij blij natuurlijk!) en ik zie armpjes, maar geen beentjes Daarom ging ze inwendig kijken, maar ook toen zag ze geen beentjes. Dat kon komen omdat het kindje sliep en opgevouwen lag. We moesten 20 min. gaan wandelen (om kindje wakker te krijgen) en dan terugkomen voor weer een echo. Getsie zeg, ik dacht heel de tijd: straks krijgen wij een kindje zonder beentjes Toen we terugkwamen kon ze het in eerste instantie weer niet zien en zei ze dat ze ons door moest sturen naar de gynaecoloog. Ik huilen natuurlijk , maar gelukkig kwam het kindje toen in beweging en liet het de beentjes en voetjes zien. Toch is de echoscopist niet helemaal tevreden omdat het nog nooit zo lang had geduurd voor ze het goed kon zien en ze twijfelt over de stand van de voetjes. Volgende week donderdag wil ze daarom opnieuw kijken. De onzekerheid blijft helaas dus nog voortduren
Jeetje Talitha, het zit jullie niet mee hè? Maar wel fijn dat ze er zo bovenop zitten en je blijven controleren @ nieuwelingen: Welkom Jullie staan erbij op de lijst 90 mama's to be inmiddels, alleen zijn er een x aantal al heel lang niet geweest en is dus ook nog geen uitgerekende datum van bekend?
@mobiel: hier gelijk nog mijn uitgerekende datum: 18 februari. Waar kan ik de kalender vinden om te kijken of het een jongetje/ meisje wordt?
Poeh, Talitha! Gelukkig wel een kloppend hartje , maar ik snap dat je nog steeds niet kunt genieten zo! Wat zei echoscopist van al het bloedverlies? Nu dus aftellen tot donderdag, het zit ook niet mee zo he! Sterkte!
@ Mobiel, 90 alweer zeg, veel hoor! Gemiddelde leeftijd 28 jaar zag ik . Ik zag bij andere maanden dat er ook zgn. buddy-lijsten zijn. Gaan wij dat tzt ook doen?
Op het bloedverlies kon ze me geen antwoord geven. Als ik daar meer over wil weten zou ik opnieuw naar de gyn. moeten en daar echt onderzoeken laten doen. Maar dat doen ze niet zo snel, omdat de zwangerschap gewoon intact is. Ik ga proberen me niet teveel zorgen te maken over die voetjes, dat zien we vlgd week wel en ik help mezelf er bepaald niet mee om te gaan zitten stressen. @mobiel: de kalender is in mijn geval een beetje lastig omdat ik net rond de eisprong/conceptie jarig was Maar volgens mij is de kans op een meisje het grootst
@ marriedgirl: Ik weet eigenlijk niet of die gemiddelde leeftijd nog klopt hoor Heb t al even niet meer bij gehouden... (mocht je je geroepen voelen, be my guest om het uit te rekenenen ) Ja de buddylijst gaat er ook komen, maar dat is meer voor wat later zeg maar, als we gaan meeten, of als de uitgerekende datum dichterbij komt
Ja, dat van de buddylijst dacht ik inderdaad al .. Voel me nog niet geroepen om het uit te rekenen, maybe later